Motory 2.0t - 140, 141 a 147 KW

Odpovědět
sabelt
Příspěvky: 755
Registrován: 03 zář 2006, 18:36

Motory 2.0t - 140, 141 a 147 KW

Příspěvek od sabelt » 11 kvě 2010, 09:49

Ahoj lidi, nevíte někdo, jaký jsou zásadní rozdíly ve stavbě těhlech motorů ? proč opel vlastně vyvinul každejrok novej motor ?

Asi každej nesl nakou chybičku nebo tak něco, tak jsem se chtěl zeptat, jestli náhodou o tom nemá někdo povědomí.

Dík Michal. :-)
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...

Reklama
 

brhy
Příspěvky: 2510
Registrován: 12 úno 2008, 13:52
Bydliště: V prdeli na dedine !!!- Zalesie pri BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory 2.0t - 140, 141 a 147 KW

Příspěvek od brhy » 11 kvě 2010, 10:12

podla mna boli len dva c20let a z20let

sabelt
Příspěvky: 755
Registrován: 03 zář 2006, 18:36

Motory 2.0t - 140, 141 a 147 KW

Příspěvek od sabelt » 11 kvě 2010, 18:58

nene :) doopravdy byly 3.

rok vyroby 2001 je 140 KW
rok vyroby 2002-2003 je 141KW
rok vyroby 2003 a starší je 147KW, alias motor OPC.

:-)

A pak se Z20LET dockal 3 diferentních uprav... a to na 170 konu(Z20LEL), znova 200 konu(Z20LER) a pak 240 konu nové OPC (Z20LEH).

Ale to jsou 3 odlisne motory. Ale ten prvni Z20LET mel tři verze a zajimalo by me proc.
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...

Uživatelský avatar
marek
Příspěvky: 350
Registrován: 27 čer 2006, 09:26

Re: Motory 2.0t - 140, 141 a 147 KW

Příspěvek od marek » 20 kvě 2010, 16:56

Tyto tři výkonové verze motoru Z20LET jsou technicky shodné, 140kW a 141kW se liší jen uváděným výkonem (proč je těžko říct), 147kW má jiný software řídící jednotky: 140/141 kW při 5.400 ot. a 250Nm při 1.950-5.200 ot., 147kW při 5.600 ot. a 250Nm při 1.950-5.600 ot.. Verze se 147kW má nepatrně nižší uváděnou spotřebu i emise, nicméně má například méně odolnou spojku, takže určitě nelze říci, že je lepší.

Z20LEL (125kW) a Z20LER (147kW) jsou technicky víceméně shodné se Z20LET, Z20LEH (177kW) je vpodstatě jiný motor.

C20LET je starý 2.0 16V Turbo z Calibry/Vectry A a do Astry se nikdy nemontoval.
Astra Coupé Turbo

sabelt
Příspěvky: 755
Registrován: 03 zář 2006, 18:36

Re: Motory 2.0t - 140, 141 a 147 KW

Příspěvek od sabelt » 22 kvě 2010, 00:05

Tak pane Marek, musim smeknout :-) to je presne to co jsem chtěl slyšet :-)

Doopravdy mi to moc pomohlo a moc děkuju :-)

Doufám, že to zúročím při koupi :-) bal jsem se brat nakou tu 140 či 141 KW verzi ze to bude zavadové :-) ale vypadá to že ne :-)

Tak ještě jednou děkuju moc :-)
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...

Uživatelský avatar
marek
Příspěvky: 350
Registrován: 27 čer 2006, 09:26

Re: Motory 2.0t - 140, 141 a 147 KW

Příspěvek od marek » 23 kvě 2010, 12:38

Není zač.
Astra Coupé Turbo

sabelt
Příspěvky: 755
Registrován: 03 zář 2006, 18:36

Re: Motory 2.0t - 140, 141 a 147 KW

Příspěvek od sabelt » 11 čer 2011, 17:42

Marku, a myslíš, že kdybych vzal řídící jednotku z 147KW a napojil na svuj motor 141kW, že by vše šlapalo jak má ? :-)
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...

