chladič klimy achladič motora

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

chladič klimy achladič motora

Příspěvek od Pico » 25 čer 2008, 21:09

Zdravim. Mám jednu otázku pre fachmanov. Kamarát má Suzuki SX4 a v motorovom priestore má dva chladiče, resp. dva ventilátory, takisto je to aj v Audi A4. Jeden je na klímu a druhý na chladiacu kvapalinu. V našej Astre je len jeden ventilátor. Ako to vlastne zvláda v horúcom lete a takisto by som chcel vedieť, čo vlastne chladí ten ventilátor na klíme ? Ďakujem.
Astra II

Reklama
 

Uživatelský avatar
Chavron
Příspěvky: 657
Registrován: 10 črc 2007, 20:20
Bydliště: Slovensko - Zilina

Příspěvek od Chavron » 25 čer 2008, 22:30

Asi zavisi aj od kubatury, Ja mam ventilator aj na motorovom chladici aj na klime, jeto 2.0DTI. Mensie benziny mozno maju len jeden lebo to staci na chladenie naporovym vzduchom, popripade sa ten jeden rozbehne bud ked to nestaci vo velkych horucavach alebo pri zapnutej klime.

peet100
Příspěvky: 377
Registrován: 02 srp 2007, 11:58
Bydliště: bratislava

Příspěvek od peet100 » 25 čer 2008, 22:51

ja mam 1.6 16V a mam tiez dva, jeden na chladici zpredu a jeden zozadu...
1.6 16V 74KW HB 5dv.

Uživatelský avatar
adam09
Příspěvky: 4473
Registrován: 12 pro 2007, 23:59
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam09 » 25 čer 2008, 22:53

Ja mam jeden vetrak, nemam klima.
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]

PRODEJ moje coupe Z22SE

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981

Uživatelský avatar
adam09
Příspěvky: 4473
Registrován: 12 pro 2007, 23:59
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam09 » 25 čer 2008, 22:54

Ja mam jeden vetrak, nemam klima.
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]

PRODEJ moje coupe Z22SE

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981

Uživatelský avatar
Chavron
Příspěvky: 657
Registrován: 10 črc 2007, 20:20
Bydliště: Slovensko - Zilina

Příspěvek od Chavron » 26 čer 2008, 07:41

adam09 píše:Ja mam jeden vetrak, nemam klima.
no jo ja mam sice vetraky dva, ale klima mi nejde, takze sme na tom vlastne rovnako :)

Uživatelský avatar
genius0011
Příspěvky: 2289
Registrován: 24 říj 2007, 22:46
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od genius0011 » 26 čer 2008, 07:44

není to od kubatury mám 1.6 8v a mám 2x chladič a 2x ventilátor :lol:
teď R Scenic 2.0 16v 103kw rv00
ex ASTRA 1.6 8v 55kw rv99 rip

Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pico » 26 čer 2008, 10:28

Včera som na to pozeral a videl som len jeden ventilátor. Keď som zapol klímu tak sa spustil. Je z vnútornej strany chladiča. Ešte raz pozriem či nie je aj zpredu ale pochybujem. Aký by to malo zmysel. Môžete mi napísať, čo vlastne chladí ten ventilátor na klíme, keď sa točí pri chladiči motora? Mám 1.4 16 V Twinport, r.v. 11/2007. Vďaka
Astra II

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike.S » 26 čer 2008, 16:49

každý chladič musí mít ventlátor, když auto zastaví tak neproudí vzduch a tudíž nechladí, proto je tam ten větrák ne :roll:
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pico » 26 čer 2008, 19:09

To mi je jasné ale čo chladí konkrétne na klíme, keď je to vlastne ten istý ventilátor čo chladí chladiacu kvapalinu.
Astra II

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike.S » 26 čer 2008, 20:29

ok, v první řadě si musíš uvědomit, že klimatizace chlad nevyrábí, ale že předává teplo z jednoho prostředí do druhého. Využívá vlastností chladícího média, které v závislosti na tlaku a teplotě přechází mezi kapalnou a plynou fází. Tento přechod mezi kapalinou a plynem je spojen s velkým množstvím tepla. Za normálního tlaku a teploty je chladící médium v plynném stavu. Jestliže chladivo stlačíme na vysoký tlak, dojde k jeho značnému zahřátí. Proto se musí ochladit v chladiči klimatizace (tzv.kondenzátoru) a proto je tam ten ventilátor :wink:

Obrázek
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pico » 27 čer 2008, 10:58

Ďakujem, už tomu rozumiem.
Astra II

peet100
Příspěvky: 377
Registrován: 02 srp 2007, 11:58
Bydliště: bratislava

Příspěvek od peet100 » 27 čer 2008, 11:21

takze ak tomu rozumiem ten ventilator na klime sa musi tocit stale ked je zapnuta klima? Lebo mne prestala fungovat klima a chcem ju ist dat pozriet do servisu a natlakovat ju ppopripade a ked ju zapnem tak sa mi netoci ani ten ventilator.....
1.6 16V 74KW HB 5dv.

Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pico » 27 čer 2008, 11:29

podľa mojich skúseností sa ventilátor zapne po pár sekundách od zapnutia klímy a točí sa stále, keď je klíma zapnutá.
Astra II

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojta » 27 čer 2008, 12:07

dneska už se běžně u většiny motorů dává jenom jeden ventilátor, ale je silnější, je to z důvodu úspory financí a nedělá to jenom opel, u astry g to je někdy od roku 2003 ale ne u všech motorů

Odpovědět