Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Nazdar chlapi.
Zaujal ma systém vírivých klapiek v našich diesloch od Oplu.
Keďže som na susedných fórach narazil na rozporuplné informácie ohľadom ich funkcie, pýtam sa Vás, aké mate s nimi skúsenosti.
Chystám sa ich vyčistiť, pretože predpokladám, že mi za studena spôsobujú nepravidelný beh motora, aj keď mechanici tvrdia, že tú nepravidelnosť behu spôsobujú zlé vstreky. Taktiež pri nízkej záťaži je motor hlučnejší, čo by mohlo súvisieť s nesprávnou funkciou tých klapiek.
Najviac ma zaujal tento obrázok http://www.jpeg.cz/view-749_di_motor001.jpg.html
Ak niekto máte k dispozícii nejaké foto a dobré rady z čistenia kompletného sania, tak vopred ďakujem
Zaujal ma systém vírivých klapiek v našich diesloch od Oplu.
Keďže som na susedných fórach narazil na rozporuplné informácie ohľadom ich funkcie, pýtam sa Vás, aké mate s nimi skúsenosti.
Chystám sa ich vyčistiť, pretože predpokladám, že mi za studena spôsobujú nepravidelný beh motora, aj keď mechanici tvrdia, že tú nepravidelnosť behu spôsobujú zlé vstreky. Taktiež pri nízkej záťaži je motor hlučnejší, čo by mohlo súvisieť s nesprávnou funkciou tých klapiek.
Najviac ma zaujal tento obrázok http://www.jpeg.cz/view-749_di_motor001.jpg.html
Ak niekto máte k dispozícii nejaké foto a dobré rady z čistenia kompletného sania, tak vopred ďakujem
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
- Reklama
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Já se obávám, že ty klapky fungují přesně obráceně. Na Opelclub Renbau tohle už vysvětloval Yper, dávám mu za pravdu, i když většina teorií tvrdí opak. Měl jsem napojenou diagnostiku a sledoval, kdy se klapky ovládají. Rozhodně to není na volnoběhu, tam je otevřeno všech 8 kanálů. Změny hodnot na solenoidu vířivých klapek nastaly pouze při velkých nárůstech v zátěži motoru. Tam se to občas přivřelo. Nezkoušel jsem to už ale např na dálnici.
Co se fotek týče, něco najdeš tady nebo tady.
Jestli toho chceš víc, tak ti něco pošlu
No a rozhodně bych nesázel na to, že ti způsobují nerovnoměrný chod motoru. Určitě bych je vyčistil, to jo, ale klidně odpoj podtlakové ovládání a jezdi, asi nic nepoznáš. Jen pozor při vysokých zátěžích, tam je víření třeba, hrozí propálení pístu.
Co se fotek týče, něco najdeš tady nebo tady.
Jestli toho chceš víc, tak ti něco pošlu
No a rozhodně bych nesázel na to, že ti způsobují nerovnoměrný chod motoru. Určitě bych je vyčistil, to jo, ale klidně odpoj podtlakové ovládání a jezdi, asi nic nepoznáš. Jen pozor při vysokých zátěžích, tam je víření třeba, hrozí propálení pístu.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Díky Aleš, presne to som potreboval.
To tesnenie je možné použiť znovu, alebo je nutné meniť?
Ináč, keď som vyberal teleso EGR, tak pod ním som žiadne tesnenie nenašiel To má tesniť iba kov na kov, alebo to už niekto predomnou odstránil?
Takže Tvoja teória je, že klapky sú stále otvorené, a len pri plnej záťaži sa tie štyri privrú?
A akým spôsobom dôjde k ohnutiu/poškodeniu klapky? To sa niekde v tom usadenom karbóne zasekne a pri otáčaní tej spoločnej osky sa ohne?
Ten generátor podtlaku (vývevu) je tiež potrebné vyčistiť?
