Z18XE - můj problém s ABS+TC - VYŘEŠENO :-)
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Z18XE - můj problém s ABS+TC - VYŘEŠENO :-)
tak došlo i na mou Záfu
nastíním problém: před časem se mi rozsvítily kontrolky ABS+TC, pořešil jsem to s Trdlem, prostříkl jsem kontakty a když to nepomohlo tak jsem vyzkoušel funkčnost TC a to tak, že jsem měl jednu stranu na asf. a druhou na písku a pokusil se zahrabat, kontrolka TC blikala při zkoušení na obou stranách, takže by to fungovat mělo; pak už teda jenom diag a to jsem domluvený s Trdelm, že se mi na to koukne na srazíku u Joela (20.6.09), mezitím jsem si dodělal dovírání oken na DO a tempomat, no a při oživování tempomatu u RomanaK jsme s tím měli trošku problém, protože auto při napíchnutí na Tech2 vykazovalo při stání rychlost 9 km/h!!, tak RomanK vyndal pojistky jak v motoru tak v pojistkovce, které se váží na ABS a potom se nám rozblikal immobilizér, nechali jsme to chilku s tím, že se "TO" třeba umoudří a ono fakt, immo se chytl, ale vyskytl se další problém a to s brzdovým spínačem, to RomanK nakonec pořešil zabejčením za pedál směrem nahoru (spínač se spíná na 2x, ale měl by sepnout v jednom místě, mě ne, byla tam velká mezera mezi 1. a 2. sepnutím, zabejčením za pedál se to srovnalo), nakonec vymazal paměť závad a hurá domů po D2 Brno-Hodonín, tempomat fungoval jenom do druhého dne, pak se zase rozsvítily ABS+TC, asi RJ odstavila tempomat a občas se mi stane, že při "konstantní" rychlosti má motor tendenci jakoby odstavit plyn (plynový pedál mám ve stejné pozici, ale chová se to jako bych odstavil nohu z plynu) pomůže jedině mírně povolit plyn a zase ho přišlápnout a zase to jede, toto se děje zcela nepravidelně a náhodně, navíc při studeném motoru se mi stává že dojíždím ke křižovatce na dvojku, dobržďuju a když vyšlápnu spojku abych zastavil tak mi otáčky klesnou lehce pod 500 a hned se zase vrátí na 1100 (při sytiči) no a největší sranda na tom je, že kontrolka motoru mi nesvítí volal jsem teda RomanoviK co s tím a poradil mi, že mám zkusit vyměnit svíčky, když to nepomůže zapalovací lištu a když ani to nepomůže tak RJ , mám proto dotaz, nebo spíš dotazy, nesetkal se někdo s něčím podobným? hlavně teda denny, Trdlo, RomanK, ARWY (ne že bych ostatní ignoroval, to ne , ale oni s autama dělají denodenně) a další dotaz je, nemáte někdo na můj motor "plonkovní" zapalovací lištu na vyzkoušení?
uffff, trošku jsem se rozepsal, ale myslím, že můj problém jsem vystihl nejobjektivněji jak to šlo, předem díky za nějaké nápady a rady
nastíním problém: před časem se mi rozsvítily kontrolky ABS+TC, pořešil jsem to s Trdlem, prostříkl jsem kontakty a když to nepomohlo tak jsem vyzkoušel funkčnost TC a to tak, že jsem měl jednu stranu na asf. a druhou na písku a pokusil se zahrabat, kontrolka TC blikala při zkoušení na obou stranách, takže by to fungovat mělo; pak už teda jenom diag a to jsem domluvený s Trdelm, že se mi na to koukne na srazíku u Joela (20.6.09), mezitím jsem si dodělal dovírání oken na DO a tempomat, no a při oživování tempomatu u RomanaK jsme s tím měli trošku problém, protože auto při napíchnutí na Tech2 vykazovalo při stání rychlost 9 km/h!!, tak RomanK vyndal pojistky jak v motoru tak v pojistkovce, které se váží na ABS a potom se nám rozblikal immobilizér, nechali jsme to chilku s tím, že se "TO" třeba umoudří a ono fakt, immo se chytl, ale vyskytl se další problém a to s brzdovým spínačem, to RomanK nakonec pořešil zabejčením za pedál směrem nahoru (spínač se spíná na 2x, ale měl by sepnout v jednom místě, mě ne, byla tam velká mezera mezi 1. a 2. sepnutím, zabejčením za pedál se to srovnalo), nakonec vymazal paměť závad a hurá domů po D2 Brno-Hodonín, tempomat fungoval jenom do druhého dne, pak se zase rozsvítily ABS+TC, asi RJ odstavila tempomat a občas se mi stane, že při "konstantní" rychlosti má motor tendenci jakoby odstavit plyn (plynový pedál mám ve stejné pozici, ale chová se to jako bych odstavil nohu z plynu) pomůže jedině mírně povolit plyn a zase ho přišlápnout a zase to jede, toto se děje zcela nepravidelně a náhodně, navíc při studeném motoru se mi stává že dojíždím ke křižovatce na dvojku, dobržďuju a když vyšlápnu spojku abych zastavil tak mi otáčky klesnou lehce pod 500 a hned se zase vrátí na 1100 (při sytiči) no a největší sranda na tom je, že kontrolka motoru mi nesvítí volal jsem teda RomanoviK co s tím a poradil mi, že mám zkusit vyměnit svíčky, když to nepomůže zapalovací lištu a když ani to nepomůže tak RJ , mám proto dotaz, nebo spíš dotazy, nesetkal se někdo s něčím podobným? hlavně teda denny, Trdlo, RomanK, ARWY (ne že bych ostatní ignoroval, to ne , ale oni s autama dělají denodenně) a další dotaz je, nemáte někdo na můj motor "plonkovní" zapalovací lištu na vyzkoušení?
