Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
Díky za odpověď zítra ještě pohledám, takže demontovat plasty sloupku volantu a hledat, ale mi se zdá že svazek co vede k blikačům vede od páčky do sloupku volantu, tedy pod ten plech a tam jsem nic neviděl, ale je pravda že jsem měl špatné světlo v garáži mám model Zafiry 08/2000 tedy ten poslední před silnější verzi, předpokládám že by tam mohl být natažený, zkusím to rozkopat a uvidím.
Zafira 1,8 16V X18XE1 teď už s tempomatem, denním svícením, ostřik insignia, tripling
- Reklama
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
diesel:Trdlo píše:Ivrai, už jsem zažil u dvou dieslů, že spojkovej tam byl a na páčku ne. Nechápu jak ty svazky osazujou...
d1 zakladna verzia: spojkovy spinac
d2 vyssia verzia: + konektor packa
benzin:
b1 zakladna verzia: ziaden konektor
b2 vyssia verzia : spojkovy spinac + konektor packa
ide o verzie zvazkov, podla vybavy auta
benzinovy motor u Astra G/Zafira A nepouziva spojkovy spinac. ak je v kabelazi taky konektor, tak len kvoli tempomatu a preto tam bude aj konektor na packu. [ZA PREDPOKLADU, ze su v rovnakom kablovom zvazku]
naproti tomu kazdy DTI ma spojkovy spinac OSADENY a pripojeny kabelazou k RJ motora
zvazky nerobia specialne pre vsetky kombinacie vybavy, ale len pre nejake typicke kombinacie
inak z katalogov sa to neda dobre zistit, lebo tie nehovoria, o originalnych dieloch montovanych vo vyrobe, ale len o nahradnych dieloch
Mondeo 98 1.8, Vectra 97 x16xel, x20xev, Tempra 96.
mail jurajlanyi(zav-inac)gmail bodka com
mail jurajlanyi(zav-inac)gmail bodka com
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
Mama robila vo fabrike na zväzky do áut. Ženské na linke tiež niekedy krútili hlavami: "To auto snáď nemá ani dvere..."
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
Ivrai: díky za vysvětlení.
Ondr: Sundej jen vrchní plast obložení sloupku, ten konektor pro tempomat, pokud tam je, tak je páskou přichycen na svazek téměř u páčky, nedá se přehlédnout.
Ondr: Sundej jen vrchní plast obložení sloupku, ten konektor pro tempomat, pokud tam je, tak je páskou přichycen na svazek téměř u páčky, nedá se přehlédnout.
END
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
dneska jsem se k hledání konektoru nedostal, byl jsem pro tempomat který jsem usmlouval na 1000,- ani za nic se mi nepodařil demontovat z toho auta co jsem bral temponat, spínač, tak jsem se stavil ve dvou obchodech že pořídím new ale nikde nic, nulový stav a prý se dají těžko sehnat, tak jsem už jel skoro do Oplu ale stavil jsem se za kolegou do servisu a ejhle, objednal jsem new spínač jak na spojku tak na brzdu(200+210,-) pak jsem ještě mrknul do nabídky a přiobjednal new páčku s ovládáním tempomatu za 1100,-pokud je někde na vraku za 800,- tak to se new vyplatí. Dotaz, uvažoval jsem že na ten konektor půjdu od lesa, tedy z druhé strany kde by měl být přivedený ,mrknul bych jestli je zapojený, jen jsem ještě nestudoval kde vlastně vede
Zafira 1,8 16V X18XE1 teď už s tempomatem, denním svícením, ostřik insignia, tripling
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
tusim ze konektor X1, je k nemu otrasny pristup.....Ja som radsej v Astre tahal komplet novu kabelaz, bo tahat kable od toho konektora by som to robil doteraz....
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
Ondr:
Ovládání:
Od S27 (pin A) na S43 (pin 2)
Od S27 (pin B) na F1.38
Od S27 (pin C) na X2 (PIN 17) z X2 na A16 (pin C).
