1,6 16V - Škubání
jj mluvim z vlastni zkusenosti, bal sem se toho, ale po radnem projeti se problem odstranil, vazne se toho nebat a zkusit to, staci prvni tri rychlosti a stridat, bud za jizdy nebo projet a zastavit a zase projet atd. ono pokud nejsi na nejaky rychlostni silnici tak na tu 3 v omezovaci to uiz slusne jede zalezi kde mas tu moznost to protahnout, samozrejme dalnice by byla nejlepsi a projet jeste na 4
Opel Astra G 5dv Hatchback 1,6 16V ,Z16XE, 74kw , r.v. 2001
- Reklama
No tak já jezdím až do omezovače, většinou řadím kolem 3 500 - 4 000 RPM, nevím, ale nezdá se mi, že by motor, který má už něco za sebou, že by se tam zadíraly ventily, ty by měly být snad volné, a ne těsnéOkura píše:bohužel moderní auta jsou taková.
A veř ikdyž si koupíš něco jiného, budeš řešit zase něco jiného.
V obou případech bych to viděl na karbon v motoru.
Sundat hlavu a pročisiti, nebo točit do omezovače
zajímavé je to, že se to stává až když je motor zahřátý, na studený to jede úplně v pohodě
škubání
Tak to tady pročítám a už mám z toho hlavu jak balón.
Občas se mi totiž stává, že po nastartování studeného motoru (X16XEL) to při rozjíždění cuká, ale jen asi 2 min, pak už je to OK. Když nastartuji studený motor za tepla je to skoro pravidlo a teplý motor po nastartování taky cuká. Vždy to po chvíli přejde. Občas se mi stává, když podřadím před křižovatkou např. na 2, úplně uberu plyn, pustím spojku a po přidání plynu to začne škubat. Mám díru v zadním dílu výfuku, tak jestli by to na to nemohlo mít vliv. Jinak mi tam něco zvoní ve výfuku, ale někde vprostřed. Při přidání a hlavně ubrání plynu, na volnoběh nezvoní. Všimla jsem si toho jenom s otevřenými okny, jinak to v autě není slyšet.
Taky nevím, jak s tím 16V jezdit, aby motor netrpěl a spotřeba byla příznivá. Snažím se jezdit aspoň 2500 ot. ale i to je možná málo, že? V obci 50 po rovině na trojku jedu asi 2500 ot. - to je snad OK. Mám Astru teprve 3 týdny, tak se zatím seznamujeme. Předtím jsem měla Favorita 46kW, a řekla bych, že na rozjezdy po městě byl živější.
Díky za vaše názory.
Občas se mi totiž stává, že po nastartování studeného motoru (X16XEL) to při rozjíždění cuká, ale jen asi 2 min, pak už je to OK. Když nastartuji studený motor za tepla je to skoro pravidlo a teplý motor po nastartování taky cuká. Vždy to po chvíli přejde. Občas se mi stává, když podřadím před křižovatkou např. na 2, úplně uberu plyn, pustím spojku a po přidání plynu to začne škubat. Mám díru v zadním dílu výfuku, tak jestli by to na to nemohlo mít vliv. Jinak mi tam něco zvoní ve výfuku, ale někde vprostřed. Při přidání a hlavně ubrání plynu, na volnoběh nezvoní. Všimla jsem si toho jenom s otevřenými okny, jinak to v autě není slyšet.
Taky nevím, jak s tím 16V jezdit, aby motor netrpěl a spotřeba byla příznivá. Snažím se jezdit aspoň 2500 ot. ale i to je možná málo, že? V obci 50 po rovině na trojku jedu asi 2500 ot. - to je snad OK. Mám Astru teprve 3 týdny, tak se zatím seznamujeme. Předtím jsem měla Favorita 46kW, a řekla bych, že na rozjezdy po městě byl živější.
Díky za vaše názory.
Re: škubání
To cinkání ze spodka vozu bude na 90% katalyzátor-taky mi to po koupi cinkalo, až pak odešel a přestalo to úplně jet (ucpal se celý výfuk). Šubání může být způsobeno i tím katem, ale taky mnoho dalšíma věcma, takže těžko říct. Já bych se asi zaměřil na ten katalyzátor.maca.vin píše: Občas se mi totiž stává, že po nastartování studeného motoru (X16XEL) to při rozjíždění cuká, ale jen asi 2 min, pak už je to OK. Když nastartuji studený motor za tepla je to skoro pravidlo a teplý motor po nastartování taky cuká. Vždy to po chvíli přejde. Občas se mi stává, když podřadím před křižovatkou např. na 2, úplně uberu plyn, pustím spojku a po přidání plynu to začne škubat. Mám díru v zadním dílu výfuku, tak jestli by to na to nemohlo mít vliv. Jinak mi tam něco zvoní ve výfuku, ale někde vprostřed. Při přidání a hlavně ubrání plynu, na volnoběh nezvoní. Všimla jsem si toho jenom s otevřenými okny, jinak to v autě není slyšet.
