Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
Při jízdě se rozsvítí kontrolka motoru, auto do nouzáku, po nějaké době ( nepravidelně někdy 3s někdy 2 minuty) opět zhasne.
Dotaz - v případě, že kontrolka nesvítí bude závada diagnostikou vyčtena? Co by to mohlo být - že by naklápění lopatek turba ?
Děkuji všem za odpovědi a rady.
Dotaz - v případě, že kontrolka nesvítí bude závada diagnostikou vyčtena? Co by to mohlo být - že by naklápění lopatek turba ?
Děkuji všem za odpovědi a rady.
Zafira 2,2 DTI 16V, 2003 Selection, Y22DTR Alzafirovo EGR emulátor
Astra G 1,8 16V, 1998 Elegance
Diagnostika OP COM 1.33 CZ
Astra G 1,8 16V, 1998 Elegance
Diagnostika OP COM 1.33 CZ
- Reklama
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
Šiny, nejsi tu první den, jestli se ti rozsvítí kontrolka diagnostiky, tak je závada uložena v registru, to je tu psáno málem na každé stránce
Turbo zatím vynech, popiš kdy to spadne do nouzáku, je to po lehkém ubrání plynu a klidné jízdě nebo při zrychlování?
No a jinak pochopitelně diagnostika
To co to může být....EGR, podtlaky, solenoidy.. Já bych to viděl na EGR, ale to jen věštím
Turbo zatím vynech, popiš kdy to spadne do nouzáku, je to po lehkém ubrání plynu a klidné jízdě nebo při zrychlování?
No a jinak pochopitelně diagnostika
To co to může být....EGR, podtlaky, solenoidy.. Já bych to viděl na EGR, ale to jen věštím
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
Pravda první den tu nejsem, jen jsem nevěděl, zda to diagnostika vyčte, když je momentálně vše ok.
Většinou to spadne při zrychlování cca kolem 1600 otáček. Většinou stačí mírně přišlápnout plyn a závada zmizí - začalo to dělat ve středu a den ode dne je závada častější a delší interval pro zhasnutí. Proto přemýšlím o naklápění lopatek turba.
Problém je, že nevím kam se obrátit na diagnostiku. Karlovarský Opel po mých zkušenostech ne !!!!!!!!! A nikdo schopný odsud poblíž není. A jet s autem někam dál, když nevím kdy to zrovna lehne - asi nesmysl.
A to jsem včera táhl z Prahy švagra s Vectrou, kde lehly rozvody a potkala se. Ještě, že jsem dojel, nevím co bych s tím v nouzáku dělal
Většinou to spadne při zrychlování cca kolem 1600 otáček. Většinou stačí mírně přišlápnout plyn a závada zmizí - začalo to dělat ve středu a den ode dne je závada častější a delší interval pro zhasnutí. Proto přemýšlím o naklápění lopatek turba.
Problém je, že nevím kam se obrátit na diagnostiku. Karlovarský Opel po mých zkušenostech ne !!!!!!!!! A nikdo schopný odsud poblíž není. A jet s autem někam dál, když nevím kdy to zrovna lehne - asi nesmysl.
A to jsem včera táhl z Prahy švagra s Vectrou, kde lehly rozvody a potkala se. Ještě, že jsem dojel, nevím co bych s tím v nouzáku dělal
Zafira 2,2 DTI 16V, 2003 Selection, Y22DTR Alzafirovo EGR emulátor
Astra G 1,8 16V, 1998 Elegance
Diagnostika OP COM 1.33 CZ
Astra G 1,8 16V, 1998 Elegance
Diagnostika OP COM 1.33 CZ
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
Jo, to chápu, ale tu diagnostiku to chce.
Co můžeš udělat sám, je kontrola ovládání turba. Nech někoho, ať nastartuje a ty se podívej, jestli se zatáhne ta páčka, co tahá za nastavování klapek. Jestli zajede, tak jsi z nejhoršího venku. No a určitě vyčistit MAP senzor, ten je na přírubě sání.
