Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
rychlyradim píše:ježiš dekl na chladiči - to je humus
vloni jsem celou zimu vozil primo na predni masce namackany alobal - to byl TEPRVE HUMUS. a az ted na podzim jsem zjistil za je termostat v prdeli... cena noveho 300 + vymena v servisu vcetne promereni kapaliny a doliti kolem 250,-
no jo to tedy musel ale pořád mě udivuje ta cena 300Kč...co máš za ten motor..nebo co je to za zn. termostatu?
Hany píše:Zdravím, ten samý problém jsem měl, někde jsem to tu už psal. Jeda po dálnici,zničehožnic mi spadla ručička teploty na ,,nulu,, , najednou po chvíly vylezla nahoru. Dělalo mi to nepravidelně, tak jsem koupil a vyměnil termostat a je klid. Myslím si,že pokud by to bylo těsnění, projeví se to i jinak / zrovna mě měnili těsnění pod hlavou /, voda v oleji,olej ve vodě atd...
no jo ale mě ta teplota pouze padá když jedu z kopečka a ne při bězné jízdě po rovince! ale taky mám pocit že to bude thermostat! a nevíš kolik stojí?
Když trochu spadne teplota při jízdě se zařazeným kvaltem při ubraném plynu, je to normální (16V motor při tom nespaluje palivo, takže se nehřeje, sice šlape, ale tření asi není tak vysoké, aby díky němu zůstala teplota nahoře). Měnil jsem termostat na podzim (AG x16xel) a normálně z kopce se zařazenou rychlostí bez plynu spadne za chvilku teplota na 70, možná i níž, když jedu s plynem, zase stoupne a drží stabilně těsbě pod 90. Termostat jsem měnil, protože se to dlouho zahřívalo (15 a více km), málo při tom zahřívání topilo a teplota při jízdě divně kolísala. Být tebou, tak pokud se rychle zahřeje (po ujetí asi 5km), topí normálně a při běžné jízdě s plynem drží teplotu, nevrtal bych do toho.
Hany píše:Zdravím, ten samý problém jsem měl, někde jsem to tu už psal. Jeda po dálnici,zničehožnic mi spadla ručička teploty na ,,nulu,, , najednou po chvíly vylezla nahoru. Dělalo mi to nepravidelně, tak jsem koupil a vyměnil termostat a je klid. Myslím si,že pokud by to bylo těsnění, projeví se to i jinak / zrovna mě měnili těsnění pod hlavou /, voda v oleji,olej ve vodě atd...
no jo ale mě ta teplota pouze padá když jedu z kopečka a ne při bězné jízdě po rovince! ale taky mám pocit že to bude thermostat! a nevíš kolik stojí?
Když trochu spadne teplota při jízdě se zařazeným kvaltem při ubraném plynu, je to normální (16V motor při tom nespaluje palivo, takže se nehřeje, sice šlape, ale tření asi není tak vysoké, aby díky němu zůstala teplota nahoře). Měnil jsem termostat na podzim (AG x16xel) a normálně z kopce se zařazenou rychlostí bez plynu spadne za chvilku teplota na 70, možná i níž, když jedu s plynem, zase stoupne a drží stabilně těsbě pod 90. Termostat jsem měnil, protože se to dlouho zahřívalo (15 a více km), málo při tom zahřívání topilo a teplota při jízdě divně kolísala. Být tebou, tak pokud se rychle zahřeje (po ujetí asi 5km), topí normálně a při běžné jízdě s plynem drží teplotu, nevrtal bych do toho.
No tak ted opravdu nevím, jeden řekne že to není dobré když teplota klesá a druhá polovina mi řekne že je to normální! ale přesně jak říkáš při jizdě s plynem teplota vůbec nekolisá drží se na 80C ani na 90nejde, jak už jsem psal snad jen v létě! začíná mi foukat vlažný vzduch hned jak nastartuji! ale to jsem se ptal mechanika, že topení má jiný okruh či co!to jsem moc nepochopil! Jinak mi prostě klesá teplota jak je tu řečeno a třeba i až na začátek ciferníku!?!?! tak ted ti opravdu nevím!
Samo bych byl rád kdybych nic kupovat nemusel
PS: jo a eště po asi 6KM mi teprve začíná stoupat teplota!ale to mám topení naplný pecky!hned od nastartování!
zacina ti foukat valzny vzduch hned jak nastartujes - tedy nejspis je i pri studenem motoru otevreny velky okruh (termostat tedy je zrejme stale otevreny), pak dochazi k velkemu kolisani teplot - pri usporne jizde pada treba "na nulu", pri stani v kolone treba jede vetrak 5 minut v kuse. vymen termostat a mas klid.
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
Zigi píše:Vidim ze mas X18XE1,jak ti ten termostat sedl?Byl to presnej typ a jak se ti ted chova teplota motoru?
jestli to "byl ten typ" nevim, menili mi to v servisu a nic nerikali. takze asi ano.
teplota se chova tak jak ma, tedy asi po 2km normalni jizdy se motor plne zahreje (teplota neco nad 80), pak poustim topeni a topi to jak cert. spravne fungujici termostat poznas podle toho, ze se ti ti skoro NEHYBE teplota motoru (dokopce skopce popojizdeni topeni netopeni atd nehraje roli). samozrejme taky jde o kvalito chladici smesi a vetraku ale termostat do toho ma HODNE co mluvit.
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
ondrazalsky píše:zacina ti foukat valzny vzduch hned jak nastartujes - tedy nejspis je i pri studenem motoru otevreny velky okruh (termostat tedy je zrejme stale otevreny), pak dochazi k velkemu kolisani teplot - pri usporne jizde pada treba "na nulu", pri stani v kolone treba jede vetrak 5 minut v kuse. vymen termostat a mas klid.
jo přesně tak tohle jsem chtěl slyšet!!! díky! měním termostat a basty!
Mel jsem stejne priznaky jak jiz bylo vyse nekolikrat popsano-pokles teploty z kopce, max 80°C atd. Koupil jsem termostat na www.intercars.cz se slevou pro jednu nejmenovanou firmu za 888Kc - jinak cena pro maloobchod 1532Kc a to se vyplati. Po vymene vse jak ma byt teplota neco malo pod 90°C a nekolisa
Hujeros píše:sorry , ale nejak mi blbne pripojeni a hlasilo mi to ze nelze odeslat , jeste jednou sorry - prosim admina o smazani prebytecnych prispevku.
dik
to neblbne tobě, dneska a fčera to tady je jak čekání na pendolíno
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel