dobíjanie baterie
dobíjanie baterie
Ahojte, chcem Vás poprosiť o radu, či je nutné pri dobíjani/oživení/ akumulátora odpojiť niektorý kontakt ? Nerad ich odpájam kvoli zakodovanému rádiu, dojazdu el. okien atď... Díky. Mám Astru 2.0 DTL 16 V
Astra G, Y20DTL /60kW/r.v.99
- Reklama
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjanie baterie
Já to nabíjím přímo... vždycky zamknu auto a pak dám svorky na baterku a hotovo. Vždycky v pohodě
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Re: dobíjanie baterie
Jsem celkem zvědav kdo Ti co odpoví, protože na tohle se názory různí. Já ale radím odpojit, vytáhnout z vozu a nabíjet při pokojové teplotě. Sám jsem to ale ne vždycky dělal. Každopádně odpojit baterii od auta - to jsem dělal vždy.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: dobíjanie baterie
Pokud je baterka úplně vybitá a navíc je v mrazu, tak jednoznačně doporučuju baterku vytáhnout a přenést do tepla a pak teprve nabíjet. Jinak to může být pro ni šok a nenávratně se poškodí (ani masáž nepomůže ).
Pokud je OK a jde jen o udržovací dobíjení, tak myslím že neni třeba odpojovat, já to neodpojuji a ještě jsem neměl problém.
Pokud je OK a jde jen o udržovací dobíjení, tak myslím že neni třeba odpojovat, já to neodpojuji a ještě jsem neměl problém.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
Re: dobíjanie baterie
Je OK ide len o pár hodín dobitia aby bola na 100% Díky.
Astra G, Y20DTL /60kW/r.v.99
Re: dobíjanie baterie
Baterie by se měla vždy odpojit, alespoň jeden pól. Ale spousta lidí to nedělá..... Když to necháš, vcelku nic nehrozí.
END
Re: dobíjanie baterie
Ano, přesně jak píše Trdlo (zase máme shodný názor). Vcelku nic nehrozí, ale malé riziko tam je. A i za to malé riziko mi stojí odpojit alespoň jeden pól , a pak srovnat hodiny a rádio.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: dobíjanie baterie
taky doporučuji odpojit, a rádio se seřídí samo.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
-
- Příspěvky: 4563
- Registrován: 09 dub 2007, 19:55
- Bydliště: Hlinsko v Cechcach
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjanie baterie
ja som to tak raz spravil odpojil jeden kontakt hned sa dotkol tam kde bol zaiskrilo prestalo rano sadne m do auta idem odrhnut rosu na prvu polohu stierac ani nepohol smerovka tiez nic iba vysrazne a dialka tiez a bola to blba pojistka a od vtedy to neopajam
Re: dobíjanie baterie
no jo, doporučuji odpojit +.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: dobíjanie baterie
Pánové, já když nabíjím baterii v autě, tak vždy odpojím oba dva kontakty, netrvá to tak dlouho to znovu zapojit a nastavit hodiny a datum, rádio se nastaví samo, nakonec já to rádio ani moc neposlouchám, takže by mě to ani nevadilo, kdybych nějakou dobu jezdil bez naladěného rádia.
Mám ale jiný problém, loni v červnu jsem koupil novou originál baterii v Opelu ( značka GM) určená pro vozy Opel Astra G, 12V 55AH 255CCA DIN 510 CCA EN.
Je to bezúdržbová baterie s tím zeleným okem, asi po cca čtyřech týdnech byla vybitá, tak jsem ji dobil, a tak to opakuji doteď, byl jsem ji reklamovat v servise Mikona Staré Město, reklamace neuznána proto, že jsem tam nechtěl nechat celé auto na celý den, jenom jsem jim tam chtěl nechat tu baterii.
To, že ta baterie je vadná jsem si nechal zjistit u jedné firmy (ALMA) zabývající se prodejem baterií, která shodou okolností má sídlo asi 500 metrů od Opel Mikona, technik této firmy vzal přístroj, opsal si potřebné data ze štítku baterie, no a zjistil, že baterie nemá startovací hodnotu 510 A, ale jen 235 A, při 12 voltech napětí, je jasné, že zelené oko bylo černé.
Pak jsem teprve jel do servisu s tím, že auto tam nenechám, protože alternátor je v pořádku a chyba je v baterii, že ať mě dají nějakou náhradní a nechť si na baterii dělají testy jaké chtějí, byl jsem odmítnut, tak jsem jim vzkázal, že jako zákazník jsem u nich byl naposledy, není to totiž jejich první minela.
Nakonec jsem se vrátil do firmy ALMA, tam jsem si koupil novou baterii, pán co mi ji prodával, přinesl baterii na stůl přede mně, připojil zkušební přístroj a dle hodnot uvedených na štítku baterie ji odzkoušel tak, že mě vysvětlil co který údaj znamená.
Po odzkoušení, ještě nebyla ani zaplacená mi ji namontoval do vozu (starou předtím vymontoval) a znovu ji proměřil (tu novou), vše bylo OK.
Mám ale jiný problém, loni v červnu jsem koupil novou originál baterii v Opelu ( značka GM) určená pro vozy Opel Astra G, 12V 55AH 255CCA DIN 510 CCA EN.
Je to bezúdržbová baterie s tím zeleným okem, asi po cca čtyřech týdnech byla vybitá, tak jsem ji dobil, a tak to opakuji doteď, byl jsem ji reklamovat v servise Mikona Staré Město, reklamace neuznána proto, že jsem tam nechtěl nechat celé auto na celý den, jenom jsem jim tam chtěl nechat tu baterii.
