Od prestavby som najazdil cca 1000 km. Vrátil sa mi problém s cuknutím pri prepnutí plyn/benzín od doby kedy mi scípla v aute baterka (bola ešte pôvodná), tak že auto bolo bez batérie viac ako 24 hod. Myslel som že sa resetlo nastavenie RJ LPG, ale podľa servisu ostalo všetko nastavené tak ako bolo, ale každopádne od jeho návštevy to už opäť necuká.
Za negatívnu vlastnosť považujem to, že ak je auto v režime LPG a scípne motor, nedôjde k automatickému prepnutiu na benzín, čiže ak po scípnutí otočíš kľúčik hneď do polohy III, tak sa motor snaží naštartovať na LPG, čo sa mu po čase aj podarí, ale beží vo veľmi nízkych otáčkach a nereaguje na plynový pedál. Po scípnutí motora je teda nutné pred opätovným štartom vypnúť zapaľovanie.
Montovali mi to vo firme Technopal Páleš
http://technopal.sk , ktorú mi odporučil konateľ MP Gas Hlohovec p. Čechvala.
Čo sa týka prístupu k zákazníkovi, tak klobúk dole pred p. Čechvalom. Ochotne so mnou komunikoval či už prostredníctvom mailov pred montážou, tak aj po nej telefonicky pri riešení problémov so zápisom do OEV. Mal som tú smolu, že som bol prvý v našom okrese kto prerábal LPG individuálnou prestavbou retrofitným systémom a úradníci na Obvodnom úrade dopravy nevedeli aké dokumenty vlastne potrebujú a vždy keď to už vyzeralo že sa zápis podarí, tak prišli na to že im stále ešte niečo chýba. Informatívne uvediem čo všetko som musel doložiť:
Doklady vyžadované podľa §20 zákona 725/2004
- Žiadosť o schválenie individuálnej prestavby
- Správa o homologizácií retrofitného systému
- Osvedčenie o evidencii vozidla
- Protokol o montáži plynového zariadenia
- Návrh doplnkového štítku výrobcu
- Návrh základného technického opisu vozidla
- Kolok v hodnote 50 EUR
Naviac som musel doložiť:
- Osvedčenie zástupcu výrobcu (pre dovoz retrofitného systému)
- Faktúru
- Technický opis systému LPG
- Certifikát od plynovej nádrže
- Potvrdenie o montáži a prevádzke plynového zariadenia
Následne mi Obvodný úrad dopravy vydal Rozhodnutie o schválení prestavby a nové Osvedčenie o evidencii vozidla v ktorom boli vyplnené len technické údaje. Zvyšné údaje (VIN číslo, dátum prvej registrácie, majiteľ vozidla) mi do OEV zapísali na polícií. Nemusel som absolvovať KO, TK, ani EK.
Všetky papiere mi poskytol bez akýchkoľvek problémov p. Čechvala.
Všetko komplet vrátane zápisu do OEV ma stálo 1150 EUR (systém plus práca 1100 EUR, kolok 50 EUR).