Od S27 (pin D) na X2 (pin 11) a z X2 na A16 (pin D)
Napájení:
Od F1.38 na X2 (pin 66), z X2 na A16 (pin F)
Od F1.38 na S27 (pin B)
Z A16 (pin E) na kostru
Diagnostika:
Z X13 (pin 12) na X2, z X2 na A16 (pin H)
Signály pro RJ Tempomatu:
Z S43 (pin 3, nebo 4) na X2 (pin 14), z X2 na A16 (pin C)
Z S43 (pin 1) na X2 (pin 13), z X2 na A16 (pin A)
Z S28 (pin 2) na X2 (pin 65), z X2 na A16 (pin D)
Z A2 (pin 25) na A16 (pin K)
Další zapojení S28:
Z S28 (pin 1) na kostru
Z S28 (pin 4) na F1.38
Vysvětlivky:
S27 - konektor páčky tempomatu, pod obložením sloupku volantu
S43 - konektor brzdového spínače, nad brzdovým pedálem
X2 - hlavní konektor, na přepážce za pedály
A16 - RJ Tempomatu, vedle baterie
X13 - diagnostický konektor, pod ruční brzdou
F1.38 - pojistka č. 38 10A (spodní řada, čtvrtá zprava)
S28 - spojkový spínač, nad pedálem spojky)
A2 - RJ ABS, v motorovém prostoru, pod krabičkou s relé
Pokud nemáš v autě kabeláž připravenou, popřípadě zkušenosti, vřele doporučuju X2 vynechat a natahat nově trasu bez zásahu do X2!
Ovládání:
Od S27 (pin A) na S43 (pin 2)
Od S27 (pin B) na F1.38
Od S27 (pin C) na X2 (PIN 17) z X2 na A16 (pin C).
Od S27 (pin D) na X2 (pin 11) a z X2 na A16 (pin D)
Napájení:
Od F1.38 na X2 (pin 66), z X2 na A16 (pin F)
Od F1.38 na S27 (pin B)
Z A16 (pin E) na kostru
Diagnostika:
Z X13 (pin 12) na X2, z X2 na A16 (pin H)
Signály pro RJ Tempomatu:
Z S43 (pin 3, nebo 4) na X2 (pin 14), z X2 na A16 (pin C)
Z S43 (pin 1) na X2 (pin 13), z X2 na A16 (pin A)
Z S28 (pin 2) na X2 (pin 65), z X2 na A16 (pin D)
Z A2 (pin 25) na A16 (pin K)
Další zapojení S28:
Z S28 (pin 1) na kostru
Z S28 (pin 4) na F1.38
Vysvětlivky:
S27 - konektor páčky tempomatu, pod obložením sloupku volantu
S43 - konektor brzdového spínače, nad brzdovým pedálem
X2 - hlavní konektor, na přepážce za pedály
A16 - RJ Tempomatu, vedle baterie
X13 - diagnostický konektor, pod ruční brzdou
F1.38 - pojistka č. 38 10A (spodní řada, čtvrtá zprava)
S28 - spojkový spínač, nad pedálem spojky)
A2 - RJ ABS, v motorovém prostoru, pod krabičkou s relé
Pokud nemáš v autě kabeláž připravenou, popřípadě zkušenosti, vřele doporučuju X2 vynechat a natahat nově trasu bez zásahu do X2!
END
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
Díky všem za rady, dneska mi dorazila páčka ovládání, jednotku a spínač spojky jsem namontoval dříve, vše funguje na první šup, jen mi trošku trvalo než jsem našel a napojil kontakt k ovládací páčce, já trouba jsem zapomněl že se dá volant povytáhnout Jednotku mám z Omegy, provedl jsem pouze prodloužení lanka s bovdenem, kabeláž byla připravené od výroby, paráda teďka bych to zvládl za hoďku:):):) Jen mi nesvítí kontrolka tempomatu, ale po tom jsem ještě nepátral a nevěnoval tomu pozornost tady na fóru, jak na to, zřejmně to nechám až budu montovat palubní počítač, ať nemusím palubku rozdělávat dvakrát.
Zafira 1,8 16V X18XE1 teď už s tempomatem, denním svícením, ostřik insignia, tripling
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
a ako si predlzil to lanko ?
nejaky spolahlivy sposob sa iste niekomu bude hodit
nejaky spolahlivy sposob sa iste niekomu bude hodit
Mondeo 98 1.8, Vectra 97 x16xel, x20xev, Tempra 96.
mail jurajlanyi(zav-inac)gmail bodka com
mail jurajlanyi(zav-inac)gmail bodka com
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
Prodloužení lanka mech. tempomatu.
Protože jse sehnal jednotku tempomatu z Omegy, musel jsem prodloužit bovden a lanko k ovládáná klapky, jelikož jsem vše dělal v sobotu odpoledne, musel jsem si vystačit s tím co jsem měl v garáži, nakonec mi postačilo lanko z ovládání plynu na pionýra .