Ja som bol tiež prekvapený, koľko sajrajtu je "vtiahnutého" do telesa snímača tlaku MAP. Ako keby ten sajrajt bol magnetický a snímač MAP tiež. Ten lievik snímača MAP bol úplne plný toho svinstva. Jak ten snímač MAP vôbec funguje? Na spodku tohto lievika je viditeľný len nejaký maličký lesklý objekt o priemere snáď len 2mm. Neviem, či je to nejaký otvor do útrob snímača, bál som sa do toho šprtať
Mňa na DTI zaujalo to, že to má len jednu vačku a sacie ventily (samozrejme aj výfukové) vo valci umiestnené za sebou kolmo na vačku. Takže vzduch sa k tomu vzdialenejšiemu saciemu ventilu dostane neskôr. Tu teda neplatí tvrdenie Ypera, že sacie kanály sú rovnako dlhé. Podľa mňa nie sú.
To tesnenie je možné použiť znovu, alebo je nutné meniť?
Ináč, keď som vyberal teleso EGR, tak pod ním som žiadne tesnenie nenašiel To má tesniť iba kov na kov, alebo to už niekto predomnou odstránil?
Takže Tvoja teória je, že klapky sú stále otvorené, a len pri plnej záťaži sa tie štyri privrú?
A akým spôsobom dôjde k ohnutiu/poškodeniu klapky? To sa niekde v tom usadenom karbóne zasekne a pri otáčaní tej spoločnej osky sa ohne?
Ten generátor podtlaku (vývevu) je tiež potrebné vyčistiť?
Ja som bol tiež prekvapený, koľko sajrajtu je "vtiahnutého" do telesa snímača tlaku MAP. Ako keby ten sajrajt bol magnetický a snímač MAP tiež. Ten lievik snímača MAP bol úplne plný toho svinstva. Jak ten snímač MAP vôbec funguje? Na spodku tohto lievika je viditeľný len nejaký maličký lesklý objekt o priemere snáď len 2mm. Neviem, či je to nejaký otvor do útrob snímača, bál som sa do toho šprtať
Mňa na DTI zaujalo to, že to má len jednu vačku a sacie ventily (samozrejme aj výfukové) vo valci umiestnené za sebou kolmo na vačku. Takže vzduch sa k tomu vzdialenejšiemu saciemu ventilu dostane neskôr. Tu teda neplatí tvrdenie Ypera, že sacie kanály sú rovnako dlhé. Podľa mňa nie sú.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Těsnění EGRu u elektronického typu je jen gumový kroužek, u membránových tuším taky.
Těsnění víka sání a dílu klapek jsem zatím vždy použil původní, vždy se podařilo bez potíží a poničení sejmout.
Klapky se ohnou přesně tak , jak popisuješ.
Teorie funkce klapek sice odporuje všem článkům, co jsem viděl, ale takhle to prostě je.
Vakuovou pumpu , tam není co čistit, maximálně přetěsnit. A obvykle olej kolem ní má na svědomí těsnění víka ventilů.
MAP je měnič tlak - napětí, a dobře jsi udělal, žes tam nic necpal, je třeba ho jen vystříkat. Carburator cleaner ve spreji.
Těsnění víka sání a dílu klapek jsem zatím vždy použil původní, vždy se podařilo bez potíží a poničení sejmout.
Klapky se ohnou přesně tak , jak popisuješ.
Teorie funkce klapek sice odporuje všem článkům, co jsem viděl, ale takhle to prostě je.
Vakuovou pumpu , tam není co čistit, maximálně přetěsnit. A obvykle olej kolem ní má na svědomí těsnění víka ventilů.
MAP je měnič tlak - napětí, a dobře jsi udělal, žes tam nic necpal, je třeba ho jen vystříkat. Carburator cleaner ve spreji.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Ty klapky se správně nazývají "klapky odpojení sacího kanálu". Víření způsobuje sací kanál který se neuzavírá. Níže v obrázku je hezky popsáno proč to soudruzi do motoru zamontovali.
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
No my sa práve s Alzafírom bavíme o tom, že to nefunguje tak, ako je to aj na tom obrázku popísané. Vyzerá to tak, že to funguje presne naopak
Skúsenosti hovoria, že klapky sú otvorené stále, iba v režime veľkého výkonu sa zatvárajú.
Keďže pri zanesení sania karbónom sa tie klapky ani nemajú možnosť zatvoriť, tak jazdíme s trvale otvorenými klapkami vo všetkých režimoch záťaže motora.
Pri tejto príležitosti ma napadá jedna vec: vyhodiť klapky. Bežne to tak robia v motore 2.5DTI. Tam je to ale z trocha inej príčiny a to tej, že nejaký diel z toho systému klapiek sa uvoľní a pokiaľ je nasatý do valcu, tak zničí motor.
