Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimetru
Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimetru
Cyklovač využívá AEV 2O62 a také multimer.Zůstáva zachována funkce ostřiku skla s otřením.Je namontován pod volantem (neleze se vůbec do pojistkovky).
Cyklovač je určen pro hračičky a pro lidi,co umí pájet.
Ti co to tam chcou jen tak nabastlit,tak radši nic nedělejte.
Budu to zasílat emailem (dvě podrobné A4 i s fotem)
Kdo to chce chce,tak zdendajenda@centrum.cz
Cyklovač je určen pro hračičky a pro lidi,co umí pájet.
Ti co to tam chcou jen tak nabastlit,tak radši nic nedělejte.
Budu to zasílat emailem (dvě podrobné A4 i s fotem)
Kdo to chce chce,tak zdendajenda@centrum.cz
- Reklama
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Tady uz je to samy ne? https://www.astra-g.cz/pametovy-cyklovac-steracu/
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Mně ten nefunkční cykl při ostřiku vůbec nevadí. Spíš jsem rád, že je tato funkce zrušená, protože si nastříkám vodu na okno a pak jej teprve otřu - stěrače nestírají prach a písek na sucho.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Já sem si na ten ostřik se stěračem zvykl a jsem spíš rád,že to tak funguje (ikdyž je tam prach).Záleží na tom,jak je kdo zvyklej.Je ale blbý,že u odpojeného multimeru je odpojené i relé v pojistkovce a tudíž výstupní tranzistor multimeru není zatížen (ikdyž se nevyužívá).Tím by se mohl multimer částečně poškodit.Pokud bude zájem,tak napíši co stím udělat.Hlavně mi napište odkaz který cyklovač byl namontován (zapojení z kterých stránek).
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimeru
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimeru
toto je tan navod od DavidaB, dufam ze sa nenahneva
Cyklovač nejen pro Zafiru-aneb jak využít multimer.
Ve fóru jsem nenalezl správné zapojení cyklovače -hlavně sem nechtěl strkat dráty do pojistkovky a něco dotahovat k volantu.
Popsaný cyklovač využívá opět AEV 2062 a je namontován pod volantem a hlavně je zachováno ostřikování se stíráním skla.
Cyklovač je namontován v pěti autech a bez problémů funguje
NEZODPOVÍDÁM ZA NĚJAKÉ ŠKODY VZNIKLÉ ŠPATNOU INSTALACÍ.
PÁJEČKU NEPOUŽÍVEJTE PISTOLOVOU,ALE PRO ELEKTRONIKU CMOS (MŮŽE DOJÍT KE ZNIČENÍ AEV 2062 ALE I ELEKTRONIKY V AUTĚ!!!!!!
Je potřeba
1. zakoupit AEV 2062 (výrobce Kroměříž)
2. pokud je cyklovač odzkoušený např.v jiném autě (Felície),tak zkrátit vývody asi na 3mm (cyklovač by se s autokonektory špatně vměstnával pod volant).POZOR PŘIJDETE O ZÁRUKU NA CYKLOVAČ!!!!PROTO RADŠI ODZKOUŠET!!
3. všechny dráty se zapájí přímo na konektory a ochrání se smršťovací bužírkou
4. spojit svorky 53M s 53S a nechat drát asi 30cm dlouhý (např.žlutý)
5. spojit svorky 31 a T a nechat drát asi 30cm dlouhý (např.černý)
6. ke svorce 15 připájet drát asi 30cm dlouhý (např.červený)
7. ke svorce I připájet drát asi 30cm dlouhý (např.zelený)
8. v autě odpojit baterii (zakóduje se rádio,tak si zežeňte kód)
9. natočit volant tak,aby se daly odšroubovat dva křížové šrouby (mezi volantem a krytem)
10. odklopit vrchní kryt za volantem
11. odšroubovat dva vrchní torxy
12. odšroubovat torx pod volantem
13. vyklopit páčku pro štelování volantu a odšroubovat torx na této páčce
14. u páčky pro stěrače zmáčknout zajišťovací kolíky a vycvaknout páčku do prava
15. odpojit konektor od páčky a vyhledat kontakty na páčce 31, 53a, J.
16. na protikusu konektoru u vývodu J zkrátit drát na 5cm (od konektoru).Tím vzniknou dva dráty (jeden k páčce a druhý směrem k multimeru)
17. žlutý drát od AEV se připájí k drátu J (rozdělený drát směrem ke konektoru) a nasuňte na drát smršťovací bužírku
18. zelený drát od AEV se připájí k drátu J (rozdělený drát směrem k multimeru) a nasuňte na drát smršťovací bužírku
19. černý drát od AEV naletovat přímo na svorku 31(konektor spojený s drátem k multimeru ze strany jak vedou dráty)
20. červený drát od AEV naletovat přímo na svorku 53a (konektor spojený s drátem k multimeru ze strany jak vedou dráty)
21. zkontrolovat správnost zapojení a zacvaknout konektor do páčky
22. zapojit baterii a zkusit funkci cyklovače -po zapnutí do první polohy jednou setře a potom páčku dát do polohy 0.Až je potřeba sklo setřít,tak opět dát do první polohy a nechat páčku v první poloze.Tím vznikne čas,který si bude cyklovač pamatovat (kdykoli se dá změnit).
23. Odpojit baterii a zahřát smršťovací bužírky (pěkně obemknou drát)
24. cyklovač umístit pod volant a stahovacími páskami zafixovat
25. zkontrolovat,zda se vodiče někde nedotýkají
26. složit kryty volantu nazpět
27. připojit baterii
Závěr:AEV je chráněn pojistkou,která je namontována uvnitř a také z instalace auta
Cyklovač nejen pro Zafiru-aneb jak využít multimer.
Ve fóru jsem nenalezl správné zapojení cyklovače -hlavně sem nechtěl strkat dráty do pojistkovky a něco dotahovat k volantu.
Popsaný cyklovač využívá opět AEV 2062 a je namontován pod volantem a hlavně je zachováno ostřikování se stíráním skla.
Cyklovač je namontován v pěti autech a bez problémů funguje
NEZODPOVÍDÁM ZA NĚJAKÉ ŠKODY VZNIKLÉ ŠPATNOU INSTALACÍ.
PÁJEČKU NEPOUŽÍVEJTE PISTOLOVOU,ALE PRO ELEKTRONIKU CMOS (MŮŽE DOJÍT KE ZNIČENÍ AEV 2062 ALE I ELEKTRONIKY V AUTĚ!!!!!!
Je potřeba
1. zakoupit AEV 2062 (výrobce Kroměříž)
2. pokud je cyklovač odzkoušený např.v jiném autě (Felície),tak zkrátit vývody asi na 3mm (cyklovač by se s autokonektory špatně vměstnával pod volant).POZOR PŘIJDETE O ZÁRUKU NA CYKLOVAČ!!!!PROTO RADŠI ODZKOUŠET!!
3. všechny dráty se zapájí přímo na konektory a ochrání se smršťovací bužírkou
4. spojit svorky 53M s 53S a nechat drát asi 30cm dlouhý (např.žlutý)
5. spojit svorky 31 a T a nechat drát asi 30cm dlouhý (např.černý)
6. ke svorce 15 připájet drát asi 30cm dlouhý (např.červený)
7. ke svorce I připájet drát asi 30cm dlouhý (např.zelený)
8. v autě odpojit baterii (zakóduje se rádio,tak si zežeňte kód)
9. natočit volant tak,aby se daly odšroubovat dva křížové šrouby (mezi volantem a krytem)
10. odklopit vrchní kryt za volantem
11. odšroubovat dva vrchní torxy
12. odšroubovat torx pod volantem
13. vyklopit páčku pro štelování volantu a odšroubovat torx na této páčce
14. u páčky pro stěrače zmáčknout zajišťovací kolíky a vycvaknout páčku do prava
15. odpojit konektor od páčky a vyhledat kontakty na páčce 31, 53a, J.
16. na protikusu konektoru u vývodu J zkrátit drát na 5cm (od konektoru).Tím vzniknou dva dráty (jeden k páčce a druhý směrem k multimeru)
17. žlutý drát od AEV se připájí k drátu J (rozdělený drát směrem ke konektoru) a nasuňte na drát smršťovací bužírku
18. zelený drát od AEV se připájí k drátu J (rozdělený drát směrem k multimeru) a nasuňte na drát smršťovací bužírku
19. černý drát od AEV naletovat přímo na svorku 31(konektor spojený s drátem k multimeru ze strany jak vedou dráty)
20. červený drát od AEV naletovat přímo na svorku 53a (konektor spojený s drátem k multimeru ze strany jak vedou dráty)
21. zkontrolovat správnost zapojení a zacvaknout konektor do páčky
22. zapojit baterii a zkusit funkci cyklovače -po zapnutí do první polohy jednou setře a potom páčku dát do polohy 0.Až je potřeba sklo setřít,tak opět dát do první polohy a nechat páčku v první poloze.Tím vznikne čas,který si bude cyklovač pamatovat (kdykoli se dá změnit).
