chyba P0301 (p0300), kontrolka emisi blika, auto cuka
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto po servisu = horší stav
Už jsem dělal i diesely,ale 90% je to záležitost benzínových motorů 16cti ventilů.50km ti taky není moc platno.Pokud je motor na provozní teplotě,tak už k usazování karbonu skoro nedochází\samočistící účinek\.Spousta lidí považuje 80st vodu za provozní teplotu,ale to je ten omyl.Provozní teplota je 80st olej.Což v parném létě trvá asi 18-20km a v zimě i 50km.Spotřeba uvedená v TP je taky podle EHK\předpoklad provozní teploty a pak teprve měřit.Proto se spousta lidí jezdících do práce nemůže těchto hodnot dosáhnout.
- Reklama
Re: auto po servisu = horší stav
A hned je leccos jasnější Díky
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: auto po servisu = horší stav
Ahoj mám dotaz,když se přidírají vodítka,zústavají viset výfukové ventily.To by mělo být poznat při změření tlaků ve válcích,nebo se pletu?Díky Miloš
Zafira 1,8 r.v. 2000 stříbrná
Re: auto po servisu = horší stav
no, zkusit to může, cena 130 Kč.denny píše: Jenže palivem oplachuješ SACÍ ventily,ale větší problém je s výfukovými.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: auto po servisu = horší stav
A keď sa k tomu ešte priráta podtáčanie 16V benzínových motorov za účelom zníženia spotreby a jazdí sa s tým ako s dieslom ....
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: auto po servisu = horší stav
jo o tom jsem taky slysel, ze by se to nemelo. Abych byl uprimnej taky to buhvi kam netocim, ale snazim se motoru neublizovat. Jaky jsou vubec idealni otacky? Tak nejak ziju v presvedceni, ze 2500. A v cem presne to motoru ublizuje a co se s tim muze stat? kdyz uz jsi to nacal:)Arwy píše:A keď sa k tomu ešte priráta podtáčanie 16V benzínových motorov za účelom zníženia spotreby a jazdí sa s tým ako s dieslom ....
Re: auto po servisu = horší stav
Já jezdím se všema autama (benzín) 2500-3500 po zahřátí a pak aji 4-5tis když to rozlítáš jede to jak drak a zmenšuje si pak spotřeba.
Opel Astra G 1.6 16V 74kw Caravan Stříbrná 156.000Km, Diagnostika OP-COM
Škoda Felicie 1.6 60kw MPI Modrá Diagnostika VAG-COM
Škoda Felicie 1.6 60kw MPI Modrá Diagnostika VAG-COM
Re: auto po servisu = horší stav
ideální otáčky jsou kolem 3000 když pojedeš na 4 do kopečka 40km/h tak to tomu moc neprospívá ale když pojedeš na 4 po rovině 50 lehká noha tak tomu neškodíš musíš poznat podle motoru já to tak dělám a nemám problém
Opel Astra Classic 2 1,4 16w twinport / r.v.2005
Re: auto po servisu = horší stav
..mám taky jeden dotaz, možná trochu mimo, jak jsou na tom motory 1.6/115k a 1.8/140k u astry H? mají také problém s přidírajícími se ventily nebo už to mají vyřešeno? Stejný motor má i insignie....díky
Ford Focus turnier 2003 swiss edition 1.8 16V
Opel Astra caravan 1999 1.6i
Opel Astra caravan 1999 1.6i
Re: auto po servisu = horší stav
Úvahy o zanášejících se ventilech při krátkých jízdách jsou super.Podle této teorie by muselo jít do háje každé auto,které jezdí po nastartování méně než 50km.A těch bude myslím většina.Nemyslím si,že všichni dělají GO hlavy po pár kilometrech.Já sám jezdím převážně Prahu,jízdy 5-10km,sem tam mimo Prahu tak 40km.Kromě občasných výletů tedy kousky.Na motoru mám najeto 210000 a tento problém neznám.Tankuju převážně Shell nebo Benzinu,žádný no name pumpy.A teď k té závadě.Zkus si tady na foru najít něco o vyblikání kodů a kontrole lambdy(klema do svorkovnice a následná kontrola frekvence blikání).Dále nepíšeš jestli se přechodně zhorší chod motoru,což by mohla být už zmíněná závada zapalování,která se také projeví někdy až po pořádném ohřátí.Já sám bych zkusil lištu.A nižší výkon motoru po rozvodech může být náhoda.Třeba jen sedí špatně kontakt některého čidla,případně se zhoršila původní závada a takhle si to načasovala.Přímá souvislost s novým řemenem není moc pravděpodobná,jsou-li rozvody udělané správně.Možná posunutý časování ventilů,je ale otázkou zda by to vůbec nepotkalo,ale to by odpověděl nějaký motorář.
