Kdo zvás si koupil CLASIC II
No tak dovolil bych si souhlasit jen castecne. Motor si definitivne sednul v mem pripade kolem 25tkm, nicmene vyvoj po dejme tomu 5 tkm uz byl jen velmi nepatrny, to nejznatelnejsi se odehralo v prvnich cca 1500km.
Nepouzil jsem tak razantni postup jako Rosag, nicmene od 1500km jsem zvysoval zatez a kratkodobe se motor zacal divat do vyssich otacek a v 10tkm jsem mu daval uz plnou zatez.
Vysledek je takovej, ze ma motor odbrzdeno o vic nez 10 procent vyssi vykon nez je deklarovano a technici v servisu si mysleli ze mam chipnuto ...
Pripady jak lidi zmrvej motor, tim ze jezdej na nizkejch otackach, dlouho je drzej konstantni a obecne motor nezatezujou jsou myslim velmi dobre znamy, stejne jako pripady kdy motor utrapej vytacenim .... Chce to proste chovat se k tomu s rozumem.
Nepouzil jsem tak razantni postup jako Rosag, nicmene od 1500km jsem zvysoval zatez a kratkodobe se motor zacal divat do vyssich otacek a v 10tkm jsem mu daval uz plnou zatez.
Vysledek je takovej, ze ma motor odbrzdeno o vic nez 10 procent vyssi vykon nez je deklarovano a technici v servisu si mysleli ze mam chipnuto ...
Pripady jak lidi zmrvej motor, tim ze jezdej na nizkejch otackach, dlouho je drzej konstantni a obecne motor nezatezujou jsou myslim velmi dobre znamy, stejne jako pripady kdy motor utrapej vytacenim .... Chce to proste chovat se k tomu s rozumem.
- Reklama
Zdravim Franto, mam sice uz najazdenich nejakych par km ale predsa ak mas dobru radu tak sem s nou. Mam na Astrine natocenych teraz cca 3000 km, tak ako by som mal podla teba jazdit povedzme do 5000, do 10000 do 20000km aby bola dobre zabehnuta??? Ak to ma vobec nejaky zmysel pri dnesnej zivotnosti podobnych motorov (cca300000)?
G-čko, Z16XEP, r.2008, HB
Ja mám zatiaľ cca 2200km a chcel by som to vedieť tiež . Možno som ešte ten motor nepokazil ... Tak ako jazdiť? Mne napr. predavač, čo mi odovzdával auto povedal, že ho netreba veľmi zabehávať - tak cca 1000 km a neuškodí mu krátke vytočenie. Veľmi ho nevytáčam, dočítal som sa, že najlepšie sú rôzne režimy jazdy, už sa snažím nejazdiť na 2000 ot, ale aspoň na 2500 - 3000. Zdá sa mi, že Astra ide vynikajúco, ale možno by mohla ísť aj lepšie ..Rossi píše:Zdravim Franto, mam sice uz najazdenich nejakych par km ale predsa ak mas dobru radu tak sem s nou. Mam na Astrine natocenych teraz cca 3000 km, tak ako by som mal podla teba jazdit povedzme do 5000, do 10000 do 20000km aby bola dobre zabehnuta??? Ak to ma vobec nejaky zmysel pri dnesnej zivotnosti podobnych motorov (cca300000)?
Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007
A máš pp?
Měnil jsi olej, nebo to necháš na garančku, A co vzduchový filtr, jak vypadá. Jak moc točíš motor. Jak rychle jezdíš. Jezdíš spíš po rovině nebo v kopcovitém terému? Jakou máš teď spotřebu?
Kdy jsi auto dával do provozu v zimě nebo už bylo teplo?
Je toho víc: Takže popořadě.
Takže se ptej, snad se domluvíme.
Měnil jsi olej, nebo to necháš na garančku, A co vzduchový filtr, jak vypadá. Jak moc točíš motor. Jak rychle jezdíš. Jezdíš spíš po rovině nebo v kopcovitém terému? Jakou máš teď spotřebu?
Kdy jsi auto dával do provozu v zimě nebo už bylo teplo?
Je toho víc: Takže popořadě.
Takže se ptej, snad se domluvíme.