23. Odpojit baterii a zahřát smršťovací bužírky (pěkně obemknou drát)
24. cyklovač umístit pod volant a stahovacími páskami zafixovat
25. zkontrolovat,zda se vodiče někde nedotýkají
26. složit kryty volantu nazpět
27. připojit baterii
Závěr:AEV je chráněn pojistkou,která je namontována uvnitř a také z instalace auta
ASTRA G, 99, 1.6 X16SZR, EDÍCIA 100, STRIEBORNÁ METALÍZA
Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimeru
Davidovo schéma funguje, mám cyklovač podle něj, jen jsem nepájel, dal vše na konektory a relé mám pod bočním krytem tunelu vedle plynového pedálu (je tam výztužné žebro, ke kterému jsen přišrouboval držák na samostatné relé, bohužel nevím z čeho původně byl) a dráty protažené k páčce na volantu. Konektory na relé jsem samozřejmě nemusel krátit. (pod krytem je místa .... ) . Jsem spokojený, protože hrkat páčkou každou chvíli to bylo "na prášky" .
Zafira99 1.8 16V Elegance
Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimeru
No neviem chlapi, aj to ešte niekomu ide? Dnes som to robil a bol som velmi sklamaný
Nefunguje mi to. Všetko som robil podla toho návodu, desať krát som si to prekontroloval a nič. Keď som dal páčku do prvej polohy, tak sa mi stierače ani nepohli. Potom som to prekontroloval ešte 5x a všetko som mal v poriadku a vôbec mi to nefunguje. Tak som si myslel že mám pokazený cyklovač. Strčil som ho do felicie a tam išiel. A u mňa to nefunguje! Neviete v čom som mohol urobiť chybu?
Môj postup (pre istotu):
Spravil som si dva kábliky s dvomi konektormi (jeden káblik=2konektory), jeden kábel+jeden konektor a jeden kábel + jeden mini konektor
Zapojil som ich na cyklovač, kde som spojil jedným káblikom 53M+53S, druhým káblikom 31+T, na 15-ku jeden kablik a na I druhý káblik
Vznikli mi 4 kábliky.
Káblik, čo vedie na konektor páčky J som precvakol. 53M + 53S (čo su spojené na cyklovači) som zapojil na precvaknutý káblik čo vedie k páčke.
Od konektoru cyklovača I som zapojil na druhý (precvaknutý) káblik smerom do multitimeru.
Káblik čo vedie od konektoru cyklovača 31 + T som naletoval priamo na konektor 31 u páčky
Káblik čo vedie od konektoru cyklovača 15 som naletoval priamo na konektor 53a u páčky
Zacvakol som páčku naspäť zapnem klučik potom dám na prvú polohu a NIČ!
Nemôže byť v návode nejaký preklep alebo chyba?
Ešte som našiel toto:
Jestli chceš programovatelný cyklovač,
tak musíš udělat tohle -
1. koupit cyklovač do Feldy - AEV 2062 (cca.200 kč)
označení kontaktů na relé není, musíš se podívat
na http://www.gogohy.szm.sk/2062.GIF tam je to popsané
2. původní relé vytáhneš, opíšeš si označení kontaktů
3. sundáš kryt kolem volantu, aby ses dostal k páčce
stěrače
4. vyndáš páčku i s konektorem, vyndáš páčku z konektoru
5. u kontaktů na páčce najdeš jejich označení
6. u páčky jsou důležité dva kontakty -
J a W ( nebo WF )
J je pro funkci stírání
W je pro funkci ostřik a stírání
pokud tam náhodou bude označení jiné, jednoduše si
zkoušečkou můžeš "propísknout", které kontakty
jsou spínané ( J a W proti třetímu - myslím 53 )
7. Teď propojíš nové relé takto -
a) relé 53M - do kontaktu původního relé 30
b) relé 53S - do kontaktu původního relé 87A
c) relé 15 - do kontaktu původního relé 87
d) relé I - na kontakt J páčky
d) relé T - na kontakt W páčky
e) relé 31 - na kostru
8. Toť vše, nové relé můžeš uchytit v pojistkové
skříni na suchý zip, mista je tam dost.
Původní kabely, co vedou od páčky, není třeba přerušovat,
pro propojení s novým relé stačí tyto kabely kousek
odizolovat a propojovací kabely na ně připájet.
Jinak - původní kabel ke kontaktu J vede od multitimeru,
ke kontaktu W vedou dva, jeden od multitimeru a druhým
se spíná ostřik.
Stírání v poloze I a II zůstává zachováno
Čo vám na to mám aj toto vyskúšať?
Nefunguje mi to. Všetko som robil podla toho návodu, desať krát som si to prekontroloval a nič. Keď som dal páčku do prvej polohy, tak sa mi stierače ani nepohli. Potom som to prekontroloval ešte 5x a všetko som mal v poriadku a vôbec mi to nefunguje. Tak som si myslel že mám pokazený cyklovač. Strčil som ho do felicie a tam išiel. A u mňa to nefunguje! Neviete v čom som mohol urobiť chybu?
Môj postup (pre istotu):
Spravil som si dva kábliky s dvomi konektormi (jeden káblik=2konektory), jeden kábel+jeden konektor a jeden kábel + jeden mini konektor
Zapojil som ich na cyklovač, kde som spojil jedným káblikom 53M+53S, druhým káblikom 31+T, na 15-ku jeden kablik a na I druhý káblik
Vznikli mi 4 kábliky.
Káblik, čo vedie na konektor páčky J som precvakol. 53M + 53S (čo su spojené na cyklovači) som zapojil na precvaknutý káblik čo vedie k páčke.
Od konektoru cyklovača I som zapojil na druhý (precvaknutý) káblik smerom do multitimeru.
Káblik čo vedie od konektoru cyklovača 31 + T som naletoval priamo na konektor 31 u páčky
Káblik čo vedie od konektoru cyklovača 15 som naletoval priamo na konektor 53a u páčky
Zacvakol som páčku naspäť zapnem klučik potom dám na prvú polohu a NIČ!
Nemôže byť v návode nejaký preklep alebo chyba?
Ešte som našiel toto:
Jestli chceš programovatelný cyklovač,
tak musíš udělat tohle -
1. koupit cyklovač do Feldy - AEV 2062 (cca.200 kč)
označení kontaktů na relé není, musíš se podívat
na http://www.gogohy.szm.sk/2062.GIF tam je to popsané
2. původní relé vytáhneš, opíšeš si označení kontaktů
3. sundáš kryt kolem volantu, aby ses dostal k páčce
stěrače
4. vyndáš páčku i s konektorem, vyndáš páčku z konektoru
5. u kontaktů na páčce najdeš jejich označení
6. u páčky jsou důležité dva kontakty -
J a W ( nebo WF )
J je pro funkci stírání
W je pro funkci ostřik a stírání
pokud tam náhodou bude označení jiné, jednoduše si
zkoušečkou můžeš "propísknout", které kontakty
jsou spínané ( J a W proti třetímu - myslím 53 )
7. Teď propojíš nové relé takto -
a) relé 53M - do kontaktu původního relé 30
b) relé 53S - do kontaktu původního relé 87A
c) relé 15 - do kontaktu původního relé 87
d) relé I - na kontakt J páčky
d) relé T - na kontakt W páčky
e) relé 31 - na kostru
8. Toť vše, nové relé můžeš uchytit v pojistkové
skříni na suchý zip, mista je tam dost.
Původní kabely, co vedou od páčky, není třeba přerušovat,
pro propojení s novým relé stačí tyto kabely kousek
odizolovat a propojovací kabely na ně připájet.
Jinak - původní kabel ke kontaktu J vede od multitimeru,
ke kontaktu W vedou dva, jeden od multitimeru a druhým
se spíná ostřik.
Stírání v poloze I a II zůstává zachováno
Čo vám na to mám aj toto vyskúšať?
Opel Astra G Caravan r.v.99 1.6 16V X16XEL
OP-COM
OP-COM
Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimeru
V bodě 16. se přeruší drát a pájí se tam žlutý a zelený. Tyto dva přehoď na relátku a mělo by to jít. Nic s tím nezkazíš.
Zafira99 1.8 16V Elegance
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimetru
promazal jsem tady přísěvky typu "pošli mi to taky"
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimetru
Ok. Vyskúšam
No moment, na relátku su so žltým spojené dva konektory. Keby že myslíš prehodiť ich na tých prerušených káblikoch, tak to chápem. Ale neviem ako na relátku !?!
No moment, na relátku su so žltým spojené dva konektory. Keby že myslíš prehodiť ich na tých prerušených káblikoch, tak to chápem. Ale neviem ako na relátku !?!
Opel Astra G Caravan r.v.99 1.6 16V X16XEL
OP-COM
OP-COM
Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimetru
Myslel jsem to na těch přerušených káblikoch, nedošlo mi hned, že na žlutém jsou dva vývody na relé. Sorry . Taky mi to při montáži nešlo a po přehození těch dvou káblíků to začlo fungovat. Mám to všechno nepájené, jen na konektorech a "zlodějích", tak to byla hračka.Tehdy jsem si myslel, že jsem to špatně pochopil z návodu.kukajz píše:Ok. Vyskúšam
No moment, na relátku su so žltým spojené dva konektory. Keby že myslíš prehodiť ich na tých prerušených káblikoch, tak to chápem. Ale neviem ako na relátku !?!
Zafira99 1.8 16V Elegance
Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimetru
Ok tak už mi je to jasné Tak týždni sa sa znovu pustím na to. Dík
Opel Astra G Caravan r.v.99 1.6 16V X16XEL
OP-COM
OP-COM