Uživatelský avatar
marek
Příspěvky: 350
Registrován: 27 čer 2006, 09:26

Re: Motory 2.0t - 140, 141 a 147 KW

Příspěvek od marek » 12 čer 2011, 00:07

To tedy nevím. Otázka je proč to dělat, když tím auto nezrychlíš. Každý motor, a obzvlášť Z20LET, měl jiný výkon už z výroby - jeden měl 138 kW, další třeba 156 kW. Tyto hodnoty se dále mění s narůstajícími kilometry a měnícím se stavem motoru. Faktorů, které to způsobují je mnoho. Způsob zajetí, kvalita používaného oleje s filtrem a četnost jeho výměn, kvalita vzduchového filtru a jeho včasné výměny (tzv. sportovní filtry životnost motoru a jeho kondici zhoršují), stav turba hlavně vlivem poctivého prohřívání a dochlazování, kondice váhy vzduchu (zde opět tzv. sportovní filtry životnost snižují), stav svíček, stav čidel teploty nasávaného vzduchu a kontroly tlaku turba atd. atd.. Zkrátka, neočekávej, že případnou výměnou za 147 kW řídící jednotku nějak zrychlíš. Už teď můžeš mít výkon vyšší nebo naopak...
Astra Coupé Turbo

sabelt
Příspěvky: 755
Registrován: 03 zář 2006, 18:36

Re: Motory 2.0t - 140, 141 a 147 KW

Příspěvek od sabelt » 12 čer 2011, 19:58

Nooooo :-)

líbí se mi rozebírat takové věci s někým kd otomu evidentně opravdu rozumí :-)))) no díky za info :-) moc se hodí :-) právě si mi ušetřil několik tisíců za RJ :-D

které si odložim na sve vysnen bbska :-) Moc díky :-)
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...

Uživatelský avatar
marek
Příspěvky: 350
Registrován: 27 čer 2006, 09:26

Re: Motory 2.0t - 140, 141 a 147 KW

Příspěvek od marek » 12 čer 2011, 21:11

Prosím.
Astra Coupé Turbo

Uživatelský avatar
tomas3
Příspěvky: 86
Registrován: 19 srp 2010, 17:17
Bydliště: Plzeň

Re: Motory 2.0t - 140, 141 a 147 KW

Příspěvek od tomas3 » 14 čer 2011, 20:10

marek píše:To tedy nevím. Otázka je proč to dělat, když tím auto nezrychlíš. Každý motor, a obzvlášť Z20LET, měl jiný výkon už z výroby - jeden měl 138 kW, další třeba 156 kW. Tyto hodnoty se dále mění s narůstajícími kilometry a měnícím se stavem motoru. Faktorů, které to způsobují je mnoho. Způsob zajetí, kvalita používaného oleje s filtrem a četnost jeho výměn, kvalita vzduchového filtru a jeho včasné výměny (tzv. sportovní filtry životnost motoru a jeho kondici zhoršují), stav turba hlavně vlivem poctivého prohřívání a dochlazování, kondice váhy vzduchu (zde opět tzv. sportovní filtry životnost snižují), stav svíček, stav čidel teploty nasávaného vzduchu a kontroly tlaku turba atd. atd.. Zkrátka, neočekávej, že případnou výměnou za 147 kW řídící jednotku nějak zrychlíš. Už teď můžeš mít výkon vyšší nebo naopak...
Ahoj možná zbytečnej dotaz ale jak dochází ke zkracování životnosti motoru se sportovním filtrem?

Uživatelský avatar
marek
Příspěvky: 350
Registrován: 27 čer 2006, 09:26

Re: Motory 2.0t - 140, 141 a 147 KW

Příspěvek od marek » 14 čer 2011, 20:32

Protože má větší propustnost vzduchu = sníženou schopnost filtrace. Naolejování filtru to nezachrání. Navíc opravdu málokdo provádí olejování tak jak by měl. Jednoduše proto, že je to hodně individuální (vzhledem ke stavu filtru) a návod pro správnou údržbu je obecný. Málo naolejovaný filtr propustí hodně abrazivních nečistot, naopak hodně naolejovaný filtr propustí méně vzduchu (i než obyčejný papírový filtr), tudíž ubere výkon. Je tedy jasné, že přínos tzv. sportovního filtru je dosti diskutabilní a z dlouhodobého hlediska je naopak negativní. Lepší je používat kvalitní normální filtry, např. Mann nebo Mahle a včas je měnit. Záleží samozřejmě na podmínkách, ve kterých se jezdí, ale ideální interval je řekněme 10.000 km nebo 1 rok.
Astra Coupé Turbo

Odpovědět