Po výměně O kroužků na ventilu radiatoru topení.
Po výměně O kroužků na ventilu radiatoru topení.
Ahoj všem, moc vás všechny prosím o radu. Po výměně čtyř O kroužků a spon na ventilu radiátoru topení mechanik nalil chladící kapalinu, nastartoval motor, nechal ho ohřát na necelých 80 stupňů, což není provozní teplota a potom otevřel nádržku chladící kapaliny asi na 2 minuty a zase jí zavřel. Asi dva dny jsem jezdil a pak jsem si přečetl, že by se měl správně chladící systém odvzdušnit takto-nastartovat motor, pustit topení na plný výkon pak otevřít nádržku chladící kapaliny, a nechat auto ohřát na provozní teplotu, pak vypnout motor zavřít nádržku a hotovo. To vše jsem dodatečně po čtyřech dnech udělal podle tohoto návodu. Pak jsem ještě několikrát, ale vždy po pár dnech po jízdě při teplé chladící kapalině otevřel nádržku a nechal z ní odfouknout vzduch, ale teď asi po třech týdnech jsem zkontroloval hladinu chladící kapaliny a ubylo mi asi 3 cm pod rysku. Mechanik jí po nalití a při ohřátém motoru na 80 stupňů měl mírně nad rysku. Je ten 3 cm úbytek chladící kapaliny po třech týdnech normální, mohlo by to být tím, že se postupně po těch třech týdnech chladící systém a radiátor postupně odvzdušnil ? Předem vám všem děkuji za vaše rady a názory
- Reklama
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Po výměně O kroužků na ventilu radiatoru topení.
asi ano, ja ako starý oplak som to nikdy neriešil, nalial som to ako ma byť a po pár dňoch som to skontroloval a popripade aj dolial. Hlavne víčko neuťahuj na fest, je tam pretlakový ventil a on to nemá moc rad!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Po výměně O kroužků na ventilu radiatoru topení.
Díky moc jerry mouse, mě ten úbytek 3 cm chladící kapaliny přišel dost velký, ale když s tím máš zkušenost, že je to normální,tak to asi tak bude. No a k tomu víčku nádržky chladící kapaliny-já ho dotahuji co to jde dost na fest. Co se tedy díky tomu mému utahování může stát špatného. Předem díky za odpovědi.
Re: Po výměně O kroužků na ventilu radiatoru topení.
víčko utahuj normálně, není důvod ho rvát, kdyby bylo víčko špatný tak ti bude tlakovat chladící soustava
jinak ten pokles hladiny je normální, prostě tam byl někde vzduch (jestli to neteče i po výměně si předpokládám kontroloval)
jinak ten pokles hladiny je normální, prostě tam byl někde vzduch (jestli to neteče i po výměně si předpokládám kontroloval)
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: Po výměně O kroužků na ventilu radiatoru topení.
Díky moc za odpověď Vojto a jak poznám, že mi tlakuje chladící soustava? Když mám auto po jízdě zahřáté na provozní teplotu a otevřu nádržku chladící kapaliny tak mi vždy po otevření víčka dost zasyčí a ofoukne vzduch.
- marcus_Astra_
- Příspěvky: 505
- Registrován: 01 pro 2013, 21:29
- Bydliště: Blatná na Ostrove
Re: Po výměně O kroužků na ventilu radiatoru topení.
To je normálna reakcia po otvorení viečka chladiacej zmesi pri zohriatom motore, toho sa báť nemusíš
Marcus_Astra_G_1,8_X18XE1_1998_220 000 tkm_Run_to_OPC-Line_from_GM_Parts
Vectra_B_Caravan_2.2_DTi_Y22DTR_2001_360 000 tkm_Original_Crankshaft_and_Engine_
OP-COM-diagnostika_v.1.39_EN
Vectra_B_Caravan_2.2_DTi_Y22DTR_2001_360 000 tkm_Original_Crankshaft_and_Engine_
OP-COM-diagnostika_v.1.39_EN
-
- Příspěvky: 363
- Registrován: 18 dub 2011, 14:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po výměně O kroužků na ventilu radiatoru topení.
????Vojta píše:víčko utahuj normálně, není důvod ho rvát, kdyby bylo víčko špatný tak ti bude tlakovat chladící soustava
toto je ako co za blbost co si napisal ..?
Chladiaca sustava je pod tlakom pocas celej doby zahriatia / zohriatia na prevadzkovu teplotu.
Od momentu zahrievania totiz funguje v chladiacej kvapaline to, co priroda zariadila, teda teplotna roztaznost. EXPANZIA
EXPANZNA NADOBKA je "take to priesvitne oneeeeee" do coho sa leje chladiaca kvapalina.
Chladiaca kvapalina je zamerne udrzianavana pod vyssim ;nez atmosferickym; tlakom, koli zvyseniu bodu varu.
Expanzna nadobka nesmie byt nikdy naplnena na 100% (na MAXimum). Odtoho tam su na nej nakreslene tie rysky MIN a MAX
Z toho teda plynie, ze v expanznej nadobke je okrem samotnej chladiacej kvapaliny aj vzduch. Jednoducho tam vzdy nejaky byt byt musi,
kedze vzduch (plyn) je stalcitelny, narozdiel od kvapalin.
Vicko nadobky teda musi udrzat tlak.
Ano vicka na nadobkach (chladicoch) su sami o sebe (bezpecnostnym) pretlakovym ventilom.
To aby v pripade poruchy (chohokolvek) dokazali "odpustit" prebytocny tlak (pretlak) von (do atmosfery),
a nedotrhalo nam hadice, chladice, motory, radiatory ...a tak...
..toto by si ako automechanik mal vediet ...
Chladiaci system vozidla so spalovacim motorom je totiz v pricipe na chlp rovnaky ako ustredne kurenie domu/bytu.
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
Re: Po výměně O kroužků na ventilu radiatoru topení.
no netreba takovych agresivnich reakci, bylo to mysleno tak ze nezafunguje to odfouknuti a vylitaj hadice jak popisujes... a jen pro info nejsem automechanik
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
-
- Příspěvky: 363
- Registrován: 18 dub 2011, 14:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po výměně O kroužků na ventilu radiatoru topení.
no ..uznavam ze to "teraz po precitani" trochu "agresivne je" ..
nebolo to myslene ako utok, ale ako vysvetlenie pre ostatnych ...
nebolo to myslene ako utok, ale ako vysvetlenie pre ostatnych ...
ale zafunguje ... aj keby to dotahol Herkules .. problem je to potom povolit ...Vojta píše:..bylo to mysleno tak ze nezafunguje to odfouknuti a vylitaj hadice jak popisujes...
Mal som dojem ze hej. Ospravedlnujem sa ...Vojta píše:... a jen pro info nejsem automechanik..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov