Žhavení

Nedojed
Příspěvky: 35
Registrován: 22 úno 2009, 15:11

Žhavení

Příspěvek od Nedojed » 05 úno 2011, 12:06

Měl jsem ted problém s žhavením.I když všechny svíčky žhavily a se startem problém nebyl svítila po studeném startu kontrolka el.motoru(obecná chyba okruh žhavení).Asi to vyhodnotí jiný odpor.Po vymněně žhavičů za nové vše OK.Jinak jsou tady za dobrou cenu.http://www.zbozi.cz/items?sId=GRAGe3lSw ... ice=.Motor 1.7td-50kw

Reklama
 

Uživatelský avatar
Luboš X17DTL
Příspěvky: 2216
Registrován: 03 črc 2007, 20:51
Bydliště: Slatina(NJ)

Re: Žhavení

Příspěvek od Luboš X17DTL » 06 úno 2011, 10:38

V bývalým motoru jsem je taky dával v domění špatných, nakonec to bylo baterkou a asi po roce začaly odcházet jedna za druhou, tak jsem tam vrátil origináy, které tam jsou dodnes (Beru). Taky jsem si liboval, že jsou levné. A nakonec byly až moc drahé, na to jak dlouho vydržely.
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583

Milangb
Příspěvky: 61
Registrován: 04 črc 2010, 18:10
Bydliště: Nový Jičín

Re: Žhavení

Příspěvek od Milangb » 06 úno 2011, 11:24

NO já mám žhaviče od boshe a tam píšou výdrž 3000startů
OPEL ASTRA G 1,7TD (X17DTL) => Raději pomalu autem, než rychle sanitkou...

fiabant
Příspěvky: 15
Registrován: 23 úno 2011, 20:03
Bydliště: Přeštice - Praha (práce)

Re: Žhavení

Příspěvek od fiabant » 01 bře 2011, 21:40

Řeším závadu:
Na diagnostice byla zaznamenána chyba P1635-žhavení-rozpojeno. Auto nastartuje a pak se na chvíli rozsvítí kontrolka motoru a zase zhasne. Jsou tam zánovní žhaviče zn. Febi. Byly zkontrolovány ohmetrem i na baterce mimo auto. Auto žhaví poměrně dlouho cca 15 - 20s. Ze startu je zřejmé, že to nežhaví 100%. Můžou být ty žhaviče nevhodné, nebo mam hledat jinde?
Auto máme cca měsíc. Zřejmě předchozím majitelem byl odpojen konektor vyhřívání palivového filtru, ten jsem zapojil.
Prosím co ta chybová hláška znamená v praxi?
Astra-g caravan 1.7td-50kW, 1999

Uživatelský avatar
mirda2908
Příspěvky: 5276
Registrován: 31 črc 2009, 16:04
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení

Příspěvek od mirda2908 » 02 bře 2011, 15:45

muze byt neco s rele zhaveni nebo nejaky kontakt poistka
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení

Příspěvek od denny » 02 bře 2011, 18:15

Zkus pomocí žárovky,jestli ti jde na žhaviče napětí-ráno za studena.Jestli ne,tak problém hledej ve vedení,v relé nebo jeho napájení.Jestli ano,tak je nějakej žhavič KO.

fiabant
Příspěvky: 15
Registrován: 23 úno 2011, 20:03
Bydliště: Přeštice - Praha (práce)

Re: Žhavení

Příspěvek od fiabant » 06 bře 2011, 18:32

Tak při prvním ranním nažhavení jsem naměřil na obou větvích žhaviček napětí cca 10,3V. Napětí tam je ještě chvíli po zhasnutí kontrolky, takže to asi bude v pořádku, nebo tam má být 12V?. Pokud nažhavím dvakrát, kontrolka se většinou neobjeví.
Měl jsem jednu úplně novou žhavičku, tak jsem jí zkusil postupně zaměnit a vždy se kontrolka objevila. Nezdá se mi, že by byla nějaká v háji...- odpor je stejný na každé žhavičce včetně fungl nové. Žhavičky jsou značky Febi.
Zkoušel jsem vyměnit baterii, také nic.
Astra-g caravan 1.7td-50kW, 1999