PP bohuzial nemam. Mam ho nieco vyse mesiaca. Prvyh 1000 km som s nim jazdil ja potom uz moja zena (je to jej auto). A ona s nim chodi velmi setrne 60 - 110 km/h a obavam sa ze ze casto jazdi na nizkych otackach. Spotreba je zatial v pohode 6,4 l a znizuje sa a v podstate je u nas uplna rovina.Franta píše:A máš pp?
Měnil jsi olej, nebo to necháš na garančku, A co vzduchový filtr, jak vypadá. Jak moc točíš motor. Jak rychle jezdíš. Jezdíš spíš po rovině nebo v kopcovitém terému? Jakou máš teď spotřebu?
Kdy jsi auto dával do provozu v zimě nebo už bylo teplo?
Je toho víc: Takže popořadě.
Takže se ptej, snad se domluvíme.
Staci ked bude jazdit povedzme medzi 2500 a 4500 a do tych 5000 az 6000 otacok ju povytacam s casu na cas ja?
Co myslis nebolo by od veci vymenit olej uz napr pri 5000km len tak bez zapisovania do servisky u znameho automechanika v dielni? Potom samozrejme pri 30t v Opli uz oficialne.
G-čko, Z16XEP, r.2008, HB
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
To je v pohodě, děláš vše dobře, já taky mám spotřebu takovou, pokud bych jezdil pořád takové trasy, ale stihnu sem tam i něco delšího, vylety apod. Proto se dostanu většinou mezi 6,8 - 7,2 lit / 100 km a také záleží na počasí a zda jezdím s klimou. pokud jsou obrovské + hodnoty teplot, otevřu Astru a po nastartování zapnu klimatizaci na plný výkon zhruba na 2 min. Pak teprve odjíždím.palix píše:Ja mám 2,5 km do práce, spotreba prevažne po meste je okolo 8,3l (zas moje meranie je asi dosť nepresné)... Ale skúsim trasy predĺžiť na cca 4 km . Len preto, aby som videl aká spotreba vyskočí . Tých 2,5 km autom do práce absolvujem 1x za týždeň pravidelne (z práce na nákupy), ináč len keď niečo potrebujem vybaviť, okrem toho chodím do práce pešo- je to zdravšie (MHD nepoužívam).Astra - R@SAG píše:No na dlouhou cestu se také dostanu na 5,5 lit / 100 Km, ale teď už 10 měs. mám novou práci a do práce to mám 4 km 1 cestu, tak že Astra má spotřebu odost větší než v minulosti a je to kolrm 7,2 - 6,8 lit.
Spotreba 5,5 l a menej by mohla byť pri predpisovej dlhšej kľudnej jazde, ale určite nie v meste s trasami do 5 km.
Prípadne prosím o radu - ako sa dá dosiahnúť taká nízka spotreba?. Určite by viac z nás chcelo doplniť svoje vedomosti o hospodárnej jazde...
Pozn.: Moja jazda je viacmenej kľudná. Radím pri 3000 ot, niekedy aj viac, využívam dojazd na križovatku, ak je červená, alebo predpokladám, že naskočí, bežná jazda okolo 2500 ot, z kopca jazda bez plynu so zaradenou rýchlosťou (tých kopcov v meste zas toľko nie je), raz za čas prevetrám motor, aby Astrička nezlenivela... Čo ešte vylepším? Dlhšie trasy?
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Franta : Nejnižší informace v deníku je 5,8 lit / 100 km. Ale taky se to odvijí zda doplňuji po dojezdu nádrž do plná. Někdy najedu třeba více km a je to více než 1 nádrž a proto pvšechny spotřeby nam nejsou dopsány ihned. Ale dá se to bez obtíží dosáhnozt.
K dnešnímu dni najeto bezmála 23 000 km a v pohodě. Samozřejmě jezdím s rozumem a motor vytáčím pouze sem tam a zásatně jak má provozní teplotu, na za studene, nejsem sebevrach.
Tim to už se k této problemati nebuduvyjadřovat. na tomto foru najdete o tomto témanu mnoho informaci a já si je skoro přes 2 lety dohledal a podle toho se rídím.
Astra DTI - osobně jsme spolu na tomto foru o tom mluvili v jiném temátu a myslím že vše dělam dobře.
