tady jsou nějaké informace
http://www.autobaterie.com/rady-a-tipy
http://www.apm.cz/link_files/udrzba_autobaterii.pdf
a můj názor.
i zasulfatovaná baterka jde speciálnim nabíjecím postupem zrenovovat.při tomto postupu a pravidelné
údržbě je životnost i 10 a více let, ale to každý nedosáhne.(pulsní nabíjení)
mýty a fakta o bezúdržbových bateriích
mýty a fakta o bezúdržbových bateriích
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
- Reklama
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: mýty a fakta o bezúdržbových bateriích
To je pravda,když se ti zesype jeden článek,můžeš to nabíjet jak chceš.No a ta sulfatace to je následek chování řidiče k baterce popř.neježdění s autem.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Re: mýty a fakta o bezúdržbových bateriích
No jo, jenže tu bavíte o klasických Pb bateriích,
ale existují bez údržbovky, mají suchý článek, repl. jsou to folie sbalené do válečků, kdysi na MSV je ukazovali, - měli dosti zničený - prý brokovnicí rozstřelený (podle videa) spodek, a přesto startovala malej fiátek..nevzpomenu si na název...ale ve znaku byl bizon...
ale existují bez údržbovky, mají suchý článek, repl. jsou to folie sbalené do válečků, kdysi na MSV je ukazovali, - měli dosti zničený - prý brokovnicí rozstřelený (podle videa) spodek, a přesto startovala malej fiátek..nevzpomenu si na název...ale ve znaku byl bizon...
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
Re: mýty a fakta o bezúdržbových bateriích
to nejsou bezúdržbovky, ale gelové, a ty tady asi má pouze max 0,5% Opláků, a s dírama funguje tak max. 1 den
- než vlastně vyschnou
toto se týká všech baterií, PB, s VÁPNÍKEM i se STŘÍBREM, princip je u všech stejný.
tady je něco o gelovkách, http://www.baterie-shop.cz/autobaterie- ... 2_102.html
jeden podstatný údaj tam ale chybí, nabíjecí proud 14,2 max: 14,4 V
- než vlastně vyschnou
toto se týká všech baterií, PB, s VÁPNÍKEM i se STŘÍBREM, princip je u všech stejný.
tady je něco o gelovkách, http://www.baterie-shop.cz/autobaterie- ... 2_102.html
jeden podstatný údaj tam ale chybí, nabíjecí proud 14,2 max: 14,4 V
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
- Jeena
- Příspěvky: 834
- Registrován: 13 srp 2009, 14:55
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: mýty a fakta o bezúdržbových bateriích
prodáváme nabíječky, takže jsem se dostal k tomuhle textu:
Gelový akumulátor
Akumulátor gelový je uzavřený a není schopen odvádět vzniklý plyn při nabíjení po dosažení plného nabití.. Pokud se v nabíjení pokračuje, nafoukne se a zdeformují se desky, v krajním případě obal akumulátoru exploduje. Proto nabíječka určená pro gelové akumulátory, musí být opatřena obvodem, který si při nabíjení akumulátor měří, a když zjistí, že je nabit, přepne nabíjecí napětí z těch nabíjecích skoro 15 V na tzv.udržovací napětí 13,8 V, které akumulátor už dále nenabíjí, neboť je v podstatě stejné, jako napětí nabitého akumulátoru, ale pouze ho udržuje ve stavu plného nabití a nahrazuje ztráty vzniklé samovybíjením. Gelový akumulátor musí být tedy nabíjen nabíječkou, která je pro nabíjení gelových akumulátorů určena, tzn, že má elektronicky hlídané napětí 13,8 V, po jehož dosažení se automaticky přepne na udržovací dobíjení. Takovou nabíječkou lze bez problémů nabíjet i normální akumulátory s tekutým elektrolytem, dokonce s výhodou automatického přepnutí na tzv.udržovací nabíjení. Z výše uvedeného je zřejmé, že nelze v automobilech ani motocyklech nahrazovat baterie s tekutým elektrolytem (lhostejno jestli údržbové či bezúdržbové) gelovou baterií. Pokud tak učiníte, gelovou baterii zničíte, neboť nabíjecí obvod, který není uzpůsoben pro nabíjení gelových akumulátorů, jí bude trvale nabíjet plným nabíjecím napětím kolem 15 V a zničí ji. Obráceně to možné je zcela bez problémů.
Upozornění: Nikdy neodpojujte akumulátor za běhu motoru, protože zcela spolehlivě okamžitě odpálíte elektronický usměrňovač nebo celý alternátor, jehož je součástí, a v horším případě i celou elektroniku, když se nekontrolovaně zvýší napětí v palubní síti až na cca 50 V. To vyjde na pár tisíc až desítek tisíc Kč (podle typu motocyklu či auta).