uffff, trošku jsem se rozepsal, ale myslím, že můj problém jsem vystihl nejobjektivněji jak to šlo, předem díky za nějaké nápady a rady
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
- Reklama
Re: Z18XE - můj problém
K Joelovi Ti můžu přivézt několik lišt a můžeš zkoušet.
www.astradily.cz
Prodej nových autodílů za výhodne ceny, na Oply i ostatní značky, slevy z cen Autokelly 40%, plnění klimatizací, výměna čelních skel, montáž tažných zařízení
tel. 603 734 474
Prodej nových autodílů za výhodne ceny, na Oply i ostatní značky, slevy z cen Autokelly 40%, plnění klimatizací, výměna čelních skel, montáž tažných zařízení
tel. 603 734 474
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z18XE - můj problém
to by bylo bezva, zkus si na mně prosím vzpomenout, já Ti pak ještě ve čtvrtek předtím srazem napíšu SZ, díky moc
edit: máš tam v nejhorším i nějakou tu RJ?
edit: máš tam v nejhorším i nějakou tu RJ?
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
- Hribek
- Příspěvky: 1595
- Registrován: 14 dub 2007, 19:00
- Bydliště: Moravské Slovácko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z18XE - můj problém
Pokud je v Astře se stejným motorem stejná lišta a přijedeš si, tak klidně můžeš zkusit moji. Pokud nehrozí nějaké poškození
Re: Z18XE - můj problém
ŘJ
www.astradily.cz
Prodej nových autodílů za výhodne ceny, na Oply i ostatní značky, slevy z cen Autokelly 40%, plnění klimatizací, výměna čelních skel, montáž tažných zařízení
tel. 603 734 474
Prodej nových autodílů za výhodne ceny, na Oply i ostatní značky, slevy z cen Autokelly 40%, plnění klimatizací, výměna čelních skel, montáž tažných zařízení
tel. 603 734 474
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z18XE - můj problém
Hříbek: zjistíme, snad se sem mrkne i někdo z mechaniků a když ne, tak je zkusím přes SZ, dík za nabídku
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z18XE - můj problém
tak se mi dneska rozsvítila i ta oranžová kontrolka motoru mám teď slušnou barevnou hudbu na palubce
edit: a vyblikat kód chyby mi nejde viz https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 08#p231608
edit: a vyblikat kód chyby mi nejde viz https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 08#p231608
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: Z18XE - můj problém
Musím Ťa sklamať, ja s autami nerobím, iba s mojím . So spínačom brzdy mám aj ja problém. Neviem ako na 1.8 (prever si to cez EPC) ale ja mám dvoj kontaktný, má štvor pinový konektor. Kontakty označené ako 1 a 2 musia byť pri nezošliapnutom pedáli spojené, čiže na pin RJ privádzajú kladný pól - využívajú sa pre tempomat. Druhý kontakt piny 3 a 4 sa používa pre brzdové svetlá a je spínací. Spínač som mal rozobratý a z funkčného hladiska je nemožné, aby oba kontakty spínali naraz, pretože pre oba okruhy sa používa jeden jazýček, ktorý buď vratnou silou pedála prepája kontakty 1 a 2 alebo po zošliapnutí pedála vlastnou pružinou spína kontakty 3 a 4. Brzdový spínač sa dá nastaviť pomocov vysúvacieho "piestika" ktorý sa opiera o samotný pedál. Ak Roman pedál nadvihol veľmi a v spínači priestik preskočil o jednu polohu dnu, tak sa vlastne zväšila vôľa medzi jazýčkom spínača a pedálom a tým pádom pedál môže slabo tlačiť na piestik a ten zas nedostatočne pritláča jazýček ku kontaktom 1 a 2.
