Zdravim. Mám jednu otázku pre fachmanov. Kamarát má Suzuki SX4 a v motorovom priestore má dva chladiče, resp. dva ventilátory, takisto je to aj v Audi A4. Jeden je na klímu a druhý na chladiacu kvapalinu. V našej Astre je len jeden ventilátor. Ako to vlastne zvláda v horúcom lete a takisto by som chcel vedieť, čo vlastne chladí ten ventilátor na klíme ? Ďakujem.
Asi zavisi aj od kubatury, Ja mam ventilator aj na motorovom chladici aj na klime, jeto 2.0DTI. Mensie benziny mozno maju len jeden lebo to staci na chladenie naporovym vzduchom, popripade sa ten jeden rozbehne bud ked to nestaci vo velkych horucavach alebo pri zapnutej klime.
Včera som na to pozeral a videl som len jeden ventilátor. Keď som zapol klímu tak sa spustil. Je z vnútornej strany chladiča. Ešte raz pozriem či nie je aj zpredu ale pochybujem. Aký by to malo zmysel. Môžete mi napísať, čo vlastne chladí ten ventilátor na klíme, keď sa točí pri chladiči motora? Mám 1.4 16 V Twinport, r.v. 11/2007. Vďaka
ok, v první řadě si musíš uvědomit, že klimatizace chlad nevyrábí, ale že předává teplo z jednoho prostředí do druhého. Využívá vlastností chladícího média, které v závislosti na tlaku a teplotě přechází mezi kapalnou a plynou fází. Tento přechod mezi kapalinou a plynem je spojen s velkým množstvím tepla. Za normálního tlaku a teploty je chladící médium v plynném stavu. Jestliže chladivo stlačíme na vysoký tlak, dojde k jeho značnému zahřátí. Proto se musí ochladit v chladiči klimatizace (tzv.kondenzátoru) a proto je tam ten ventilátor
takze ak tomu rozumiem ten ventilator na klime sa musi tocit stale ked je zapnuta klima? Lebo mne prestala fungovat klima a chcem ju ist dat pozriet do servisu a natlakovat ju ppopripade a ked ju zapnem tak sa mi netoci ani ten ventilator.....
dneska už se běžně u většiny motorů dává jenom jeden ventilátor, ale je silnější, je to z důvodu úspory financí a nedělá to jenom opel, u astry g to je někdy od roku 2003 ale ne u všech motorů