Zamlžování oken - úprava servomotorku str. 24

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od rychlyradim » 08 srp 2011, 14:06

no to je špatný, buď odpojit a nebo si udělat ty dorazy a bude to fachat jak švícary,já to tak mám a už přes rok používám klapku zcela bez problémů :D

Reklama
 

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od Miguello » 08 srp 2011, 14:08

CO znamená "zapnu cirkulaci" ? Tlačítko na přepínání vnitřní/vnější nebo prostě větrák jako takový ?
Podle mě Ti to vevnitř přeskakuje a tím pádem se snaží otevřít/zavřít se tak jak by to mělo být, ale právě proto, že to přeskakuje, tak to zkouší pořád dokola.
Jinak klíček na to podle mě vliv nemá (samozřejmě bez klíčku v 2. poloze se klapa nehne ani smykem), chápu to tak, že sotva otočíš, tak se klapa snaží dát do pořádku tak jak popisuji výše. Řešením - opět podle mne, lehce poučeného laika, nikoliv odborníka - je to udělat natvrdo, klidně něčím přelepit aby klapa zůstala ve vybrané poloze.

FCB25
Příspěvky: 4
Registrován: 26 úno 2011, 09:52

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od FCB25 » 08 srp 2011, 14:25

samozřejmě klíček v pozici 2 a už to rachotí mírně otevírá a zavírá a dokola,cirkulace je vnitřní oběh to se otevře na plno ale zase se snaží furt mírně zavírat a zase zpátky asi nic jiného nezbyvá než jak to mám ted ...odpojene ...a klapku necim zadelam at se nehybe pri zapnuti fukaru:))

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od rychlyradim » 08 srp 2011, 14:36

jak nic nezbývá? tady si to nikdo neudělal?byl zde i návod, jestli tu stále je, nevím....přidělej koncové spínače krajních poloh ;-) a máš na 100000procent klid ;-)

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od APiK » 09 srp 2011, 07:50

Vrrr, grrrr, ať to vrčí jak má :D :D :
Tady je můj návod na verzi "s kopulí". Tedy pokud se do toho někomu chce, já bych to podruhé už nedělal. :mrgreen:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... 32#p214332
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
Petras
Příspěvky: 1477
Registrován: 30 čer 2009, 16:49
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od Petras » 14 srp 2011, 16:54

Tak mám taky tento problém s extrémě se mlžícím čelním oknem a chci se zeptat. Jak funguje ten motorek co otáčí tou kopulí? Co ho zastaví když je na konci? Asi po dvou hodinách se nám ho podařilo vyndat (přístup jak sviňa) a zkusili sme ho na prázdno a nic. Tak sme ho rozdělali promazali, složili a zkusili znovu a normálně fungoval. Pak se s ním otočilo a nic. Tak znova rozdělat a rozdělanej jezdil sem a tam jak divej. Jak sme ho zacvakli tak chvíli fungoval a pak zase nic. Tak jsme se shodli na tom že ho asi zastavuje odpor dorazu a pokud má třeba vyosenou osičku nebo tak tak se tam po chvilce zkříží kolečka a přestane fungovat.

Edit: Jo a ještě když ten motorek dojede do jedné z poloh tak se děje co? Vypne se někde něco a motorek má klid a nebo do něj jde elektrika a furt ho nutí dál do té doby než si přepnu okruh? Jelikož než jsme ho vyndali tak jsme skusili co dělá, nedělal nic kromě toho že byl děsně horkej.
Doufám, že jsem to napsal srozumitelně.
Opel Meriva A 1,4 16v Twinport
ex autíčko: Mazlik = Opel Astra G Caravan 1,8 16v Comfort

Uživatelský avatar
hant
Příspěvky: 3538
Registrován: 27 srp 2010, 22:20
Bydliště: Plzeň

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od hant » 14 srp 2011, 18:43

no já si myslím že má koncák. dojede a vypne. já ho taky párkrát rozchodil ale nebyla jistota že bude makat a tak nastala výměna za jinej. Nechtělo se mi to pokaždý celý rozebírat. Dva šrouby jsou v předu tam se dá dostat ale třetí je vzadu a ten má to očko vyříznutý a nasadí se na šroub na kterym je guma a tak to drží. Alespoň tak je to u žirafy.
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1


https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira

Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní

Uživatelský avatar
Petras
Příspěvky: 1477
Registrován: 30 čer 2009, 16:49
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od Petras » 14 srp 2011, 18:49

No já mám všechny očka celý. Museli sme hodně razantně upravit šroubovák, ale asi to rozříznu a udělám taky nasouvací. To je dobrej nápad, jelikož to bylo maso..
Opel Meriva A 1,4 16v Twinport
ex autíčko: Mazlik = Opel Astra G Caravan 1,8 16v Comfort

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od APiK » 14 srp 2011, 18:53

Motorek (mluvím o samotném motorku vykuchaném z krabičky) se má po zastavení (např. mezi prsty) zastavit a dál nic nedělat. Teprve až po přepólování se má znovu rozjet na druhou stranu. Neptejte se mě co je uvnitř toho motorku, ale prostě to tak má správně fungovat. No a protože to tak po nějaké době přestane fungovat, je nejlepší udělat mechanické dorazy s mikrospínači. Motorek který se doslova "kousne" a nerozjede ani na jednu stranu je všek již k ničemu - tomu nepomůžou ani dorazy.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
hant
Příspěvky: 3538
Registrován: 27 srp 2010, 22:20
Bydliště: Plzeň

