Předehřev motoru
Předehřev motoru
Máte někdo namontovaný předehřev motoru (chladící kapaliny) na 2,0 DTI?, Jaké s tím máte skušenosti?
Případně jak to máte zapojené. Díky
Případně jak to máte zapojené. Díky
caravan 2.0 DTI - pracant a šetřílek
- Reklama
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: 31 říj 2006, 21:15
- Bydliště: Praha 4 / Praha Radotín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předehřev motoru
Ahoj, mám to u 2,2 DTH (ale na Fronteře) Motor je ale zcela shodný a elektrikařina taky. stím že jsem to dal do okruhu s pomocným čerpadlem tedy je to plnohodnotné nezávyslé topení.
Mám Hydronic Eberspacher D3W. Webasta jsou starší většinou z VW T5 a ty jedou po Canbus. Vytáhnutelné jsou z Omegy, Seata Alhambry, Fordu Galaxy, VW T4 cena komplet za starší tě výjde na 6000 Kč nové v akci se dá koupit kolem 15000 (topení ne předehřívač. Ten se liší vtom že nemá nezávislou cirkulaci vody (pomocné čerpadlo) ale hřeje až po zapnutí motoru.
Zapojení je docela jednoduché, horší je táhnout výfuk hadičku paliva atd. (musíš na zvedák nebo nad jámu) Topení má 3 KW když je venku 0 dám vnitřní cirkulaci vzduchu a zapnu tak za 30 minut provozu je v interieru +18 a motor má 36 stupnů a naskočí naprosto nádherně. při -15ti což byl zatím rekord (ale neměřil jsem přesně) tak v interieru bylo cca 15 motor naskočil taky jako nic.
Spotřeba za půl hodky zkoušel jsem to na pet flašce je 0,3 litru. Co se týče elektriny je odběr i s oběhovým čerpadlem vody 45 W tedy jako když necháš půl hodinu běžet obrysový světla. Z baterkou to tedy ani nehne, navíc se ti při startu už nezapne žhavení a motor naskočí rychleji. Navíc podle pc když zapnu motor v -15ti mám ze začátku spotřebu o cca 1/3 vyšší než normálně. Stímto je spotřeba hned klidná a tudíž se ty 3 dcl vrátí a motor se netrápí.
Tom
Mám Hydronic Eberspacher D3W. Webasta jsou starší většinou z VW T5 a ty jedou po Canbus. Vytáhnutelné jsou z Omegy, Seata Alhambry, Fordu Galaxy, VW T4 cena komplet za starší tě výjde na 6000 Kč nové v akci se dá koupit kolem 15000 (topení ne předehřívač. Ten se liší vtom že nemá nezávislou cirkulaci vody (pomocné čerpadlo) ale hřeje až po zapnutí motoru.
Zapojení je docela jednoduché, horší je táhnout výfuk hadičku paliva atd. (musíš na zvedák nebo nad jámu) Topení má 3 KW když je venku 0 dám vnitřní cirkulaci vzduchu a zapnu tak za 30 minut provozu je v interieru +18 a motor má 36 stupnů a naskočí naprosto nádherně. při -15ti což byl zatím rekord (ale neměřil jsem přesně) tak v interieru bylo cca 15 motor naskočil taky jako nic.
Spotřeba za půl hodky zkoušel jsem to na pet flašce je 0,3 litru. Co se týče elektriny je odběr i s oběhovým čerpadlem vody 45 W tedy jako když necháš půl hodinu běžet obrysový světla. Z baterkou to tedy ani nehne, navíc se ti při startu už nezapne žhavení a motor naskočí rychleji. Navíc podle pc když zapnu motor v -15ti mám ze začátku spotřebu o cca 1/3 vyšší než normálně. Stímto je spotřeba hned klidná a tudíž se ty 3 dcl vrátí a motor se netrápí.
Tom
AUTOELEKTRIKA - AUTO HIFI Veškeré elektronické úpravy OPEL ŠKODA diagnostika, doplnění pal. počítačů, tempomatů, Orig. Alarmy, GSM Alarmy, změny podsvětlení, neony,xenony, Upgrade vozů do vyžších výbav autohifi - profi i levné. PRAHA - RADOTÍN 777 21 30 21
Re: Předehřev motoru
Sintom - super, ale to jsi popsal zapojení přídavného, respektive upraveného jako přídavné. Původní dotaz ale zněl na předehřev.
Mám ho v astře, jak už naznačil sintom, je to bez jakékoliv cirkulace a de facto jen připojené k vodnímu okruhu. Něco jako rychlovarky, prostě to ohřívá.