Predstavte si, že by sme tam klapky nemali, o koľko sa zväčší v kritickom bode prierez sania. Ak chodí 2.5DTI dobre bez klapiek, možno by chodil dobre aj motor 2.0 a 2.2DTI bez tých klapiek. Ja tvrdím, že dokonca lepšie. Nakoľko by hrozilo nejaké prehriatie piestov pri plnom výkone, to ale netuším
Prikladám jeden odkaz, kde sa práve tie klapky na 2.5DTI riešili.
http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugi ... p?118999.0
Taktiež niečo z YouTube http://www.youtube.com/watch?v=1gBDLzhXY8k
http://www.youtube.com/watch?v=N3bOHDUe ... re=related
Vyhadzujú to aj z BMW-čiek http://www.youtube.com/watch?v=AvrKxA4PpcI
http://www.youtube.com/watch?v=XJCmjjzF ... re=related
Skúsenosti hovoria, že klapky sú otvorené stále, iba v režime veľkého výkonu sa zatvárajú.
Keďže pri zanesení sania karbónom sa tie klapky ani nemajú možnosť zatvoriť, tak jazdíme s trvale otvorenými klapkami vo všetkých režimoch záťaže motora.
Pri tejto príležitosti ma napadá jedna vec: vyhodiť klapky. Bežne to tak robia v motore 2.5DTI. Tam je to ale z trocha inej príčiny a to tej, že nejaký diel z toho systému klapiek sa uvoľní a pokiaľ je nasatý do valcu, tak zničí motor.
Predstavte si, že by sme tam klapky nemali, o koľko sa zväčší v kritickom bode prierez sania. Ak chodí 2.5DTI dobre bez klapiek, možno by chodil dobre aj motor 2.0 a 2.2DTI bez tých klapiek. Ja tvrdím, že dokonca lepšie. Nakoľko by hrozilo nejaké prehriatie piestov pri plnom výkone, to ale netuším
Prikladám jeden odkaz, kde sa práve tie klapky na 2.5DTI riešili.
http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugi ... p?118999.0
Taktiež niečo z YouTube http://www.youtube.com/watch?v=1gBDLzhXY8k
http://www.youtube.com/watch?v=N3bOHDUe ... re=related
Vyhadzujú to aj z BMW-čiek http://www.youtube.com/watch?v=AvrKxA4PpcI
http://www.youtube.com/watch?v=XJCmjjzF ... re=related
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Nejlépe vysvětlené je to asi tady.
Z toho popisu jasně plyne, proč bych se nepouštěl do vyndání nebo odpojení klapek.
Mám i jiné "firemní články", které to vysvětlují tak, že se klapky otvírají až při plné zátěži, ale fakt to tak nefunguje.
Z toho popisu jasně plyne, proč bych se nepouštěl do vyndání nebo odpojení klapek.
Mám i jiné "firemní články", které to vysvětlují tak, že se klapky otvírají až při plné zátěži, ale fakt to tak nefunguje.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
OK.
Ja ale vychádzam z toho, že každý má po cca 100 tisíc km tie klapky aj tak nefunkčné, to znamená stále otvorené a napriek tomu nikto nehlásil prepálenie piestu.
A kto vie, čo za rotáciu vzduchu pri vyššej záťaži môžme vo valci očakávať. Je potrebné si uvedomiť, že motor DTI je špecifický tým, že sacie ventily v rámci jedného valca sú vedľa seba kolmo na vačkovú hriadeľ, takže kanály prívodu vzduchu nie sú rovnako dlhé a taktiež dvojica sacích ventilov sa neotvára naraz, sú síce spojené mostíkom, ale ovládané tou istou vačkou. Neviem, či v roku 1997 už Opel vedel "vidieť" , čo sa v jeho motore deje, či tie klapky nie sú len nejaký teoretický výmysel, ako napríklad EGR ventil, od ktorého niektoré automobilky pomaly začínajú upúšťať.
Ja ale vychádzam z toho, že každý má po cca 100 tisíc km tie klapky aj tak nefunkčné, to znamená stále otvorené a napriek tomu nikto nehlásil prepálenie piestu.