Co můžeš udělat sám, je kontrola ovládání turba. Nech někoho, ať nastartuje a ty se podívej, jestli se zatáhne ta páčka, co tahá za nastavování klapek. Jestli zajede, tak jsi z nejhoršího venku. No a určitě vyčistit MAP senzor, ten je na přírubě sání.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
mě to zlobilo když sem podtáčel motor ale zas ja mam benzin,dvakrát mě pozlobila pak zmizela taky jednou svítila po jízdě na kostkách,fakt to skákalo,za dva dny zmizela ta kontrolka je záhada
astra G 5dv: xenony,opc front,16''corsa D... momentálně bílá+černá střecha a ruzne upravy...
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
To vůbec nemůžeš srovnávat
Psal jsem Šinymu SZ s pár typama, tak uvidíme , co vybádá
Ale tu diagnostiku by to chtělo
Psal jsem Šinymu SZ s pár typama, tak uvidíme , co vybádá
Ale tu diagnostiku by to chtělo
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
Tak jsem auto podrobil diagnostice
P0105 - sací potrubí nesprávný tlak
P1105 - čidlo barometrického tlaku
P0340 - čidlo AB1 vačkového hřídele
P1612 - Immo chybný signál, nebo není správný
opsáno z diagnostiky Brain Bee
jo a mimo jiné live data - teplota nasávaného vzduchu -235 stupňů a otáčky motoru 0
Tak a teď babo raď
P0105 - sací potrubí nesprávný tlak
P1105 - čidlo barometrického tlaku
P0340 - čidlo AB1 vačkového hřídele
P1612 - Immo chybný signál, nebo není správný
opsáno z diagnostiky Brain Bee
jo a mimo jiné live data - teplota nasávaného vzduchu -235 stupňů a otáčky motoru 0
Tak a teď babo raď
Zafira 2,2 DTI 16V, 2003 Selection, Y22DTR Alzafirovo EGR emulátor
Astra G 1,8 16V, 1998 Elegance
Diagnostika OP COM 1.33 CZ
Astra G 1,8 16V, 1998 Elegance
Diagnostika OP COM 1.33 CZ
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
Máš SZ
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
Tak Žirafa opět na diagnostice.
Chyby P0105, P1105
Vyčištěn MAP senzor. Uvidíme co to bude dělat dál.
Jen nevím jak odstranit chybu P1105 - chyba čidla barometrického tlaku
Vůbec netuším kde to hledat.
Chyby P0105, P1105
Vyčištěn MAP senzor. Uvidíme co to bude dělat dál.
Jen nevím jak odstranit chybu P1105 - chyba čidla barometrického tlaku
Vůbec netuším kde to hledat.
Zafira 2,2 DTI 16V, 2003 Selection, Y22DTR Alzafirovo EGR emulátor
Astra G 1,8 16V, 1998 Elegance
Diagnostika OP COM 1.33 CZ
Astra G 1,8 16V, 1998 Elegance
Diagnostika OP COM 1.33 CZ
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
Najdeš ho mezi solenoidem víření a ventilem škrtící klapky, kousek pod nimi , vedou do něj 2 dráty. Jakou vykazoval hodnotu??
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
Tak vyčištěn MAP senzor a Žiráfka je týden bez závady a nouzáku. Ještě musím sehnat čidlo barometrického tlaku, které vykazuje chybu.
Tímto bych chtěl velmi poděkovat Alzafirovi za jeho trpělivost a chápavost s mou osobou a velmi cenné rady, které mi ušetřili spousty peněz a lítání po servisech.
Alzafire děkuji mnohokrát, jsem velkým dlužníkem !!!!!!!!!!!
Tímto bych chtěl velmi poděkovat Alzafirovi za jeho trpělivost a chápavost s mou osobou a velmi cenné rady, které mi ušetřili spousty peněz a lítání po servisech.
Alzafire děkuji mnohokrát, jsem velkým dlužníkem !!!!!!!!!!!
