MAP SENZOR A LAMBDA: TEST

Co nenajdete na fóru v sekcích Astra G, pravděpodobně to bude zde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
riddick1974
Příspěvky: 172
Registrován: 23 říj 2012, 20:18
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem,Svitavy

MAP SENZOR A LAMBDA: TEST

Příspěvek od riddick1974 » 28 dub 2013, 22:38

Ahoj trápí mě vysoká spotřeba u mé zafiry 9l/100km na dálky...po napíchnutí diagnostikou v live datech mi lambda na volnoběh střídá chudou a bohatou směs asi po třech sekundách pauzy!Dále map senzor ukazuje na volnoběh kolem 0,29 baru a napětí 0,98-1,02v a po sešlápnutí plynu tlak nepatrně vzroste a pak klesne dolů i když plyn držím sešlápnutý to by asi nemělo né?Jak otestuji tyto dvě čidla?Díky
Naposledy upravil(a) riddick1974 dne 30 dub 2013, 16:18, celkem upraveno 1 x.
Opel Zafira B 1.9cdti r.v.2007
Fabia 1.4 16v r.v.2001
Diagnostika:

OP COM
SCANMYOPEL bluethoot android
VAG

Reklama
 

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: MAP SENZOR A LAMBDA TEST

Příspěvek od denny » 29 dub 2013, 07:49

MAP senzor je OK.
Sonda je pomalá.Frekvence bohatá-chudá má být 2-8x za sekundu,je ale nutno ji měřit na osciloscopu nebo na voltmetru s časovým záznamem.

Vectra11
Příspěvky: 286
Registrován: 21 bře 2013, 20:43
Bydliště: Ostrava

Re: MAP SENZOR A LAMBDA TEST

Příspěvek od Vectra11 » 29 dub 2013, 10:21

Opravdu za sekundu? Navíc 2x nebo 8x je teda hodně rozptyl.
V knize Jednoduchá elektronika pro obor Autoelektrikář se píše toto:
Lambda sonda produkuje charakteristický signál, kdy příliš bohatá směs odpovídá úrovni 800
mV, chudá směs úrovni 100 mV.Diagnostika a závady lambda sond:
300 – 600 mV je podle některých školících středisek je sonda dobrá ve skutečnosti je špatná
100 – 800 mV je sonda v pořádku
Při měření musí být motor prohřátý na provozní teplotu a hlavně l sonda prohřátá na provozní teplotu
cca 600°C. Je-li motor ve volnoběhu, sonda má 4-6 prokmitů/10 sekund, přechod mezi nízkou a vysokou
úrovní napětí probíhá rychle, během 50 ms.

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: MAP SENZOR A LAMBDA TEST

Příspěvek od denny » 29 dub 2013, 10:29

V té knize si nějak odporují.
Změna je za 50ms.
Jedna sekunda má 1000ms.Tak si to spočítej.Nebo si novou napoj na osciloscop.

Uživatelský avatar
riddick1974
Příspěvky: 172
Registrován: 23 říj 2012, 20:18
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem,Svitavy

Re: MAP SENZOR A LAMBDA TEST

Příspěvek od riddick1974 » 29 dub 2013, 10:36

Díky denny prověřím na oscilo...počítám podle spotřeby,že bude lambda na odchodu.Dopním,že map čidlo asi nebude v pořádku,zaslepoval jsem erg ventil a vyhazuje mi to chybu PO400 a P1405 ventil jsem čistil a chodí,no u chyby PO400 je ve vysvětlení že je tam chyba PO105 a to je nesprávný signál map senzoru?Denny prosím tě,kde je ten map senzor v jak na to je někde vedle nádobky z brzdovkou,ale já tam nic neviděl dík.
Opel Zafira B 1.9cdti r.v.2007
Fabia 1.4 16v r.v.2001
Diagnostika:

OP COM
SCANMYOPEL bluethoot android
VAG

Uživatelský avatar
riddick1974
Příspěvky: 172
Registrován: 23 říj 2012, 20:18
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem,Svitavy

Re: MAP SENZOR A LAMBDA TEST

Příspěvek od riddick1974 » 30 dub 2013, 16:00

Tak map senzor je opravdu ok.dnes sledovano za jizdy v live datech tlak po seslapnuti plynu vyleti k az k 0,80bar ;-)
Opel Zafira B 1.9cdti r.v.2007
Fabia 1.4 16v r.v.2001
Diagnostika:

OP COM
SCANMYOPEL bluethoot android
VAG

Odpovědět