Provozni teplota motoru 1.6 16v
Nezapomente, ze teplomer je asi stejne tak presny jako tachometr - tedy vubec. Klidne muze byt odchylku +/- 5 stupnu.
Teď: Ford Fiesta mk6.5 ST150 2.0 16v 150bhp
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp (Moje (ex-)Tigra - Click)
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp (Moje (ex-)Tigra - Click)
- Reklama
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Rekl bych, ze olej po 4km rozhodne ohraty nebude (olej se ohriva dvakrat pomaleji nez chladici smes). Studeny olej malo maze a jak je vseobecne znamo - teprve ten kdo maze jede.lukki píše:Ahoj...
ukazovatel teploty motora je ukazovatel teploty vody a navyse je az na vonkajsom okruhu...cize..ked je vela zima, tak vonkajsi okruh chladenia zopina naozaj az po tych 10km a viac...
no motor mas uz dostatocne zohriaty po cca 4km...:):)
Teď: Ford Fiesta mk6.5 ST150 2.0 16v 150bhp
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp (Moje (ex-)Tigra - Click)
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp (Moje (ex-)Tigra - Click)
Ano...pri nizkej vonkajsej teplote a na volnobeznych otackach klesa teplota motora...pri jazde celkovo kolise...podla toho, ako sa jazdi...
A este k tomu tuhnutiu a studenemu oleju....
Ked je v motore olej, napriklad 10W - 40 , tak ma prevadzkovu vyskozitu od -20 stupnov..., pri motore s 5W je to az - 25 stupnov... V zivote nikdy nebudes mat pod kapotou auta a nie to dnuka v motore - 20...
Takze...akonahle sa trosicku ohreje motor...je presne tak ohriaty aj olej...a to odpoveda tym 4-5km jazdy...kolo 2000 otacok..:):):)
A este k tomu tuhnutiu a studenemu oleju....
Ked je v motore olej, napriklad 10W - 40 , tak ma prevadzkovu vyskozitu od -20 stupnov..., pri motore s 5W je to az - 25 stupnov... V zivote nikdy nebudes mat pod kapotou auta a nie to dnuka v motore - 20...
Takze...akonahle sa trosicku ohreje motor...je presne tak ohriaty aj olej...a to odpoveda tym 4-5km jazdy...kolo 2000 otacok..:):):)
Olej se ohřívá přímo z válců a pístů, dále tlaky v klikách dochází vlivem tření k mikrovýbuchům v oleji, to je to
známá zčernání-karbonizace oleje, po prohřátí motoru začíná chladit kapalina. A o tom že by klima zahřívala
v zimě slyším poprvé, já mám u klímy čidlo teploty jako v ledničce a při nízké teplotě (kolik nevím) ani spojka
kompresoru nesepne. Proto taky i manuální klima udržuje nastavenou teplotu.
známá zčernání-karbonizace oleje, po prohřátí motoru začíná chladit kapalina. A o tom že by klima zahřívala
v zimě slyším poprvé, já mám u klímy čidlo teploty jako v ledničce a při nízké teplotě (kolik nevím) ani spojka
kompresoru nesepne. Proto taky i manuální klima udržuje nastavenou teplotu.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic