langdon2:
Nevím, jestli jsi ho namontoval špatně (podle mě to špatně nejde namontovat, protože je tam i trn, kterej drží termostat vystředěný), ale měl jsem se starým termostatem problémy jako máš teď ty (dlouho se to zahřívalo, třeba i 10 km, při cestě z kopce šla teplota dolu i když jsem netopil a podobně). O víkendu jsem vyměnil jenom termostatovou vložku (stejnou jako autor na začátku - stála asi 290 Kč v mototechně) a po výměně velká změna. Po výměně jsem nastartoval docela vychladlej motor (cca 40-45 °C) a po 3 minutách na volnoběh se teplota vyšplhala na 90 °C při venkovní teplotě 11 °C. To se mi normálně nestávalo ani když bylo 30 °C ve stínu.. Později jsem to zkoušel, protože jezdím 1,5 km na stavbu i několikrát denně a dřív se za celou cestu ani nehnula ručička (ani v létě). Teď se ručička začíná zvedat po cca 1 km a při příjezdu je teplota kolem 80-85 °C. A to je cesta tam mirně z kopečka, takže žádnej záběr. Na zpáteční cestě jsem na 90 °C ještě než dojedu domu, takže to určitě pomohlo
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Takže pokud ti výměna nepomohla, tak je na prd i ten novej termostat nebo je závada (i) jinde.
Ps: původní termostat vypadal jako novej, ale bohužel propouštěl i když byl motor studenej..