Chtěl jsem zachovat vše origo, takže jsem prodloužil tu část, která je za seřizovacím mechanismem, abych nemusel vymýšlet jak potom správně napnout lanko. Uřezal jsem původní bovden těsně za seřirovacím mechanismem, špičatýma kleštěma vytahal ty drátky co tam zbyly a opatrně navrtal díru o průměru new bovdenu, abych materiál moc neoslabil, nový bovden jsem z části odizoloval, tím jsem vycházel s menšího průměru díry, tak stejně jsem postupoval na druhém konci u ovládání klapky. Naměřil jsem si potřebnou délku bovdenu a vše osadil na místo pomocí tavné pistole, trošku na tu odizolovanou část bovdenu a šup s ní do díry, trochu jsem lepidla přidal i z vrchu aby byl spoj pevnější, stejně tak i na druhém konci. Protáhl jsem lanko veškerým původním mechanismem, naměřil správnou přibližnou délku a zaletoval zpět váleček na lanko, který příjde do ovl. jednotky tempomatu a hotovo.Bohužel nemám fotky, ale pokud by někdo potřeboval jsem ochoten ještě nějaké pořídit.
Protože jse sehnal jednotku tempomatu z Omegy, musel jsem prodloužit bovden a lanko k ovládáná klapky, jelikož jsem vše dělal v sobotu odpoledne, musel jsem si vystačit s tím co jsem měl v garáži, nakonec mi postačilo lanko z ovládání plynu na pionýra .
Chtěl jsem zachovat vše origo, takže jsem prodloužil tu část, která je za seřizovacím mechanismem, abych nemusel vymýšlet jak potom správně napnout lanko. Uřezal jsem původní bovden těsně za seřirovacím mechanismem, špičatýma kleštěma vytahal ty drátky co tam zbyly a opatrně navrtal díru o průměru new bovdenu, abych materiál moc neoslabil, nový bovden jsem z části odizoloval, tím jsem vycházel s menšího průměru díry, tak stejně jsem postupoval na druhém konci u ovládání klapky. Naměřil jsem si potřebnou délku bovdenu a vše osadil na místo pomocí tavné pistole, trošku na tu odizolovanou část bovdenu a šup s ní do díry, trochu jsem lepidla přidal i z vrchu aby byl spoj pevnější, stejně tak i na druhém konci. Protáhl jsem lanko veškerým původním mechanismem, naměřil správnou přibližnou délku a zaletoval zpět váleček na lanko, který příjde do ovl. jednotky tempomatu a hotovo.Bohužel nemám fotky, ale pokud by někdo potřeboval jsem ochoten ještě nějaké pořídit.
Zafira 1,8 16V X18XE1 teď už s tempomatem, denním svícením, ostřik insignia, tripling
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
ahoj, prosim vas z ceho je ten polep budiku na kterym jsou ty vytisteny kontrolky,cisla atd, je to jen plastova folie nebo nalepka nalepena na pruhlednym plexiskle? diky
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
Je to len plastova folia, ktore je tam nacvaknuta.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
ok, diky
Naposledy upravil(a) Tydou dne 19 pro 2009, 21:51, celkem upraveno 1 x.
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
takze lanko je z pionira ? do toho plastoveho ocka isla povodna koncovka lanka ?OnDr. píše:Protáhl jsem lanko veškerým původním mechanismem, naměřil správnou přibližnou délku a zaletoval zpět váleček na lanko, který příjde do ovl. jednotky tempomatu a hotovo.Bohužel nemám fotky, ale pokud by někdo potřeboval jsem ochoten ještě nějaké pořídit.
a koniec na strane tempomatu - tam si do rozstrapkaneho lanka zacinoval gulicku ?
ja som to riesil brzdovym lankom na bicykel MTB.
tam som na strane serva povodny velky ukoncovaci valcek opilnikoval.
na strane klapky som nedaval povodne ocko, ale uplne iny uchyt
Mondeo 98 1.8, Vectra 97 x16xel, x20xev, Tempra 96.
mail jurajlanyi(zav-inac)gmail bodka com
mail jurajlanyi(zav-inac)gmail bodka com
Re: Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*
jo jo použil jsem co jsem doma našel, ten váleček u serva pasoval taky bez úprav, jen jsem ho zpátky nacínoval po určení délky.Do toho plastového očka taky pasovala origo kulička co byla na lanku.
Zafira 1,8 16V X18XE1 teď už s tempomatem, denním svícením, ostřik insignia, tripling