Ahojte,
kúpil som Astru G 2006, 1.4 benzín 66kW. Má najazdených 240 000km.
Keď beží motor, ide od neho taký rapotavý zvuk.
Bol som s tým v servise a na základe zvuku mi povedali, že treba vymeniť vačky sania, vačky výfuku, váhadlo, zdvihadlo, tesnenie veka ventilov a rozvodovú sadu.
Máte s tým nejaké skúsenosti?
Čo sa stane ak to nebudem riešiť?
Ťažko mi veriť že po 240 000km treba toto meniť. V servise mi povedali, že tieto motory majú životnosť okolo 120 000km že sa nečudujú. To sa mi zdá ale hlúposť.
Ďakujem.
Chybné vačky/ventily (Astra G)
- Reklama
Re: Chybné vačky/ventily (Astra G)
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Chybné vačky/ventily (Astra G)
Ahoj.
Chtělo by to nejdříve napsat, co je tam konkrétně za motor. Může tam být Z14XE nebo Z14XEP. Jeden má rozvodový řemen, druhý rozvodový řetez.
Celkově motory Z14, Z16 mají časem trošku klepotající zvuk, za což může přicpané některé zdvihátko. Motor má hydraulická zdvihátka. Zkusil bych nejdříve proplach motoru novým olejem, pokud teda jinak auto jezdí a neobjevují se vynechávání zapalování válců, chybové kódy, škubání motoru, nebo dokonce rozsvěcení kontrolky motoru. O ničem takovém však nepíšeš, tak asi je to OK.
Často se stává, že se uvolní kovová přepážka v sacím traktu a ta pak lehce klepe, hlavně na volnoběh, jak motoru přidáš, tak průtok vzduchu tu přepážku přitlačí a motor běží hladce.
Zkusil bych zajet jinam.
Mára
Chtělo by to nejdříve napsat, co je tam konkrétně za motor. Může tam být Z14XE nebo Z14XEP. Jeden má rozvodový řemen, druhý rozvodový řetez.
Celkově motory Z14, Z16 mají časem trošku klepotající zvuk, za což může přicpané některé zdvihátko. Motor má hydraulická zdvihátka. Zkusil bych nejdříve proplach motoru novým olejem, pokud teda jinak auto jezdí a neobjevují se vynechávání zapalování válců, chybové kódy, škubání motoru, nebo dokonce rozsvěcení kontrolky motoru. O ničem takovém však nepíšeš, tak asi je to OK.
Často se stává, že se uvolní kovová přepážka v sacím traktu a ta pak lehce klepe, hlavně na volnoběh, jak motoru přidáš, tak průtok vzduchu tu přepážku přitlačí a motor běží hladce.
Zkusil bych zajet jinam.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.