Vypínání autorádia při startu

Vše o zapojení repro, radia atd..
Uživatelský avatar
Bob80
Příspěvky: 19
Registrován: 17 led 2008, 15:04
Bydliště: Karlovarský kraj

Vypínání autorádia při startu

Příspěvek od Bob80 » 28 dub 2008, 18:50

Prosím o radu. Koupil jsem si nové autorádio SONY CDX-GR424U.Vyměnil jsem ho za Car 300, tak že jsem ho připojil jen přes ISO konektory (žádné dráty jsem nepřepojoval). Autorádio se automaticky zapíná a vypína na klíček, ale pri startu motoru se vypne a hned zapne. Je možné že má toto rádio nějakou pojistku při startu, aby nenamáhalo baterku, ale raději se chci zeptat, jestli je to normální.Myslím si že se tím rádio hodně namáhá. Dále mi při spušťeném rádiu svítí na pal. přístroji auta datum. Když jsem měl v autě zapojené rádio Panasonic (stejným způsobem), tak se datum objevil jen když bylo vypnuté.

Díky za radu :D
Astra G Caravan, 2004, 1,6 Twinport
http://www.opelastra.webnode.cz/

Reklama
 

Uživatelský avatar
Defender
Příspěvky: 5792
Registrován: 31 srp 2006, 19:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Defender » 28 dub 2008, 18:54

Přesně tak, mě to dělá CAR400 taky. Je to asi ochrana kvůli většímu odběru při startu a kdyby jsi měl slabou baterku, tak asi aby všechno šlo na startér a né někam do audia, teda snad :wink:
Mobil : 602318645

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 28 dub 2008, 21:14

Je to normální, funguje to na všechny spotřebiče vč. třeba přípojky pro karavan.

Pokud ti to nějak extrémně vadí, můžu ti nakreslit schéma a se součástkami za pár set to pořešíš tak aby se to nevypínalo - nedávno jsem to totiž řešil kvůli nepřetržitému napájení spotřebiče.
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Uživatelský avatar
medva1
Příspěvky: 250
Registrován: 15 pro 2006, 06:50
Bydliště: Praha-Západ, Štěchovice

Příspěvek od medva1 » 28 dub 2008, 21:14

má pravdu.... když otáčíš kličkem pro startování dostaneš do polohy II a v této poloze se odhazuje vše co není pro start potřebné, servo, světla, rádio a další věci který by eventuelně mohli zapřičinit nechtěný odběr při slabší baterce.... :D :shock:
ASTRA-G CARAVAN 1,4-16V-66kW EDITION 2000

Uživatelský avatar
genius0011
Příspěvky: 2289
Registrován: 24 říj 2007, 22:46
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od genius0011 » 28 dub 2008, 22:56

Defender píše:Přesně tak, mě to dělá CAR400 taky. Je to asi ochrana kvůli většímu odběru při startu a kdyby jsi měl slabou baterku, tak asi aby všechno šlo na startér a né někam do audia, teda snad :wink:
Není to tak úplně pravda :!: mám taky SONY a vypíná se mi při startování jen občas hlavně když nechám hrát rádio dýl :idea: (tím že se oslabí baterka), jinak to zas tak častý není před tím sem měl DELCO CDR500 a bylo to uplně stejný :wink:
teď R Scenic 2.0 16v 103kw rv00
ex ASTRA 1.6 8v 55kw rv99 rip

Uživatelský avatar
hrubost
Příspěvky: 286
Registrován: 29 říj 2007, 11:16
Bydliště: PV přechodně BR

Příspěvek od hrubost » 29 dub 2008, 11:11

genius0011 píše: Není to tak úplně pravda :!: mám taky SONY a vypíná se mi při startování jen občas hlavně když nechám hrát rádio dýl :idea: (tím že se oslabí baterka), jinak to zas tak častý není před tím sem měl DELCO CDR500 a bylo to uplně stejný :wink:
A nemáš to rádio připojeny k "trvalým" spotřebičům a proto když ho necháš hrát dýl, tak pak má baterka menší výkon, který je pro to rádio už málo a proto se vypne?

Uživatelský avatar
genius0011
Příspěvky: 2289
Registrován: 24 říj 2007, 22:46
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od genius0011 » 29 dub 2008, 18:41

Nene mám to zapojený jen na klíč, bez něj se pustit nedá :wink:
teď R Scenic 2.0 16v 103kw rv00
ex ASTRA 1.6 8v 55kw rv99 rip

mekim
Příspěvky: 56
Registrován: 26 črc 2006, 15:46
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od mekim » 29 dub 2008, 19:00

1) je to v baterce, dokud je dobra tak to nedela jak to zacne vypinat tak uz je na tom baterka hur, ale muze ti klidne vydrzet jeste dlouho me to dela uz 2 roky a beterka drzi,
2) pokud mas nejakou vetsi aparaturu (zesak) tak bez uprav ti to bude delat porad

