Zadní stěrač - automatické zapnutí

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Zadní stěrač - automatické zapnutí

Příspěvek od RomanK » 18 kvě 2008, 20:33

Přemýšlím, jestli má cenu udělat na Astře G automatické zapnutí zadního stěrače po vzoru Corsy C. Stěrač se zapne pokud jsou zapnuté přední stěrače a zařadí se zpátečka. Stěrač pak stírá dokud se nevyřadí. Pro instalaci by stačilo jedno relé a dioda, tudíž nic složitého. Co si o tom myslíte?
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Reklama
 

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 18 kvě 2008, 20:59

Vzhledem k tomu že zadní stěrač nepoužívám skoro vůbec, pro mě nezajímavé. Navíc ve 95% couvám podle bočních špiglů.. :wink: Ale někomu se může hodit.
Mě spíš kolikrát sere, když si chci jen tak ošplíchat a umýt přední okno, tak se ty stěrače rozjedou po suchým skle, což je hnus. Mělo by tam být nějaké zpoždění, až je okno pořádně mokré, nebo voda steče na gumu stěrače... :wink:
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Radoš 92
Moderátor
Příspěvky: 8697
Registrován: 27 úno 2007, 00:08
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoš 92 » 18 kvě 2008, 21:17

Frydex píše:Vzhledem k tomu že zadní stěrač nepoužívám skoro vůbec, pro mě nezajímavé. Navíc ve 95% couvám podle bočních špiglů.. :wink: Ale někomu se může hodit.
Mě spíš kolikrát sere, když si chci jen tak ošplíchat a umýt přední okno, tak se ty stěrače rozjedou po suchým skle, což je hnus. Mělo by tam být nějaké zpoždění, až je okno pořádně mokré, nebo voda steče na gumu stěrače... :wink:

Přesně, líp bych to nenapsal. :)
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Příspěvek od vasekpetr1 » 19 kvě 2008, 12:37

Já ten přední stěrač vyřešil cyklovačem z Favorita https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... highlight= a setření skla si po ostřiku tím pádem zapínám sám :wink: . Spíš přemýšlím nad tím, jak nacpat ten samý cyklovač na zadní okno (klasický cykl z Multitimeru je příliš krátký). Do té pojistkovky se už toho moc nevleze.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

datlik
Příspěvky: 94
Registrován: 27 bře 2008, 23:13
Bydliště: Brno

Re: Zadní stěrač - automatické zapnutí

Příspěvek od datlik » 19 kvě 2008, 20:18

RomanK píše:Přemýšlím, jestli má cenu udělat na Astře G automatické zapnutí zadního stěrače po vzoru Corsy C. Stěrač se zapne pokud jsou zapnuté přední stěrače a zařadí se zpátečka. Stěrač pak stírá dokud se nevyřadí. Pro instalaci by stačilo jedno relé a dioda, tudíž nic složitého. Co si o tom myslíte?
Romane to je dobrej nápad.Využil bych ale multimer (aby to stíralo s cyklovačem) vývod 1 na páčce.
Jinak nevím proč ostatní pořád otravují s ostřikovačema když ses ptal na něco jinýho.

datlik
Příspěvky: 94
Registrován: 27 bře 2008, 23:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od datlik » 19 kvě 2008, 20:28

vasekpetr1 píše:Já ten přední stěrač vyřešil cyklovačem z Favorita https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... highlight= a setření skla si po ostřiku tím pádem zapínám sám :wink: . Spíš přemýšlím nad tím, jak nacpat ten samý cyklovač na zadní okno (klasický cykl z Multitimeru je příliš krátký). Do té pojistkovky se už toho moc nevleze.
Pokud chceš tak mi napiš na zdendajenda@centrum.cz a já ti pošlu jak využít multimer na zadní stěrač za pomocí AEV.Řešil jsem tak sice přední stěrač,ale zadní není taky problém.Namontuje se to pod páčku volantu.

Jinak pro všechny stím ostřikováním.Sice jsu v jiném tématu (já sem stím tady nezačal).Zpoždění stírání při ostřiku jde provést (např o 3 sec),ale dojde i k zpoždění když dáte páčku do polohy stírání anebo polohy s intervalem (jedná se o první zapnutí,pak to je jedno).
Chcete to vyřešit mám se tím zabývat?

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 19 kvě 2008, 20:57

Já jsem to chtěl řešit zapojením cívky relé na čidlo zpátečky a kostru (neměl by být problém se napíchnout do patice na slouku A u řidiče). A kontakty relé zapojit přes diodu na piny páčky stěrače č. 1 a 9 (opravte mě jestli se pletu). Dá se napíchnout u multimetru, aby dráty nebyly moc dlouhé.
Pak by se po zařazení zpátečky sepnulo relé (vždycky) a pokud by byly sepnuty přední stěrače, přes kontakty relé by se zapnul i zadní stěrač. Dioda je od toho, aby při zapnutém zadním stěrači (a zařazení zpátečky) nešlo napětí na přední (i když je to vlastně jedno).

P.S. Cyklovač jsem zatím neřešil, mám dešťový senzor a ten funguje zatím spolehlivě.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

datlik
Příspěvky: 94
Registrován: 27 bře 2008, 23:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od datlik » 19 kvě 2008, 21:16

RomanK píše:Já jsem to chtěl řešit zapojením cívky relé na čidlo zpátečky a kostru (neměl by být problém se napíchnout do patice na slouku A u řidiče). A kontakty relé zapojit přes diodu na piny páčky stěrače č. 1 a 9 (opravte mě jestli se pletu). Dá se napíchnout u multimetru, aby dráty nebyly moc dlouhé.
Pak by se po zařazení zpátečky sepnulo relé (vždycky) a pokud by byly sepnuty přední stěrače, přes kontakty relé by se zapnul i zadní stěrač. Dioda je od toho, aby při zapnutém zadním stěrači (a zařazení zpátečky) nešlo napětí na přední (i když je to vlastně jedno).

P.S. Cyklovač jsem zatím neřešil, mám dešťový senzor a ten funguje zatím spolehlivě.
Romane vývod 1 je pro zadní stěrač (s cyklovačem),ale vývod 9 je na cyklovač přední.Musíš se napojit přes diody na vývody 2,8 a 9 (aby šla 1,2 poloha a cyklovač)

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 19 kvě 2008, 21:38

Předpokládal jsem, že automatický zadní stěrač by člověk nejvíc ocenil při parkování a to si myslím, že není potřeba mít zapnuté stěrače na 1. nebo 2. polohu. Stačí mít zapnuto na cyklovač. Proto jsem to řešil co nejjednodušeji. Ale kdo by to tak chtěl, přidá ještě dvě diody. A samozřejmě je to dokonalejší řešení :D
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní stěrač - automatické zapnutí

Příspěvek od langdon2 » 08 čer 2011, 10:06

Roman, daky navod na dorobenie toho automaticky spustajuceho zadneho stieraca by nebol? Celkom sa mi to paci.... 8)
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

HerryCZ
Příspěvky: 3041
Registrován: 03 bře 2009, 20:57
Bydliště: Frydek-Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní stěrač - automatické zapnutí

Příspěvek od HerryCZ » 09 čer 2011, 10:52

Taky bych nad tim uvazoval.
Obrázek

Obrázek

Opel Zafira 1,8 92kW (Z18XE) 2000 Edition-Obyvak na uteku
Skoda 100 (722)-Muj stary dobry verny pritel na ktereho nedam dopustit
Skoda Fabia Combi 1,4MPi-S ni uz to neni tak squleee jako s S100

Odpovědět