OpCom a Live Data

Odpovědět
csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 11 zář 2012, 14:16

Zdravím.
Prikladám Live Data na motor Y22DTH s chybou P0400.
P0400.png
P0400 grafy.png
Motor šiel v núdzovom režime s rozsvietenou kontrolkou motora.
Aj keď po čase pri jazde kontrolka motora zhasla, motor nešiel na plný výkon.
V dátach je vidieť, že aj keď pokyn na naklopenie lopatiek z RJ motora odoslaný bol, turbo nezabralo.
Prasknuté gumené kolienko podtlakovej hadičky priamo na výveve.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Reklama
 

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 12 zář 2012, 15:09

Slabá váha vzduchu (MAF sensor). Motor Y22DTH.
MAF.png
MAF grafy.png
Test pri stojacom vozidle.
Tlak turba pri pridaní plynu zhruba zodpovedá požiadavke. (Samozrejme, je tam oneskorenie cca 1 sekunda, kým sa turbo roztočí).
Aj pri uzavretí EGR ventilu a otvorení klapiek sania je hodnota z váhy vzduchu len cca 800 mg/strk. Požiadavka na vzduch je ale 1300 mg/strk.
Motor takto nemá plný výkon, pretože dávka paliva je limitovaná množstvom vzduchu, teda signálom o množstve vzduchu z MAF senzora.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Uživatelský avatar
Ondra B.
Příspěvky: 650
Registrován: 20 dub 2010, 13:45
Bydliště: Plzeň

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od Ondra B. » 12 zář 2012, 15:54

Tak tohle je super věc 8)
Trochu mimo, ani jsem netušil že jde OP com přepnout do takovéhoto grafu - zobrazování?? Jak to děláš? :? já tam toto vůbec nikde v nabídce nemám.
Jinač neprojevila by se tato vada co popisuješ i vyšší spotřebou?? :|
Už ne Opel ....
Ex

Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE

Uživatelský avatar
Lake292
Příspěvky: 845
Registrován: 30 srp 2011, 14:55
Bydliště: Brno

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od Lake292 » 12 zář 2012, 16:03

spravit graf v excelu nieje ziadna veda :lol:

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 12 zář 2012, 16:16

Grafy si musíš vyrobiť sám v Exceli.
Slabá váha vzduchu sa prejaví znížením spotreby, pretože dávka paliva je limitovaná signálom o množstve vzduchu z váhy vzduchu.
Samozrejme, keď je málo nafty, je málo aj výkonu.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Uživatelský avatar
Respo
Příspěvky: 564
Registrován: 12 bře 2009, 23:09
Bydliště: Bratislava 5
Kontaktovat uživatele:

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od Respo » 12 zář 2012, 23:19

WOW parada :) kiež by sa našlo viacej ludí a viacej motorv to by bola pecka :) rázom by sa problémi riešily rýchlejšie :)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tu odstrihnite - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Opel astra g 1.4 16V 2003 Z14XE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=24585

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 13 zář 2012, 20:40

So súhlasom člena Matozippi prikladám dáta z motora X20DTL.
Pretrhnutá membrána podtlakového ovládania vírivých klapiek sania spôsobila stratu podtlaku v systéme ovládania EGR a turba.
X20DTL grafy.JPG
Z grafu je vidieť, že napriek požiadavke na tlak turba turbo netlačí.
X20DTL podtlaky data.JPG
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 18 zář 2012, 09:26

Test regulácie tlaku turba, motor Y22DTH.
Regulacia turba.png
Pre správny test je potrebné testovať od 1500 do 4500 otáčok na plný plyn. Ideálne je tiahly kopec na tretí, prípadne na štvrtý prevodový stupeň, aby bol záznam čo najdlhší. Ak pedál plynu nie je stlačený na 100%, tak výsledok bude skreslený.
Z grafu je vidieť, že regulácia nie je ideálna, dôvodom môže byť slabá váha vzduchu. Požiadavka na vzduch je až 1300mg/zdvih, ale váha dáva len cca 1000mg/zdvih. To spôsobí málo paliva a pomalšie roztáčanie turba.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od Alzafir » 18 zář 2012, 15:54