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Příspěvek od AstraMan » 29 dub 2008, 19:02

genius0011 píše:před tím sem měl DELCO CDR500 a bylo to uplně stejný :wink:
To je divný, já ať jsem měl starou slabší baterii a nebo novou nabitou, tak se nikdy při staru nevypnulo :lol:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

datlik
Příspěvky: 94
Registrován: 27 bře 2008, 23:13
Bydliště: Brno

Re: Vypínání autorádia při startu

Příspěvek od datlik » 29 dub 2008, 20:14

[quote="Bob80"]Prosím o radu. Koupil jsem si nové autorádio SONY CDX-GR424U.Vyměnil jsem ho za Car 300, tak že jsem ho připojil jen přes ISO konektory (žádné dráty jsem nepřepojoval). Autorádio se automaticky zapíná a vypína na klíček, ale pri startu motoru se vypne a hned zapne. Je možné že má toto rádio nějakou pojistku při startu, aby nenamáhalo baterku, ale raději se chci zeptat, jestli je to normální.Myslím si že se tím rádio hodně namáhá. Dále mi při spušťeném rádiu svítí na pal. přístroji auta datum. Když jsem měl v autě zapojené rádio Panasonic (stejným způsobem), tak se datum objevil jen když bylo vypnuté.
Takže jak všichni řekli,tak je opravdu problém při startování (odepne se vše nepotřebné).Řešení je takové,že se autorádio vymontuje a jsou dvě možnosti:zapojit k autorádiu napájení +12v trvale a + 12v přes klíček a kostru a zkontrolovat klidový odběr při vypnutém napájení (max 8 mA).Pokud proud do hodnoty vyhovuje,tak může být pod napětím trvale (nebude se ale zapínat přes klíček).Anebo řešení druhé-do autorádia se namontuje relé a drobné polovodiče.Po dobu startování se +12v přes klíček nahradí +12v (trvalým).Hodnota součástek je tak do 150kč.

Uživatelský avatar
Bob80
Příspěvky: 19
Registrován: 17 led 2008, 15:04
Bydliště: Karlovarský kraj

Příspěvek od Bob80 » 30 dub 2008, 19:08

V autě mám jen rádio a baterku měsíc novou. Jenom mě zarazilo, že jsem měl stejným způsobem zapojený rádio Panasonic a nikdy se mi nevypnulo.

Dále jsme si všimnul, že když poslouchám rádio tak se mi na pal. displeji nic nezobrazuje a když přepnu rádio na CD nebo USB, tak se objeví datum.
To znamená jako by auto "vidělo" rádio vypnuté.Tak to bylo když jsem tam měl radio Car 300 (při vypnutí se zobrazil datum, jinak tam je rádiostanice nebo CAS pro přehrávání kazety).

Každopádně nechám asi prověřit celé zapojení u nějakého autoeletrikáře.

Díky za rady.
Astra G Caravan, 2004, 1,6 Twinport
http://www.opelastra.webnode.cz/

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 30 dub 2008, 19:20

no musím také něco dodat...když jsem měl CAR 400 nebo CDR500 tak se mi to nevypínalo...a ted jak jsem si koupil VDO Dayton tak při startu se mi radio vypne a hned zapne....a to mám baterii 2 roky a před týdnem jsem ji dobíjel (při koupi mi tam dali údržbovou baterii), takže ted nevím kde je pravda! když s originálem to nedělalo a ted s VDO se to vypíná!!!! :shock:
PS: to v baterii nevidím (leda že by VDOčko mělo větší odběr energie... :idea:

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 30 dub 2008, 19:36

myslím že jen hledáte problém tam kde není :)

je možné že už předchozí majitel si nechal předělat rádio na trvalé napětí, aby se mu nevypínalo a majitel současný o tom jen neví...

...nebo je to tím že někteří výrobci autorádií používají větší kondenzátory na vstupu nežli jiní a tak dochází nevypnutí rádia u přístroje s větším hrncem než u jiného s menším hrncem/vyšším odběrem
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

datlik
Příspěvky: 94
Registrován: 27 bře 2008, 23:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od datlik » 30 dub 2008, 20:59

sovicka píše:myslím že jen hledáte problém tam kde není :)

je možné že už předchozí majitel si nechal předělat rádio na trvalé napětí, aby se mu nevypínalo a majitel současný o tom jen neví...

...nebo je to tím že někteří výrobci autorádií používají větší kondenzátory na vstupu nežli jiní a tak dochází nevypnutí rádia u přístroje s větším hrncem než u jiného s menším hrncem/vyšším odběrem
Kdyby si někdo předělal autorádio na trvalé napětí,tak tady nevznikne problém s klíčkem a tímpádem se ani o tom nemusíme bavit.

Jinak ty kondenzátory by to mohly taktéž dělat.A stává se i často,že některý má už měnší kapacitu něž když byl nový -slunko,mráz a ostatní podmínky je rychle odrovnávají.U tudíž jak máš vlastně starý rádio?

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 01 kvě 2008, 00:43

sovicka píše:myslím že jen hledáte problém tam kde není :)

je možné že už předchozí majitel si nechal předělat rádio na trvalé napětí, aby se mu nevypínalo a majitel současný o tom jen neví...

...nebo je to tím že někteří výrobci autorádií používají větší kondenzátory na vstupu nežli jiní a tak dochází nevypnutí rádia u přístroje s větším hrncem než u jiného s menším hrncem/vyšším odběrem
tak sakriš VDO vyrábělo rádia nebo dokonce ještě vyrábí pro Opel ..tak s tím mohli počítat ne že to má větší odběr...ne!? :roll:
PS: také si myslím že to bude asi v tomto ...doufám že to rádio to nijak nepoškodí když se takto při startu ehm restartuje... :shock:

Odpovědět