![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Je to úplně jedno, protože je tak nebo tak spojíš s kostrou...a těm 12V je tak nějak jedno jestli půjdou přes 20, nebo 30 cm kabelu při proudu kterej těma kabelama teče...v.havrla píše:aha jen dotaz a ten hnedy a zluty kablik mam spojit dohromady s tou kostrou nebo kazdy zvlastJO píše:Tak jsem za pomoci jednoho z vás a internetu odhalil a opravil příčinu problémů s chybou motoru. Jedná se o vadu řídící jednotky pro motor X18XE1 (1998-2001), která se projevuje chybnými kódy P0100 a P0110. Příčinou je přerušení ukostření uvnitř řídící jednotky SIMTEC 70. Tato chyba lze opravit přivedením kostry pomocí dvou vodičů na piny konektoru řídící jednotky. Pokusím se popsat způsob opravy:
1) odpojit baterii
2) sundat kryt motoru
3) odpojit horní konektor z řídící jednotky (pozor: nejprve zatlačit plastovou pojistku a potom odklápět kovový třmen)
4)odpojit dvě hadice z víka motoru, které vedou nad plastovým kanálem pro vodiče do těla škrtící klapky
5) sundat víčko plastového kanálu (to je úplně nejhorší práce na celé opravě, jde to blbě)
6) najít mezi vodiči žlutý kablík (PIN 48 konektoru řídící jednotky) a hnědý kablík (PIN 07 konektoru řídící jednotky) hnědý kablík je ve žlábku rozdělen do více směrů.
7) povolit šroub na řídící jednotce, pod který je přivedeno ukostření
naměřit dvě délky připravenného vodiče od šroubu ŘJ zhruba do poloviny kanálku a nalisovat na ně očko pro šroub
9) přerušit zlutý a hnědý vodič a znova je spojit včetně přidaného uzemění
10) spoje zaizolovat, porovnat ve žlabu, zavíčkovat, připojit hadice, konektor ŘJ, připojit baterii, startovat, jezdit a užívat si 30ti tisíc co za to chtějí v servisu za novou ŘJ
Pozor: tato oprava pomáhá jen na problémy s kódy P0100 a P0110, před touto opravou je třeba prověřit, zda to není chyba váhy vzduchu.
Nikam to neposílejte a radši si tu jednu propojku co vždy uvnitř upadne opravte sami... 9 tisíc mi za tuhle práci připadne hodně dost. Víc tam stejně nikdo neopraví (ne u simtec 70) protože je celá deska uvnitř zalitá v gelu a při jeho odstraňování by zničil víc než opravil. Největší práce je odstranit krycí víko, které je přilepená jakýmsi černým PUR tmelem (ten se musí vybrousit či vyřezat).stepi píše:Všem co maj ko řj motoru většinou u x18xe1 doporučuju nekupovat ojetou. Tyhle řj simtec 70 odchází dost často a za rok můžete řešit ten samej problém.
Doporučuju řj nerozebírat a poslat jí sem: http://www.autoakademie.cz/index.php/op ... lektroniky
Za deset dní máte udělanej kompletní repas a záruku 2 roky na opravu.
A cena se moc neliší od ojetých. Š.
Co třebas použít měřák, nebo vytahat za kabely a kouknout dle čísla pinu, který je který? Proto tam právě jsou psány i čísla pinů... Poradím ti, že jeden konektor z jednotky vede na kabeláž směrem ke karoserii a druhý směrem k motoru do plastové lišty- ten potřebuješ odpojit a zde hledat.TOMIIIK píše:AHOJ MAM ZAFIRU A 1.8 16V MNE BY ZAJIMALO KTERY ZLUTY A HNEDY TO JE.JE JICH TAM VIC A NEPOZNAM KTERY JE OD PIN 48 A PIN07? NEZ NCO STRIHNU POTREBUJU VEDET NA 100% KTERY TO PRESNE JE.DIK TOM BRNO
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |