Motor 1.8 16V 85kW (problém)
Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)
zatím mě takovýto problém nepotkal, jednou se mi ve Varech rozsvítila kontrolka motoru, neřešil jsem to, auto jelo úplně v pohodě. Občas zhasla, při prudké jízdě na dálnici k Ruzyni. A to až do doby, než jsem si uvědomil, že mám ECOTEC a že jsem s olejem na suchu - vždycky jen kvůli oleji )) Dolil jsem a už se neobjevuje. )))
Dříve:
Fiat Uno 1.5, Škoda Fabia 1.9 SDi, Ford Escort 1.4, Opel Corsa 1.0,
Renault Clio 1.2, Mazda 626 1.8, Opel Zafira 1.8 16V, 85 kW,
Renault Kangoo 1.2 16V, Škoda Fabia 1.4 16V, Škoda Felicia 1.9D
Nyní konečně opět:
Opel Zafira 1.8 16V 92kW, r.v. 4/2002, black metal
Škoda Fabia 1.9 SDi
Fiat Uno 1.5, Škoda Fabia 1.9 SDi, Ford Escort 1.4, Opel Corsa 1.0,
Renault Clio 1.2, Mazda 626 1.8, Opel Zafira 1.8 16V, 85 kW,
Renault Kangoo 1.2 16V, Škoda Fabia 1.4 16V, Škoda Felicia 1.9D
Nyní konečně opět:
Opel Zafira 1.8 16V 92kW, r.v. 4/2002, black metal
Škoda Fabia 1.9 SDi
- Reklama
Re: Problém vyřešen
Je to úplně jedno, protože je tak nebo tak spojíš s kostrou...a těm 12V je tak nějak jedno jestli půjdou přes 20, nebo 30 cm kabelu při proudu kterej těma kabelama teče...v.havrla píše:aha jen dotaz a ten hnedy a zluty kablik mam spojit dohromady s tou kostrou nebo kazdy zvlastJO píše:Tak jsem za pomoci jednoho z vás a internetu odhalil a opravil příčinu problémů s chybou motoru. Jedná se o vadu řídící jednotky pro motor X18XE1 (1998-2001), která se projevuje chybnými kódy P0100 a P0110. Příčinou je přerušení ukostření uvnitř řídící jednotky SIMTEC 70. Tato chyba lze opravit přivedením kostry pomocí dvou vodičů na piny konektoru řídící jednotky. Pokusím se popsat způsob opravy:
1) odpojit baterii
2) sundat kryt motoru
3) odpojit horní konektor z řídící jednotky (pozor: nejprve zatlačit plastovou pojistku a potom odklápět kovový třmen)
4)odpojit dvě hadice z víka motoru, které vedou nad plastovým kanálem pro vodiče do těla škrtící klapky
5) sundat víčko plastového kanálu (to je úplně nejhorší práce na celé opravě, jde to blbě)
6) najít mezi vodiči žlutý kablík (PIN 48 konektoru řídící jednotky) a hnědý kablík (PIN 07 konektoru řídící jednotky) hnědý kablík je ve žlábku rozdělen do více směrů.
7) povolit šroub na řídící jednotce, pod který je přivedeno ukostření
naměřit dvě délky připravenného vodiče od šroubu ŘJ zhruba do poloviny kanálku a nalisovat na ně očko pro šroub
9) přerušit zlutý a hnědý vodič a znova je spojit včetně přidaného uzemění
10) spoje zaizolovat, porovnat ve žlabu, zavíčkovat, připojit hadice, konektor ŘJ, připojit baterii, startovat, jezdit a užívat si 30ti tisíc co za to chtějí v servisu za novou ŘJ
Pozor: tato oprava pomáhá jen na problémy s kódy P0100 a P0110, před touto opravou je třeba prověřit, zda to není chyba váhy vzduchu.
Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)
tak sem to udelal a porad steje asi cpu ale pro jistotu jdu sundat este nadrz a vyskouset palivove cerpadlo vicistit doufal sem ze to pujde no protoze sem vyblikal kody 0505.0100.0110.1405.403.0115.0135
Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)
takze rj v prd..... dnes sem dal jinou sice z vrakarny z nemecka a je vse ok jdu si uzivat krasne jizdni vlastnosti me zafirky jen doufam ze dlouho
Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)
Zdar lidi,neví tady někdo rozměry gufera vačkového hřídele motoru X18XE.Trochu mi propouští olej a chtěl bych ho sehnat dopoředu než to rozdělám.Dík za odpovědi.
Zafira 1.8 16v Šumperk
Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)
Všem co maj ko řj motoru většinou u x18xe1 doporučuju nekupovat ojetou. Tyhle řj simtec 70 odchází dost často a za rok můžete řešit ten samej problém.
Doporučuju řj nerozebírat a poslat jí sem: http://www.autoakademie.cz/index.php/op ... lektroniky
Za deset dní máte udělanej kompletní repas a záruku 2 roky na opravu.
A cena se moc neliší od ojetých. Š.
Doporučuju řj nerozebírat a poslat jí sem: http://www.autoakademie.cz/index.php/op ... lektroniky
Za deset dní máte udělanej kompletní repas a záruku 2 roky na opravu.
A cena se moc neliší od ojetých. Š.
Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)
Nikam to neposílejte a radši si tu jednu propojku co vždy uvnitř upadne opravte sami... 9 tisíc mi za tuhle práci připadne hodně dost. Víc tam stejně nikdo neopraví (ne u simtec 70) protože je celá deska uvnitř zalitá v gelu a při jeho odstraňování by zničil víc než opravil. Největší práce je odstranit krycí víko, které je přilepená jakýmsi černým PUR tmelem (ten se musí vybrousit či vyřezat).stepi píše:Všem co maj ko řj motoru většinou u x18xe1 doporučuju nekupovat ojetou. Tyhle řj simtec 70 odchází dost často a za rok můžete řešit ten samej problém.
Doporučuju řj nerozebírat a poslat jí sem: http://www.autoakademie.cz/index.php/op ... lektroniky
Za deset dní máte udělanej kompletní repas a záruku 2 roky na opravu.
A cena se moc neliší od ojetých. Š.
Mám takto opravenou jednotku už dva roky a bez problému.
Asi to začnu dělat na kšeft
Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)
AHOJ MAM ZAFIRU A 1.8 16V MNE BY ZAJIMALO KTERY ZLUTY A HNEDY TO JE.JE JICH TAM VIC A NEPOZNAM KTERY JE OD PIN 48 A PIN07? NEZ NCO STRIHNU POTREBUJU VEDET NA 100% KTERY TO PRESNE JE.DIK TOM BRNO
Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)
Co třebas použít měřák, nebo vytahat za kabely a kouknout dle čísla pinu, který je který? Proto tam právě jsou psány i čísla pinů... Poradím ti, že jeden konektor z jednotky vede na kabeláž směrem ke karoserii a druhý směrem k motoru do plastové lišty- ten potřebuješ odpojit a zde hledat.TOMIIIK píše:AHOJ MAM ZAFIRU A 1.8 16V MNE BY ZAJIMALO KTERY ZLUTY A HNEDY TO JE.JE JICH TAM VIC A NEPOZNAM KTERY JE OD PIN 48 A PIN07? NEZ NCO STRIHNU POTREBUJU VEDET NA 100% KTERY TO PRESNE JE.DIK TOM BRNO
Samozřejmě to funguje jen na popsané chybové kódy, jinak je nutno oddeklovat jednotku a opravit propojku (/propojky).