Chlazení motoru

Uživatelský avatar
Targus
Příspěvky: 133
Registrován: 26 říj 2010, 16:52

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od Targus » 01 črc 2012, 15:29

chlapi kde môže byť zrada čo to spôsobila ???
nikdy ani extrémnych horkách a kolónach sa mi doteraz neprehrial motor
až pár dní dozadu večer len cca 22 stupňov a teplota naraz cez sto a rýchlo do červeného už pomaly para spod kapoty tak som to vypol aj keď by sa to myslím nemalo no nebolo pomoci
zhasnem to teda a vyjdem a počujem že ventilátor beží
jak to že sa to neuchladilo ???
voda sa nestráca a odvtedy zatiaľ pokoj ...
len už tomu neverím a pri predstave že ho uvarím na dovolenke ...
1.6 16V XEL -

Reklama
 

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od vasekpetr1 » 01 črc 2012, 17:09

Tak se zkus trochu víc rozepsat:
- vody v nádržce před problémem bylo dost?
- bylo to za normální jízdy nebo během přískoků v koloně?
- termostat má kolik najeto?
- prostor okolo (před, za) chladičů je volný?
- nepřidával jsi do vody nějaký "utěsňovač"?
- to je co? rýchlo do červeného už pomaly para spod kapoty - šla už pára nebo jen si to myslíš?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Uživatelský avatar
Targus
Příspěvky: 133
Registrován: 26 říj 2010, 16:52

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od Targus » 01 črc 2012, 20:32

hej vody bolo dosť
boli to "prískoky" (ale aj tak v 50tkach na slnku to neuvaríš a keď sa mi to stalo ukazovalo auto 22)
termostat nový wahler cca 4-5mesiacov
žiadny utesňovač
proste taká paranormálna závada :mrgreen: ale sere ma to a mám ísť aj do tatier a nerád by som to tristo km od domu uvaril :mrgreen: no odvtedy pokoj tak tomu proste nerozumiem
keby človek vedel čo zlyhalo tak to vymení, možno je to otázka času kedy sa to zopakuje
jo a tá para,no to nie že bolo už neviditeľno :mrgreen: bolo už deväť večer a na tom tmavom vpredu už taká trochu vodná hmla bola veru
1.6 16V XEL -

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od vasekpetr1 » 01 črc 2012, 20:59

No když to udělalo zatím jen jednou, tak je to takové vaření z vody - mohl zablbnout termostat, že včas neotevřel, náznak načnutého těsnění pod hlavou (při větší zátěži si válec podfoukne do vody), případně některá spona na hadici si podfoukla, ale to jen teoretizuji. Prostě to do Tater moc nehoň, když se dostaneš do kolony, tak pozvolna bez divočení, hlídej si vodu.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Uživatelský avatar
Targus
Příspěvky: 133
Registrován: 26 říj 2010, 16:52

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od Targus » 01 črc 2012, 22:25

hmmm necháme sa teda prekvapiť :mrgreen:
veru ťažko určiť čo, no jednoznačne niečo zablblo a nie je už v sto percentnom poriadku ...
1.6 16V XEL -

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od Danosss » 06 črc 2012, 11:33

zdravíčko mám jeden takový dotaz.

Cca při 92° se mi spíná ventilátor chladiče a když vypnu motor tak se vypne i kdyby tam bylo 100°. Chtěl bych aby mi po vypnutí motoru třeba ještě 30 sekund jel ventilátor (pokud se při zapnutem motoru sepnul) jde to nějak udělat? díkec
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od Salám » 06 črc 2012, 13:14

A čemu by to mělo být dobré?

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od Danosss » 06 črc 2012, 13:28

když je teď to vedro a vypnu motor a nechám to třeba 5 minut a pak otočím zapalováním tak mi teplota vystoupá ještě dal než když jsem motor vypnul, proto bych chtěl aby se po vypnuti motoru ještě chvili chladil aby mi to neslo k 100°
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Uživatelský avatar
mirda2908
Příspěvky: 5276
Registrován: 31 črc 2009, 16:04
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od mirda2908 » 06 črc 2012, 13:50

danos ono to tak ma byt ma to kazdy opel,kdyz vypnes motor a pak pootocis klickem do prvni polohy teplota se zvedne pres 90 a spusti ventilator,ale automaticky jak nastartujes teplota klesne na 88nebo 90stupnu.Vis ze ford to tak ma jak ti ale je to zbytecna vec stejne kdyz mas vyplej motor ochlazuje se pomalu
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od Danosss » 06 črc 2012, 14:01

když nastartuju tak az pak se mi sepne ventilator se mi zda a cekam az se to ochladi a ne ze by mi hned spadlo na provozní teplotu. myslim si že by i motoru vice prospelo kdyby se pak chladil aby zbytecne nesel do vyšších teplot :)
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od Salám » 06 črc 2012, 20:19

Jenže když motor stojí, tak kolem něho můžeš mít větráků kolik chceš a stejně se uvnitř nechladí-chladící okruh stojí.
To si můžeš rovnou otevřít kapotu a foukat na to, pokud Tě to tak trápí :mrgreen:

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od Danosss » 06 črc 2012, 21:22

Tak to se omlouvám tohle jsem nevěděl.
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od vasekpetr1 » 07 črc 2012, 15:10

Danoss nic ve zlém, ale hledáš problémy tam, kde nejsou. Myslíš, že jsou u Adama takoví blbci, že by motor nechali přehřívat při velkých hicech? Jak ti už napsal salám - chladící okruh stojí, takže to, že budeš ochlazovat vodu v chladiči, to ti vodu v bloku motoru neochladí. Ten motor je na to stavěný, že se takto nahřeje a pak pozvolna zchládne. Naopak mu nesvědčí, když bys ho lokálně na jednom místě prudce ochladil.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od Danosss » 07 črc 2012, 15:49

Ok chápu. Aspoň jsem zase o něco chytřejší. Omlouvám se Vám a diky.
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Uživatelský avatar
kubeSRi
Příspěvky: 2029
Registrován: 03 dub 2011, 17:52
Bydliště: Zlinsko

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od kubeSRi » 07 črc 2012, 16:23

jsou blbci! co opel frontea? ha!!!! tam se vaří....jinak zvýšit chladící výkon taky plánuji.letní rakouské kolony mě naučily že je třeba nevěřit automobilce,když už jsi i plánoval sportovní úpravy nebo jezdit závodněj tak udělat výdech kapoty(uzaviratelný na zimu a déšt',plech napoejný na servo co se zasune)...taky dat lepší větrák chladiče třeba ze saabu turbo-2větráky a jeden zapínat nezávisle :wink: samozřejmě zvětšit otvor v nárazníku aby vzuch měl kama přijít :mrgreen:
astra G 5dv: xenony,opc front,16''corsa D... momentálně bílá+černá střecha a ruzne upravy...

Odpovědět