GO motora info-rady
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
GO motora info-rady
Chcel by som poprosiť skusenejšich servismanov ako napr. Denny a RomanK iných žiaľ nepoznam o nejake rady ktore tu na fore nevieme najsť. Robim si jednu strednu GO motora pri ktorom musela isť von z bloku kľukovka, nie že by bola zla ale blok mal defekt. Pri montaži už do kľukovky osadim nove originalne ložiska-futra nakoľko kľuka už mala niečo cez 180tkm. Pri tejto spätnej montaži sa podľa origo manualu odporuča vymeniť šruby ako na kľukovkove tak aj na ojnične domčeky, u šroubov na kľuku to nevadi lebo stoji 1ks 1,55é to ujde ale na ojnicu zase až 5,-é za 1ks což je dost paľba tak sa pytam vás servismani či zakaždym meniťe šruby alebo nie? Predsa len to je 40,-é v pripade ojničnych šroubov čo mi v pomere k tym drukym šrubom pride docela rozdiel a zvlašť pred koncom opravy mi taktrochu dochadza finančný dych. Dakujem za vaše nazory a podnety.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
- Reklama
Re: GO motora info-rady
každý je zvyklý dělat GO tak trošku "podle svého" ... já ti však za sebe striktně doporučuji ty šrouby dát nové tak, jak ti vraví manuál, který mimo jiné (a teď omšelá fráze) nedělali jen lidé z montážní linky... Jsou dotahované na moment a fungují podobně jako hlavové šrouby. Kdybych ti chtěl trošku více zamotat hlavu, tak ti najdu někde ve svých skriptech ještě z VUT tahový diagram 10mm kulatiny (simulace šroubu). Ty na tom šroubu jako laik nepoznáš, že je natažený, ale když ho teď utáhneš podruhé na stejný předepsaný moment, tak překročíš hranici elastické deformace a vytvoříš v místě(někde v těle šroubu) s nejmenší hustotou atomu uhlíku tzv. krček, což se stane nejslabším místem celého klikového mechanismu. Když ti k tomu navíc připočítám cyklické(pro naše materiály vůbec to nejhorší) zatěžování, které v inkriminovaném místě bezpochyby je, můžeš zjistit důvod, proč si měl ty šrouby za těch pár éček dát nové velmi brzy ...
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: GO motora info-rady
Ty šrouby jsou tak předimenzované,že pokud byly utaženy předepsaným momentem a nějakej kokot je nerval systemem -utahnu ,moment počkám a dorvu na krev,tak jsou v poho. Zatím jsem kromě hlav ani u Porsche nepotřeboval nové.
Re: GO motora info-rady
pro Ferenzzo
to by ty šrouby byly asi z Číny nebo no name, ale ne origo.
viz Denny
to by ty šrouby byly asi z Číny nebo no name, ale ne origo.
viz Denny
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: GO motora info-rady
já jsem na úvod napsal, že každý dělá GO tak trošku podle svého a pokud se opírá o svoje zkušenosti, tak nemá důvod nic měnit...
Spermin ... chci tě poučit, že se průmysl posunul trošku dále a v poslední době už to není Švédsko ani žádná jiná hutní velmoc, která je schopná vyrobit nejlepší ocel, ale je to právě Čína
Denny když jsou ty šrouby předimenzované(jako že samozřejmě jsou a to právě na první utažení), tak mi vysvětli abnormálně zvýšený výskyt ustřihlých ojničních šroubů a následné destrukci motoru BXE z roku 2010 ve II. oktaviích? Ano není to vina materiálu a už vůbec ne, že by to byly šrouby z Číny jak by si myslel Spermin, ale byly přetažené již z assembly line a to ne o moc, expertízou bylo stanoveno navýšení utahovacího momentu o 10NM ... co myslíš, že se stane se předpěťovým šroubem , když ho povolíš a utáhneš podruhé na stanovený utahovací moment?
