Nejvíce zájemců o ojetý automobil si v Česku vybírá Škodu Fabia nebo Opel Astra. Server iHNed.cz to zjistil, když oslovil dva největší české autobazary.
Podle statistik Svazu dovozců automobilů se v roce 2007 prodalo na českém
trhu celkem 345 tisíc vozidel. Z toho ojetin bylo celých 213 tisíc kusů. Jejich
prodej tak například oproti roku 2006 stoupl o 16 procent.
„Hlavní zájem je jednoznačně o škodovky,“ řekl iHNed.cz mluvčí
bazaru AAA Auto Milan Smutný.
Bestsellerem je Škoda Fabia. V těsném závěsu ji následují Felicia a Octavia.
Další příčky už drží vozy zahraniční výroby. Zákazníky láká Opel Astra, Ford
Mondeo, Escort nebo Renault Laguna.
Podobné statistiky mají také u Auto ESA. Jen pořadí na předních příčkách je v
rámci tuzemské značky proměněné. Žebříčku vévodí Škoda Felicia následovaná
Octavií a Fabií. Velký zájem je opět o Opel Astra a Fordy Mondeo, Focus a Escort.
Nejhledanější auto by tedy vypadalo podobně jako na naší koláži. První
polovinu tvoří Škoda Fabia. Za B sloupkem už ale vůz mění tvary do Opelu Astra.
Inspirace na „slepení“ dvou vozidel přišla z Německa. Dva tamní
internetové portály obchodující s ojetinami spolu postavily nejhledanější vůz.
Podle jejich statistik mají totiž Němci zájem především o Volkswagen Golf III a
BMW řady 3.
Serverům stačilo jen pozvat šikovné mechaniky a vůz slepený ze dvou mohl
vyrazit na silnici. Vpředu VW, vzadu BMW si můžete prohlédnout internetových
stránkách německého deníku
Welt.