Důvody použití gelových akumulátorů pro motocykly
Ještě je třeba zodpovědět otázku, proč se vůbec používají gelové akumulátory, když s nimi jsou takové problémy a jsou skoro dvojnásobně dražší než obyčejné s tekutým elektrolytem. Existuje pár důvodů, ne zcela nepodstatných. Gelové akumulátory jsou při stejné kapacitě menší a lehčí, což je zejména pro motocykly důležitý parametr. Gelové akumulátory mají při stejné kapacitě vyšší startovací proud a proto mohou být použity akumulátory s menší kapacitou, které jsou tím pádem menší a lehčí, což je zejména pro motocykly důležitý parametr, a to už po druhé. Kapacita motocyklových akumulátorů je totiž dána především velikostí startovacího proudu, protože po nastartování už je celý motocykl zásobován z alternátoru. Gelové akumulátory se nemohou vylít a tak při položení motocyklu, což je rozhodně častější případ, než auta, se nevylije elektrolyt a nic nezničí. Gelové akumulátory jsou zcela uzavřené a neodpařují se, a tak nedochází k zrezivění schránky na motocyklu.
--
Gelový akumulátor
Akumulátor gelový je uzavřený a není schopen odvádět vzniklý plyn při nabíjení po dosažení plného nabití.. Pokud se v nabíjení pokračuje, nafoukne se a zdeformují se desky, v krajním případě obal akumulátoru exploduje. Proto nabíječka určená pro gelové akumulátory, musí být opatřena obvodem, který si při nabíjení akumulátor měří, a když zjistí, že je nabit, přepne nabíjecí napětí z těch nabíjecích skoro 15 V na tzv.udržovací napětí 13,8 V, které akumulátor už dále nenabíjí, neboť je v podstatě stejné, jako napětí nabitého akumulátoru, ale pouze ho udržuje ve stavu plného nabití a nahrazuje ztráty vzniklé samovybíjením. Gelový akumulátor musí být tedy nabíjen nabíječkou, která je pro nabíjení gelových akumulátorů určena, tzn, že má elektronicky hlídané napětí 13,8 V, po jehož dosažení se automaticky přepne na udržovací dobíjení. Takovou nabíječkou lze bez problémů nabíjet i normální akumulátory s tekutým elektrolytem, dokonce s výhodou automatického přepnutí na tzv.udržovací nabíjení. Z výše uvedeného je zřejmé, že nelze v automobilech ani motocyklech nahrazovat baterie s tekutým elektrolytem (lhostejno jestli údržbové či bezúdržbové) gelovou baterií. Pokud tak učiníte, gelovou baterii zničíte, neboť nabíjecí obvod, který není uzpůsoben pro nabíjení gelových akumulátorů, jí bude trvale nabíjet plným nabíjecím napětím kolem 15 V a zničí ji. Obráceně to možné je zcela bez problémů.
Upozornění: Nikdy neodpojujte akumulátor za běhu motoru, protože zcela spolehlivě okamžitě odpálíte elektronický usměrňovač nebo celý alternátor, jehož je součástí, a v horším případě i celou elektroniku, když se nekontrolovaně zvýší napětí v palubní síti až na cca 50 V. To vyjde na pár tisíc až desítek tisíc Kč (podle typu motocyklu či auta).
Důvody použití gelových akumulátorů pro motocykly
Ještě je třeba zodpovědět otázku, proč se vůbec používají gelové akumulátory, když s nimi jsou takové problémy a jsou skoro dvojnásobně dražší než obyčejné s tekutým elektrolytem. Existuje pár důvodů, ne zcela nepodstatných. Gelové akumulátory jsou při stejné kapacitě menší a lehčí, což je zejména pro motocykly důležitý parametr. Gelové akumulátory mají při stejné kapacitě vyšší startovací proud a proto mohou být použity akumulátory s menší kapacitou, které jsou tím pádem menší a lehčí, což je zejména pro motocykly důležitý parametr, a to už po druhé. Kapacita motocyklových akumulátorů je totiž dána především velikostí startovacího proudu, protože po nastartování už je celý motocykl zásobován z alternátoru. Gelové akumulátory se nemohou vylít a tak při položení motocyklu, což je rozhodně častější případ, než auta, se nevylije elektrolyt a nic nezničí. Gelové akumulátory jsou zcela uzavřené a neodpařují se, a tak nedochází k zrezivění schránky na motocyklu.
--
ASTRA G Caravan 1.4 16V (X14XE) Edition 2000