chyba P0301 (p0300), kontrolka emisi blika, auto cuka

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od denny » 20 úno 2011, 17:01

Už jsem dělal i diesely,ale 90% je to záležitost benzínových motorů 16cti ventilů.50km ti taky není moc platno.Pokud je motor na provozní teplotě,tak už k usazování karbonu skoro nedochází\samočistící účinek\.Spousta lidí považuje 80st vodu za provozní teplotu,ale to je ten omyl.Provozní teplota je 80st olej.Což v parném létě trvá asi 18-20km a v zimě i 50km.Spotřeba uvedená v TP je taky podle EHK\předpoklad provozní teploty a pak teprve měřit.Proto se spousta lidí jezdících do práce nemůže těchto hodnot dosáhnout.

Reklama
 

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od Alzafir » 20 úno 2011, 17:49

A hned je leccos jasnější :) 8) Díky 8) 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
milos.ka
Příspěvky: 26
Registrován: 09 pro 2008, 18:31
Bydliště: Hradec Králové

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od milos.ka » 20 úno 2011, 20:06

Ahoj mám dotaz,když se přidírají vodítka,zústavají viset výfukové ventily.To by mělo být poznat při změření tlaků ve válcích,nebo se pletu?Díky Miloš
Zafira 1,8 r.v. 2000 stříbrná

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od spermin » 20 úno 2011, 20:36

denny píše: Jenže palivem oplachuješ SACÍ ventily,ale větší problém je s výfukovými.
no, zkusit to může, cena 130 Kč.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od Arwy » 20 úno 2011, 20:46

A keď sa k tomu ešte priráta podtáčanie 16V benzínových motorov za účelom zníženia spotreby a jazdí sa s tým ako s dieslom ....
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

j.sida
Příspěvky: 49
Registrován: 26 lis 2008, 19:45
Bydliště: Liberec

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od j.sida » 20 úno 2011, 21:14

Arwy píše:A keď sa k tomu ešte priráta podtáčanie 16V benzínových motorov za účelom zníženia spotreby a jazdí sa s tým ako s dieslom ....
jo o tom jsem taky slysel, ze by se to nemelo. Abych byl uprimnej taky to buhvi kam netocim, ale snazim se motoru neublizovat. Jaky jsou vubec idealni otacky? Tak nejak ziju v presvedceni, ze 2500. A v cem presne to motoru ublizuje a co se s tim muze stat? kdyz uz jsi to nacal:)

Uživatelský avatar
jaraK
Příspěvky: 1510
Registrován: 05 led 2011, 18:25
Bydliště: Brno

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od jaraK » 20 úno 2011, 21:45

Já jezdím se všema autama (benzín) 2500-3500 po zahřátí a pak aji 4-5tis když to rozlítáš jede to jak drak a zmenšuje si pak spotřeba.
Opel Astra G 1.6 16V 74kw Caravan Stříbrná 156.000Km, Diagnostika OP-COM
Škoda Felicie 1.6 60kw MPI Modrá Diagnostika VAG-COM

syrecek
Příspěvky: 221
Registrován: 09 led 2011, 14:33

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od syrecek » 20 úno 2011, 21:47

ideální otáčky jsou kolem 3000 když pojedeš na 4 do kopečka 40km/h tak to tomu moc neprospívá ale když pojedeš na 4 po rovině 50 lehká noha tak tomu neškodíš musíš poznat podle motoru já to tak dělám a nemám problém :?:
Opel Astra Classic 2 1,4 16w twinport / r.v.2005

carPWR
Příspěvky: 105
Registrován: 18 srp 2009, 11:38

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od carPWR » 20 úno 2011, 22:12

..mám taky jeden dotaz, možná trochu mimo, jak jsou na tom motory 1.6/115k a 1.8/140k u astry H? mají také problém s přidírajícími se ventily nebo už to mají vyřešeno? Stejný motor má i insignie....díky
Ford Focus turnier 2003 swiss edition 1.8 16V
Opel Astra caravan 1999 1.6i

Uživatelský avatar
prma
Příspěvky: 415
Registrován: 19 lis 2010, 05:51

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od prma » 21 úno 2011, 07:26

