
Pri startu skacou rucicky u budiku
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
- Reklama
No já vám nechci do toho naříkání mluvit, ale myslím si, že padání ručiček je způsobeno větším poklesem napětí v palubní síti při startování, než by měl být. To může mít několik důvodů:
První možnost je skutečně jednoznačně slabá baterka. Pokud lze tuto možnost vyloučit, (baterka je odborně změřena - při zatížení!) lze hledat další příčiny.
Při startování je z baterie odebírán obrovský proud, údajně více než 200A. Proto jsou tam tak tlusté kabely. Jak známo průchodem proudu vzniká úbytek napětí. Z Ohmova zákona lze spočítat, že při takovém proudu stačí odpor 0,02 Ohmu, aby na propojích vznikl úbytek 4 Volty. To znamená, že by napětí kleslo na 8 Voltů a každá další setina Ohmu úbytek zvyšuje. Pokud je tedy akumulátor v pořádku, je nutno zkontrolovat kabely, které připojují akumulátor. Problém může být především ve spojích, kde trocha koroze udělá velkou neplechu. Takže doporučuji zkontrolovat oba póly na baterce připojení (-) pólu na kostru a případně další spoje. Na pólech baterky jsou takové nástavce a na a na těch jsou teprve připojeny šrouby oka od kabelu. Problém může být ve spoji, ale i ve špatně nalisovaném oku. Protože tak nízké odpory, (řádově setiny Ohmu) nelze v běžných podmínkách rozumě měřit, nejlepší je všechny inkriminované spoje rozebrat, co nejlépe očistit, případně oka domáčknout nebo kabely v krajním případě vyměnit.
Pokud to někdo budete zkoušet, buďte opatrní ať při manipulaci baterku nezkratujete! Mohlo by dojít k výbuchu a popálení! Nejlépe bude baterku nejprve vymontovat z auta a pak teprve povolovat a čistit další spoje. Další variantou je samozřejmě servis.
První možnost je skutečně jednoznačně slabá baterka. Pokud lze tuto možnost vyloučit, (baterka je odborně změřena - při zatížení!) lze hledat další příčiny.
Při startování je z baterie odebírán obrovský proud, údajně více než 200A. Proto jsou tam tak tlusté kabely. Jak známo průchodem proudu vzniká úbytek napětí. Z Ohmova zákona lze spočítat, že při takovém proudu stačí odpor 0,02 Ohmu, aby na propojích vznikl úbytek 4 Volty. To znamená, že by napětí kleslo na 8 Voltů a každá další setina Ohmu úbytek zvyšuje. Pokud je tedy akumulátor v pořádku, je nutno zkontrolovat kabely, které připojují akumulátor. Problém může být především ve spojích, kde trocha koroze udělá velkou neplechu. Takže doporučuji zkontrolovat oba póly na baterce připojení (-) pólu na kostru a případně další spoje. Na pólech baterky jsou takové nástavce a na a na těch jsou teprve připojeny šrouby oka od kabelu. Problém může být ve spoji, ale i ve špatně nalisovaném oku. Protože tak nízké odpory, (řádově setiny Ohmu) nelze v běžných podmínkách rozumě měřit, nejlepší je všechny inkriminované spoje rozebrat, co nejlépe očistit, případně oka domáčknout nebo kabely v krajním případě vyměnit.
Pokud to někdo budete zkoušet, buďte opatrní ať při manipulaci baterku nezkratujete! Mohlo by dojít k výbuchu a popálení! Nejlépe bude baterku nejprve vymontovat z auta a pak teprve povolovat a čistit další spoje. Další variantou je samozřejmě servis.
Astra 2.0DTI Caravan, CDX, Y20DTH, 2001
Tvůj názor samozřejmě respektuji. Když ale o tom člověk trochu přemýšlí, najde myslím logické vysvětlení:Pico píše:Písal som svoj názor na túto tému preto, že som to konzultoval s odborníkom a takisto aj na internete to už niekto úplne rovnako vysvetloval. Robí mi to len pri nižšej vonkajšej teplote a máme aj služobnú Astru Classic II a tá to takisto robí od novoty. Určite to nie je závada.
Se snižující teplotou se snižuje kapacita akumulátoru a současně se zvyšuje viskozita olejů (motor, převodovka). Tzn. při startování je s menší kapacitou baterie je potřeba překonávat větší odpor. Větší odpor motoru způsobí větší záběrový proud, takže zase vzrostou úbytky na vedeních. Takže může být problém v baterce, že už je „tak na hraně“ a nebo ve vedeních a spojích – úbytky napětí přesáhnou přijatelnou mez.
Co tak sleduji, tak Astry Classic II mají někdy trochu problémy s kvalitou, takže … Ale nehledal bych v tom žádné čáry. Myslím, že konstruktéři nezamýšleli padání ručiček při startování (zvláště, když to většině nedělá), takže bych to spíš hodnotil jako závadu.
Astra 2.0DTI Caravan, CDX, Y20DTH, 2001
Mne to robí tiež, a je jedno či je teplo alebo zima. Neurobí to len keď štartujem auto bezprostredne po stopnutí motora.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Spin má naprostou pravdu, mě se to nechtělo tak zeširoka rozepisovat.
Pro:"Pico" jestli ti říkal tvůj mechanik, že to závada není a ty s ním souhlasíš, tak pak nechápu, proč to tu vlastně řešíš?
Spin i já ti tvrdíme, že je tam nějaká závada, možná jenom ten vadný spoj, možná baterie, která pod zátěží ztrácí značně výkon.
Pokud si ale myslíš, že to závada není, tak to neřeš.
Pro:"Pico" jestli ti říkal tvůj mechanik, že to závada není a ty s ním souhlasíš, tak pak nechápu, proč to tu vlastně řešíš?


