nefunkční ventilátor topení

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Svata
Příspěvky: 57
Registrován: 25 led 2006, 16:46
Bydliště: Vsetín

nefunkční ventilátor topení

Příspěvek od Svata » 23 lis 2007, 19:27

Pokud toto téma někde je , prosím o info, kde.
Po zapnutí ventilátoru topení se tento někdy nezapne. (Pouze někdy). Pak fungují všechny 4 stupně.
Kde jsou příp. konektory, ve kterých by mohla být závady, příp. co by to mohlo ještě být ?

Reklama
 

Svata
Příspěvky: 57
Registrován: 25 led 2006, 16:46
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od Svata » 03 pro 2007, 15:26

Nikdo se mi neozval, takže jsemse do toho pustil sám...
Po demontáži odkládací skřínky před spolujezdcem jsem narazil na ventilátor, do kterého vedly, kupodivu, jen 2 dráty. Po dilematu z akčních filmů, zda zahýbat červeným nebo žlutým, jsem zahýbal oběma.
Motor se rozjel a stále běží, takže jsem přívody pouze zafixoval.
Až bude čas, demontuji ventilátor a podívám se dovnitř. Neví někdo, jak to vypadá dál za gumovou průchodkou ?
Při pohybu dráty mi připadalo, že to není elektrická záležitost, ale mechanická, protože to ventilátor spíše zablokovalo, než že se přerušil proud.

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 03 pro 2007, 17:43

Svata píše:Nikdo se mi neozval, takže jsemse do toho pustil sám...
Po demontáži odkládací skřínky před spolujezdcem jsem narazil na ventilátor, do kterého vedly, kupodivu, jen 2 dráty. Po dilematu z akčních filmů, zda zahýbat červeným nebo žlutým, jsem zahýbal oběma.
Motor se rozjel a stále běží, takže jsem přívody pouze zafixoval.
Až bude čas, demontuji ventilátor a podívám se dovnitř. Neví někdo, jak to vypadá dál za gumovou průchodkou ?
Při pohybu dráty mi připadalo, že to není elektrická záležitost, ale mechanická, protože to ventilátor spíše zablokovalo, než že se přerušil proud.
to bude kontakt. Ventilátor radeji nedemontuj.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 03 pro 2007, 17:53

to jsou rady.... :?
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

jhaza
Příspěvky: 2
Registrován: 24 pro 2007, 01:04
Kontaktovat uživatele:

nefunkční ventilátor topení

Příspěvek od jhaza » 24 pro 2007, 01:16

Ja mam stejny problem na auto, nevim co s tim! najedno prestal fungovat ventilator na topeni. Funguje jenom 4 stupne a normalne, ale 1, 2, 3 stupne vubec nefunguje ani nahodou:). Prosim poradte co s tim? Nechci do servisu, kdyz nebudu alespone vedet, kolik to bude stat!
opel astra 1999

Svata
Příspěvky: 57
Registrován: 25 led 2006, 16:46
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od Svata » 24 pro 2007, 07:02

Pokud funguje jen 4. stupeň, závada bude v odporovém přepínači. (první tři stupmě jdou přes odporový regulátor, 4. stupeň je "natvrdo").
Tento regulátor se tu již někde řešil...
Naposledy upravil(a) Svata dne 24 pro 2007, 10:00, celkem upraveno 1 x.

Okura
Příspěvky: 540
Registrován: 13 dub 2007, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura » 24 pro 2007, 09:54

jj vypádáto na odporovou dráhu.
mrkni na ni

jhaza
Příspěvky: 2
Registrován: 24 pro 2007, 01:04
Kontaktovat uživatele:

nefunkční ventilátor topení

Příspěvek od jhaza » 25 pro 2007, 17:31

Moc vam dekuji za odpoved. Sam asi opravovat nebudu moci, nevim jak na to?jsem z Brna, nemohl byste mi rici, kolik to bude stat? jsem na auto zavisly, protoze bez auta neobejdu:-). Dekuji predem za poradu.
opel astra 1999

Uživatelský avatar
ada852
Příspěvky: 35
Registrován: 27 pro 2007, 17:23
Bydliště: Modra
Kontaktovat uživatele:

nefunkcne prve tri stupne ventilatora

Příspěvek od ada852 » 27 pro 2007, 17:48

zdravim, mne sa dnes stalo to iste, menil som packu smerovky za novu s ovladanim tempomatu, tempomat slape ako gula. Ale zrazu mi nefunguju prve tri stupne na ventilatori, je mozne to dajako opravit? Vdka za radu.

