Na základě spousty dotazů na výměnu, postup demontáže atd… jsem se rozhodl nafotit důležité kroky k výměně O kroužků topení.
Nejprve bych začal povolením těchto dvou šroubů, je to nejhorší práce, málo místa, špatný přístup.
Motorová přepážka, šrouby drží odtokové kolínko kondenzu klimy.
Dle mých zkušeností je nejlepší pro povolení uvedených šroubů ráčna s prodloužením a ořech TORX 20.
Pokud máme povolené šrouby v motorovém prostoru, povolíme šrouby držící střed. tunel.
Vsuneme šroubovák a ve směru šipky zatlačíme
Povolíme šrouby č.1, převlečeme manžetu řadící páky přes kouli, poté povolíme šroub č. 2.
Zasuneme šroubovák 1. a zatlačíme 2
Vysuneme konektory ze šachet
povolíme 4 šrouby držící střed. tunel
po odšroubování uvedených šroubů odděláme střed tunel. Máme přístup ke spodnímu krytu radiátoru topení, odcvákáme sponky a kryt taktéž odděláme. Máme přístup přímo k radiátoru.
Před demontáží radiátoru je nutno vypustit vodu ze systému, jinak vyteče do auta!!!!!
U některých typů je mezi radiátorem a trubkami jdoucíma od motoru elektr. ventil, u jiných jsou pouze plast. spojky.
Snímek použit z jiného vlákna, poděkování autorovi.
Systém spojení je ovšem stejný, rovněž počet O kroužků, jsou 4.
Spojení je zajištěno sponou tvaru C, takže pouze tyto spony popotáhneme, odsuneme a máme radiátor volný. Je možné, že bude na trubkách ,,zatuhlý,, je třeba vyvinout sílu, abychom radiátor z trubek stáhli.
Vyměníme O kroužky, doporučuji vyměnit všechny najednou a před zpětnou montáží doporučuji kroužky namastit silikonovým tukem na gumu / není problém sehnat ve speciálkách na těsnění/ , nebo se dá sehnat nouzově v servisech na vysokotlakou čistící techniku pod názvem SILICON FETT. Jednak se bude systém kompletovat snadněji, jednak se prodlouží životnost kroužků.
Montáž provedeme v opačném pořadí jak demontáž.
Autor tohoto článku nenese žádnou odpovědnost za škody způsobené neodborným zásahem.
Tento článek je pouze ilustrativní.
Hany
Verze PDF ke stažení ZDE.