Mám dojem , že plyn na 100% je špatně. Nevím jak u oplu, tady jsem to nezkoumal, ale právě při 100% ním sešláplutí plynu jednotka palivo omezuje kvůli kouřivosti. Tohle zcela jistě funguje u VW.
Zkus to s pedálem tak na 75% a třetím rychlostním stupni. Tam se to u těchto 2,2jek nejlíp pozná, jak rychle je schopný solenoid regulovat a turbo tlačit.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 18 zář 2012, 16:22

Motory TDI od VW logujú s plným plynom. Možno, že u DTI od Oplu je to inak, ale pre porovnanie a pre opakovateľnosť skúšky je to s plným plynom lepšie.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 19 zář 2012, 08:35

Tu je pre porovnanie graf regulácie turba motora 1.9TDI myslím 81kW.
448_tdiboost_1[1].gif
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 24 zář 2012, 11:07

So súhlasom člena matozippi prikladám grafy z jeho motora X20DTL.
Test regulácie turba - rozbeh z 1750 otáčok na tretí prevodový stupeň do cca 4500 otáčok, potom štvrtý a piaty prevodový stupeň.
Regulácia turba OK. Je vidieť, že pokiaľ tam nie je plný plyn, tak požiadavka na tlak turba klesne a meranie nie je korektné. Takže aj pre motory DTI platí - testovať na plný plyn.
Test regulacie turba_grafy2.jpg
Problém ale vidím v slabom signále váhy vzduchu. Ani zďaleka nedosahuje požadované množstvo 1100mg/zdvih aj keď je EGR zavretý.
Ďalej aj majiteľ matozippi si všimol, že tam nie je požiadavka na zavretie vírivých klapiek v saní v žiadnom režime motora, ani ja si to neviem vysvetliť, možno to súvisí so slabým signálom z váhy vzduchu a vtedy si RJ motora myslí, že nič motoru nehrozí. Ak je totiž málo vzduchu, je málo nafty, piesty sa neprehrejú, ale nie je plný výkon. Doporučujem test pružného zrýchlenia na trojke z 80 na 120 km/hod, zmerať čas v sekundách a porovnať s iným autom. Prípadne vymeniť váhu vzduchu a testovať znova.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od Alzafir » 25 zář 2012, 07:24

To může způsobovat i slabší turbo, ale to bych musel mít data k dispozici a přegrafovat si to k obrazu svému. A ne německy :mrgreen:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 25 zář 2012, 15:14

Data ti posielam na email.
Je to ale nemecky, no ty už tie názvy určite poznáš aj po čínsky :mrgreen:
Ja som vychádzal z toho, že pokiaľ turbo vytvorí požadovaný tlak, tak motorom by malo tiecť zodpovedajúce množstvo vzduchu. Samozrejme, pokiaľ nie je úplne zanesené sanie motora, tak motor má na svoju kubatúru danú hltnosť vzduchu. Pre motor X20DTL je to tých 1100mg/zdvih (pre požadovaný absolútny tlak 1,9 Baru).
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od matozippi » 25 zář 2012, 16:23

no ja len doplnim ze dnes mam v plane vymenit tesnenie pod vstrekmi a vycistit sanie... potom mozem urobit dalsie meranie, na porovnanie co to bude robit
tiez pozriem v akom stave je sanie atd
co sa tyka zrychlenie na trojke - ked pozries do grafu, 80 som dosiahol v 9.sec, radil som pri 110 v 17.sec s tym ze auto malo 4600ot 120 je uz cez cervene pole, aspon myslim :D
cas zrychlenia mi trocha skresluju vacsie kolesa ako maju byt :)
k tej funkcnosti klapiek - ak na volnobehu na mieste zosliapnem plyn (prudko), klapky zmenia polohu (z 0 na 1 a v zapati z 1 na 0)
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Odpovědět