Mám ho v astře, jak už naznačil sintom, je to bez jakékoliv cirkulace a de facto jen připojené k vodnímu okruhu. Něco jako rychlovarky, prostě to ohřívá.
END
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: 31 říj 2006, 21:15
- Bydliště: Praha 4 / Praha Radotín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předehřev motoru
Předehřev se od přídavného topení liší jen vtom že je tam přídavné čerpadýlko na vodu a něco co to budí GSM hodiny či tak něco
AUTOELEKTRIKA - AUTO HIFI Veškeré elektronické úpravy OPEL ŠKODA diagnostika, doplnění pal. počítačů, tempomatů, Orig. Alarmy, GSM Alarmy, změny podsvětlení, neony,xenony, Upgrade vozů do vyžších výbav autohifi - profi i levné. PRAHA - RADOTÍN 777 21 30 21
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: 31 říj 2006, 21:15
- Bydliště: Praha 4 / Praha Radotín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předehřev motoru
tak toho jsem si nikdy nevšiml. Pkud vím jeden čas se dělal doplňkový ohřevu výměníku interieru, jenž měl asi 300 W a sepnul s epo zapnutí motoru a otočení teploty naplno, to se dělalo ale jen chvíli.Trdlo píše:Jenže ty píšeš o naftovém, ale do astry je nacpaný elektrický...
Pokud jsi si ale přečetl nadpis tak je tam předehřev (né příhřev) navíc né interieru, ale motoru. A příhřev elektrický motoru senikdy nedělal, a je to i nesmysl neb aby jsi přihřál elektricky, alespon hlavu motoru (což je zbytečný to dělají žhavící svíčky) musel by jsi použít alespoň 1 KW což je cca 100 A a to by ti fakt alternátor neužiil.
Tedy vždy se to dělá palivem ad je to předehřev či příhřev. a ty začínají u topného výkonu 3 KW.
Podle toho jak máš pak udělaný zapojení se liší předehřev a příhřev. Příhřev se sepne po nastartování aby pomohl motoru a rychleji se zahřál. Předehřev má většinou hodiny, ale hlavně má oběhový čerpadlo, jenž cirkuluje kapalinu hlavou motoru ale většinou i přes výměník kabině.
Do všech dieselových Aster, Zafir, Fronter se dodělával na zakátku (je vidět i schéma v TISu) A to Thermotop E od Webasta.
Omega měla s motory 2,0 a 2,2 příhřev automaticky a to Eberspacher D3W-Z (hydronic)
Nic méně lze tyto příhřevy či předehřevy dát do každého auta kde je alespon trochu místa. Příhřev s epoužívá jen u Dieselů u benzínu né. Předehřev u obojího, ale je to většinou nepotřebné pokud se v autě nespí.
Jen pro info jakýkoliv příhřev či předehřev pod 1KW výkonu je zcela nanic, zapni si doma něco co má 1KW a uvidíš jak to topí málo. i Fén má kolem 1500 W na 1000 W by byl rád že ohřeje hlavu na tož auto. Průměrné topení na jednu místnost zatepleného pokoje 20 mmá kolem 1kW Průtokový ohřívač jen na mytí rukou má mkolem 3KW.
Dieselový motor na 800 otáček bez zátěže udělá maw 1 KW tepla což by ho zahřívalo bez jízdy dobrých 20 minut a do té doby žere jako kráva cca dvojnásobek paliva a špatně spaluje, i proto je částečně EGR aby přidalo již něco teplého spáleného
Toď asi vše
AUTOELEKTRIKA - AUTO HIFI Veškeré elektronické úpravy OPEL ŠKODA diagnostika, doplnění pal. počítačů, tempomatů, Orig. Alarmy, GSM Alarmy, změny podsvětlení, neony,xenony, Upgrade vozů do vyžších výbav autohifi - profi i levné. PRAHA - RADOTÍN 777 21 30 21
Re: Předehřev motoru
Dík za vysvětlení, takže mám příhřev, ale v tisu a všude označen jako předehřev...
END
Re: Předehřev motoru
Po troch rokoch užívania mojej Omegy som v lete tohto roku náhodou pod predným blatníkom objavil prídavný systém ohrevu vody. Ale elektrický konektor bol na ňom úmyselne odpojený a zabalený do igelitu. Taktiež bol odpojený konektor na ventile nafty pre tento bufík. Konektory som očistil, pripojil a čakal na chladnejšie dni, jak sa to bude správať. Ale žiadny štart bufíka tebou popisovaný ako hluk turbíny lietadla som nezaregistroval Neviem, prečo a odkedy je to odpojené, ale keby to bolo funkčné, celkom by sa mi to pozdávaloSintom píše: Omega měla s motory 2,0 a 2,2 příhřev automaticky a to Eberspacher D3W-Z (hydronic)
Môžeš mi nejako pomôcť s diagnostikou? Ináč včera som tie konektory od bufíka znova odpojil, pretože po niekoľkých hodinách státia mi cez víkend auto nechcelo štartovať, ako keby padala nafta, výmena prepadových hadičiek nepomohla a keďže som upodozrieval aj tú možnosť, že sa to môže zavzdušňovať cez ten bufík. Dnes po 10 hodinách státia auto v pohode naštartovalo, ale to ešte nič nemusí znamenať, cez víkend to neštartovalo až po 14 hodinách státia. Ak by si mal schému toho bufíka v Omege, tak by mi to pomohlo, prípadne nejaké rady, či to netreba nejako odvzdušniť, prípadne vymeniť nejaký žhavič a tak. Díky.
Naposledy upravil(a) csala dne 25 říj 2011, 08:13, celkem upraveno 2 x.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: 31 říj 2006, 21:15
- Bydliště: Praha 4 / Praha Radotín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předehřev motoru
Ahoj, jukni se sem. Tady jsou všechny návody:
http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=4 ... fruest.pdf
Tady je poměrně hezky udělaný návod s popisem základních oprav v cz (Pozor jiné barvy vodičů!):
http://www.atsys.cz/images/Galaxy/Bufik/Bufik_v_1_4.pdf
D3W se mi zdiagnostikovat nepovedlo, otestoval jsme veškeré komponenty, když to blbne dál je v háji elektronika. ideální je mít dvě topení na prohazování dílů. D5W a novější lze diagnostikovat skrze wag-com. Op-com jsem na tom nerozhodil, přesto že je to tam v seznamu.
Samotná diagnostika není těžká už i měřením. Rozděláš to, Svíčka by měla mít odpor cca 1 Ohm, čidlo plamene cca 1K čidla teploty zvrchu (modré,červené) cca 10 Kohm. čerpadlo cca 10 Ohm a testovat pulzama na 8V pokud nemáte regulovatelný zdroj, tak na 12V v serii s žárovkou 21W co puls to jedna kapka dmychadlo též 8V konstantně, tedy zase možno z čárovkou, Kolík též 8V nebo zase na 12V v sérii s 55kou žárovkou už hřeje.
Bez žárovek jako ochrany se na 12V pravděpodobně věci zničí !!!
Pozor na značení barev svazku, pro různé vozy byly různé brvy.
co je jasné dva silné +/- žlutý+ modrý start, zelený výstup pro čerpadlo proti zemi.
Montoval jsem tyhle topení 3x zatím bez problému. Když jsme je koupil vždy ještě u prodejce jsem pořádným torxem vyzkoušel jestli je otevřu. Vždy to chce vyčistit. Pokud jsou šrouby zatrdlé, dost blbě se dostávaj ven.
Pokud by chtěl někdo spínací hodiny (kulaté eberspacher) mám tu jedny v šuplíku, maj lehce naprasklý přední plexi před displaye,
http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=4 ... fruest.pdf
Tady je poměrně hezky udělaný návod s popisem základních oprav v cz (Pozor jiné barvy vodičů!):
http://www.atsys.cz/images/Galaxy/Bufik/Bufik_v_1_4.pdf
D3W se mi zdiagnostikovat nepovedlo, otestoval jsme veškeré komponenty, když to blbne dál je v háji elektronika. ideální je mít dvě topení na prohazování dílů. D5W a novější lze diagnostikovat skrze wag-com. Op-com jsem na tom nerozhodil, přesto že je to tam v seznamu.
Samotná diagnostika není těžká už i měřením. Rozděláš to, Svíčka by měla mít odpor cca 1 Ohm, čidlo plamene cca 1K čidla teploty zvrchu (modré,červené) cca 10 Kohm. čerpadlo cca 10 Ohm a testovat pulzama na 8V pokud nemáte regulovatelný zdroj, tak na 12V v serii s žárovkou 21W co puls to jedna kapka dmychadlo též 8V konstantně, tedy zase možno z čárovkou, Kolík též 8V nebo zase na 12V v sérii s 55kou žárovkou už hřeje.
Bez žárovek jako ochrany se na 12V pravděpodobně věci zničí !!!
Pozor na značení barev svazku, pro různé vozy byly různé brvy.
co je jasné dva silné +/- žlutý+ modrý start, zelený výstup pro čerpadlo proti zemi.
Montoval jsem tyhle topení 3x zatím bez problému. Když jsme je koupil vždy ještě u prodejce jsem pořádným torxem vyzkoušel jestli je otevřu. Vždy to chce vyčistit. Pokud jsou šrouby zatrdlé, dost blbě se dostávaj ven.
Pokud by chtěl někdo spínací hodiny (kulaté eberspacher) mám tu jedny v šuplíku, maj lehce naprasklý přední plexi před displaye,
AUTOELEKTRIKA - AUTO HIFI Veškeré elektronické úpravy OPEL ŠKODA diagnostika, doplnění pal. počítačů, tempomatů, Orig. Alarmy, GSM Alarmy, změny podsvětlení, neony,xenony, Upgrade vozů do vyžších výbav autohifi - profi i levné. PRAHA - RADOTÍN 777 21 30 21
Re: Předehřev motoru
Díky Sintom , pokúsim sa to rozchodiť.
Na YouTube som našiel test tohto bufíka http://www.youtube.com/watch?v=znFUkdjFpVs
Ešte by ma zaujímalo, či je možné, aby sa cez vadný bufík zavzdušňoval palivový systém motora, pretože iný dôvod úmyselného vypojenia bufíka z prevádzky ma nenapadá
Na YouTube som našiel test tohto bufíka http://www.youtube.com/watch?v=znFUkdjFpVs
Ešte by ma zaujímalo, či je možné, aby sa cez vadný bufík zavzdušňoval palivový systém motora, pretože iný dôvod úmyselného vypojenia bufíka z prevádzky ma nenapadá
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: 31 říj 2006, 21:15
- Bydliště: Praha 4 / Praha Radotín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předehřev motoru
Ano samozřejmě možné to je a to skrze podávací čerpadlo ale byla by to malá bublina. vem to vizuelně, jak jsem říkal, pulzama dostaneš z čerpadýlka palivo do trubičky (hadičky) cca na 100 pulsů 1 mL je to opravdu malé množství. Pokud by čerpadlo netěsnilo může hladina spadnout a palivo jít nazpět a pak i vzduch. Bylo by to ale velmi malé množzství, né aby ti za den padly dvě decky. Pokud čerpadlo vyndáš, nesmí se ti povést jej v protisměru profouknout ani velkou silou. pokud se ti to povede je to špatně. ale osobně bych sázel spíš na rozbočení vedení. Čerpadlo samo osobě lze rozdělat a vyčistit. nebo nové stojí kolem 800 Kč například zde: Autošíp, Adus, Pokud budeš kupovat starší vybírej jen to kde je jasné logo eberspacher III tři šikmé čáry a nápis 3,1 kW, (pro verzi 5KW samo 5KW) liší se v množství paliva pokud by jsi vzal jiné, topení se zahřeje ryhleji a tak po 10ti minutách bez pořádného oběhu vody by se vypnulo ochranou.
Ještě oplním blbost naprosto mimo. Hodně mi vadilo když jsem někam přijel vypnul motor a díky tomu že neběžel oběh vody, byla v autě zima i když motor měl 90 stupňů. Dělal jsem to kamarádovi do taxiku. nezávislé topení na něj bylo drahý a i trošku zbitečný. Tak jsem mu tam dal jen oběhové čerpadýlko z nezávislého topení. Má to na vypínač, takže když někde stojí vypne motor, ale jakoby motorem (hlavou) honí vzduch do výměníku topení a na 1. stupeň si vyhřívá kabinu. Má to v octavii, motor 1,9 váží asi 50KG a to je poměrně hodně materiálu na akumulování tepla. Pak mi říkal že i ještě po hodině mu jde horký vzduch dovnitř a motor se nikdy neochladí natolik, aby šel pod 50 stupňů a zase jej musel zapnout nebo při zapnutí motoru jel zase motor nastudeno. Odběr čerpadýlka je 1A větráku na 1. stupeň 2A tedy při odběru 3A by si to mohl mít dovolený zapnutý takhle pěkných pár hodin aniž by ublížil baterce.
Oběhový čerpadlo přitom stojí cca 1000-1500 Kč je to tedy super vychytávka třeba i jen na spaní v autě, nebo když se člověk potřebuje ohřát na rybách atd.
Doporučuji všem co trávý nějaký čas v autě.