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od hant » 14 srp 2011, 18:56

tomu zadnímu šroubu věřim. tam je nulovej přístup, ale já to vyndaval na vrakáči z bouraný zafiry. byla bouchlá na předek a nejvíc to slízla pravá strana. ten motorek tam byl zkroucenej a nahrnula se k němu podlaha ale díky tomu prořezu to šlo :)
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1


https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira

Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní

Uživatelský avatar
Petras
Příspěvky: 1477
Registrován: 30 čer 2009, 16:49
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od Petras » 14 srp 2011, 20:14

Apik: jj to mě tak dělá ale jen někdy, řekl bych že se nějak rozhasí ty kolečka a sekne se to. Jelikož bez horního krytu to chodilo v pohodě. Takže to kdy se zastaví si řídí motorek sám není už před ním nic co by mu to určilo? Takže když vyměním tu krabičku tak by to mělo být v poho?
Opel Meriva A 1,4 16v Twinport
ex autíčko: Mazlik = Opel Astra G Caravan 1,8 16v Comfort

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od rychlyradim » 14 srp 2011, 20:17

přihodím pár zkušeností:
já měl rozdělaný motorky z klapky..ale vnitřek byl klasickej el. motorek...žádný dorazy atd.... :? takže to řídí něco jiného....dle mého názoru.
Jak jsem psal mám už na motorku dodělaný ty dorazy...celý mechanismus jsem tak už zakoupil od David.B.
Ale když jsem to celé namontoval..tak i poté se celý mechanismus sekal..třeba uprostřed...to už jsem začal šílet.....tak jsem motorek vymontoval promazal a nic.......tak sem si myslel špatné dorazy..ale nebyly...bylo to úplně v něčem jiném.
Řádně si všichni zkontrolujte spojení plastového ramene vedoucího z mechanismu na kopuli......po oddělání mechanismu s tímto ramenem šlo velmi obtížně manipulovat...simuloval jsem rukou :-) motorek. Říkal jsem si na 12V motorek to jde sakra ztěžka...tak jsem to "ramínko" přesněji ty klouby promazal vazelínou...a po nasazení a opětovné zkoužce to šlo zcela lehce...tak jsem tedy nasadil celý mechanismus zpět a celý mechanismus chodí doted nikdy se to neseklo....

Takže k závěru: kdo maže, ten jede :-D

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od vasekpetr1 » 14 srp 2011, 20:45

Dle mého názoru jsou dva druhy zapojení pro ovládání klapky:
1) s řídící jednotkou, která si hlídá nárůst proudu při dojetí motorku na koncovou polohu a pak jej odstaví
2) bez řídící jednotky s koncovými spínači v motorku.

Problémy nastávají v okamřiku vyběhání hřídele motorku a díky vůlím v uložení motorek korektně nevypne a buď se trápí, nebo přeskočí do opačné polohy.

Přikládám schema:
Přílohy
Klima 2.JPG
Klima 1.JPG
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od APiK » 15 srp 2011, 07:29

K fungování celého mechanizmu i k fungování samotného motorku je toho tady v historii dost. Teorie je jedna věc a praxe druhá. V praxi se to bohužel často chová tak, že to tak ani teoreticky fungovat nemůže (např. obrácená funkce klapky - což je totální blbost až do té doby, než se mi to taky nestalo).
Mechanizmus ozubených koleček a šneku může být vychozený, to je pravda, já se ale setkal s tím, že motorek měl tendanci běžet stále (ta lepší varianta, kdy se dá pomocí dorazů umravnit), anebo motorek který se po násilném zastavení zasekne (ta horší varianta, kdy mu už nic nepomůže - rozdělal jsem ho, ale nevratně.

Motorek který měl tendenci se nezastavovat jsem vložil do funkčního mechanizmu, dodělal dojezdy a od té doby s tím nemám žádný problém. Šlape to jak víno. Jinak jak jsem psal - nejhorší je přístup k servomotorku a pak taky nastavení těch dorazů tak, aby to bylo 100% funkční (především plně zavřená klapka).

Mechanizmy jsou opravdu dva (podle druhu topení) Behr a Delphi. Já mám zkušenost pouze s verzí s kopulí (tuším že Behr).
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

zippi
Příspěvky: 185
Registrován: 12 zář 2009, 19:54
Bydliště: NR SK

Re: Zamlžování oken

Příspěvek od zippi » 15 srp 2011, 23:26

Behr je s kupolou, kde ide dole k motorku ide tiahlo
kedze mi blbla klapka vnutorneho okruhu tak som to spravil s koncovymi snimacmi (navod strana 24 ako to ma Apik) doma na stole mi to funguje, uvidim ako to bude zajtra v aute :)
dnes som s klimy vytiahol za dve hrste bordelu a este neviem kolko zhltol vysavac :)
co sa tyka konstrukcie klimy, hned za pelovym filtrom je vyparnik klimy?
a kde sa nachadza odtokovy kanal? pred alebo za vyparnikom? lebo pred (blizsie k filtru/ventilatoru) som ho nenasiel, lepsie povedane nenahmatal :)
voda mi vyteka, ale chcem to este trocha prepchat
pod auto sa nemam ako dostat
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 4x el. okná, 4x airbag, manuálna klíma, tempomat, ťažné, 4kotúče s ABS, PP od Davida
TeamLosi MLST 1/18 Raminator http://www.mkzobor.sk

Odpovědět