Spermin ... chci tě poučit, že se průmysl posunul trošku dále a v poslední době už to není Švédsko ani žádná jiná hutní velmoc, která je schopná vyrobit nejlepší ocel, ale je to právě Čína
Denny když jsou ty šrouby předimenzované(jako že samozřejmě jsou a to právě na první utažení), tak mi vysvětli abnormálně zvýšený výskyt ustřihlých ojničních šroubů a následné destrukci motoru BXE z roku 2010 ve II. oktaviích? Ano není to vina materiálu a už vůbec ne, že by to byly šrouby z Číny jak by si myslel Spermin, ale byly přetažené již z assembly line a to ne o moc, expertízou bylo stanoveno navýšení utahovacího momentu o 10NM ... co myslíš, že se stane se předpěťovým šroubem , když ho povolíš a utáhneš podruhé na stanovený utahovací moment?
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: GO motora info-rady
Koncernové motory jsou poslední dobou kapitola sama pro sebe,o těch tu nemá smysl nic psát.
Tam bych preventivně vyměnil asi vše,protože to co jde z výroby je hnus fialovej.
Osičky čerpadel oleje v dieselech,přeskakující řetězy na všech možných benzínech v různých najetých km.........atd atd atd.
Tam asi soudruzi z NDR něco dooost zanedbali.
Prostě už to není co to bývalo.Šetřej materiálem jak jen to jde.
Ale kolega tu řeší motor zcela jiný a tam si to klidně risknu,protože utržené šrouby ojnic jsem za 25 let u Opela neviděl,a to jsem viděl i spoustu utržených ojnic a vybouraných bloků ,ale doba se mění a na nových vozech může být situace zcela odlišná.
Tam bych preventivně vyměnil asi vše,protože to co jde z výroby je hnus fialovej.
Osičky čerpadel oleje v dieselech,přeskakující řetězy na všech možných benzínech v různých najetých km.........atd atd atd.
Tam asi soudruzi z NDR něco dooost zanedbali.
Prostě už to není co to bývalo.Šetřej materiálem jak jen to jde.
Ale kolega tu řeší motor zcela jiný a tam si to klidně risknu,protože utržené šrouby ojnic jsem za 25 let u Opela neviděl,a to jsem viděl i spoustu utržených ojnic a vybouraných bloků ,ale doba se mění a na nových vozech může být situace zcela odlišná.
Re: GO motora info-rady
Moje GO:
- nove loziska na ulozeni kliky
- nove loziska na ojnice
- nove srouby
- nove gufera kliky
- nove pistni krouzky (pisty, ojnice a cepy byli OK - tim jsem kousek usetril
- vlozky a klika byli OK, takze jsem nedelal vybrus
- v celem motoru komplet nove tesneni, /kdekoliv se neco sundalo/
- nove ventily
- nove voditka ventilu
- nove tesneni na ventilech
- nove zdvihatka ventilu (pruziny nechal puvodni)
- nove srouby do hlavy
- tlakova zkouska hlavy plus vylesteni kanalu zabrouseni sedel
- nove svicky
- k tomu noe rozvody, vodni pumpa...
- puvodni turbo (je OK - mozna by nebylo od veci vymenit ovladani obtokoveho ventilu)
... ete jsem urcite na neco zapomnel, je toho nespocet co do toho patri ..
- nove loziska na ulozeni kliky
- nove loziska na ojnice
- nove srouby
- nove gufera kliky
- nove pistni krouzky (pisty, ojnice a cepy byli OK - tim jsem kousek usetril
- vlozky a klika byli OK, takze jsem nedelal vybrus
- v celem motoru komplet nove tesneni, /kdekoliv se neco sundalo/
- nove ventily
- nove voditka ventilu
- nove tesneni na ventilech
- nove zdvihatka ventilu (pruziny nechal puvodni)
- nove srouby do hlavy
- tlakova zkouska hlavy plus vylesteni kanalu zabrouseni sedel
- nove svicky
- k tomu noe rozvody, vodni pumpa...
- puvodni turbo (je OK - mozna by nebylo od veci vymenit ovladani obtokoveho ventilu)
... ete jsem urcite na neco zapomnel, je toho nespocet co do toho patri ..
