Další návod od Apika, díky. Proč nezávislými lampičkami? Protože nejsou nijak závislé na středním světle (stmívači). Lze je sepnout a vypnout nezávisle na otevření dveří, nebo povytaženém přepínači světel.
Pár kluků si to tu zapojovalo tak, že jim to svítí stejně jako žárovka prostřední (hlavní), což podle mého názoru ztrácí smysl (ale jake je libo 🙂 ).
Sehnal jsem si stropní světlo se čtecími lampičkami. Co vím, tak existují 2 druhy. Jedna celoprůhledná s černými knoflíky (tuším, že jí má třeba AstraMan) a druhá viz níže, kde se dají čtecí lampičky štelovat. Nevím přesně do kterých modelů se co přesně dodávalo, ale já jí mám z angl. Vauxhall Vectra B (EDIT: Tento typ byl prý standardně v Omeze). Prostřední hlavní žárovka je sulfitka 10W a boční čtecí jsou stejné jako parkovačky, tzn. 5W.
Část první – Úprava a přípravy pro montáž:
* provedeme propojení dvou kontaktů (viz foto)
* zaizolujeme jeden nepotřebný kontakt (viz foto)
* vyrobíme krátký ukostřovací kablík (viz foto)
* připravíme spojovací materiál a nářadí
* provedeme zkoušku funkce (viz foto)
Část druhá – montáž do vozu:
* demontujeme původní stropní světlo
* pomocí samořezného šroubu a vějířových podložek upevníme připravený ukostřovací kablík ke střeše – k dispozici jsou od výroby dva připravené otvory (viz foto)
* připojíme kabeláž (červený drát je +12V – společný pro všechny žárovky, šedý je kostra pro prostřední světlo (přes stmívač) a nově vyrobený (zelený) je pevná kostra pro čtecí lampičky) (viz foto)
* světlo nasadíme a provedeme kontrolu funkce (viz foto)
* nastavíme čtecí lampičky dle libosti
Diskusi k tomuto tématu najdete na našem fóru – DM: Stropní světlo s lampičkami – montáž