No o EGR som čítal celé hodiny, aj tu. Skoro všetko je o zaslepovaní, ale nič, čo by mi pomohlo nájsť chybu. Ak sa ten EGR otvára cez relé, potom môže mať len 2 stavy, nie? Našiel som aj EGR cheater a tiež to vyzeralo byť na 2 stavy.
Môj EGR vyzerá úplne rovnako, ako originál, inak by tam asi ani nešiel namontovať, ale na ňom chýba na plaste vylisované akékoľvek označenie, aj logo GM.
Zajtra sa pustím do meraní, čo ísal trdlo, len by mi pomohlo ešte upresniť, kde je tá skrinka s relé.
To TIS som ešte nepoužíval, skúsim to nájsť.
Výmena EGR
- Reklama
Re: Výmena EGR
skrinku s rele najdes v motorovej casti, cierna skatulka, kusok od jednotky ABS. Su tam vedla aj poistky pre motor.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: Výmena EGR
Tak dnes som sa hral s tým EGR. Spravil som merania, čo písal Trdlo, všetko bolo tak, ako má byť, len relé K18 nebolo prvé od skla, ale naopak, našťastie som si pozrel ten TIS 2000 a zistil som to podľa farby káblov.
Nevedel som, čo ďalej, tak som si povedal, že ešte premeriam staré EGR. Pripojil som 12V na cievku, ihla sa nepohla. Tak som ju preklepal a potom sa už pri 12V posúvala. Tak ma napadlo, že možno toto bol hlavný problém starého EGR (okrem toho v ňom ešte niečo hrká). Premeral som ešte odpor potenciometra. Zdá sa, že je už zlý spoj na jzdci, lebo odpor B/C + C/D je pri otvorenom, aj zavretom stave o 1 kohm väčší, ako celkový odpor (3,1 kohm medzi B a D). Dal som mu teda šancu, dal som dole nový ventil a premeral som aj ten.
Pri meraní nového ventilu by niekoho porazilo. Celkový odpor v zavretom stave 6 kohm, BC 6,1k, CD 0,2k. Pripojil som 12V, pod ihlu zasunul špáratko a zmeral som odpor potenciometra znovu. Všetky hodnoty boli rovnaké, ako v zavretom stave !!!
Jedna firma mi poslala dva EGR ventily, od rôznych výrobcov s rovnakou chybou ?! Je toto možné ?! Alebo som idiot a niečo robím zle ?! Neni mi ale jasné, prečo s prvým EGR, čo mi poslali, hoci malo rovnaké hodnoty, motor skapínal a s druhým jazdil.
So starým ventilom som spravil 4 štarty, z toho 2 kratšie jazdy na plný kotol pár krát 0-100, aj brzdenie motorom, aj stála jazda a motor šiel dobre a diagnostika zatiaľ žiadnu chybu nevyhodila.
Chystám sa napísať ostrý mail predajcovi, ale pomohlo by mi, keby som vedel, aký odpor vlastne dobré originál EGR má mať, aby som mal argumenty. Nemá niekto na stole určite dobrý EGR na Z16XE? Ten istý je myslím na viacerých motoroch, vyzerá takto: http://img.auctiva.com/imgdata/9/9/6/1/ ... 779_tp.jpg
A dík všetkým, čo mi doteraz pomohli, hlavne Trdlo
Nevedel som, čo ďalej, tak som si povedal, že ešte premeriam staré EGR. Pripojil som 12V na cievku, ihla sa nepohla. Tak som ju preklepal a potom sa už pri 12V posúvala. Tak ma napadlo, že možno toto bol hlavný problém starého EGR (okrem toho v ňom ešte niečo hrká). Premeral som ešte odpor potenciometra. Zdá sa, že je už zlý spoj na jzdci, lebo odpor B/C + C/D je pri otvorenom, aj zavretom stave o 1 kohm väčší, ako celkový odpor (3,1 kohm medzi B a D). Dal som mu teda šancu, dal som dole nový ventil a premeral som aj ten.
Pri meraní nového ventilu by niekoho porazilo. Celkový odpor v zavretom stave 6 kohm, BC 6,1k, CD 0,2k. Pripojil som 12V, pod ihlu zasunul špáratko a zmeral som odpor potenciometra znovu. Všetky hodnoty boli rovnaké, ako v zavretom stave !!!
Jedna firma mi poslala dva EGR ventily, od rôznych výrobcov s rovnakou chybou ?! Je toto možné ?! Alebo som idiot a niečo robím zle ?! Neni mi ale jasné, prečo s prvým EGR, čo mi poslali, hoci malo rovnaké hodnoty, motor skapínal a s druhým jazdil.
So starým ventilom som spravil 4 štarty, z toho 2 kratšie jazdy na plný kotol pár krát 0-100, aj brzdenie motorom, aj stála jazda a motor šiel dobre a diagnostika zatiaľ žiadnu chybu nevyhodila.
Chystám sa napísať ostrý mail predajcovi, ale pomohlo by mi, keby som vedel, aký odpor vlastne dobré originál EGR má mať, aby som mal argumenty. Nemá niekto na stole určite dobrý EGR na Z16XE? Ten istý je myslím na viacerých motoroch, vyzerá takto: http://img.auctiva.com/imgdata/9/9/6/1/ ... 779_tp.jpg
A dík všetkým, čo mi doteraz pomohli, hlavne Trdlo
Re: Výmena EGR
Nemusíš nic měřit, prostě jim napiš, že s novým egrem od nich bylo auto napojeno na diagnostiku a egr neotvírá. Diagnostika i totiž umí egr otestovat a vyzkoušet polohy otevření/zavření.
END
Re: Výmena EGR
Práve mi došiel tretí EGR. Ani som ho nedal do auta, meriam odpor potenciometra a je rovnaký, ako pri predchádzajúcich, celkový odpor 6.06 kohm. A rovnaký problém - v zavretom, aj otvorenom stave je stále rovnaký odpor medzi pinmi BC / CD, ako keby bol mŕtvy potenciometer
EGR vyzerá ako originál, predajca má vysoké hodnotenie, do 24 hod. reaguje na maily, tvrdí že asi z 1000 kusov EGR čo predali som jediný čo tvrdí, že sú zlé.
So ja úplne blbý a robím niečo zle? To sa mi nechce veriť. Odpor BC asi 6.14-6.17 kohm otvorený, aj zavretý.
EGR vyzerá ako originál, predajca má vysoké hodnotenie, do 24 hod. reaguje na maily, tvrdí že asi z 1000 kusov EGR čo predali som jediný čo tvrdí, že sú zlé.
So ja úplne blbý a robím niečo zle? To sa mi nechce veriť. Odpor BC asi 6.14-6.17 kohm otvorený, aj zavretý.
Re: Výmena EGR
Poslali mi vyjadrenie z továrne. Vraj ich EGR sú vylepšené a nie je tam klasický potenciometer, ale sú vraj riadené napätím, ale v aute vraj fungujú normálne. Čo u mňa tak rozhodne nevyzerá. Počuli ste už niečo o tom? Čo si o tom myslíte?