To, že ta baterie je vadná jsem si nechal zjistit u jedné firmy (ALMA) zabývající se prodejem baterií, která shodou okolností má sídlo asi 500 metrů od Opel Mikona, technik této firmy vzal přístroj, opsal si potřebné data ze štítku baterie, no a zjistil, že baterie nemá startovací hodnotu 510 A, ale jen 235 A, při 12 voltech napětí, je jasné, že zelené oko bylo černé.
Pak jsem teprve jel do servisu s tím, že auto tam nenechám, protože alternátor je v pořádku a chyba je v baterii, že ať mě dají nějakou náhradní a nechť si na baterii dělají testy jaké chtějí, byl jsem odmítnut, tak jsem jim vzkázal, že jako zákazník jsem u nich byl naposledy, není to totiž jejich první minela.
Nakonec jsem se vrátil do firmy ALMA, tam jsem si koupil novou baterii, pán co mi ji prodával, přinesl baterii na stůl přede mně, připojil zkušební přístroj a dle hodnot uvedených na štítku baterie ji odzkoušel tak, že mě vysvětlil co který údaj znamená.
Po odzkoušení, ještě nebyla ani zaplacená mi ji namontoval do vozu (starou předtím vymontoval) a znovu ji proměřil (tu novou), vše bylo OK.
Re: dobíjanie baterie
Oliver: No v oplu chtěli celý auto aby mohli přeměřit klidový odběr a možný zkrat na baterii. To se jim ani nedivím, normální postup....
END
Re: dobíjanie baterie
No auto jsem tam přistavené měl, takže nebyl problém třeba měřit jednu hodinu, ale ne celý den, na to já nemám ani čas a ani chuť v tomto servisu něco nechávat, nemůžeš být u toho testování, takže nevíš co s tím dělají!Trdlo píše:Oliver: No v oplu chtěli celý auto aby mohli přeměřit klidový odběr a možný zkrat na baterii. To se jim ani nedivím, normální postup....
Je velice zajímavé, že když jsem byl u firmy ALMA - Staré Město, tak ten pán vzal tester na baterie, vše proměřil snad během deseti, či patnácti sekund a měl hned výsledek!
Ten výsledek i celé měření jsem sledoval a taky mi bylo vše ukazováno a hned vysvětlováno co které údaje znamenají!
Výsledek byl, že na tom testeru se ukázalo to, že baterie musí být vyměněna! Jelikož její startovací ampéry jsou pod více než poloviční hodnotou (235A), ale ta baterie má mít 510A! napětí bylo 12V!
Navíc tu baterii měřil po jízdě, kdy jsem najel cca 20km, než jsem odjížděl z domu, tak jsem ji měřil multimetrem a ukazovala jenom 11,9V, to znamená, že i když jsem musel nastartovat a celou cestu svítit a taky jsem měl zapnutý ventilátor topení, tak za těch 20km se napětí zvýšilo, sice jenom o jednu desetinu voltu, ale to jasně dokazuje, že alternátor je OK!
Taky mě řekl, že kdyby ta baterie měla jenom nízké napětí, tak by se na displeji objevil údaj " baterii okamžitě nabít", ale bylo tam "baterii vyměnit"!
Můj názor je ten, že hoši v Mikoně Staré Město neví která bije.
I kdybych tam měl u toho testování v Mikoně být delší čas (třeba hodinu), tak by se jasně ukázalo, že ta baterie je prostě vadná!
Vloni, když jsem si tu baterii v Mikoně kupoval, tak to byla shoda náhod, byl jsem u nich objednaný na výměnu brzdových lan, mezitím než jsem tam měl přistavit auto, tak mě odešla baterii (ta odešla stářím - 5 let), týden jsem jezdil s vypůjčenou od kamaráda a ta ležela asi jeden rok nepoužívaná ve sklepě, přesto jsem s ní žádné problémy neměl.
To, že jsem tu baterii koupil v Mikoně, bylo proto, že když už jsem u nich to auto měl, tak jsem si tedy nechal u nich vyměnit i tu baterii, byla zrovna nějaká akce, no zase tak velká úspora to oproti baterii od ALMA nebyla, rozdíl v ceně byl o 140,-Kč menší, ale nyní mám o to větší problém!
Mikona Staré Město pro mne není servis, jsou to jenom "výměníci" dílů! To si na autě dokážu udělat kdykoliv sám.
Navíc jejich povýšenost a arogance mi dává jasně najevo, že už po nich nechci vůbec nic.
Re: dobíjanie baterie
Nezastávám se jich, netvrdím že nejsou jen výměnáři, jen jsem napsal proč tam chtěli auto. Na celý den ho určitě nechtěli proto, že by na něm celý den dělali, spíše měli plno na dílně a chtěli to nechat na volnou chvilku. Logický jen je, že aby mohli uznat záruku, chtěli si zkontrolovat auto. Nic víc ani nic míň jsem tím říct nechtěl.
END
Re: dobíjanie baterie
for Trdlo: no já proti tvému názoru nic nemám, ale jak to, že ve firmě ALMA proběhla zkouška jak baterie tak dobíjení alternátoru během patnácti sekund!!
Navíc, ten pán, když jsem se ho zeptal, co by dělal, kdybych tu baterii koupil u něho, tak mi odpověděl: "vyměnil bych ji ihned za novou"! Je prostě vadná!
Navíc, ten pán, když jsem se ho zeptal, co by dělal, kdybych tu baterii koupil u něho, tak mi odpověděl: "vyměnil bych ji ihned za novou"! Je prostě vadná!