Uživatelský avatar
HonzaL
Příspěvky: 380
Registrován: 10 zář 2006, 18:46
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od HonzaL » 27 pro 2007, 20:14

Koupit novou tepelnou pojistku (cca 20 Kč) a vyměnit.

Uživatelský avatar
ada852
Příspěvky: 35
Registrován: 27 pro 2007, 17:23
Bydliště: Modra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ada852 » 27 pro 2007, 21:44

Diky za pomoc, uz rozoberam zene zehlicku, koli tomu odporu mal by tam byt taky...skusim to este dnes vecer spravit, ale okrem toho mi to zacalo niekde dolu pukat, teda ked je teplota na min. tak to nepuka akonahle dam hociaku teplotu tak to puka..... uvidim ci to bude hriat ked spravim tu poistku....

Svata
Příspěvky: 57
Registrován: 25 led 2006, 16:46
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od Svata » 03 led 2008, 16:12

Vzhledem k tomu, že se mi závada, uvedená v 1. příspěvku objevila opět, bylo jasné, že můj zásah nebyl definitivní.
Protože nemám garáž, obrátil jsem se na odborníka. Demontoval motorek a zjistil, že komutátor je opálený a nedoléhají uhlíky. Co šlo, to opravil (za 400,- Kč) a upozornil mne, že ventilátor mi vydrží max. 1,5 roku. Opsal mi typové číslo.
Já v.l jsem te lístek ztratil.
Neví někdo typ a další údaje pro ventilátor topení na ASTRU G, X18XE1, modelový rok 2000 ? Jsou 2 provedení, ale jen jedno je DELPHI. (konektor motoru z boku, ne ze spodu. PROSÍM !!!

Okura
Příspěvky: 540
Registrován: 13 dub 2007, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura » 07 led 2008, 20:26

kde se přesněnachází ta odporová dráha?
pro ventilátor, už to taky řeším

Uživatelský avatar
ada852
Příspěvky: 35
Registrován: 27 pro 2007, 17:23
Bydliště: Modra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ada852 » 07 led 2008, 21:57

Tak ja mam ventilator od BEHR a tam je to z vrchu na lavej strane ventilatora, treba vybrat priehradku u spolujazdca a v mieste kde je pelovy filter strcit ruku uplne do zadu zvrchu na ventilator, inac je to tam kde vedu kabliky, staci to len vytiahnut smerom hore, a potom uz ked to bude vonku odpojit to od keonektora, mne sa po 4dnoch znovu odpalila ta poistka, a uz viem preco, konci zivotnost ventilatora, pretoze ked ventilator fuka tak ako ma tak chladi tie odpory, a na 1. rychlosti sa ten moj toci velmi pomaly, takze som prestal pouzivat 1.rycjhlost, a zatial to slape.
Opel Astra 2.0Di Kombi, 60kW, X20DTL, r.v.1999, 388.000km,

Uživatelský avatar
Samothe
Příspěvky: 2443
Registrován: 22 čer 2007, 10:16
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Samothe » 31 bře 2008, 20:40

dnes sem chtěl vyměnit servo motorek ventilátorů,protože ten můj občas jde a občas ne,měl jsem ho už od zimy doma jen jsem čekal na teplé počasí na výměnu,ale ejhle je tam něco jiného něž jsem si sehnal
v autě mám tohle:Obrázek
a chtěl jsem dát tohle:Obrázek
půjde to vyměnit nebo se mám ohlídnout po stejném typu?

Odpovědět