Spin i já ti tvrdíme, že je tam nějaká závada, možná jenom ten vadný spoj, možná baterie, která pod zátěží ztrácí značně výkon.
Pokud si ale myslíš, že to závada není, tak to neřeš.

Samozrejme, že to neriešim. Spomínam to len preto, že mi to osobne nehovoril žiaden mechanik ale bola to téma podrobne rozobratá niekde na webe. Keď som si to všimol prvý raz, tak ma to zarazilo, veď auto som mal ešte len jeden deň, baterka fungl a na východnom Slovensku cez Vianoce som štartoval aj pri mínus 20 stupňoch C, bez problémov. Píšem o tom len preto, aby si ostatní majitelia Astier nerobili ťažkú hlavu. Tak ako sa tu už písalo, pri štarte ide o nadmerný odber el. energie. Fakt sa nepamätám na presnú definíciu, prečo to tie budíky robia - písal to podrobne človek z fachu a jeho záver bol jednoznačne taký, že to nie je na závadu, ktorú by bolo treba riešiť. Ako som spomenul, robí to aj naša služobná Astra od novoty. Má už dosť odjazdené / 3 roky /, km si presne nepamätám ale je v pohode aj po elektr. stránke. Veľa zdaru.
Astra II
[/quote]Co tak sleduji, tak Astry Classic II mají někdy trochu problémy s kvalitou, takže … Ale nehledal bych v tom žádné čáry. Myslím, že konstruktéři nezamýšleli padání ručiček při startování (zvláště, když to většině nedělá), takže bych to spíš hodnotil jako závadu.[/quote]
Dovol, aby som sa vyjadril aj k tomuto. Nemyslím si, že by to väčšine nerobilo, práve naopak si myslím, že to robí väčšina Astier. Je to dané konštrukciou, tak preto. Nemyslím si, že by mali Astry Classic II nejaké zvláštne problémy s kvalitou.
Dovol, aby som sa vyjadril aj k tomuto. Nemyslím si, že by to väčšine nerobilo, práve naopak si myslím, že to robí väčšina Astier. Je to dané konštrukciou, tak preto. Nemyslím si, že by mali Astry Classic II nejaké zvláštne problémy s kvalitou.
Astra II
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Je to kravina. Když to dělá, je to špatně.... dej si tam na zkoušku pořádnou baterku (třeba 75Ah) a dělat ti to nebude... 

Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Naposledy!!! Robí mi to od novoty. Auto som kupoval 11/2007. Vtedy teploty boli ešte nad 6 stupňou C. Vtedy to nerobilo. Išiel som cez Vianoce na východ, ochladilo sa a začalo to robiť. Baterka je fungl nová, od výrobcu. Točí aj pri mínus 20, bez toho, aby som takú nízku teplotu vôbec registroval. Tak načo mám meniť baterku. Jednoducho to robí. Ja to neriešim a nevidím to ako závadu, pretože okrem tých budíkov to nemá na nič iné vplyv. Opakovane píšem, že nám to robí od novoty aj služobná Astra 1.4 16 V, r.v. 2003. Ak to niekomu vadí, tak nech si nechá rozhodiť pol auta a myslím si, aby mal dobrý pocit. Predtým som vlastnil Astru F 1.6 16 V, r.v. 1999. Mal som starú baterku, ktorá mala v zime problémy ale budíky neskákali. Preto si myslím, že je to dané konštrukciou a okrem toho, že budíky skáču, tak na nič iné to nemá vplyv. Zdar a silu.
Astra II