Zafira 2,2 DTI 16V, 2003 Selection, Y22DTR Alzafirovo EGR emulátor
Astra G 1,8 16V, 1998 Elegance
Diagnostika OP COM 1.33 CZ
Astra G 1,8 16V, 1998 Elegance
Diagnostika OP COM 1.33 CZ
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
Stal jsem se potencionálním milionářem
Hlavně ať ti autíčko šlape
Hlavně ať ti autíčko šlape
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 23 úno 2012, 17:00
- Bydliště: Cheb
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
Zdravím,
Chlapi - mám problém.
Auto jezdilo úplně bez problémů, tankuju Shell nebo Benzina - občas Robinoil a dávám celoročně aditiv - teď na zimu jsem dával od VIFu super diesel aditiv. Starty i v mrazech pod -20 bez problémů. Z ničeho nic najednou na křižovatce se rozsvítí diag.motoru -oranžové auto s klíčem a oranžový větrák - auto klepe a nejede - bez výkonu. Vypnu motor - znovu nastartuju a zase to samé, tak popojíždím, že s tím dojedu aspoň před barák. Najednou to zhaslo a auto jelo zase normálně. 2 dny v pohodě - cca 150km. Jedu ke známému na diagnostiku. Diag Delphi píše:
P0335-Snímač polohy klikového hřídele-výpadek výkonu
P0340-Obvod snímače polohy vačkového hřídele-chybná funkce
Vymazáno - jedu domů. Ráno normálně nastartuji, jedu cca 3km do města a vypínám motor - za cca 10 min zkouším nastartovat - NEJDE TO! Naskočí a chcípne. Naskočí a chcípne. Zkouším dle rad po telefonu zamykat dálkou i klíčem, že možná imobilizer. Nakonec asi po 15min po odemčení dálkou nastartuji a jedu úplně normálně. Auto táhne od spodu neškube, jakoby se vůbec nic nestalo. Ani žádný nestandardní zvuky. Po příjezdu do dílny - znovu diag Delphi a ty samé chyby:
P0335-Snímač polohy klikového hřídele-výpadek výkonu
P0340-Obvod snímače polohy vačkového hřídele-chybná funkce
Pomóóóc, že to není čerpadlo??? že to je jen nějaká blbost. V listopadu vyměněný olej i všechny filtry.
Díky
_________________
Opel Zafira 2.2 DTi rok 2002 (Y22DTR) 190.000km
Chlapi - mám problém.
Auto jezdilo úplně bez problémů, tankuju Shell nebo Benzina - občas Robinoil a dávám celoročně aditiv - teď na zimu jsem dával od VIFu super diesel aditiv. Starty i v mrazech pod -20 bez problémů. Z ničeho nic najednou na křižovatce se rozsvítí diag.motoru -oranžové auto s klíčem a oranžový větrák - auto klepe a nejede - bez výkonu. Vypnu motor - znovu nastartuju a zase to samé, tak popojíždím, že s tím dojedu aspoň před barák. Najednou to zhaslo a auto jelo zase normálně. 2 dny v pohodě - cca 150km. Jedu ke známému na diagnostiku. Diag Delphi píše:
P0335-Snímač polohy klikového hřídele-výpadek výkonu
P0340-Obvod snímače polohy vačkového hřídele-chybná funkce
Vymazáno - jedu domů. Ráno normálně nastartuji, jedu cca 3km do města a vypínám motor - za cca 10 min zkouším nastartovat - NEJDE TO! Naskočí a chcípne. Naskočí a chcípne. Zkouším dle rad po telefonu zamykat dálkou i klíčem, že možná imobilizer. Nakonec asi po 15min po odemčení dálkou nastartuji a jedu úplně normálně. Auto táhne od spodu neškube, jakoby se vůbec nic nestalo. Ani žádný nestandardní zvuky. Po příjezdu do dílny - znovu diag Delphi a ty samé chyby:
P0335-Snímač polohy klikového hřídele-výpadek výkonu
P0340-Obvod snímače polohy vačkového hřídele-chybná funkce
Pomóóóc, že to není čerpadlo??? že to je jen nějaká blbost. V listopadu vyměněný olej i všechny filtry.
