Příspěvek
od megachaos » 29 lis 2010, 20:41
K tomu servomotoru pre ovládanie klapky:
1. V prípade vozidiel s "hvezdárňou" ušetríte 90% času, keď vymontujete servo koplet spolu s ventilátorom. Ku skrutkám ventilátora je prístup úplne v poho, potebujete odkrútiť 3 skrutky TORX T20 a nepotrebujete žiadne "špeci" náradie ani "detské ručičky". Z každej strany je ešte "záskoč" - povol prstom a je to. Servo potom samozrejme z ventilátora ide hravo, nehovoriac o tom, že si konečne poriadne vyčístíte vrtulník ventilátora a ten tak získa pôvodné vyváženie a tichý chod. Aj s vybratím kastlíku spolujazdca je to tak na 5 - 10 minut aj s kávičkou.
2. V serve je motorček, ktorý sa po čase každému "zasekáva". V mojom prípade sa začal zasekávať prevažne v jednom smere, niekedy zas viac v tom druhom, ale to je asi úplne jedno. Po mnohých pokusoch bolo jasné, že značný problém je v prívodných pružinkách (či ako to nazvať) v motorčeku. Hral som sa s nimi pol dňa (chovanie motorčeka prešlo všetkými možnými štádiami) až sa mi podarilo tie pružinky nastaviť tak, že motorček pracuje. Ovšem - dokedy...? Prichádzalo do úvahy vymeniť tie pružinky za nové - tie čo vytiahne človek z nového motorčeka, čo tu niekto vytiahol z toho lacného centrálu. Urobil som tak - tie "kefky" z motorčeka centrálu sú docela kvalitné, ale nič nepomohli. Vlastne som zistil, že pri skúšaní samotného nového motorčeka z centrálu tiež občas došlo k jeho zaseknutiu... To už som čumel jak srnka v noci na dialnici a teda zas figa drevená. To mi vnuklo otázku, či teda úplne nové servo klapky naozaj funguje na 100%. Moje funguje, kým sa nezasekne - kopnem do toho - rozbehne sa a zas chvílu fachá, zasekne - kopnem - fachá...
3. Ak kontrolka vnútorného obehu svieti opačne, než sa v skutočnosti správa klapka (tiež môj prípad), nestláčaj jak zmyslov zbavený.... Pohraj sa - správa sa to pomerne logicky - odpoj konektor od serva, kľúč v zapalovaní do polohy II, stlač čudlik vnútorného okruhu, kľúčik do polohy I, pripoj konektor k servu, kľúčik do II.... a keďže už neviem, čo bolo na začiatku, tak takto nejako.
4. Nazdar.
5. PS: tie dorazy s gumičkami a mikrospínačmi sú fajn, ale v prípade "hvezdárne" pravdepodobne životnosť motorčeka nepredĺžia nijak výrazne - ďaleko pravdepodobnejšie zblbnú ovládaciu elektroniku, čo je však silne diskutabilné.
Astra G Caravan 1.7DTi, Calibra 2.0i