Ještě oplním blbost naprosto mimo. Hodně mi vadilo když jsem někam přijel vypnul motor a díky tomu že neběžel oběh vody, byla v autě zima i když motor měl 90 stupňů. Dělal jsem to kamarádovi do taxiku. nezávislé topení na něj bylo drahý a i trošku zbitečný. Tak jsem mu tam dal jen oběhové čerpadýlko z nezávislého topení. Má to na vypínač, takže když někde stojí vypne motor, ale jakoby motorem (hlavou) honí vzduch do výměníku topení a na 1. stupeň si vyhřívá kabinu. Má to v octavii, motor 1,9 váží asi 50KG a to je poměrně hodně materiálu na akumulování tepla. Pak mi říkal že i ještě po hodině mu jde horký vzduch dovnitř a motor se nikdy neochladí natolik, aby šel pod 50 stupňů a zase jej musel zapnout nebo při zapnutí motoru jel zase motor nastudeno. Odběr čerpadýlka je 1A větráku na 1. stupeň 2A tedy při odběru 3A by si to mohl mít dovolený zapnutý takhle pěkných pár hodin aniž by ublížil baterce.
Oběhový čerpadlo přitom stojí cca 1000-1500 Kč je to tedy super vychytávka třeba i jen na spaní v autě, nebo když se člověk potřebuje ohřát na rybách atd.
Doporučuji všem co trávý nějaký čas v autě.
AUTOELEKTRIKA - AUTO HIFI Veškeré elektronické úpravy OPEL ŠKODA diagnostika, doplnění pal. počítačů, tempomatů, Orig. Alarmy, GSM Alarmy, změny podsvětlení, neony,xenony, Upgrade vozů do vyžších výbav autohifi - profi i levné. PRAHA - RADOTÍN 777 21 30 21
Re: Předehřev motoru
Omega C to má štandart. Pri vypnutí motora a pri stlačení tlačítka klimatizácie to topí ďalej, pričom si kontroluje nastavenú teplotu v interiéri a teplotu chladiacej zmesi, podľa toho si riadi rýchlosť ventilátora. Ak už nemá z čoho topiť, postupne klesne rýchlosť ventilátora až na nulu a odstaví sa. To isté funguje v lete so zapnutou klimatizáciou. Po vypnutí motora je Omega schopná chladiť interiér ďalej, až pokým sa nevyrovná teplota interiéru a výmenníka klimatizácie.Sintom píše:Ještě oplním blbost naprosto mimo. Hodně mi vadilo když jsem někam přijel vypnul motor a díky tomu že neběžel oběh vody, byla v autě zima i když motor měl 90 stupňů. Dělal jsem to kamarádovi do taxiku. nezávislé topení na něj bylo drahý a i trošku zbitečný. Tak jsem mu tam dal jen oběhové čerpadýlko z nezávislého topení. Má to na vypínač, takže když někde stojí vypne motor, ale jakoby motorem (hlavou) honí vzduch do výměníku topení a na 1. stupeň si vyhřívá kabinu. Má to v octavii, motor 1,9 váží asi 50KG a to je poměrně hodně materiálu na akumulování tepla. Pak mi říkal že i ještě po hodině mu jde horký vzduch dovnitř a motor se nikdy neochladí natolik, aby šel pod 50 stupňů a zase jej musel zapnout nebo při zapnutí motoru jel zase motor nastudeno. Odběr čerpadýlka je 1A větráku na 1. stupeň 2A tedy při odběru 3A by si to mohl mít dovolený zapnutý takhle pěkných pár hodin aniž by ublížil baterce.
Oběhový čerpadlo přitom stojí cca 1000-1500 Kč je to tedy super vychytávka třeba i jen na spaní v autě, nebo když se člověk potřebuje ohřát na rybách atd.
Doporučuji všem co trávý nějaký čas v autě.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: 31 říj 2006, 21:15
- Bydliště: Praha 4 / Praha Radotín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předehřev motoru
Tak to je čupr
Naposledy upravil(a) Mike.S dne 25 říj 2011, 17:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: smazána citace posledního příspěvku
Důvod: smazána citace posledního příspěvku
AUTOELEKTRIKA - AUTO HIFI Veškeré elektronické úpravy OPEL ŠKODA diagnostika, doplnění pal. počítačů, tempomatů, Orig. Alarmy, GSM Alarmy, změny podsvětlení, neony,xenony, Upgrade vozů do vyžších výbav autohifi - profi i levné. PRAHA - RADOTÍN 777 21 30 21