Díky
_________________
Opel Zafira 2.2 DTi rok 2002 (Y22DTR) 190.000km
Cheb, Zafira 2.2 DTi 16V, rok 2002, Y22DTR - už skoro 250.000km
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
No nevím. S čerpadlem jsem si užil svoje. Jen mě zaráží ta kontrolka chlazení. V každém případě bych asi prozatím začal výměnou čidla klikového hřídele. Cca 800,- Kč. Pokud dává špatně toto čidlo, je jasné, že hlásí nesmysl čidlo vačky, které je v čerpadle.
Mě to skákalo do nouzáku, po pár metrech až kilometrech to přestalo, pak to třeba měsíc neudělalo a pak znovu. Po výměně čidla kliky bylo po problému.
S čerpadlem je to jiná kapitola. Do Zafir s motorem Y22 DTR dávali dva druhy čerpadel. Jednokonektorové a dvoukonektorové. První čerpadlo lze opravit a repasovat, nové lze sehnat myslím tak kolem 25000,- tis. To druhé VP 44 PSG 16 je již podstatně větší průser a to byl také můj případ . Toto čerpadlo je neopravitelné a nové loni stálo cca 70 tis. V tomto případě mi pomohla firma http://www.autokomi.cz/autokomi/5-Bosch ... i-cerpadla. Velice solidní, super přístup a hlavně perfektní ceny. Osobně jsem se setkal s majitelem, který mi nahrával software do čerpadla, protože autorizovaný servis Opel v Karlových Varech si s tím nevěděl rady Bylo mi řečeno, že jim přijde čerpadlo podle VIN načtené. No prostě jen výměnáři součástek
Přeji hodně štěstí, začal bych čidlem kliky.
Mě to skákalo do nouzáku, po pár metrech až kilometrech to přestalo, pak to třeba měsíc neudělalo a pak znovu. Po výměně čidla kliky bylo po problému.
S čerpadlem je to jiná kapitola. Do Zafir s motorem Y22 DTR dávali dva druhy čerpadel. Jednokonektorové a dvoukonektorové. První čerpadlo lze opravit a repasovat, nové lze sehnat myslím tak kolem 25000,- tis. To druhé VP 44 PSG 16 je již podstatně větší průser a to byl také můj případ . Toto čerpadlo je neopravitelné a nové loni stálo cca 70 tis. V tomto případě mi pomohla firma http://www.autokomi.cz/autokomi/5-Bosch ... i-cerpadla. Velice solidní, super přístup a hlavně perfektní ceny. Osobně jsem se setkal s majitelem, který mi nahrával software do čerpadla, protože autorizovaný servis Opel v Karlových Varech si s tím nevěděl rady Bylo mi řečeno, že jim přijde čerpadlo podle VIN načtené. No prostě jen výměnáři součástek
Přeji hodně štěstí, začal bych čidlem kliky.
Zafira 2,2 DTI 16V, 2003 Selection, Y22DTR Alzafirovo EGR emulátor
Astra G 1,8 16V, 1998 Elegance
Diagnostika OP COM 1.33 CZ
Astra G 1,8 16V, 1998 Elegance
Diagnostika OP COM 1.33 CZ
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 23 úno 2012, 17:00
- Bydliště: Cheb
Re: Kontrolka motoru Zafira 2,2 DTI
Šiny
zatím díky za optimistické info. Já taky doufám, že to bude to na klice. nebo nějaký uklepaný kábl - možná se do toho motá i ten imobilizer. V každým případě to v úterý vezu do dílny (mám velmi šikovného mechanika) a uvidíme. Taky mi říká abych se zbytečně neplašil předem. Dám pak vědět, co to bylo, pokud to zjistíme.
zatím díky za optimistické info. Já taky doufám, že to bude to na klice. nebo nějaký uklepaný kábl - možná se do toho motá i ten imobilizer. V každým případě to v úterý vezu do dílny (mám velmi šikovného mechanika) a uvidíme. Taky mi říká abych se zbytečně neplašil předem. Dám pak vědět, co to bylo, pokud to zjistíme.
Cheb, Zafira 2.2 DTi 16V, rok 2002, Y22DTR - už skoro 250.000km