Taky nevím, jak s tím 16V jezdit, aby motor netrpěl a spotřeba byla příznivá. Snažím se jezdit aspoň 2500 ot. ale i to je možná málo, že? V obci 50 po rovině na trojku jedu asi 2500 ot. - to je snad OK. Mám Astru teprve 3 týdny, tak se zatím seznamujeme. Předtím jsem měla Favorita 46kW, a řekla bych, že na rozjezdy po městě byl živější.
Díky za vaše názory.
K tomu stylu jízdy: na trojku 50 je ok. Já třeba jezdím rovinu po městě na čtyřku a nad 60km/h tam dávám za pět..ovšem jako ve všem, chce to cit
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
1,6 16 V škubání
Tak to cinkání ze spodu byla čepička z lambdy ve výfukovém potrubí. Už je to odstraněno. Naštěstí to kat. nebyl.
Cukání
Cetl jsem toto tema a podobne a chci se podelit o mou zkusenost.
Najednou mi zacala astra skubat a to pri vetsim pridani plynu, pri stabilni rychlosti a mirnem pridavani vse ok. Vymenil jsem palivovy filtr - nic. V oplu mi rekl zapalovaci lista, pujcil jsem si z vrakace skoro novou a nic, furt to stejny. Dal jsem to teda do opla. Vymenil listu, svicky, vycistil Egr, klapku, meril tlaky motoru - ok, palivovyho cerpadla, rozdelal vyfuk, odkarbonizoval motor - furt nic a bylo to cim dal horsi, jelo na 3 valce.
Jste napnuti ? Vite cim to bylo ?
Profoukl stlacenym vzduchem cestu benalu z nadrze az do motoru.
Takze bud se uvolnil nakej sajrajt a vlitl do vstrikovacich trysek, protoze jsem predtim vzal 20l SHELL V-POWER nebo tam byla voda (2x na vapce a nedotah jsem spunt na nadrzi).
Najednou mi zacala astra skubat a to pri vetsim pridani plynu, pri stabilni rychlosti a mirnem pridavani vse ok. Vymenil jsem palivovy filtr - nic. V oplu mi rekl zapalovaci lista, pujcil jsem si z vrakace skoro novou a nic, furt to stejny. Dal jsem to teda do opla. Vymenil listu, svicky, vycistil Egr, klapku, meril tlaky motoru - ok, palivovyho cerpadla, rozdelal vyfuk, odkarbonizoval motor - furt nic a bylo to cim dal horsi, jelo na 3 valce.
Jste napnuti ? Vite cim to bylo ?
Profoukl stlacenym vzduchem cestu benalu z nadrze az do motoru.
Takze bud se uvolnil nakej sajrajt a vlitl do vstrikovacich trysek, protoze jsem predtim vzal 20l SHELL V-POWER nebo tam byla voda (2x na vapce a nedotah jsem spunt na nadrzi).
Astra G HB ed2000 1.6 16v 101hp X16XEL
pánové vyřešil jsem náš problém následujícím způsobem....vyblikal jsem závadu 0400 což znamenalo chybu egru, nechtěl jsem tomu věřit, protože jsem ho měmil před 1/2 rokem (delphi z polska)...na vrakáči jsem zakoupil za 1500,- starší kousek, vyměnil a už ani cuk !!!...nevím jestli ti poláci to zase nějak ošulili, nebo motor po 180000km dokáže ventil zasrat tak rychle...každopádně budu reklamovat.
caravan r.v.2001 1,6 16V Z16XE
Mám podobný problém
Tak to tu už nějakou dobu čtu, neb mám podobný problém. Astra-G kombi, X16-XEL, r.v. 2000, najeto kolem 135 tisíc km. Auto "škube" - jede s nižším výkonem, jakoby na 3 válce - mezi 1500-2100 otáčkami, pak zabere a jede normálně.. Dělá to pouze na zahřátém motoru, vzhledem k otáčkám většinou při rozjíždění ve městě. Někdy víc, někdy míň. Někdy dokonce při rozjezdu z křižovatky na 1 s málem plynu se to přímo třepe.
