Nechal jsem si to trochu uzrát v hlavě, zatím mám představu:
Sundám žhavicí svíčky, nafotím je, zkusím blejsknout i písty (předpokládám, že trochu dovnitř vidět bude), možná shodím i svody. Pak ho trochu protáhnu, projedu vodou a rozeberu + nafotím.
Zkusím se domluvit s kamarádem, co má STK, jestli by šlo za nějaký "úplatek" změřit kouřivost před a po.
Další možnost je shodit hlavu, odfotit, nandat hlavu, projet párou a znovu odfotit. Je mi jasné, že palici nedotáhnu tak, jak byla předtím, ale to by nemuselo být na závadu? S tím motorem se nebude jezdit, jenom ho proženu párou, takže by stačilo, kdyby ten motor běžel v nijak extra námaze a jenom pár minut.... Pak by se uvidělo (je mi jasný, že Trdlo je profík a normálně by to u něj neprošlo). Myslíte, že by tahle varianta připadala v úvahu?
Koukal jsem se na těsnění pod hlavu a cca 1000,- za tenhle experiment nedám.
Taky preferuju variantu s fotkama před a po pokusu, ale pokud bych po prvním rozebrání ten motor nenastartoval, tak to je fakt lepší se na to vykašlat

a zjistit, jestli to alespoň motor přežije.
Na pokus dojde, až bude nové auto na dvoře... Zatím táta koupil rok starý mondeo a ono bylo kradený, takže datum je neurčité.