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Žhavení

Příspěvek od Alzafir » 06 bře 2011, 19:34

Jestli naměříš 10 a něco voltů na žhavičce, tak v podstatě OK. To samé naměříš na baterii v tu danou chvíli. Jestli ne, je to špatně. Můžeš zkusit během žhavení měřit úbytek napětí na kabelu mezi plusem baterie a žhavičem.A jestli naměříš víc jak 0,5V, je třeba se zamyslet, co s tím :mrgreen:
Jinak žhavení pod 11V, to ti na startér už moc nezbývá.
No a jestli se rozsvítila kontrolka, tak diag. 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

fiabant
Příspěvky: 15
Registrován: 23 úno 2011, 20:03
Bydliště: Přeštice - Praha (práce)

Re: Žhavení

Příspěvek od fiabant » 06 bře 2011, 20:01

diagnostika ukazovala chyba P1635-žhavení-rozpojeno.
Astra-g caravan 1.7td-50kW, 1999

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Žhavení

Příspěvek od Alzafir » 06 bře 2011, 20:05

Můžu ti říct, co to bylo v mém přípdě, stejná chyba, vadné 3 žhaviče. Ale jestli se ta chyba takhle hlásí i tvého motoru, tak to nevím :(
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

fiabant
Příspěvky: 15
Registrován: 23 úno 2011, 20:03
Bydliště: Přeštice - Praha (práce)

Re: Žhavení

Příspěvek od fiabant » 06 bře 2011, 20:13

vyběhl jsem ven změřit tu baterku při žhavení - při prvním žhavení je stav žhavička 10,2V baterka 11,4V . opakované žhavení žhavička cca 11,3V a baterka cca 11,7.
Astra-g caravan 1.7td-50kW, 1999

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Žhavení

Příspěvek od Alzafir » 06 bře 2011, 20:24

Druhé měření beru jako OK. To už jsi to propíchl, jak se má :mrgreen:
Jestli je toto na ostatních žhavičích, ber to jako OK a hledej kolem anebo ve žhavícím relé.
vím mě bohužel nenapadá :(
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

fiabant
Příspěvky: 15
Registrován: 23 úno 2011, 20:03
Bydliště: Přeštice - Praha (práce)

Re: Žhavení

Příspěvek od fiabant » 08 bře 2011, 13:33

Závada nalezena - byl to modul žhavení (hliníková krabička vedle baterky).
Přikládám foto přerušené cesty...
Přílohy
IMG_1480.jpg
Astra-g caravan 1.7td-50kW, 1999

Uživatelský avatar
radek_
Příspěvky: 304
Registrován: 31 srp 2009, 21:05
Bydliště: Most

Re: Žhavení

Příspěvek od radek_ » 04 lis 2011, 18:10

S jakými žhavící svíčkami máte dobré zkušenosti?
Měl byli doporučeny - Beru Bosch NGK
Se kterými máte dobré zkušenosti ?:)
Astra G 1.7 DTI, 2003

onko
Příspěvky: 38
Registrován: 11 zář 2006, 12:29
Bydliště: nitra

Re: Žhavení

Příspěvek od onko » 07 lis 2011, 14:12

Zdravim vo spolok.
Vcera rano mi na Astre po zhaveni ostala svieti kontrolka"s klucikom"
Po vyblikani je tam p0380. Dnes som premeral zhavice dvomi sposobmi.
1/ Odpor medzi zhavicom a kostrou u vsetkých menej ako 8ohm./skrat/
2/odber prudu cez ampermeter u vsetkých 13A na zaciatku potom klesol na 8-9A.
Vyzera to ze zhavice su OK.
Ktore je rele zhavenia? Motor chyta "na brnk".
Môžu byt uz zhavice "unavene" ? a maju slabý výkon?

Ondrej
ASTRA G 17DTI 2001

Odpovědět