Tak jsem se dneska nas.ral a začal jsem řešit ty brzdy, co brzdily čím dál hůř a pomalu vůbec, abych nesbíral chodce na přechodech. Poté, co jsem chtěl původně měnit hl.brzdový válec, protože jsem si říkal, "kde jinde by byl problém", jsem usoudil, že to asi bude blbost a že s tím přístupem co tam k tomu je, zkusím jinou možnost.
Tady jsem se dočetl, že můžu mít v háji taky vakuum pumpu, kterou mám součástí alternátoru (za 17 papírů), tak jsem to hned šel zkusit. Rozpojil jsem hadici mezi altíkem a posilovačem a nastartoval. Podtlak v hadici od pumpy byl, ale nevěděl jsem jak má být velký. Přiložený prst "fakáč" mi to vtahovalo jakš takš dovnitř, ale jakou hodnotou podtlaku jsem netušil. Pomohl přítel na telefonu Denny - podtlak má mít hodnotu mezi 0,8 - 1 atmosférou. Tak jsem v garáži vykopal budík s ciferníkem naopak a došel jsem k závěru, že podtlak je s hodnotou 0,91 atm. v dobré kondici. Poslední možnost, která mě hlodala už dávno, ale nechtěl jsem si jí připustit, (protože pán "preťekár" si koupil
echtovní kotouče ATE Power DISK a desky ATE, aby to lepši hamovalo) byla ta, že mám moc tvrdé brzdové desky, vůči kotoučům. Tak jsem rozdělal brzdy a desky vytáhnul ven. To co jsem viděl, mě uklidnilo a zároveň pěkně nasralo! Balík lowáčů za brzdy co nebrzdí.... takhle to bylo ošisované - jak sklo !
Takže přišel na řadu šmirgl, první který padnul do ruky a začal jsem to zdrsňovat. pojezdil jsem to jak se dalo a namontoval zpátky, tak samo i druhou stranu. Po zásahu šmirglem to hned chytlo lepší kolor...
Samozřejmě se konala zkušební jízda a po pár stovkách metrů, kdy si desky zase hezky sedly se při brždění ozval kvikot gum. Srdce mi zaplesalo a už vím, že se poohlídnu po pořádných brzdový deskách, které sice rychle mizí, ale do těch kotoučů se mi budou hezky "zakusovat" !!! Měkký není někdy na škodu....