hmm...ale pravdepodobne nemame ten isty problem, lebo mne otacky nekolisu... mne to ide asi minutu po nastartovani na 3 valce otacky sa drzia na 1200 a buble si to na 3 valce. Asi po minute otacky padnu na 1000 a motor ide pekne... ja som cistil komplet klapku, vymenil som krokac aj sviecky...myabarth píše:Ahoj. Takze, vycistil som klapku a krokovy motorcek. Boli cistene pred cca 10 tis. km a to tak, ze to bolo vsetko vymontovane a vycistene. Teraz som to cistil len tak, ze klapku som nevymontoval, ale krokac ano. Pouzil som sprej na skrtiace klapky, nastriekal som ho aj do diery, ktora ostala po vymontovanom krokaci. Po vycisteni som to trochu prebehehol a potom urobil reset riadiacej jednotky - na par hodin som odpojil bateriu. Vysledok: rano kolisu otacky podstatne menej 900-1200, urobi to 2x, potom sa ustalia niekde pod 1000. Motor taha i ked je studeny, bez cuknutia. Ak sa zohreje, volnobezne otacky su okolo 800-900. Takze je to celkom dobre. P.S. Jedna vec, ktoru so u nikoho nevidel: Na mojej skrtiacej klapke je pravom boku taka skrutka - vzduchova. Teraz ju mam dotiahnutu celkom. Ak som ju vytocil cca do polovice, otacky mi padaju dost pomaly.
Problém volnobehu po naštartovaní !!!
- Reklama
V dobe keď som riešil tento problém, som v jednej knihe o vstrekovacích systémoch našiel, že pri niektorých typoch sa v telese samotnej škrtiacej klapky nachádza ešte jeden obtokový ventil vzduchu ktorý je funkčný pri štarte studeného motora a jeho otváranie je riadené teplotou vody cez termostat. Nepodarilo sa mi však zistiť či je tento systém použitý aj v systéme Multec S. Zaujímavé je aj to, že motor X14XE je konštrukčne podobný, a škrtiace klapky sú zhodné a ten dané problémy nemá, tak isto keď mrknete na iné Opel fóra všade robí tieto problémy len Astra G.
Ak by sa pridierali ventily tak by sa táto závada prejavovala pri každom studenom štarte a nie len pri určitej teplote okolia, nie?
Ak by sa pridierali ventily tak by sa táto závada prejavovala pri každom studenom štarte a nie len pri určitej teplote okolia, nie?
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
A ešte ma napadlo, že tento problém som mal len keď auto stálo na priamom slnku a pri celodennej teplote zhruba nad 15 C.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
ad výše: můžu se připojit k těm co tvrdí, že když naberou Shell V-Power Racing problém s volnoběhem zcela vymizí. Oktanové číslo benzínu (nebo třeba LPG) má na tento "problém" zřejmě opravdu vliv. Po nabrání se neprojeví hned, ale až po více startech. Ještě zkusím N98 a dám vědět.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Pripojil by som sa do diskusie. Mal som problém s nepravidelným chodom
za studena na X16XEL (3 valce). Tankoval som istý čas Shell 95. Po vyčistení trysiek problém prestal. Mal som podozrenie na benzín a tak tankujem na OMV, bez problémov.
Ak som prečítal pozorne všetky príspevky, ešte ste nevylúčili káble k sviečkam.
Kolísanie otáčok za studena môže spôsobiť aj vadný senzor chladiacej kvapaliny.
za studena na X16XEL (3 valce). Tankoval som istý čas Shell 95. Po vyčistení trysiek problém prestal. Mal som podozrenie na benzín a tak tankujem na OMV, bez problémov.
Ak som prečítal pozorne všetky príspevky, ešte ste nevylúčili káble k sviečkam.
Kolísanie otáčok za studena môže spôsobiť aj vadný senzor chladiacej kvapaliny.
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.
