Provozni teplota motoru 1.6 16v

Sádlo
Příspěvky: 197
Registrován: 08 zář 2006, 16:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sádlo » 26 pro 2007, 19:16

Nezapomente, ze teplomer je asi stejne tak presny jako tachometr - tedy vubec. Klidne muze byt odchylku +/- 5 stupnu.
Teď: Ford Fiesta mk6.5 ST150 2.0 16v 150bhp
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp
(Moje (ex-)Tigra - Click)

Reklama
 

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 27 pro 2007, 13:06

HonzaL píše:U motoru 1,6 8V je při zapnutí klimy znát úbytek výkonu, takže musí přidat víc plynu a tím se mu motor rychleji ohřeje, protože spaluje větší množství benzínu.
takže jinak řečeno, kdyby tomu více šlapal tak se mu to zahřeje stejně rychle jako když má zaplou klimu ne? :lol:

Uživatelský avatar
HonzaL
Příspěvky: 380
Registrován: 10 zář 2006, 18:46
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od HonzaL » 27 pro 2007, 19:53

Ale bude motor více vytáčet.

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 27 pro 2007, 23:29

HonzaL píše:Ale bude motor více vytáčet.
to neva ale jde tu o stejný princip...takže nic nového pod sluncem..tak jsem to myslel... :wink:

Uživatelský avatar
lukki
Příspěvky: 152
Registrován: 18 pro 2007, 19:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lukki » 29 pro 2007, 11:05

Ahoj...

ukazovatel teploty motora je ukazovatel teploty vody a navyse je az na vonkajsom okruhu...cize..ked je vela zima, tak vonkajsi okruh chladenia zopina naozaj az po tych 10km a viac...

no motor mas uz dostatocne zohriaty po cca 4km...:):):)

Sádlo
Příspěvky: 197
Registrován: 08 zář 2006, 16:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sádlo » 29 pro 2007, 14:29

lukki píše:Ahoj...

ukazovatel teploty motora je ukazovatel teploty vody a navyse je az na vonkajsom okruhu...cize..ked je vela zima, tak vonkajsi okruh chladenia zopina naozaj az po tych 10km a viac...

no motor mas uz dostatocne zohriaty po cca 4km...:):):)
Rekl bych, ze olej po 4km rozhodne ohraty nebude (olej se ohriva dvakrat pomaleji nez chladici smes). Studeny olej malo maze a jak je vseobecne znamo - teprve ten kdo maze jede.
Teď: Ford Fiesta mk6.5 ST150 2.0 16v 150bhp
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp
(Moje (ex-)Tigra - Click)

efko
Příspěvky: 18
Registrován: 29 lis 2007, 18:38
Bydliště: Rudná

Příspěvek od efko » 29 pro 2007, 17:46

Zdravim.nevim jak vam ale ja měl ty problemy taky,ale po vyměně termostatu mam jak uz jsem psal jinde teplo a to trickove teplo po asi 5 km.A to je unas aj minus 10. :lol:

PIKI
Příspěvky: 118
Registrován: 16 dub 2006, 11:42
Bydliště: PREŠOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PIKI » 31 pro 2007, 19:06

Mne sa zahreje asi tak po 8 km ale pocas zimy teplota celkovo velmi kolise , zda sa mi ze sa velmi skoro schladi napr. ked idem na volnobehu dole kopcom rucicka rychlo klesa. Aj vam to tak chladne?
Astra Caravan 1,6 8V,man. klima, 2001, Z16SE

Uživatelský avatar
lukki
Příspěvky: 152
Registrován: 18 pro 2007, 19:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lukki » 01 led 2008, 09:24

Ano...pri nizkej vonkajsej teplote a na volnobeznych otackach klesa teplota motora...pri jazde celkovo kolise...podla toho, ako sa jazdi...


A este k tomu tuhnutiu a studenemu oleju....

Ked je v motore olej, napriklad 10W - 40 , tak ma prevadzkovu vyskozitu od -20 stupnov..., pri motore s 5W je to az - 25 stupnov... V zivote nikdy nebudes mat pod kapotou auta a nie to dnuka v motore - 20...

Takze...akonahle sa trosicku ohreje motor...je presne tak ohriaty aj olej...a to odpoveda tym 4-5km jazdy...kolo 2000 otacok..:):):):)

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 01 led 2008, 10:30

za 4km se ti olej neohřeje..... leda bys mu přitápěl autogenem.... oleji trvá zhruba 2x déle oproti vodě než se ohřeje na provozní teplotu.... takře když už ti v motoru koluje teplá voda olej se ještě blemcá někde kdoví kde s teplotou :-D....
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
lukki
Příspěvky: 152
Registrován: 18 pro 2007, 19:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lukki » 01 led 2008, 11:05

Olej...je priamo tam, kde to vybuchuje...kde je najvacsia teplota...cize...ohrieva sa ko prvy...

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 01 led 2008, 11:31

vyměň si čidlo dej si ukazatel teploty oleje a uvidíš jak se ohřívá olej... :wink: o olej neni jen v okolí válce... maže se i jinde.... :wink: :D
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
lukki
Příspěvky: 152
Registrován: 18 pro 2007, 19:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lukki » 01 led 2008, 12:07

dobre..:D:D:D nechajme to tak..tuto debatu...

Proste...olej aspon 10W ma prevadzkovu vyskozitu, ked je jeho teplota -20 stupnov a viac...

A olej sa aj tak ohreje skor, ako zopne vonkajsi okruh chladenia...kde je teplotne cidlo

Uživatelský avatar
P.stahl
Příspěvky: 7
Registrován: 03 led 2008, 07:49
Bydliště: Plzeň-okolí

klima

Příspěvek od P.stahl » 02 úno 2008, 19:06

když zapneš klimu ohřívá při chadném počasí vodu v chladiči takže klima+mráz =dříve teplý vzduch...
Petr Géčko 1,6-16V /r.v.98

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 02 úno 2008, 19:22

Olej se ohřívá přímo z válců a pístů, dále tlaky v klikách dochází vlivem tření k mikrovýbuchům v oleji, to je to
známá zčernání-karbonizace oleje, po prohřátí motoru začíná chladit kapalina. A o tom že by klima zahřívala
v zimě slyším poprvé, já mám u klímy čidlo teploty jako v ledničce a při nízké teplotě (kolik nevím) ani spojka
kompresoru nesepne. Proto taky i manuální klima udržuje nastavenou teplotu.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Odpovědět