nestartuje, nezamyká, nejede...

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Uživatelský avatar
medva1
Příspěvky: 250
Registrován: 15 pro 2006, 06:50
Bydliště: Praha-Západ, Štěchovice

Příspěvek od medva1 » 04 bře 2008, 08:06

Jednoznačně v háji baterka :-) jak už tu někdo psal to že to svítí nebo že hraje rádio neznamená že baterka disponuje dostatečnou kapacitou pro start auta...... a to samé je i stěmi kabely musíš to chvíly nechat jakoby nabíjet s tím že to auto odkud bereš šťávu by mělo být nastartované a chvílí se rozumí třeba i 15min :-))) A k tomu vybíjení za 8dní ti to vybije tak aby jsi káru nenastrtoval s přehledem i světlo na osvětlení kabiny u zadních sedaček :-)))) a finále to chování centrálu je naprosto normální při vybité baterii, má tak malou kapacitu že nestačí prodově obsloužit všechny serva najednou natožpak ty nejvzdálenější v kufru :-)))
ASTRA-G CARAVAN 1,4-16V-66kW EDITION 2000

Reklama
 

Uživatelský avatar
green
Příspěvky: 432
Registrován: 27 kvě 2007, 20:19
Bydliště: Štatl, Velká Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od green » 04 bře 2008, 16:07

Chlapi, díky moc všem, teď to nějak časově nezvládám, seženu co nejdřív někde baterku a pak dám vědět...
Ještě jednou dík :oops:
"je lepší ztratit na silnici vteřinu, než ve vteřině život"
Opel Astra G, caravan, 1,6 16V, 74kW, 1998
na důchod: (o\_/o)
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... 4032#84032

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 04 bře 2008, 16:52

RomanK píše:při startování zvýšit otáčky
Tak tohle by me zajimalo .... nejdriv pro oziveni baterky bych otacky samozrejme zvednul ... o tom zadna, ale v okamziku kdy budu startovat druhe vozidlo, tak bych raci nechal volnobeh ...
Prinos zvysenejch otacek je IMHO minimalni (lepsi nechat dele ozivovat baterku) a je to zbytecnej risk, ikdyz by to v zasade melo byt OK. Ja to teda se svym autem riskovat nebudu ....

Maranelo
Příspěvky: 350
Registrován: 29 říj 2006, 20:01
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od Maranelo » 04 bře 2008, 20:21

Pri startovani cez kabely a hlavne pri dost vystavenej baterke je nieze lepsie al musia sa zvysit otacky inac to nechyti. Uz som par krat pomahal startovat ine auta cez svoju baterku. Pri vyssich otackach je aj vyssí dobíjací prúd /nie volty ale ampere/ a to je dôlezite. Najlepsie je pripnut kable nechat 5minut bezat na volnobech nech sa trochu ozivi baterka a potom pridat napr. na 2000-2500 otackok a tak druhe auto startovat..
Opel Astra G Cabrio 2.2 Dti

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 04 bře 2008, 20:42

Ale prd, otacky se zvysovat nemusej (takovej hodne rozsirenej omyl), taky jsem nastartoval par uplne chciplejch aut pomoci kabelu. Naopak bych doporucil nekolik minut ozivovat i se zvysenejma otackama a pri startovani nechat volnobeh ... Predejde se tak moznemu poskozeni auta s bezicim motorem ... Zasadni jsou dobry kabely a hlavne mit dobre pricvaknuty svorky a ne motor vyturovat :roll:

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 04 bře 2008, 21:25

Důležitý je proud co teče do vybité baterky a do starteru. Je jasné, že vybitá baterka má malý vnitřní odpor (bere větší proud) a nabíjením se odpor zvětšuje. Pak neteče tolik proudu do baterky, tím pádem může proud jít do starteru. Motor aby chytil potřebuje mít minimální otáčky a přidáním plynu u druhého auta se zvýší proud do starteru a tím i jeho otáčky a zajistí to rychlejší start.
V zásadě jsou ale obě varianty správné. Jak oživit baterku a startovat, tak startovat se zvýšenými otáčkami.
Ze všeho nejdůležitější je mít smozřejmě dobré startovací kabely.
No a na závěr: Nejvíc starováním přes kabely trpí alternátor, dobíjí dvě baterky a ještě krmí starter. Takže startovat krátce.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 04 bře 2008, 21:46

Ja se prave docetl, ze altik nadmerne trpi pokud auto s bezicim motorem drzi vyssi otacky - tedy tece vetsi proud a prechodovy jev pri zahajeni odberu je markantnejsi ... ale nesem elektrotechnik ...