A kto vie, čo za rotáciu vzduchu pri vyššej záťaži môžme vo valci očakávať. Je potrebné si uvedomiť, že motor DTI je špecifický tým, že sacie ventily v rámci jedného valca sú vedľa seba kolmo na vačkovú hriadeľ, takže kanály prívodu vzduchu nie sú rovnako dlhé a taktiež dvojica sacích ventilov sa neotvára naraz, sú síce spojené mostíkom, ale ovládané tou istou vačkou. Neviem, či v roku 1997 už Opel vedel "vidieť" , čo sa v jeho motore deje, či tie klapky nie sú len nejaký teoretický výmysel, ako napríklad EGR ventil, od ktorého niektoré automobilky pomaly začínajú upúšťať.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
No to není úplně pravda. Už jsem měl rozdělané sání, které bylo jen zaneřáděné sazema, ale ne mastnotou. Sice bylo co čistit, nicméně žádná hrůza a klapky volně běhaly, nebyly zohýbané. Motor Y22DTR. Přičítám to turbu, které nežere olej. Je to ale rarita, většinou to je bohužel óda na humus. No a musím i přiznat, že má naběhanou necelou stovkucsala píše:OK.
Ja ale vychádzam z toho, že každý má po cca 100 tisíc km tie klapky aj tak nefunkčné,
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Také se přidávám, na motorech 2.0 a 2.2 jsem ještě neviděl aby klapky byli tak zahumusený a nehýbali se. Jiný auta jsou na tom podstatně hůře.
A k tomu motoru od BMW, jsou to čů... kdyby ten kus plechu byl tak velikej aby se zasekl v sacím kanále neskurvilo by to motor. Zatím jsem tedy neslyšel o nějaké větší destrukci kvůli této závadě.
A k tomu motoru od BMW, jsou to čů... kdyby ten kus plechu byl tak velikej aby se zasekl v sacím kanále neskurvilo by to motor. Zatím jsem tedy neslyšel o nějaké větší destrukci kvůli této závadě.
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
A to už viděl Zafira 2,0DTi, podle tacháče něco přes 200tkm. Marast nehorázný. Jen nedokážu říct, jak to jezdilo, když se ke mně dostala, tak byla zavzdušněná. Odvzdušnil jsem to, za 10 minut už nechytla. Netěsnily ty pověstné kroužky vstřiků. Před prodejem to někdo dotáhl na krev.pskorec píše:na motorech 2.0 a 2.2 jsem ještě neviděl aby klapky byli tak zahumusený a nehýbali se.
Ale ty klapky nebyly pod nánosem marastu vidět, o sacích kanálech nemluvím, to nebyla ani polovina původního průměru
Když jsem to opucoval, ohnuté byly všechny. Foťák jsem bohužel neměl
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Takto to vyzerá po 270 tisíc km
Je ovládaný podtlakom.
Aj za cenu toho, že by sa to v zime neskôr zohrievalo.
Je možné odpojiť EGR na 2.2DTI (Y22DTH)?Je ovládaný podtlakom.
Aj za cenu toho, že by sa to v zime neskôr zohrievalo.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Vyčistené klapky.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Pěkné . Co jsem výše zmiňoval tu Zafiru, vypadalo to ještě hůř . A na tacháči 200tkm
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Zasírá se motor z vaší zkušenosti spíše při klidné jízdě, nebo při jízdě na plno?
Většinou jezdím po městě, ale jednou za čas to proženu 200-500 km po dálnici, třeba 150 kmh s rakví na střeše kopec nekopec.
Je šance, že ty "saze" vyfouknu nebo se to naopak zasírá ještě víc?
Pomohlo by tomu bio? Že prej po řepkodieselu byly motory čistý jak dětská prdelka po koupání...
Většinou jezdím po městě, ale jednou za čas to proženu 200-500 km po dálnici, třeba 150 kmh s rakví na střeše kopec nekopec.
Je šance, že ty "saze" vyfouknu nebo se to naopak zasírá ještě víc?
Pomohlo by tomu bio? Že prej po řepkodieselu byly motory čistý jak dětská prdelka po koupání...
- Astra G Caravan Comfort 2.0 DTI (Y20DTH), MT
- Zafira A Elegance 2.2 (Z22SE), AT
- Zafira A Njoy 2.0 DTI (Y20DTH), AT