Podle popisovaných symptomů a tohoto threadu bych tipl buď na lištu, nebo visící ventil v zakarbonovaném motoru. Může mi někdo potvrdit/vyvrátit jednu z těchto verzí, nebo je to ještě něco jiného?
Měnil jsem v červnu svíčky (stejně bylo na čase), a u toho jsem nechal vyčistit klapku, krokáč, EGR. Žádná změna. Diagnostika nic. Mechanik tvrdil, že jde o zapalovací lištu. Měl jsem/mám podezření na karbon (jezdím nízké otáčky), zkusil jsem to projet do omezovače (na tu trojku jsem se musel i na dálnici koukat po policajtech ), ale nic se nezměnilo.
Pokud by to byla opravdu ta lišta, tak by na výměnu byl asi nejlepší autorizák (BS auto, sleva 30% na díly a skoro žádná práce). Akorát mne děsí, že koupím novou lištu a nic se nezmění. Zkusit to nemám kde, já ani mí známí se navíc v autech nevrtáme. BTW se z Brna
Podle popisovaných symptomů a tohoto threadu bych tipl buď na lištu, nebo visící ventil v zakarbonovaném motoru. Může mi někdo potvrdit/vyvrátit jednu z těchto verzí, nebo je to ještě něco jiného?
Měnil jsem v červnu svíčky (stejně bylo na čase), a u toho jsem nechal vyčistit klapku, krokáč, EGR. Žádná změna. Diagnostika nic. Mechanik tvrdil, že jde o zapalovací lištu. Měl jsem/mám podezření na karbon (jezdím nízké otáčky), zkusil jsem to projet do omezovače (na tu trojku jsem se musel i na dálnici koukat po policajtech ), ale nic se nezměnilo.
Pokud by to byla opravdu ta lišta, tak by na výměnu byl asi nejlepší autorizák (BS auto, sleva 30% na díly a skoro žádná práce). Akorát mne děsí, že koupím novou lištu a nic se nezmění. Zkusit to nemám kde, já ani mí známí se navíc v autech nevrtáme. BTW se z Brna
Vite co nechapu? Dam auto do servisu s nejakou zavadou, priznakem ze cuka a jako vymeni listu. Bude to cukat dal, tak jim snad tu listu platit nebudu a necham si tam dat zpet tu starou ne? Tohle by na me zkusili jednou...
Neco jinyho je koupit naslepo listu jako ND, doma ji prohodit a zjistit, ze to tim neni, to je pak pruser, tohle chapu.
Neco jinyho je koupit naslepo listu jako ND, doma ji prohodit a zjistit, ze to tim neni, to je pak pruser, tohle chapu.
99' Astra Caravan 1.6 16V
ach jo... už mě to začíná krapet srát.... vyměnil jsem svíčky, kabely, EGR, lambdu, vyčištil krokovej motorek.... a pořád mi lítá volnoběh v rozmezí 600-1200 otáček.... občas při dojezdu na křižovatku chcípne.... občas se po přidání plynu přidusí a škube.... a má velkou spotřebu... diagnostika mlčí.... co ted? a je to x16szr
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw
Teleso klapky jako takovy je OK? Vsechny kanalky jsou pruchozi?
Nemas zaslepenou hadici odvetravani co vede z ventilovyho vika?
Nikde ti to neprisava falesnej vzduch?
Mas na motoru nejaky upravy nebo je to uplna serie. Tim nemyslim ani tak vykonove jako spis nejaky opleteny hadice, oil catch can atd...
Nemas zaslepenou hadici odvetravani co vede z ventilovyho vika?
Nikde ti to neprisava falesnej vzduch?
Mas na motoru nejaky upravy nebo je to uplna serie. Tim nemyslim ani tak vykonove jako spis nejaky opleteny hadice, oil catch can atd...
99' Astra Caravan 1.6 16V
V podstatě máš pravdu, jenomže oni Ti řeknou, že ta lišta byla špatná taky.tappaja píše:Vite co nechapu? Dam auto do servisu s nejakou zavadou, priznakem ze cuka a jako vymeni listu. Bude to cukat dal, tak jim snad tu listu platit nebudu a necham si tam dat zpet tu starou ne? Tohle by na me zkusili jednou...
Neco jinyho je koupit naslepo listu jako ND, doma ji prohodit a zjistit, ze to tim neni, to je pak pruser, tohle chapu.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka