Zadní světla - diodové žárovky
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní světla - diodové žárovky
Mám něco na mobilu, možná bych mohl jít ven teď se stativem, je tma, tak chci vidět jak to svítí ve tmě... Nátáhnu to sem za chvilku, to za světla...
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
- Reklama
Re: Zadní světla - diodové žárovky
To Radoš,
tím topením jsem myslel ty odpory LEDka je LEDka a co se dnes nedělá v madeinčíně . Ale napadla mě ještě jedna možnost, jak snížit to "odporové vytápění".
Zkusit tam dát odpor 22ohmů na 10W. To je o něčem jiném. Teda výkonově. Jen vařím z vody, ale je možné, že by to očuchávací elektronika mohla skousnout a tím pádem by to nepsalo ty výhružné hlášky. A než kupovat odpory, co nepoužiješ, co zkusit připojit 5w žárovku ??
Možná to neprojde, ale co kdyby??? Netuším, jak moc jednotka pozná, co tam má za wattáž.
Tak výzkumu zdar
A ty odpory jsou 2, jak jsi správně pochopil.
tím topením jsem myslel ty odpory LEDka je LEDka a co se dnes nedělá v madeinčíně . Ale napadla mě ještě jedna možnost, jak snížit to "odporové vytápění".
Zkusit tam dát odpor 22ohmů na 10W. To je o něčem jiném. Teda výkonově. Jen vařím z vody, ale je možné, že by to očuchávací elektronika mohla skousnout a tím pádem by to nepsalo ty výhružné hlášky. A než kupovat odpory, co nepoužiješ, co zkusit připojit 5w žárovku ??
Možná to neprojde, ale co kdyby??? Netuším, jak moc jednotka pozná, co tam má za wattáž.
Tak výzkumu zdar
A ty odpory jsou 2, jak jsi správně pochopil.
Naposledy upravil(a) Alzafir dne 25 kvě 2010, 21:43, celkem upraveno 1 x.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Zadní světla - diodové žárovky
tak tam dá odporů víc a výkon se rozložé...
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní světla - diodové žárovky
To jako že by mi měla svítit někde v kufru žárovka?
Koukal jsem že mám jen takhle, nemám to zezadu jak to vypadá celkově...
Koukal jsem že mám jen takhle, nemám to zezadu jak to vypadá celkově...
Naposledy upravil(a) Radoš 92 dne 25 kvě 2010, 21:46, celkem upraveno 1 x.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Re: Zadní světla - diodové žárovky
Víc odporů, to taky jde, ale pořád je ten výkon součtově stejný.
A ta žárovka jen na vyzkoušení, jestli to elektronika pozná nebo ne. Ale jestli to může topit, proč by to nemohlo svítit??? Třeba z toho může vylézt nějaký nový tuninggg
A ta žárovka jen na vyzkoušení, jestli to elektronika pozná nebo ne. Ale jestli to může topit, proč by to nemohlo svítit??? Třeba z toho může vylézt nějaký nový tuninggg
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Zadní světla - diodové žárovky
Budu vycházet ze Ž.erykových světel na Zafiře.
Pro koncová světla vychází konečný celkový rezistor 33 ohm / 10W - budou v trvalém provozu
Pro brzdová světla vychází konečný celkový rezistor 10 ohm / 20W - nebudou v trvalém provozu
Předpokládám, že odběry světel od různých výrobců budou obdobné, proto tyto hodnoty lze aplikovat jako výchozí (u mé astry to CC "oblbne" a hlášky to nehází).
Ale jednoznačně říkám - výsledného odporu je lepší dosáhnout vhodně rozloženého výkonu na rezistorech než jedním rezistorem / (Rc = (R1*R2)/(R1+R2). Rovněž nedoporučuji montovat ke kabelovým svazkům do světel apod. Rezistory totiž hřejí a to DOST!!! UPOZORŇUJI TU NA TO, proto při montáži do vozu používejte hlavu. Vůbec není od věci použít pro odvod tepla nějaký hliníkový profil a ten teprve přidělat nějak bezpečně např. ke kastli.
Použití žárovky je také řešení, ale co se týče tepla, platí pro ni to samé!
na fotografiích jsou neprodejné testovací vzorky
Pro koncová světla vychází konečný celkový rezistor 33 ohm / 10W - budou v trvalém provozu
Pro brzdová světla vychází konečný celkový rezistor 10 ohm / 20W - nebudou v trvalém provozu
Předpokládám, že odběry světel od různých výrobců budou obdobné, proto tyto hodnoty lze aplikovat jako výchozí (u mé astry to CC "oblbne" a hlášky to nehází).
Ale jednoznačně říkám - výsledného odporu je lepší dosáhnout vhodně rozloženého výkonu na rezistorech než jedním rezistorem / (Rc = (R1*R2)/(R1+R2). Rovněž nedoporučuji montovat ke kabelovým svazkům do světel apod. Rezistory totiž hřejí a to DOST!!! UPOZORŇUJI TU NA TO, proto při montáži do vozu používejte hlavu. Vůbec není od věci použít pro odvod tepla nějaký hliníkový profil a ten teprve přidělat nějak bezpečně např. ke kastli.
Použití žárovky je také řešení, ale co se týče tepla, platí pro ni to samé!
na fotografiích jsou neprodejné testovací vzorky
Naposledy upravil(a) APiK dne 25 kvě 2010, 22:26, celkem upraveno 3 x.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní světla - diodové žárovky
Třeba napojit to na osvětlení kufru... Ale svítilo by to stále, jako světla... Kolik se normálně dává na diodové světla? (Nemluvě o tom, že ty žárovky budou postupně všude...)
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Re: Zadní světla - diodové žárovky
To APik:
S tím plně souhlasím!!! Jen jsem dostal takovou ideu, zkusit jestli by se nedala jednotka trochu prekabátit, jak říkají naši slovenští kolezi. Nemám to vyzkoušené, prostě jen nápad, jak se třeba vyhnout těm výkonům a aspoň trochu to srazit.
S tím plně souhlasím!!! Jen jsem dostal takovou ideu, zkusit jestli by se nedala jednotka trochu prekabátit, jak říkají naši slovenští kolezi. Nemám to vyzkoušené, prostě jen nápad, jak se třeba vyhnout těm výkonům a aspoň trochu to srazit.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Zadní světla - diodové žárovky
prekabatit?radeji to tam nedavat vic prace nez uzitku
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Re: Zadní světla - diodové žárovky
Hoši, ještě jednou upozorňuji. Výroba i montáž je na každém a zodpovědnost je taky na každém. Můžete koupit odporové sady i na netu, to že vám budou ale bez předchozího měření fungovat (tzn. CC nebude nic hlásit) vám nikdo nezaručí. Pokud si to vyrobíte nebo někde koupíte, nechte 20 min v místnosti připojené ty odpory na cca 14V (stav při dobíjení) a sledujte, že na tom ruku neudržíte (stejně tak jako na žárovce). Pálí se tam stejný výkon jako na žárovce, teče tam stejný proud. Takže odpory/žárovky ANO, ale myslete hlavou u jejich montáže do vozu a taky na to, že v autě v létě je třeba i +60 st.
A ještě je potřeba si uvědomit - na brzdě stojíte jen chvilku, ale v zácpě na baranďáku klidně i půl hodiny v podstatě v kuse. Koncová světla (výsledných 5W) nemají sice moc, ale jsou zase v provozu nonstop co jedete.
A ještě je potřeba si uvědomit - na brzdě stojíte jen chvilku, ale v zácpě na baranďáku klidně i půl hodiny v podstatě v kuse. Koncová světla (výsledných 5W) nemají sice moc, ale jsou zase v provozu nonstop co jedete.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: Zadní světla - diodové žárovky
Ještě existuje jedna možnost - vyřadit tyto dva obvody CC z provozu.
Má schémata neobsahují bohužel proudové cesty 2816, 2811, 2814, 2819, 2810, 2821......, takže nevím na jakém principu tam co a kde je (princip mě jeden napadá a umístění bude asi přímo na modulu s pojistkami, nebo tam někde....).
Má schémata neobsahují bohužel proudové cesty 2816, 2811, 2814, 2819, 2810, 2821......, takže nevím na jakém principu tam co a kde je (princip mě jeden napadá a umístění bude asi přímo na modulu s pojistkami, nebo tam někde....).
Naposledy upravil(a) APiK dne 25 kvě 2010, 22:24, celkem upraveno 1 x.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní světla - diodové žárovky
Když se ale neobjevuje hláška na porakovací světla, tak stačí ten odpor dát na brzodvé? Pokud chápu, tak jo a 10 je míň než 33, takže by se to němělo tak moc hřát, ne? Navíc jak píšeš Apiku, tak nesjou brzdy stále rozsvíceny...
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Re: Zadní světla - diodové žárovky
Pokud se Ti objevuje jen na brzdy, stačí dát jen na brzdy. 10 ohm je míň, takže teče větší proud (1,37 A při 13,7V) a v součtu se Ti tam bude pálit něco pod 20W.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní světla - diodové žárovky
No právě, na světla se mi hláška nezobrazuje, jen na brzdy. A Apiku, když to udělám, tak jak je na obrázku, (ješte mi jen poraď, koil odoprů mám dát, aby nebyl jen jeden), tak to zadělat do nějakého hliníku. Napdal mně taková trubka, co jde koupit v obchodě, hlinákový profil, kulatý, dutý, dát to do toho, ale jak to piřdělat, tavnou pistolí? Nerozpustí se to? Nebo to jen třeba trošku svcvaknout, aby to nevylezlo... Udělal jsem obrázek, tak to má nějak vypadat?
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Re: Zadní světla - diodové žárovky
Zdar Edisoni,
pokus s obelhaním jednotky nevyšel. Zrovna jdu od auta a úspěch se nekonal. Jednotka potřebuje tu " svou" zátěž. Takže je opravdu jediná možnost dát jako zátěž pro jednotku to, co potřebuje, a sice odpor 10 ohmů 20W nebo několik na stejnou součtovou Wattáž. Možná je ještě druhá možnost, co naznačil APiK.
To Radoš :
Určitě to nefixuj tavnou pistolí!!! Spolehlivě se to rozteče. Změkne to i v parném létě ( 60stupňů v autě) a to i bez ohřevu těch odporů průchodem proudu.
Chlazení bych spíš viděl něco jako 2 Al pásky a mezi nimi ty odpory spojené jako vláček. Oni jsou pro tyhle výkonové odpory ve tvaru kvádru , takže se to dá smontovat docela dobře a navíc se to lépe uchladí než v uzavřené trubce.
To APiK:
mám jen základní schemata zapojení Astry G, ale tam to končí konektorem jednotky. Nic víc nezjistím, takže se můžu jen domnívat, že v jednotce je SMD odpor velikosti milmilinic ohmů a úbytkem napětí na něm se to přes nějaký operák vyhodnotí. Jestli máš něco víc, můžu s elektronikou pomoci, více méně mě to živí.
pokus s obelhaním jednotky nevyšel. Zrovna jdu od auta a úspěch se nekonal. Jednotka potřebuje tu " svou" zátěž. Takže je opravdu jediná možnost dát jako zátěž pro jednotku to, co potřebuje, a sice odpor 10 ohmů 20W nebo několik na stejnou součtovou Wattáž. Možná je ještě druhá možnost, co naznačil APiK.
To Radoš :
Určitě to nefixuj tavnou pistolí!!! Spolehlivě se to rozteče. Změkne to i v parném létě ( 60stupňů v autě) a to i bez ohřevu těch odporů průchodem proudu.
Chlazení bych spíš viděl něco jako 2 Al pásky a mezi nimi ty odpory spojené jako vláček. Oni jsou pro tyhle výkonové odpory ve tvaru kvádru , takže se to dá smontovat docela dobře a navíc se to lépe uchladí než v uzavřené trubce.
To APiK:
mám jen základní schemata zapojení Astry G, ale tam to končí konektorem jednotky. Nic víc nezjistím, takže se můžu jen domnívat, že v jednotce je SMD odpor velikosti milmilinic ohmů a úbytkem napětí na něm se to přes nějaký operák vyhodnotí. Jestli máš něco víc, můžu s elektronikou pomoci, více méně mě to živí.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor