zadní stěrač - brzo vypíná

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Uživatelský avatar
Hany
Příspěvky: 538
Registrován: 09 čer 2006, 21:29
Bydliště: Napajedla, Uh. Hradiště
Kontaktovat uživatele:

zadní stěrač - brzo vypíná

Příspěvek od Hany » 26 pro 2006, 18:02

Chci se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s brzkým vypnutím zadního stěrače , nebo kde je závada?. Stěrač mi zůstává tak 6 cm nad ,, 0 ,, a při znovuspuštění jakoby dojede,vrátí se do té ,,0,, a jede nahoru. Je tam možnost nějakého doštelování? Nebo relátko je K.O. ?
OPEL ASTRA G COMBI, 2000 EDITION , 1.7 DTI ISUZU , system BEHR

Reklama
 

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6551
Registrován: 21 led 2006, 13:03
Bydliště: Ústecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milosh » 26 pro 2006, 18:32

Me taky.
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

Uživatelský avatar
Hany
Příspěvky: 538
Registrován: 09 čer 2006, 21:29
Bydliště: Napajedla, Uh. Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hany » 26 pro 2006, 19:57

Co to ovládá? je tam končák, nebo to vypíná relátko ?
OPEL ASTRA G COMBI, 2000 EDITION , 1.7 DTI ISUZU , system BEHR

DJ_Kingpin
Příspěvky: 3
Registrován: 25 říj 2007, 19:53

Příspěvek od DJ_Kingpin » 25 říj 2007, 20:01

Ahoj, otec má astru G. Před 14 dnů se mu stalo to, že když nastartoval, tak mu začal stírat zadní stěrač a nešel nijak zastavit. S páčkou ke stěrešům nic nedělal. Zničeho nic to pak přestalo.
Po stisknutí páčky (po tom co se to vrátilo do normálu) normálně stěrač i odstřikovač fungoval.
Dnes se mu to stalo znova :(
Neběl by někdo nějakou radu, co by to mohlo způsobovat?

Všem kdo poradí předem děkuji

Uživatelský avatar
synologic
Příspěvky: 2016
Registrován: 29 dub 2007, 20:25
Bydliště: BigCityHranice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od synologic » 25 říj 2007, 20:11

Občas se mi stane, že přední stěrač nedojde až dolů a zasekne se tak 4cm před koncem. Stává se to občas, ale pěkně mě to se*re. :evil:
Caravan
Obrázek
I pád na držku je pohyb dopředu...
Obrázek

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Příspěvek od AstraMan » 25 říj 2007, 20:13

4 DJ_Kingpin: Ty jo to jsou věci... To vypadá jak kdyby byl stěrač bodnutý i na spínací skříňku, že když se nastartuje tak se spustí i stěrač :lol: Ale to je dost veliká blbost
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

DJ_Kingpin
Příspěvky: 3
Registrován: 25 říj 2007, 19:53

Příspěvek od DJ_Kingpin » 25 říj 2007, 20:16

A nejaka rada by nebyla?
Cim by to mohlo byt?

Uživatelský avatar
green
Příspěvky: 432
Registrován: 27 kvě 2007, 20:19
Bydliště: Štatl, Velká Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od green » 25 říj 2007, 20:53

Přidávám se do klubu "nemocných stěračů" :lol: Přední mi taky nedojíždí do konce, asi tak 4 cm před spodním dorazem se zastaví...
Ale předtím na šáde 120L mi zůstávaly asi pod úhlem 45°, takže nějaký 4cm mi žíly netrhají... 8)
"je lepší ztratit na silnici vteřinu, než ve vteřině život"
Opel Astra G, caravan, 1,6 16V, 74kW, 1998
na důchod: (o\_/o)
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... 4032#84032

Uživatelský avatar
Hany
Příspěvky: 538
Registrován: 09 čer 2006, 21:29
Bydliště: Napajedla, Uh. Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hany » 25 říj 2007, 22:12

kluci možná poradím, měl jsem tento problém na zadním stěrači a kupodivu se vyřešil tím, že jsem vyměnil gumičku, krásně dojíždí až dolů. Byť nedřel, nedrncal, ale přesto ta guma byla asi tvrdá, měla větší tření a ten motor to nepřetáhl, proto se to zastavilo dřív. Tak zkuste vyměnit gumy, nebo celé ramínka. Pak dejte vědět.
OPEL ASTRA G COMBI, 2000 EDITION , 1.7 DTI ISUZU , system BEHR

DJ_Kingpin
Příspěvky: 3
Registrován: 25 říj 2007, 19:53

Příspěvek od DJ_Kingpin » 30 říj 2007, 23:36

DJ_Kingpin píše:Ahoj, otec má astru G. Před 14 dnů se mu stalo to, že když nastartoval, tak mu začal stírat zadní stěrač a nešel nijak zastavit. S páčkou ke stěrešům nic nedělal. Zničeho nic to pak přestalo.
Po stisknutí páčky (po tom co se to vrátilo do normálu) normálně stěrač i odstřikovač fungoval.
Dnes se mu to stalo znova :(
Neběl by někdo nějakou radu, co by to mohlo způsobovat?