Pri motoroch s elektornickým plynom sa signáli zo spínača brzdy používajú aj pri múdzovom režime RJ ako požiadavka na nastavenie voľnobežných otáčok. Podľa závažnosti poruchy sa nastavia rôzne otáčky motora.
Mne RJ dostáva väčšinou informáciu že pedál je zopnutý a preto mi nejde tempomat. Auto ale ide normálne a aj odozva na plynový pedál je OK, tak isto nemám žiadne problémy s voľnobežnými otáčkami a ani nemám v pamäti RJ uloženú chybovú hlášku o poruche spínača brzdy. Tá by sa mala uložiť ak sa chyba vyskytne v 20 testovacích cykloch, čo u mňa nenastáva. Najlepšie by bolo keby si mal diagnostický kábel. Invenstícia cca 65 Eúr do neho by sa Ti určite vyplatila.
A inak Roman Ti robil tú diagnostiku cez origo TECH II, alebo cez OP COM? Pretože OP COM občas rozhodí imobilizér a RJ motora, nedá sa potom ani nadviazať komunikácia s RJ motora. V tom prípade stačí nachvíľu odpojiť baterku auta.
Pri motoroch s elektornickým plynom sa signáli zo spínača brzdy používajú aj pri múdzovom režime RJ ako požiadavka na nastavenie voľnobežných otáčok. Podľa závažnosti poruchy sa nastavia rôzne otáčky motora.
Mne RJ dostáva väčšinou informáciu že pedál je zopnutý a preto mi nejde tempomat. Auto ale ide normálne a aj odozva na plynový pedál je OK, tak isto nemám žiadne problémy s voľnobežnými otáčkami a ani nemám v pamäti RJ uloženú chybovú hlášku o poruche spínača brzdy. Tá by sa mala uložiť ak sa chyba vyskytne v 20 testovacích cykloch, čo u mňa nenastáva. Najlepšie by bolo keby si mal diagnostický kábel. Invenstícia cca 65 Eúr do neho by sa Ti určite vyplatila.
A inak Roman Ti robil tú diagnostiku cez origo TECH II, alebo cez OP COM? Pretože OP COM občas rozhodí imobilizér a RJ motora, nedá sa potom ani nadviazať komunikácia s RJ motora. V tom prípade stačí nachvíľu odpojiť baterku auta.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z18XE - můj problém
RomanK má origo Tech II a ten spínač jsme nakonec rozchodili v pohodě ono to vypadá, že bude v tahu asi ta RJ ale už jsem domluvený s RomanemK, že by mi půjčil na zkoušku jednu dobrou, tak snad to klapne a doufám, že to tou RJ nebude
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: Z18XE - můj problém
Jak uz jsem psal v jinem tematu...nechal jsem vycistit skrtici klapku a prestala na palubce diskoteka a neklesaly mi otacky pod 800...zkus, uvidis. Neni to draha zalezitost (v Oplu cca 1.000,-)...a je to porad levnejsi, nez hned menit RJ
Ale neslibuju, ze to pomuze...me to pomohlo
Ale neslibuju, ze to pomuze...me to pomohlo
www.Hasic.net
www.dopravak.cz
www.rekreacebuchlovice.cz
www.dopravak.cz
www.rekreacebuchlovice.cz
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z18XE - můj problém
ta klapka to čéče asi nebude, ony ty otáčky padají jenom někdy a spíš bych řekl, že kvůli nějakému problému s tou elektronikou, no uvidíme, za vyčištění nic (to snad zvládnu, někde jsem tu zahlédl i návod jak na to )
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: Z18XE - můj problém
me taky nepadaly porad...a jak rikam...po vycisteni vse ok Diag.neukazala zadnou chybu, to jsem se divil teda..
www.Hasic.net
www.dopravak.cz
www.rekreacebuchlovice.cz
www.dopravak.cz
www.rekreacebuchlovice.cz
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z18XE - můj problém
jenomže u mně je ještě problém takový, že i když mi svítí kontrolky, tak mi nejde ani vyblikat ten chybový kód, což je divné
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: Z18XE - můj problém
no dyt rikam, ze jsem mel diskoteku, ale diag. byla ok a nenasla zadnou chybu
www.Hasic.net
www.dopravak.cz
www.rekreacebuchlovice.cz
www.dopravak.cz
www.rekreacebuchlovice.cz
Re: Z18XE - můj problém
Miku, Joel má pravdu. Obzvlášť na Zkovém motoru bych fakt tu klapku vypucoval, divil by jsi se, co vše dokáže dělat když je zasviněná...
Joel: to si děláš srandu, že jsi za vyčištění klapky dal litr, ne?
Joel: to si děláš srandu, že jsi za vyčištění klapky dal litr, ne?
END