K dnešnímu dni najeto bezmála 23 000 km a v pohodě. Samozřejmě jezdím s rozumem a motor vytáčím pouze sem tam a zásatně jak má provozní teplotu, na za studene, nejsem sebevrach.
Tim to už se k této problemati nebuduvyjadřovat. na tomto foru najdete o tomto témanu mnoho informaci a já si je skoro přes 2 lety dohledal a podle toho se rídím.
Astra DTI - osobně jsme spolu na tomto foru o tom mluvili v jiném temátu a myslím že vše dělam dobře.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
To ja uz si nepamatuju, asi jo. Ja jsem psal ze jsem nepostupoval pri zabehu tak razantne jen kvuli tomuhle co psal Franta:Astra - R@SAG píše: Astra DTI - osobně jsme spolu na tomto foru o tom mluvili v jiném temátu a myslím že vše dělam dobře.
Do Tveho deniku jsem se ted nekoukal, omlouvam se pokud jsem vychazel z mylnejch predpokladu.ale dát mu po 800km 6000 ot. na dvojku a trojku
Filtr na Astry benzin od roku 2003 a vyse, ale je v tom samozrejme tolik cinitelu, ze to je jako vzdy informativni. Jinak ja merim kazde tankovani a delam si evidenci do PDA a to od te doby co mam auto.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... inkm=20000
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... inkm=20000
Teraz som mal natankované cca 15,01 l - prešiel som na nich okolo 196 km - ak sa nemýlim, tak to je priemer cca 7,66 l. Tých 196 km obsahovalo - asi 65 km dlhšiu trasu ( z toho 50 km mimo mesto, zvyšok v meste) a zbytok moja štandardná jazda. Niečo do práce, nákupy, návšetvy... Snažil som sa aj trocha predĺžiť jazdu do práce. Uvidíme na budúci týždeň - idem na cca 400 km trasu - tu Astričku otestujem .
Ináč v návode na obsluhu sa píše, že sa má jazdiť na čo najnižšie otáčky. Samozrejme, že som nejazdil vždy na 2000 ot., ale hlavne keď som sa dočítal o karbonovaní a o problémoch, ktoré môžem Astre spôsobiť nízkymi otáčkami, tak okolo 2000 sa už nesnažím jazdiť. Radšej ju podržím vyššie - tak 2000 - 3000, častejšie radím...
Brat pozná jedného staršieho pána Archeológa, ktorý má tiež Astru 1,4... Vraj ju tak trápi nízkymi otáčkami, že až to brata bolelo .
Ináč v návode na obsluhu sa píše, že sa má jazdiť na čo najnižšie otáčky. Samozrejme, že som nejazdil vždy na 2000 ot., ale hlavne keď som sa dočítal o karbonovaní a o problémoch, ktoré môžem Astre spôsobiť nízkymi otáčkami, tak okolo 2000 sa už nesnažím jazdiť. Radšej ju podržím vyššie - tak 2000 - 3000, častejšie radím...
Brat pozná jedného staršieho pána Archeológa, ktorý má tiež Astru 1,4... Vraj ju tak trápi nízkymi otáčkami, že až to brata bolelo .
Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007
Pokud se podívám do dokumentace 1,4 tw, tak kombinovaná spotřeba je 6 l/100km, je jasné, že pokud někdo jezdí pilu, tak má spotřebu třeba 8l, ale pokud někdo jezdí s rozumem, jak tady všichni hlásají, tak je 7 a víc dost nenormální.
Podtačení motoru, je určitě nebezpečné a špatné, mohly by nám vyběhnout nebo se podpáli ventily, nebo jiné lahůdky, ale pokud člověk není hluchý, tak to podtáčení je i dost výrazně slyšet. Jinak podtáčení motoru je jiné při jízdě z kopce, do kopce a po rovině.
F.
Podtačení motoru, je určitě nebezpečné a špatné, mohly by nám vyběhnout nebo se podpáli ventily, nebo jiné lahůdky, ale pokud člověk není hluchý, tak to podtáčení je i dost výrazně slyšet. Jinak podtáčení motoru je jiné při jízdě z kopce, do kopce a po rovině.
F.