Chip Astra G 1.7DTi 55kW

Bukac
Příspěvky: 57
Registrován: 20 dub 2008, 20:42

Re: Chip Astra G 1.7DTi 55kW

Příspěvek od Bukac » 25 čer 2013, 10:24

Tomasino píše:
sopel1,7 píše:NEchávám dělat.... jedna byla na serivý motor a druhá je teĎ na velký turbo ... to je asi 90-95Kw :mrgreen:
Co bych dal za 90Kw:D A kde si to necháváš dělat?? Taky přemýšlím o chipu a nevim komu to svěřit
Tak já sjem si to konkráétně na Astru dělal sám . Ty poslední verze.
Dělám to také na počkání za 3000.
724 1320 090

Reklama
 

Bukac
Příspěvky: 57
Registrován: 20 dub 2008, 20:42

Re: Chip Astra G 1.7DTi 55kW

Příspěvek od Bukac » 25 čer 2013, 10:30

sopel1,7 píše:NEchávám dělat.... jedna byla na serivý motor a druhá je teĎ na velký turbo ... to je asi 90-95Kw :mrgreen:
Těch 95 KW máž opdbržděných ? I po změně turba si nemyslím, že je možno takového výkonu dosáhnout z několika důvodů. 1) Střiky - nemají potřebný průtok. Musel by jsi měnit vstřiky. za B čerpadlo - pokud změníš turbo za "větší" (nevím jestli tím myslíš s variabilní geometriíí loaptek i kdž to by asi neklaplo) - pak jednoznačně zvětšuješ i plnící tlak ( ať už v jakýchkoliv obrátkách). NAftové čerpadlo v tandemy s esériovými vstřiky nevyvine po markantním zvýšení plnícího tlaku (nezapomen že v kompresi se násobí zvýšení kompersním poměrem) takový tlak , aby rozstříklo naftu na potřebně malé mikrokapičy. Výsledkem je , že nafta uchcává do válců špatně rozstříknutá, blbě prohoří, a ještě hořící dopadá na povrch pístu. Tím ho systematicky propaluje pomalu. Což s eprojeví za 1000 - třeba 30 000 km. No dost teorie. zajímalo by mě to bnavýšení výkonu na 90 kw jen čipem a obměnou turba.

Bukac
Příspěvky: 57
Registrován: 20 dub 2008, 20:42

Re: Chip Astra G 1.7DTi 55kW

Příspěvek od Bukac » 25 čer 2013, 10:32

sopel1,7 píše:S klasickým čipem (70Kw) se to ohřívá stále pomalu
Pozor čip NESMÍ mít vliv na ohřívání motoru a jestli ano ,pak je VELMIŠPATNÝ a dozajista zdevastuje motor. Pracovní teploty musí zůstat zachované i při expanzi. Jinak je špatně nastavená směs, hoří při vyšší teplotě a zase dojde k buď podpálení výfukového ventilu a nebo k prohoření pístu !!

sopel1,7
Příspěvky: 64
Registrován: 07 bře 2012, 19:06

Re: Chip Astra G 1.7DTi 55kW

Příspěvek od sopel1,7 » 25 čer 2013, 17:31

Ano. teploty by měli zůstat stejné také doposavad byly.. jenže.. s tím že tam je oproti sérii o hodně zvýšen plnící tlak apod.. tak prostě už velkej IC před celým vodním chladičem dává tolika tepla že se nedostává dostatečně studeného vzduchu na vodní chladič. Odbržděno to nemám ale je to v porovnání(pocitově) oproti ostatním vozidlům se seriovým výkonem 90-100kw. Jinak jsem psal přímo do TDI Fun a tam mi odpověděli že seriové trisky dokážou max 140koní. z toho jsem vycházel a k tomu jsem nechal udělat vše... Jinak na motoru není jen to turbo. Jsou tam vířivé klapky,velkej IC s kompletním vedením vzduchu, a to turbo s proměnnou geometrií.
Naposledy upravil(a) sopel1,7 dne 06 bře 2014, 09:12, celkem upraveno 1 x.

Bukac
Příspěvky: 57
Registrován: 20 dub 2008, 20:42

Re: Chip Astra G 1.7DTi 55kW

Příspěvek od Bukac » 25 čer 2013, 21:52

sopel1,7 píše:Ano. teploty by měli zůstat stejné také doposavad byly.. jenže.. s tím že tam je oproti sérii o 62% zvýšen plnící tlak apod.. tak prostě už velkej IC před celým vodním chladičem dává tolika tepla že se nedostává dostatečně studeného vzduchu na vodní chladič. Odbržděno to nemám ale je to v porovnání(pocitově) oproti ostatním vozidlům se seriovým výkonem 90-100kw. Jinak jsem psal přímo do TDI Fun a tam mi odpověděli že seriové trisky dokážou max 140koní. z toho jsem vycházel a k tomu jsem nechal udělat vše... Jinak na motoru není jen to turbo. Jsou tam vířivé klapky,velkej IC s kompletním vedením vzduchu, a to turbo s proměnnou geometrií.