Všem kdo poradí předem děkuji
Nenajde se nějaká rada? Dnes se to tátovi stalo znova :(

Uživatelský avatar
Karel R
Příspěvky: 79
Registrován: 22 dub 2007, 07:42
Bydliště: Holice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Karel R » 31 říj 2007, 05:01

mě pomohlo, když sem ho začal vypínat až při návratu! Dřív sem jenom cvaknul a to si dělal co chtěl, teď se to zdá být vpořádku.

pmve
Příspěvky: 8
Registrován: 13 úno 2008, 22:48
Bydliště: Havířov

Příspěvek od pmve » 14 úno 2008, 17:43

Stejný problém jsem řešil před 2 roky. Zadní stěrač nedojel do koncové polohy. Po opětovném spuštění většinou dojel správně.Po asi 2. měsících to přestalo úplně fungovat a dokonce někdy i vyrazilo pojistku. Takže jedině vyměnit, nebo opravit.

1 Sundat ramínko stěrače z osy, nejlépe stahováčkem (jde to špatně).

2.Demontovat pohon stěrače ze dveří (u motorku je konektor).

3.Rozebrat opatrně hliníkové pouzdro z osou stěrače.
Zde se nachází mechanický převod na kývavý pohyb stěrače a hlavně v silonovém ozubeném kole jsou zapuštěné 2 měděné kruhové drážky pro kontakty dojezdu stěrače do koncové polohy. V mém případě byl prostor "převodovky vyplněn směsí vazelíny a vody. Došlo ke zkratu proti kostře převodovky a o cca 3 mm se upálil kontakt a ten nedoléhal na drážku dojezdu.

4. Kompletně vyčistit převodovku včetně všech mechanizmů a hlavně 2 kruhové kontaktní drážky (jsou záměrně už z výroby přerušeny v místě koncové polohy stěrače).

5. Vyndat osu stěrače z víka převodovky a vyměnit těsnící gumový O-kroužek (je v nátrubku víka převodovky. Tudy se dostala voda dovnitř mechanizmu stěrače a způsobila tuto poruchu.

6. Zkrátil jsem nepoškozený kontakt na stejnou délku s upáleným kontaktem a pak oba mírně ohnul a napružil, tak aby byly spolehlivě v kontaktu s měděnými drážkami. Dražky se točí pouze jedním směrem, takže to není problém.

7. Zkompletovat vše opět dohromady (před tím namazat vazelinou) a namontovat do auta.


Po opravě stěrač 100% funguje už cca 50 000km. :D

Uživatelský avatar
Chavron
Příspěvky: 657
Registrován: 10 črc 2007, 20:20
Bydliště: Slovensko - Zilina

Příspěvek od Chavron » 15 úno 2008, 10:10

DJ_Kingpin píše:
DJ_Kingpin píše:Ahoj, otec má astru G. Před 14 dnů se mu stalo to, že když nastartoval, tak mu začal stírat zadní stěrač a nešel nijak zastavit. S páčkou ke stěrešům nic nedělal. Zničeho nic to pak přestalo.
Po stisknutí páčky (po tom co se to vrátilo do normálu) normálně stěrač i odstřikovač fungoval.
Dnes se mu to stalo znova :(
Neběl by někdo nějakou radu, co by to mohlo způsobovat?

Všem kdo poradí předem děkuji
Nenajde se nějaká rada? Dnes se to tátovi stalo znova :(
Skus skontrolovat zvazok kablov, ktore idu do piatych dveri...parkrat tu ludia pisali, ze sa tam kable dost radi lamu, zbavuju izolacie a potom to moze robit blbosti...

pmve
Příspěvky: 8
Registrován: 13 úno 2008, 22:48
Bydliště: Havířov

Příspěvek od pmve » 15 úno 2008, 17:40

Karel R píše:mě pomohlo, když sem ho začal vypínat až při návratu! Dřív sem jenom cvaknul a to si dělal co chtěl, teď se to zdá být vpořádku.
Tato zavada je převážně způsobena právě špatným kontaktem dojezdové drážky a snímacího kontaktu dojezdu stěrače. Drážka například v místě nejčastějšího vypínání páčky stěrače má znehodnocený kontaktní povrch = nepropouští napětí pro dojezd stěrače(pouze v tomto místě). Potom stračí znova brknout na spínací páčku stěračů pod volantem a díky tomu, že se drážka (stěrač ) pootočí o kus dál, tak už umožní dojezd stěrače do koncové polohy. Já mněl v drážce mírně vypálený dolík s napečenou vazelinou , stačilo to zabrousit šmirgl papírem a je to OK.

pmve
Příspěvky: 8
Registrován: 13 úno 2008, 22:48
Bydliště: Havířov

Příspěvek od pmve » 15 úno 2008, 19:21

[quote="AstraMan"]4 DJ_Kingpin: Ty jo to jsou věci... To vypadá jak kdyby byl stěrač bodnutý i na spínací skříňku, že když se nastartuje tak se spustí i stěrač :lol: Ale to je dost veliká blbost[/quote

Máš pravdu vypadá to jak blbost :wink: ,ale příčina bude může být v tom, že zapnutím klíčku se spíná napětí i pro dojezd stěračů (+12V okruh 53A).
Za předpokladu, že máš dojezdové kontakty , nebo kontaktní drážky dojezdu ve zkratu (třeba se plíšky kontaktu ohly a dotýkají se vzájemně), bude se to chovat tak jak popisuješ.
Kontaktní plíšky + kruhové měděné drážky dojezdu napájejí cívku dojezdového relé, které je přímo umístěné na tělěse pohonu stěrače (černý plast). Může být ještě slepený kontakt tohoto relé a vyvolá to stejnou závadu (stěrače trvale pojedou po zapnutí zapalování).

Možná se tyto postřehy budou někomu hodit, ty už to asi mas opraveno.

Odpovědět