Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Odpovědět
Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 22 srp 2008, 09:24

myabarth píše:Ahoj. Takze, vycistil som klapku a krokovy motorcek. Boli cistene pred cca 10 tis. km a to tak, ze to bolo vsetko vymontovane a vycistene. Teraz som to cistil len tak, ze klapku som nevymontoval, ale krokac ano. Pouzil som sprej na skrtiace klapky, nastriekal som ho aj do diery, ktora ostala po vymontovanom krokaci. Po vycisteni som to trochu prebehehol a potom urobil reset riadiacej jednotky - na par hodin som odpojil bateriu. Vysledok: rano kolisu otacky podstatne menej 900-1200, urobi to 2x, potom sa ustalia niekde pod 1000. Motor taha i ked je studeny, bez cuknutia. Ak sa zohreje, volnobezne otacky su okolo 800-900. Takze je to celkom dobre. P.S. Jedna vec, ktoru so u nikoho nevidel: Na mojej skrtiacej klapke je pravom boku taka skrutka - vzduchova. Teraz ju mam dotiahnutu celkom. Ak som ju vytocil cca do polovice, otacky mi padaju dost pomaly. :wink:
hmm...ale pravdepodobne nemame ten isty problem, lebo mne otacky nekolisu... mne to ide asi minutu po nastartovani na 3 valce :? otacky sa drzia na 1200 a buble si to na 3 valce. Asi po minute otacky padnu na 1000 a motor ide pekne... ja som cistil komplet klapku, vymenil som krokac aj sviecky... :(

Reklama
 

myabarth
Příspěvky: 11
Registrován: 19 srp 2008, 23:11

Příspěvek od myabarth » 22 srp 2008, 10:09

hmm.. mozno je problem v hlave - ventily,... skus zmerat kompresiu vo vsetkych valcoch - za studena. :roll:

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 22 srp 2008, 10:26

myabarth píše:hmm.. mozno je problem v hlave - ventily,... skus zmerat kompresiu vo vsetkych valcoch - za studena. :roll:
spíše to vidím na zapalování, ventily ba blbly pravděpodobně podstatně déle.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 22 srp 2008, 10:34

V dobe keď som riešil tento problém, som v jednej knihe o vstrekovacích systémoch našiel, že pri niektorých typoch sa v telese samotnej škrtiacej klapky nachádza ešte jeden obtokový ventil vzduchu ktorý je funkčný pri štarte studeného motora a jeho otváranie je riadené teplotou vody cez termostat. Nepodarilo sa mi však zistiť či je tento systém použitý aj v systéme Multec S. Zaujímavé je aj to, že motor X14XE je konštrukčne podobný, a škrtiace klapky sú zhodné a ten dané problémy nemá, tak isto keď mrknete na iné Opel fóra všade robí tieto problémy len Astra G.
Ak by sa pridierali ventily tak by sa táto závada prejavovala pri každom studenom štarte a nie len pri určitej teplote okolia, nie?
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 24 srp 2008, 10:41

Ale jedna otazka: Preco to niekedy ide v pohode a niekedy to ide na 3 valce !!! Tomu akoze nechapem........

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 24 srp 2008, 11:48

m1lan píše:Ale jedna otazka: Preco to niekedy ide v pohode a niekedy to ide na 3 valce !!! Tomu akoze nechapem........
vadná svíčka, někdy probíjí nebo zapalování-kontakt a když se zahřeje, změní se podmínky a je to OK :cry:
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 24 srp 2008, 18:29

A ešte ma napadlo, že tento problém som mal len keď auto stálo na priamom slnku a pri celodennej teplote zhruba nad 15 C.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

myabarth
Příspěvky: 11
Registrován: 19 srp 2008, 23:11

Příspěvek od myabarth » 25 srp 2008, 07:28

hmm.. 3 dni som mal pokoj a problem sa objavil znova - 500 otacok, auto sa trasie. :cry: kontakt to urcite nebude. na LPG mi to vobec nerobi. jednoznacne nejaka mechanicka chyba. cely tento problem sa prejavuje len pri studenych startoch. ak sa auto rozbehne, staci par sekund jazdy, je po probleme.

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 25 srp 2008, 07:37

ad výše: můžu se připojit k těm co tvrdí, že když naberou Shell V-Power Racing problém s volnoběhem zcela vymizí. Oktanové číslo benzínu (nebo třeba LPG) má na tento "problém" zřejmě opravdu vliv. Po nabrání se neprojeví hned, ale až po více startech. Ještě zkusím N98 a dám vědět.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
Kraken
Příspěvky: 457
Registrován: 20 srp 2008, 14:07
Bydliště: Košice

Příspěvek od Kraken » 25 srp 2008, 08:53

Pripojil by som sa do diskusie. Mal som problém s nepravidelným chodom
za studena na X16XEL (3 valce). Tankoval som istý čas Shell 95. Po vyčistení trysiek problém prestal. Mal som podozrenie na benzín a tak tankujem na OMV, bez problémov.

Ak som prečítal pozorne všetky príspevky, ešte ste nevylúčili káble k sviečkam.

Kolísanie otáčok za studena môže spôsobiť aj vadný senzor chladiacej kvapaliny.
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 25 srp 2008, 13:54

spermin píše:
m1lan píše:Ale jedna otazka: Preco to niekedy ide v pohode a niekedy to ide na 3 valce !!! Tomu akoze nechapem........
vadná svíčka, někdy probíjí nebo zapalování-kontakt a když se zahřeje, změní se podmínky a je to OK :cry:
sviečky som menil, robi to stale....... :cry:

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 25 srp 2008, 13:59

Kraken píše:Pripojil by som sa do diskusie. Mal som problém s nepravidelným chodom
za studena na X16XEL (3 valce). Tankoval som istý čas Shell 95. Po vyčistení trysiek problém prestal. Mal som podozrenie na benzín a tak tankujem na OMV, bez problémov.

Ak som prečítal pozorne všetky príspevky, ešte ste nevylúčili káble k sviečkam.

Kolísanie otáčok za studena môže spôsobiť aj vadný senzor chladiacej kvapaliny.
Cistil si si trisky sam ???? A ozaj, napr. ja nemam kable ku svieckam, mam zapalovaciu listu. Tam su kable neni. No a ako to moze sposobit ten senzor ????

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 25 srp 2008, 14:00

Arwy píše:A ešte ma napadlo, že tento problém som mal len keď auto stálo na priamom slnku a pri celodennej teplote zhruba nad 15 C.
noa podarilo sa ti to vyriesit ??? :wink:

Uživatelský avatar
Kraken
Příspěvky: 457
Registrován: 20 srp 2008, 14:07
Bydliště: Košice

Příspěvek od Kraken » 25 srp 2008, 14:10

Čistili mi to v servise.

Senzor teploty chlad. kvapaliny ak je studený motor a posiela nespravny údaj do RJ, tak RJ nenastaví bohatšiu zmes ako pre studenýmotor, motor začne zdochýnať a RJ zvýši otáčky, potom ich nechá klesnúť a celé sa to opakuje. Teplý motor beží normálne.
Takúto chybu som mal na Felici 1,6i. Tiež, keď bol motor studený, tak otáčky motora striedavo stúpali, klesali, kým sa motor trocha nezohrial.
m1lan píše:
Kraken píše:Pripojil by som sa do diskusie. Mal som problém s nepravidelným chodom
za studena na X16XEL (3 valce). Tankoval som istý čas Shell 95. Po vyčistení trysiek problém prestal. Mal som podozrenie na benzín a tak tankujem na OMV, bez problémov.

Ak som prečítal pozorne všetky príspevky, ešte ste nevylúčili káble k sviečkam.

Kolísanie otáčok za studena môže spôsobiť aj vadný senzor chladiacej kvapaliny.
Cistil si si trisky sam ???? A ozaj, napr. ja nemam kable ku svieckam, mam zapalovaciu listu. Tam su kable neni. No a ako to moze sposobit ten senzor ????
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 25 srp 2008, 14:32

Kraken píše:Čistili mi to v servise.

Senzor teploty chlad. kvapaliny ak je studený motor a posiela nespravny údaj do RJ, tak RJ nenastaví bohatšiu zmes ako pre studenýmotor, motor začne zdochýnať a RJ zvýši otáčky, potom ich nechá klesnúť a celé sa to opakuje. Teplý motor beží normálne.
Takúto chybu som mal na Felici 1,6i. Tiež, keď bol motor studený, tak otáčky motora striedavo stúpali, klesali, kým sa motor trocha nezohrial.
m1lan píše:
Kraken píše:Pripojil by som sa do diskusie. Mal som problém s nepravidelným chodom
za studena na X16XEL (3 valce). Tankoval som istý čas Shell 95. Po vyčistení trysiek problém prestal. Mal som podozrenie na benzín a tak tankujem na OMV, bez problémov.

Ak som prečítal pozorne všetky príspevky, ešte ste nevylúčili káble k sviečkam.

Kolísanie otáčok za studena môže spôsobiť aj vadný senzor chladiacej kvapaliny.
Cistil si si trisky sam ???? A ozaj, napr. ja nemam kable ku svieckam, mam zapalovaciu listu. Tam su kable neni. No a ako to moze sposobit ten senzor ????
Lenze mne motor nezochyna, skor by som povedal ze tam ide privela benzinu....lebo z vyfuku to este tak buble....a strasne smrdi benzin okolo auta

Odpovědět