Uživatelský avatar
medva1
Příspěvky: 250
Registrován: 15 pro 2006, 06:50
Bydliště: Praha-Západ, Štěchovice

Příspěvek od medva1 » 05 bře 2008, 07:32

AstraDTI píše:Ja se prave docetl, ze altik nadmerne trpi pokud auto s bezicim motorem drzi vyssi otacky
:D :) :D mám takovou malou otázečku... není ta věta tak trochu v rozporu s běžným užíváním auta ...... :shock: :shock: :) :)

Jednoznačně je to o kabelech (pruřez/délka/kvalita materiálu) ale když k uplně vymlácený baterce připojíš tu svojí tak dostane pěknej šok natož pak když někteří borci hned začnou startovat a diví se že se motor ani nehne.... musí se počkat až se srovná vnitřní odpor na baterce kdo má Ampermetr tak na těch kabelech se do změřit je to někde okolo ustálených 5A v tu chvíly baterka už tolik nezatěžuje kabely svým odběrem a většina proudu se přesune na moment startování, pak by mělo jít auto normálně nastartovat ta doba je různá.... zaleží na tom jak moc je baterka vybitá je to někde mezi těma 5-15minutama ......
Co se týká těch zvýšených otáček to je vhodné v tom momentu startu ale jak toto provest když je člověk na to sám :D :) :D v zásadě by alternátor měl ve volnoběhu dávat dostatek proudu na to aby udržel auto a podpořil to druhé ke startu.... ale zase jsme nazpět u požadované rychlosti nabíjení, kvalitě kabelů a vybití nabíjené baterie...... bez ideálních kabelů nemá smysl zvyšovat otáčky efektivita je minimání jediný co tak, že se pěkně ty kabely zahřejou :shock: :D :shock:
ASTRA-G CARAVAN 1,4-16V-66kW EDITION 2000

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 05 bře 2008, 09:54

Asi jsi to blbe pochopil. Tykalo se to momentu kdyz zacne druhe auto startovat ... To je to oc tu jde - podle nekterych clanku a techniku zvysene otacky v okamziku kdy druhe auto zacne startovat muzou znicit altik ...

Uživatelský avatar
medva1
Příspěvky: 250
Registrován: 15 pro 2006, 06:50
Bydliště: Praha-Západ, Štěchovice

Příspěvek od medva1 » 05 bře 2008, 11:17

AstraDTI píše:Asi jsi to blbe pochopil. Tykalo se to momentu kdyz zacne druhe auto startovat ... To je to oc tu jde - podle nekterych clanku a techniku zvysene otacky v okamziku kdy druhe auto zacne startovat muzou znicit altik ...
Myslím že vyrovnání proudových nárazu zvládne baterka a spíš bych věřil že se zprohýbají jednotlivé desky článků v baterce nebo že stečou ty propojovací kabely mezi baterkami, než že by zahučel altík.... :D :shock: :D ale je to o diskuzi..... nicméně takový kratší proudový náraz nemůže alternátor zničit..... :) :D :) :shock:
ASTRA-G CARAVAN 1,4-16V-66kW EDITION 2000

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 05 bře 2008, 11:53

No ja nevim, zajimal by me nejakej seriozne napsanej material o dany problematice. Nejsem elektrotechnik, takze ja bych to nevyplodil, ale mam statnici z fyziky, takze bych to predpokladam bez problemu pochopil :)
Ja vzhledem k tomu ze zvysit otacky neni potreba pro nastartovani druhyho auta necham radeji motor vzdy na volnobehu, dokud mi nekdo nepredlozi nejakej padnej argument. Kvalifikovanej odhad mi nestaci :P

Uživatelský avatar
medva1
Příspěvky: 250
Registrován: 15 pro 2006, 06:50
Bydliště: Praha-Západ, Štěchovice

Příspěvek od medva1 » 05 bře 2008, 12:33

No myslim že ve finále je to jedno.... pěkně jsme se rozpovídali o problému který nastane dalo by se říct vzácně .... nebo alespoň mě se to za tu dobu co jezdím stalo jen jednou.... a to co jsem psal není odhad ale fakta ..... nicméně nikdo tě nemůže nutit aby jsi to dělal jinak..... v zásadě jak už tady někdo psal v obou přípdech a za ideálních podmínek dosáhneš stejného výsledku :-)))))
ASTRA-G CARAVAN 1,4-16V-66kW EDITION 2000

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 05 bře 2008, 12:40

Ja verim ze mas pravdu, ale zajimalo by me jestli to nekde neni podrobne rozebrany ... kdyby to bylo uplne jasny, tak by se nedaly najit clanky kde pred moznosti poskozeni alternatoru varujou ...
Jinak ja za dobu co ridim pomahal svym autem startovat jestli se nepletu asi 4x ...

Uživatelský avatar
green
Příspěvky: 432
Registrován: 27 kvě 2007, 20:19
Bydliště: Štatl, Velká Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od green » 07 bře 2008, 16:37

Zdar,
konečně jsem se dokopal k tomu, obstarat novou baterku... a pravdu měli ti, kteří tipovali právě baterku.
Takže díky moc chlapi, zase jsme mobilní :lol: :lol:
"je lepší ztratit na silnici vteřinu, než ve vteřině život"
Opel Astra G, caravan, 1,6 16V, 74kW, 1998
na důchod: (o\_/o)
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... 4032#84032

Svata
Příspěvky: 57
Registrován: 25 led 2006, 16:46
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od Svata » 07 bře 2008, 17:07

green píše:Zdar,
konečně jsem se dokopal k tomu, obstarat novou baterku... a pravdu měli ti, kteří tipovali právě baterku.
Takže díky moc chlapi, zase jsme mobilní :lol: :lol:
To není tipování, to jsou těžce získané vlastní zkušenosti... :twisted:

Odpovědět