Astra 1,4 16V
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto po servisu = horší stav
To právě nepoznáš,protože při měření točíš 200-260 ot a k problemu dochází kolem3000ot.milos.ka píše:Ahoj mám dotaz,když se přidírají vodítka,zústavají viset výfukové ventily.To by mělo být poznat při změření tlaků ve válcích,nebo se pletu?Díky Miloš
- p.somik
- Příspěvky: 992
- Registrován: 15 dub 2010, 20:50
- Bydliště: Moravskoslezský
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto po servisu = horší stav
@denny
motory přestavěné na LPG mají taky tyto problémy ? Lpg je čistčí, teda doufám ::
motory přestavěné na LPG mají taky tyto problémy ? Lpg je čistčí, teda doufám ::
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto po servisu = horší stav
prma-tady jsem na Astra foru,tak popisuju opravy Aster.Jinak stejné problémy odstraňuji na Renaultech,Fordech,Fiatech a VW.Vždy stejný způsob používání,vždy stejný způsob opravy.
Jinak si pozorně přečti kolegův příspěvek.Chybu ví\P0301\.
somík-i plynařům jsem to už opravoval.
Jinak si pozorně přečti kolegův příspěvek.Chybu ví\P0301\.
somík-i plynařům jsem to už opravoval.
Re: auto po servisu = horší stav
Závadu jsem četl-P0301 - 1. válec rozpoznáno vynechávání zapalování.Pokud válec nepálí,tak si myslím, že to pozná právě lamda,výkon klesne,motor vybruje.Pak už je třeba jen najít příčinu a mnou zmíněná lišta mi přijde logická.Já měl také problém se zapalováním-vybrace,zhoršený přechody do otáček.Vyblikání a následná diagnostika pro jistotu neukázaly vůbec nic a v servisu mi taky hned nabídli opravu ventilů,že je to určitě to ono a dál se pro jistotu odmítli bavit.Nebylo-vadná lišta(zapůjčena na vrakáči na zkoušku).Tedy oprava za nepoměrně nižší cenu svépomocí (dva šroubky a jeden konektor).
Proto jsem k ventilovým teoriím skeptik.Ze servisu Opel jsem za 500 odkuckal a z vrakáče odjel
Netvrdím,že se nemýlím,příčin může být více,ale řekl bych že demontáž motoru ve 26000 je až to poslední co bych kolegovi doporučil.
Myslím,že opětovná konrtola svíček,což je cca. 10 minut práce by nebyla od věci.Pokud vynechává zapalování jednoho válce,tak by se to na stavu svíčky mohlo projevit.
Jinak přeju brzké,pokud možno jednoduché vyřešení
Proto jsem k ventilovým teoriím skeptik.Ze servisu Opel jsem za 500 odkuckal a z vrakáče odjel
Netvrdím,že se nemýlím,příčin může být více,ale řekl bych že demontáž motoru ve 26000 je až to poslední co bych kolegovi doporučil.
Myslím,že opětovná konrtola svíček,což je cca. 10 minut práce by nebyla od věci.Pokud vynechává zapalování jednoho válce,tak by se to na stavu svíčky mohlo projevit.
Jinak přeju brzké,pokud možno jednoduché vyřešení
Naposledy upravil(a) prma dne 21 úno 2011, 14:10, celkem upraveno 1 x.
Astra 1,4 16V
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto po servisu = horší stav
Je samozřejmé,že nejdřív se zkouší svíčky a lišta.Jen sida hned chtěl EGR.A to je špatně.Taky vstřikovač příslušného válce může tuto chybu způsobovat.Já hlavně vycházím z toho že za 6let najel 26tis.,takže určitě pouze krátké trasy.Je taky pravda,že už jsem kvůli tomuto chování měnil i mnho jednotek,ale jak mám písemně po netu poradit?
Prma tu píše jen jako o úvahách s ventily,já zase o počtu úspěšných oprav.
Prma tu píše jen jako o úvahách s ventily,já zase o počtu úspěšných oprav.