Úvahy o zanášejících se ventilech při krátkých jízdách jsou super.Podle této teorie by muselo jít do háje každé auto,které jezdí po nastartování méně než 50km.A těch bude myslím většina.Nemyslím si,že všichni dělají GO hlavy po pár kilometrech.Já sám jezdím převážně Prahu,jízdy 5-10km,sem tam mimo Prahu tak 40km.Kromě občasných výletů tedy kousky.Na motoru mám najeto 210000 a tento problém neznám.Tankuju převážně Shell nebo Benzinu,žádný no name pumpy.A teď k té závadě.Zkus si tady na foru najít něco o vyblikání kodů a kontrole lambdy(klema do svorkovnice a následná kontrola frekvence blikání).Dále nepíšeš jestli se přechodně zhorší chod motoru,což by mohla být už zmíněná závada zapalování,která se také projeví někdy až po pořádném ohřátí.Já sám bych zkusil lištu.A nižší výkon motoru po rozvodech může být náhoda.Třeba jen sedí špatně kontakt některého čidla,případně se zhoršila původní závada a takhle si to načasovala.Přímá souvislost s novým řemenem není moc pravděpodobná,jsou-li rozvody udělané správně.Možná posunutý časování ventilů,je ale otázkou zda by to vůbec nepotkalo,ale to by odpověděl nějaký motorář.
Astra 1,4 16V

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od denny » 21 úno 2011, 07:39

milos.ka píše:Ahoj mám dotaz,když se přidírají vodítka,zústavají viset výfukové ventily.To by mělo být poznat při změření tlaků ve válcích,nebo se pletu?Díky Miloš
To právě nepoznáš,protože při měření točíš 200-260 ot a k problemu dochází kolem3000ot.

Uživatelský avatar
p.somik
Příspěvky: 992
Registrován: 15 dub 2010, 20:50
Bydliště: Moravskoslezský
Kontaktovat uživatele:

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od p.somik » 21 úno 2011, 07:41

@denny
motory přestavěné na LPG mají taky tyto problémy ? Lpg je čistčí, teda doufám :: :)
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od denny » 21 úno 2011, 07:45

prma-tady jsem na Astra foru,tak popisuju opravy Aster.Jinak stejné problémy odstraňuji na Renaultech,Fordech,Fiatech a VW.Vždy stejný způsob používání,vždy stejný způsob opravy.
Jinak si pozorně přečti kolegův příspěvek.Chybu ví\P0301\.
somík-i plynařům jsem to už opravoval.

Uživatelský avatar
prma
Příspěvky: 415
Registrován: 19 lis 2010, 05:51

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od prma » 21 úno 2011, 12:08

Závadu jsem četl-P0301 - 1. válec rozpoznáno vynechávání zapalování.Pokud válec nepálí,tak si myslím, že to pozná právě lamda,výkon klesne,motor vybruje.Pak už je třeba jen najít příčinu a mnou zmíněná lišta mi přijde logická.Já měl také problém se zapalováním-vybrace,zhoršený přechody do otáček.Vyblikání a následná diagnostika pro jistotu neukázaly vůbec nic a v servisu mi taky hned nabídli opravu ventilů,že je to určitě to ono a dál se pro jistotu odmítli bavit.Nebylo-vadná lišta(zapůjčena na vrakáči na zkoušku).Tedy oprava za nepoměrně nižší cenu svépomocí (dva šroubky a jeden konektor).
Proto jsem k ventilovým teoriím skeptik.Ze servisu Opel jsem za 500 odkuckal :x a z vrakáče odjel 8)
Netvrdím,že se nemýlím,příčin může být více,ale řekl bych že demontáž motoru ve 26000 je až to poslední co bych kolegovi doporučil.
Myslím,že opětovná konrtola svíček,což je cca. 10 minut práce by nebyla od věci.Pokud vynechává zapalování jednoho válce,tak by se to na stavu svíčky mohlo projevit.
Jinak přeju brzké,pokud možno jednoduché vyřešení
Naposledy upravil(a) prma dne 21 úno 2011, 14:10, celkem upraveno 1 x.
Astra 1,4 16V

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od denny » 21 úno 2011, 12:27

Je samozřejmé,že nejdřív se zkouší svíčky a lišta.Jen sida hned chtěl EGR.A to je špatně.Taky vstřikovač příslušného válce může tuto chybu způsobovat.Já hlavně vycházím z toho že za 6let najel 26tis.,takže určitě pouze krátké trasy.Je taky pravda,že už jsem kvůli tomuto chování měnil i mnho jednotek,ale jak mám písemně po netu poradit?
Prma tu píše jen jako o úvahách s ventily,já zase o počtu úspěšných oprav.

Odpovědět