Tak to tu už nějakou dobu čtu, neb mám podobný problém. Astra-G kombi, X16-XEL, r.v. 2000, najeto kolem 135 tisíc km. Auto "škube" - jede s nižším výkonem, jakoby na 3 válce - mezi 1500-2100 otáčkami, pak zabere a jede normálně.. Dělá to pouze na zahřátém motoru, vzhledem k otáčkám většinou při rozjíždění ve městě. Někdy víc, někdy míň. Někdy dokonce při rozjezdu z křižovatky na 1 s málem plynu se to přímo třepe.
Podle popisovaných symptomů a tohoto threadu bych tipl buď na lištu, nebo visící ventil v zakarbonovaném motoru. Může mi někdo potvrdit/vyvrátit jednu z těchto verzí, nebo je to ještě něco jiného?
Měnil jsem v červnu svíčky (stejně bylo na čase), a u toho jsem nechal vyčistit klapku, krokáč, EGR. Žádná změna. Diagnostika nic. Mechanik tvrdil, že jde o zapalovací lištu. Měl jsem/mám podezření na karbon (jezdím nízké otáčky), zkusil jsem to projet do omezovače (na tu trojku jsem se musel i na dálnici koukat po policajtech
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
), ale nic se nezměnilo.
Pokud by to byla opravdu ta lišta, tak by na výměnu byl asi nejlepší autorizák (BS auto, sleva 30% na díly a skoro žádná práce). Akorát mne děsí, že koupím novou lištu a nic se nezmění. Zkusit to nemám kde, já ani mí známí se navíc v autech nevrtáme. BTW se z Brna