Cistil si si trisky sam ???? A ozaj, napr. ja nemam kable ku svieckam, mam zapalovaciu listu. Tam su kable neni. No a ako to moze sposobit ten senzor ????Kraken píše:Pripojil by som sa do diskusie. Mal som problém s nepravidelným chodom
za studena na X16XEL (3 valce). Tankoval som istý čas Shell 95. Po vyčistení trysiek problém prestal. Mal som podozrenie na benzín a tak tankujem na OMV, bez problémov.
Ak som prečítal pozorne všetky príspevky, ešte ste nevylúčili káble k sviečkam.
Kolísanie otáčok za studena môže spôsobiť aj vadný senzor chladiacej kvapaliny.
Čistili mi to v servise.
Senzor teploty chlad. kvapaliny ak je studený motor a posiela nespravny údaj do RJ, tak RJ nenastaví bohatšiu zmes ako pre studenýmotor, motor začne zdochýnať a RJ zvýši otáčky, potom ich nechá klesnúť a celé sa to opakuje. Teplý motor beží normálne.
Takúto chybu som mal na Felici 1,6i. Tiež, keď bol motor studený, tak otáčky motora striedavo stúpali, klesali, kým sa motor trocha nezohrial.
Senzor teploty chlad. kvapaliny ak je studený motor a posiela nespravny údaj do RJ, tak RJ nenastaví bohatšiu zmes ako pre studenýmotor, motor začne zdochýnať a RJ zvýši otáčky, potom ich nechá klesnúť a celé sa to opakuje. Teplý motor beží normálne.
Takúto chybu som mal na Felici 1,6i. Tiež, keď bol motor studený, tak otáčky motora striedavo stúpali, klesali, kým sa motor trocha nezohrial.
m1lan píše:Cistil si si trisky sam ???? A ozaj, napr. ja nemam kable ku svieckam, mam zapalovaciu listu. Tam su kable neni. No a ako to moze sposobit ten senzor ????Kraken píše:Pripojil by som sa do diskusie. Mal som problém s nepravidelným chodom
za studena na X16XEL (3 valce). Tankoval som istý čas Shell 95. Po vyčistení trysiek problém prestal. Mal som podozrenie na benzín a tak tankujem na OMV, bez problémov.
Ak som prečítal pozorne všetky príspevky, ešte ste nevylúčili káble k sviečkam.
Kolísanie otáčok za studena môže spôsobiť aj vadný senzor chladiacej kvapaliny.
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.
Lenze mne motor nezochyna, skor by som povedal ze tam ide privela benzinu....lebo z vyfuku to este tak buble....a strasne smrdi benzin okolo autaKraken píše:Čistili mi to v servise.
Senzor teploty chlad. kvapaliny ak je studený motor a posiela nespravny údaj do RJ, tak RJ nenastaví bohatšiu zmes ako pre studenýmotor, motor začne zdochýnať a RJ zvýši otáčky, potom ich nechá klesnúť a celé sa to opakuje. Teplý motor beží normálne.
Takúto chybu som mal na Felici 1,6i. Tiež, keď bol motor studený, tak otáčky motora striedavo stúpali, klesali, kým sa motor trocha nezohrial.
m1lan píše:Cistil si si trisky sam ???? A ozaj, napr. ja nemam kable ku svieckam, mam zapalovaciu listu. Tam su kable neni. No a ako to moze sposobit ten senzor ????Kraken píše:Pripojil by som sa do diskusie. Mal som problém s nepravidelným chodom
za studena na X16XEL (3 valce). Tankoval som istý čas Shell 95. Po vyčistení trysiek problém prestal. Mal som podozrenie na benzín a tak tankujem na OMV, bez problémov.
Ak som prečítal pozorne všetky príspevky, ešte ste nevylúčili káble k sviečkam.
Kolísanie otáčok za studena môže spôsobiť aj vadný senzor chladiacej kvapaliny.