Zamlžování oken - úprava servomotorku str. 24
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamlžování oken
no já jsem zase línej nějakej ten modelářskéj obchod sehnat...tady na Ždársku maj prd....musím asi v Brně.. ale kdyby měl někdo po ruce a k ničemu tak klído koupím...
- Reklama
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamlžování oken
Radime to tu klapku tolik pouzivas? Ja ji odpojil, a kdyz prede mnou jede smradoch (dyzl ) tak si dam vetrak na 0 a je to stejny efekt.
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Zamlžování oken
V létě společně s klimou - jinak ji taky nepoužívám.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: Zamlžování oken
Mojmec11 píše:Můj osobní názor:ANO,ale jsem línej zajít do modelářského obchodu a nákej vybrat.rychlyradim píše:dotaz, lze místo původního originál motorku v klapce vnitřní cirk. dát obyčejný motorek? ten můj se mi spálil......
Keby ste neboli leniví aspoň čítať, tak nemusíte hladať modelársky obchod.rychlyradim píše:no já jsem zase línej nějakej ten modelářskéj obchod sehnat...tady na Ždársku maj prd....musím asi v Brně.. ale kdyby měl někdo po ruce a k ničemu tak klído koupím...
http://astra-g.cz/forum/viewtopic.php?p=237627#p237627 Našiel som ten motorček napr. tu: http://www.tipa.eu/cz/produkt/08830022- ... -vodicovy/
(motorček je vnútri)
- Jeena
- Příspěvky: 834
- Registrován: 13 srp 2009, 14:55
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamlžování oken
klucí, teď jsem zjistil, že mi klapka sice funguje, ale obráceně - když je koule zavřená do kabiny, tak mi svítí kontrolka na tlačítku... jde jen přehodit konektor opačně? byla tma tak jsem se na to vykák, teď zas leje jak z konve... ale mám přehodit drátky, nebo jde ten konektor dát obráceně?
ASTRA G Caravan 1.4 16V (X14XE) Edition 2000
Re: Zamlžování oken
Chlapi už jsem psal jak jsem dopadl s laborováním v tomto vlákně tak pozor hlavně na otáčky motorku. Čím menší tím lépe jinak klapa uletí jako racek.
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamlžování oken
no já to používám hlavně v létě s klimou....aspon to nesaje teplej vzduch z venčí
Re: Zamlžování oken
Konektor přehodit nejde - mechanicky to nejde. Normálně bych Ti teď začal tvrdit, že je to blbost, ale protože se mi to při laborování s klapkou povedlo také (fungovala obráceně), vím že to jde, ačkoliv si to neumím vysvětlit jak. Odpoj konektor, zmáčkni tlačítko, zapoj konektor a měl by to fungovat už dobře.Jeena píše:klucí, teď jsem zjistil, že mi klapka sice funguje, ale obráceně - když je koule zavřená do kabiny, tak mi svítí kontrolka na tlačítku... jde jen přehodit konektor opačně? byla tma tak jsem se na to vykák, teď zas leje jak z konve... ale mám přehodit drátky, nebo jde ten konektor dát obráceně?
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
- Jeena
- Příspěvky: 834
- Registrován: 13 srp 2009, 14:55
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamlžování oken
APiK to jsem zkoušel a mrcha se vždycky vrátila, jak jsem tam napích konektor... na chvilku sem ji zmátl tím, že jsem rychle mačkal tlačítko, ale stejně to pomohlo jen na chvíli a bylo to to samý...
co myslíš mám přehodit dráty?
co myslíš mám přehodit dráty?
ASTRA G Caravan 1.4 16V (X14XE) Edition 2000
Re: Zamlžování oken
NE! Zblbni to tak, aby to fungovalo - rychlým mačkáním.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
A teraz takto:
K tomu servomotoru pre ovládanie klapky:
1. V prípade vozidiel s "hvezdárňou" ušetríte 90% času, keď vymontujete servo koplet spolu s ventilátorom. Ku skrutkám ventilátora je prístup úplne v poho, potebujete odkrútiť 3 skrutky TORX T20 a nepotrebujete žiadne "špeci" náradie ani "detské ručičky". Z každej strany je ešte "záskoč" - povol prstom a je to. Servo potom samozrejme z ventilátora ide hravo, nehovoriac o tom, že si konečne poriadne vyčístíte vrtulník ventilátora a ten tak získa pôvodné vyváženie a tichý chod. Aj s vybratím kastlíku spolujazdca je to tak na 5 - 10 minut aj s kávičkou.
2. V serve je motorček, ktorý sa po čase každému "zasekáva". V mojom prípade sa začal zasekávať prevažne v jednom smere, niekedy zas viac v tom druhom, ale to je asi úplne jedno. Po mnohých pokusoch bolo jasné, že značný problém je v prívodných pružinkách (či ako to nazvať) v motorčeku. Hral som sa s nimi pol dňa (chovanie motorčeka prešlo všetkými možnými štádiami) až sa mi podarilo tie pružinky nastaviť tak, že motorček pracuje. Ovšem - dokedy...? Prichádzalo do úvahy vymeniť tie pružinky za nové - tie čo vytiahne človek z nového motorčeka, čo tu niekto vytiahol z toho lacného centrálu. Urobil som tak - tie "kefky" z motorčeka centrálu sú docela kvalitné, ale nič nepomohli. Vlastne som zistil, že pri skúšaní samotného nového motorčeka z centrálu tiež občas došlo k jeho zaseknutiu... To už som čumel jak srnka v noci na dialnici a teda zas figa drevená. To mi vnuklo otázku, či teda úplne nové servo klapky naozaj funguje na 100%. Moje funguje, kým sa nezasekne - kopnem do toho - rozbehne sa a zas chvílu fachá, zasekne - kopnem - fachá...
3. Ak kontrolka vnútorného obehu svieti opačne, než sa v skutočnosti správa klapka (tiež môj prípad), nestláčaj jak zmyslov zbavený.... Pohraj sa - správa sa to pomerne logicky - odpoj konektor od serva, kľúč v zapalovaní do polohy II, stlač čudlik vnútorného okruhu, kľúčik do polohy I, pripoj konektor k servu, kľúčik do II.... a keďže už neviem, čo bolo na začiatku, tak takto nejako.
4. Nazdar.
5. PS: tie dorazy s gumičkami a mikrospínačmi sú fajn, ale v prípade "hvezdárne" pravdepodobne životnosť motorčeka nepredĺžia nijak výrazne - ďaleko pravdepodobnejšie zblbnú ovládaciu elektroniku, čo je však silne diskutabilné.
1. V prípade vozidiel s "hvezdárňou" ušetríte 90% času, keď vymontujete servo koplet spolu s ventilátorom. Ku skrutkám ventilátora je prístup úplne v poho, potebujete odkrútiť 3 skrutky TORX T20 a nepotrebujete žiadne "špeci" náradie ani "detské ručičky". Z každej strany je ešte "záskoč" - povol prstom a je to. Servo potom samozrejme z ventilátora ide hravo, nehovoriac o tom, že si konečne poriadne vyčístíte vrtulník ventilátora a ten tak získa pôvodné vyváženie a tichý chod. Aj s vybratím kastlíku spolujazdca je to tak na 5 - 10 minut aj s kávičkou.
2. V serve je motorček, ktorý sa po čase každému "zasekáva". V mojom prípade sa začal zasekávať prevažne v jednom smere, niekedy zas viac v tom druhom, ale to je asi úplne jedno. Po mnohých pokusoch bolo jasné, že značný problém je v prívodných pružinkách (či ako to nazvať) v motorčeku. Hral som sa s nimi pol dňa (chovanie motorčeka prešlo všetkými možnými štádiami) až sa mi podarilo tie pružinky nastaviť tak, že motorček pracuje. Ovšem - dokedy...? Prichádzalo do úvahy vymeniť tie pružinky za nové - tie čo vytiahne človek z nového motorčeka, čo tu niekto vytiahol z toho lacného centrálu. Urobil som tak - tie "kefky" z motorčeka centrálu sú docela kvalitné, ale nič nepomohli. Vlastne som zistil, že pri skúšaní samotného nového motorčeka z centrálu tiež občas došlo k jeho zaseknutiu... To už som čumel jak srnka v noci na dialnici a teda zas figa drevená. To mi vnuklo otázku, či teda úplne nové servo klapky naozaj funguje na 100%. Moje funguje, kým sa nezasekne - kopnem do toho - rozbehne sa a zas chvílu fachá, zasekne - kopnem - fachá...
3. Ak kontrolka vnútorného obehu svieti opačne, než sa v skutočnosti správa klapka (tiež môj prípad), nestláčaj jak zmyslov zbavený.... Pohraj sa - správa sa to pomerne logicky - odpoj konektor od serva, kľúč v zapalovaní do polohy II, stlač čudlik vnútorného okruhu, kľúčik do polohy I, pripoj konektor k servu, kľúčik do II.... a keďže už neviem, čo bolo na začiatku, tak takto nejako.
4. Nazdar.
5. PS: tie dorazy s gumičkami a mikrospínačmi sú fajn, ale v prípade "hvezdárne" pravdepodobne životnosť motorčeka nepredĺžia nijak výrazne - ďaleko pravdepodobnejšie zblbnú ovládaciu elektroniku, čo je však silne diskutabilné.
Astra G Caravan 1.7DTi, Calibra 2.0i
Re: Zamlžování oken
Tak uz me to taky potkalo...Zaseklo se servo a klapka zustala v poloze vnitrni ventilace vzduchu. Auto se samozrejme mlzilo a mlzilo a vzhledem k tomu ze venku docela mrzlo tak mi vsechna okna zamrzla zevnitr. Fakt super zazitek zastavovat kazdych 10 km abych si oskrabal okna zevnitr. Nastesti stacilo jenom ze jsem to servo odpojil, vymontoval a zase zapojil. Pak uz normalne to fungovalo. Tak jsem ho zase zamontoval a zatim funguje v pohode. Zatim.. uvidim co bude dal.
Opel Astra G 1,6 16V typ X16XEL
https://www.astra-g.cz/gallery.php?akce= ... rie_id=158
https://www.astra-g.cz/view.php?nazevcla ... 2008070003
https://www.astra-g.cz/gallery.php?akce= ... rie_id=158
https://www.astra-g.cz/view.php?nazevcla ... 2008070003
Re: Zamlžování oken
Muhehehe, zamrzlá skla zevnitř.. Tak v tom nejsem sám To totiž mívám skoro každé ráno, a protože do práce to mám 4km, tak čas strávený škrábáním a leštěním oken převyšuje dobu cesty
Byly to krásné nervy cestovat Pha-Ova a zpět s ofukem na čelní okno na stupeň 4, průběžně otírat okraje skla (protože ofuk vyřešil jen průzor jak v tanku) a co chvíli větrat oknem, protože v tom hicu bych zdechl..
Protože mi klapka kupodivu funguje, tak jsem ji neodpojoval a mlžení řešil klimou, jenže klima dopracovala a k odpojení klapky už jsem se nedostal.. A s mojí sklerózou nezbývá než si kus vlákna přečíst znova abych věděl co a jak, tak mám radost
Byly to krásné nervy cestovat Pha-Ova a zpět s ofukem na čelní okno na stupeň 4, průběžně otírat okraje skla (protože ofuk vyřešil jen průzor jak v tanku) a co chvíli větrat oknem, protože v tom hicu bych zdechl..
Protože mi klapka kupodivu funguje, tak jsem ji neodpojoval a mlžení řešil klimou, jenže klima dopracovala a k odpojení klapky už jsem se nedostal.. A s mojí sklerózou nezbývá než si kus vlákna přečíst znova abych věděl co a jak, tak mám radost
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamlžování oken
Já mám klapku už pár let vypnutou a to nevyřeší to, že je sklo zamrzlé zevnitř.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Re: Zamlžování oken
To chápu, že ráno máš zamrzlý okna stejně jako my, ale předpokládám, že během jízdy seš na tom líp než Cody a já..
Obávám se, že než se dostanu k odpojení klapky tak už bude jaro
Obávám se, že než se dostanu k odpojení klapky tak už bude jaro