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: GO motora info-rady
Tak pánove musím dať za pravdu obom oponentom ako Ferenzzovi tak aj Dennymu a to asi z jedneho prozaickeho dôvodu, ked som bol dneska v GM objednať aspoň hlavne kľukovkove šruby viac som momentalne nemal financii tak, na mňa kukali ako na mimozemšťana ked som objednaval tie šruby, lebo oni nikdy v celej historii odkedy funguju tak nemenili na žiadnom motore tie sporne šruby, mali za to že asi skladam voľaaký špecial, asi najskôr McLaren ked mám taketo špeciále požiadavky. Trochu o predpäti šrub a podobných matrošov ako tak jasno mám ked som už z toho kedysi robil skušky, sice v inom odbore tak aj preto suhlasim s Ferenzzom ale taktiež aj Dennymu čo to prešlo cez ruky tak, by tu nepisal určite žiadne somariny, viz. dnešna navšteva v autorizaku, no rozhodnutie je len asi už iba na mňe. To Sabelt: Ventily a voditka si mal už kaput alebo si to menil preventivne, taktiež by ma zaujimalo koľko km si mal ked si robil GO motora? Ja menim aj piesty nakoľko som ich mal za cca 15,-ojro aj z kružkami origo GM-Mahle, takže som ušetril tu, lebo iked origo a či Mahle tak, by ma to vyšlo minimalne 3x viac . V podstate menim skoro všetko ako ty, teda zatiaľ okrem ventilov a voditiek ku ktorým som sa ešte nedostal, robim to postupne ako pri origo montaži.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: GO motora info-rady
pokud se bavíme o ,,Číně¨(Turecko) vím o tom svoje.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: GO motora info-rady
Ferenzzo čo myslišli by použiť napriklad aj tieto šroby v tej samej pevnostnej triede 10.9? http://www.fabory.sk/sk/product/d933-10 ... 80050.html
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: GO motora info-rady
pokud jsou origo to samé, proč né, měly by to číslo mít vyražené na hlavě.
jinak jedině tvrdoměr a měřit, pokud Ti to tady někdo nepotvrdí
ale mám dojem,že mají taky sedět pevně ve vedení ojnice ale to nevím jistě.
spíše toto http://www.fabory.sk/sk/categories/spoj ... 0000092230
jinak jedině tvrdoměr a měřit, pokud Ti to tady někdo nepotvrdí
ale mám dojem,že mají taky sedět pevně ve vedení ojnice ale to nevím jistě.
spíše toto http://www.fabory.sk/sk/categories/spoj ... 0000092230
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: GO motora info-rady
Peiner od M12 a vyššie.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: GO motora info-rady
Maš pravdu prave som ich ešte raz pre istotu premeral a majú presne 8.9mm což nie sú presne 8-čky ako som pôvodne myslel, takže asi už iba origo.spermin píše: ale mám dojem,že mají taky sedět pevně ve vedení ojnice ale to nevím jistě.
Naposledy upravil(a) jerry mouse dne 09 úno 2014, 14:01, celkem upraveno 1 x.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: GO motora info-rady
někde na vraku určitě seženeš, popř. se tady někdo ozve, předpokládám
M 8 měly i š100 jenom musí sedět hmotnost že i z nějakého odepsaného motoru.
toto snad nebude problém. (i F bude mít stejné) taky bych se podíval popř. škodovka, změř rozměry a dej je sem. možná i z favorita.
M 8 měly i š100 jenom musí sedět hmotnost že i z nějakého odepsaného motoru.
toto snad nebude problém. (i F bude mít stejné) taky bych se podíval popř. škodovka, změř rozměry a dej je sem. možná i z favorita.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: GO motora info-rady
jerry - musí sedět pevnostní třída (index na hlavě), rozměry a hmotnost, jak psal spermin. I když hmotnost už není tak limitující, jelikož tu dokážeš dohnat kdekoliv jinde na mechanismu ojnice - píst. Důležitý faktor je ale také třida oceli (ze které jsou šrouby vyrobeny) a způsob, jakým byla tepelně opracována. To určuje jejich mechanické vlastnosti (zejména houževnatost). Tolik vysvětlení, proč výrboce motoru doporučuje právě tyto šrouby a proč jsou také tak drahé.