JAko sériové trysky že stačí na 140 koní... to mi moc nesedí. A plnící tlak zvednutý o 60 procent ? NEblááázni. VEm si že kompresní poměr je .. ať se to dobře počítá 10:1 . Pak se ti rozdíl při kompresi zdesetinásobí !!!
U octavííej plnící tlak 2,2 atm. Když čipuju, zvedám ho na 2,3 - 2,4 - 2,5 to už je docela brutál !!!neumí si představit zvednout tlak z 2,2 na na 3,45 atm - to by asi vyskocilo turbo, vystřelily vstřikya klika by udělala ldvojitý odpíchnutý lietberger. NEhledě na to že by jsi ihned po naplnění podmínky v mapě kde je o 60 procent zvednutý plnící tlak spadl do nouzáku. JEdnou sjem to videl v ABC tuningu -. na audině. SOftwarově zvedli o 60 - fyzicky to samozrejme nikdy nejde dosáhnout. LEda se zmenou turba, IC jak píše ale stejně. Ihend to padalo do nouzáku po seslápnutí plynu.
FAk tto je snůška nesmyslů a jestli ne , tak se vzdávám čipování nadobro !! :-)

sopel1,7
Příspěvky: 64
Registrován: 07 bře 2012, 19:06

Re: Chip Astra G 1.7DTi 55kW

Příspěvek od sopel1,7 » 25 čer 2013, 23:30

Prostě nechci nic vnucovat.... ale jak píšu v porovnání třeba s 96kw oktávkou nebo tak to je skoro totožný... a s těma hodnotama.... bylo to auto po chipu (69KW) nějaká firma u kerý to nechal udělat původní majitel.... nyní jsem to dal s jiným turbem atd k čipéroj se slovy zvýšit hodnoty o 30 %, bylo to takhle domluvené s tím že nemá čas... tak aby to bylo co nejrychlejc... ale jako jede to...co budu povídat....Logicky to při režimu málo otáček ( 1000-1200) a k tomu plnej plyn značně kouří ale jak foukne turbo tak je to téměř bez kouře....samozřejmě jak je zmíněno u Vás... už mi to párkrát spadlo do nouzáku a jak jinak než kvůli přesažení max hranice plnícího tlaku.

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip Astra G 1.7DTi 55kW

Příspěvek od RomanK » 26 čer 2013, 02:52

Motor Y17DT má klasické turbo wastgate, které řídící jednotka po dosažení vysokého plnícího tlaku (pomocí podtlaku přes ventil turba na akční člen) nechá odfouknout část toku spalin přes klapku přímo do výfuku. Tento ventil (a akční člen - actuator) je tedy aktivní pouze při vysokém plnícím tlaku (propustí podtlak). Pokud ventil nefunguje a tím pádem jednotka nemá žádnou reakci na požadavek snížení plnícího tlaku, přepne nouzový režim a sníží množství paliva. Oproti tomu turbo s variabilitou je podtlakem nastaveno na skoro max. výkon (ventil je otevřený a akční člen nastaví lopatky na rychlý průtok spalin) a při dosažení požadovaného plnícího tlaku řídící jednotka pomocí ventilu omezí množství podtlaku na akční člen a ten zase nastavením lopatek sníží rychlost toku spalin. Ventil je tedy aktivní stále (propouští podtlak). Pokud by jednotka zaznamenala neustále vysoký plnící tlak tak se bude snažit zavřít ventil a pokud ten nereaguje, tak sníží množství paliva a hodí nouzák.

Motory X20DTL(H) a Y20DTL(H) mají taky wastgate, ale tam je ovládání akčního členu turba opačné než u Y17DT. Po nastarování jednotka pomocí podtlaku překlopí klapku v turbu tak, aby tok spalin šel na turbínu a po dosažení vysokého plnícího tlaku ubere podtlak na akční člen a tím začne odkloňovat tok spalin přímo do výfuku. Je to tedy podobné jako u variabilního turba. Ztráta podtlaku v systému tedy znamená zrátu plnícího tlaku (a výkonu), protože se jednotce nepodařilo překlopit klapku v turbu a nasměrovat tok spalin na turbínu. Spaliny letí přímo do výfuku.

Moc by mne tedy zajímalo, jak je tedy možné zvýšit plnící tlak turba na wastgate u Y17DT, když de facto jede pořád na plný výkon a až ve vysokých otáčkách je omezeno (to už nárůst výkonu není zajímavý) a jak donutit jednotku motoru Y17DT aby ovládala variabilní turbo, když na to není navržená.

Jinak si myslím, že snažit se dolovat z Y17DT 55 kW nějaký závratný výkon je totální nesmysl. Ten motor normálně nejede a ani s chipem to nikdy nebude trhač asfaltu. Je konstruovaný na výdrž a nízkou spotřebu. Čísla o výkonu u tohoto motoru jako 90 kW a více beru jako výplod fantazie nějakého diletanta než reálnou skutečnost. Neříkám že to není možné, ale úpravy tohoto motoru pro takový výkon by šly do desítek tisíc korun a i ten největší blázen co by po tom zatoužil by buď na to neměl a nebo by si koupil rovnou auto se silnějším motorem a nejlíp turbený benzín.

Když chci větší výkon, tak si prostě koupím auto se silnějším motorem. :lol:
Na výkon motoru se ale ovšem rychle zvyká a pak ani 170 kW nemusí stačit...
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

sopel1,7
Příspěvky: 64
Registrován: 07 bře 2012, 19:06

Re: Chip Astra G 1.7DTi 55kW

Příspěvek od sopel1,7 » 26 čer 2013, 21:33

ta regulace byl velmi krutý problém...(nejdříve sme to zkoušeli elektronicky.... čipér má v záloze nějakej převraceč signálu či co ale na to teĎ nemá čas) já to vyřešil provizorně(otočenej podtlakovej ventil na druhou str>max výkon bez podtlaku)proto dostávám bez regulace max výkon variabilního turba a když pustí podtlak tak ubírá.... a funguje to(v rámci možností) ... a je jasný že to není na nějaký výkony. jenže.... před rokem a půl jsem si blbec koupil turbo,ic,sání.. tak jsem si řekl zkusím to uvidíme.... a výsledek je jak píšu.. pocitově dost dobré... ale samozřejmě asi ne na dlouho... :mrgreen:

Odpovědět