cukání motoru podruhé 1.8 16v
cukání motoru podruhé 1.8 16v
Mám následující problem. Pokud auto nastartuji studené a vyjedu, tak nemám problém. Ale pokud nastartuji, vyjedu, někde zastavím a potom nastartuji znovu, tak asi 3 minuty motor pri akcelerování cuká, nebo snižuje výkon, musím sešlápnout spojku a přidat tak na 3500 ot a pustit spojku a potom je to ok. Nad 3000 ot. to nedělá.po zahrati je vše ok. Na počítači není žádná závada. Filtry, svíčky, Lambda sonda měněny. Potřeboval bych vědět, jestli se s tím někdo nesetkal.
Popřípadě kontakt na nějakou slušnou diagnostiku motorů v Brně.
Auto je Opel Zafira 1999 1.8 16V. Spotřeba je asi 8.8 litrů benzínu. Najeto asi 104000km.
Popřípadě kontakt na nějakou slušnou diagnostiku motorů v Brně.
Auto je Opel Zafira 1999 1.8 16V. Spotřeba je asi 8.8 litrů benzínu. Najeto asi 104000km.
- Reklama
Tak jsem včera odmontoval škrtící klapku a egr. Egr byl čistý, ale na škrtící klapce byl nános asi 3 mm, tak jsem ji odmontoval úplně. Byla tam ucpaná tryska a zanešená dírka od té nejmenší hadičky. Narovnal jsem i packy a podíval se i na krokový motorek. Bylo tam čisto a potenciometr vypadal dobře, nevydřeně, tak jsem do něj nevrtal.Tak jsem vše vyčistil a složil a uvidí se.
Váha vzduchu vypadala čistě a jelikož nemám na ní sprej, tak jsem neměl odvahu do ní vrtat.
Otázka je: Musí se nějak nastavovat škrtící klapka po vyčištění ?
Jen jsem připojil baterii a po nastartování to nechal klapat asi 5 minut na volnoběh.
Před čištěním po nastartování vylétly otáčky asi na 2000 a za pár sekund spadly pod 1000, teď studený vylétnou na 3000 na chvilku potom spadnou asi na 1500 a za pár sekund pod 1000.

Váha vzduchu vypadala čistě a jelikož nemám na ní sprej, tak jsem neměl odvahu do ní vrtat.
Otázka je: Musí se nějak nastavovat škrtící klapka po vyčištění ?

Před čištěním po nastartování vylétly otáčky asi na 2000 a za pár sekund spadly pod 1000, teď studený vylétnou na 3000 na chvilku potom spadnou asi na 1500 a za pár sekund pod 1000.

Tak jsem to otestoval.
Ráno jsem to studené nastartoval a v pohodě. Ale během dne, když jsem to nastartoval studené, tak to cukalo ještě víc jak před tím. Teď to cuká studené asi dvě minuty ale katastrofálně, pak to ustane a motor jede úplně v pohodě. Jde za plynem úplně klidně. A můžu ho i vypnout natočit znouvu a vše bez problému.
Asi to bude ta klapka. Ale jak se dá zkalibrovat ŘJ ??? Byla hodně zanešená a myslím, že teď je ŘJ nastavená na jiné hodnoty.
Prosím poraďte

Asi to bude ta klapka. Ale jak se dá zkalibrovat ŘJ ??? Byla hodně zanešená a myslím, že teď je ŘJ nastavená na jiné hodnoty.

Prosím poraďte

Je potreba na delsi dobu vypojit baterku - dojde pak k vymazani kratkodobejch i dlouhodobejch trimu. Pokud to takhle nevymazes, tak se po case adaptuje RJ sama , nicmene pri takovyhle skokovy zmene bych doporucil ty trimy vynulovat (adaptuje se to v podstate ihned). Je pak potreba chvili nechat bezet na volnobeh aby se nastavily aditivni trimy (ty zajistuji spravny volnobeh), pak projet nejlepe v celem spektru uzivanejch rezimu aby se nastavila multiplikativni cast trimu. Takhle to aspon funguje u motronicu.






Klapka je v tom telese, na ktorom je priskrutkovaný krokáč. Ten ovláda klapku pri voľnobehu.pepca píše:![]()
díky,pokusím se v tom zorientovat a nalézt v které části to je vyfoceno,
jestli jsem koukal dobře,je to tam co vedou plastové trubky ke krabici filtru,tedy opačně,od krabice filtru půjdu až na to místo co jsi fotil
![]()
??se vážně omlouvám,jsem to opravdu tak dobře neprohlížel,krokáč jsem vyndaval,agr též,tak snad to je někde v těchto místech,asi by pomohla fotka více z dálky aby byl vidět prostor který jsi označil,ale pokusím se to nalézt,sundám dekl a podívám se,díky za nápovědu.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL