údržba 1.4 16v Twinport
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Rasag olej. filter kúpiš všade, kde predávajú značkové oleje. Ja som do F-ka kupoval v predajni Castrol za 70,- Sk. Povedal som mu typ motora, pozrel do katalógu, dal mi vždy správny a ešte mi dal zľavu na olej.
Mne končí záruka za mesiac. Môžeš krátko zhodnotiť prípadné nedostatky po dvoch rokoch ? Čo si riešil ?
Mne končí záruka za mesiac. Môžeš krátko zhodnotiť prípadné nedostatky po dvoch rokoch ? Čo si riešil ?
Astra II
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Tak nebylo to nic vážného, pouze jsem lil benzín a vodu do odstřikovačů. motor po zahřátí točím i sem tam do 6500 ot / min. je přužny s v pohodě, není lenivý a jeda dobře. Průměrná spotřeba paliva Sheel je za skoro 3 roky mezo 6,4 - 6,8 lit / 100 km. Při delších trasách tankuji V-Power a pak je to trochu jiná jízda. Vždy po roce výměna oleje a filtru. Letos na jaře výměna pylového filtru a desinfekce klimatizace.
Během 44 000 km, závady :
a) Vrzaní sedadla řidiče - vyřešeno v záruce, promazáno kolečka sklanu sedadla
b) Při chladnějším pačasí při rozjeddu za studeného motoru drnčení - v opelu při prohlídce prohlásili vše v pořádku a nic nenašli. Tak jsem sám Astru hodil na zvedák a našel jsem závadu, krycí plech výfukového potrubí na podvozku, mezi motorem a interiérem, byl zvlněný a při zmrzlém autě to drnčelo, po zahřátí se plech ohl jinak a proto to nedrnčelo. Mezi plech a potrubí, vsunuto kus speciální gumy a je vše OK, už to tak mam 17 000 km
c) Sem tam jak byl motor zahřátý a po vypnutí motoru např. na 5 min., tak nešlo nastartovat ( prostě motor nechytl, jak u starých Škodovek 120 ), Byl jsem na diagnostice a nikde žádná chyba, za toto období mi to udělalo celkem 4x, nikdo neví čím by to mohlo být, ale za poslední rok se top stalo 1x.
d) Drnčení na straně řidiče ve sloubku B, samo se to opravilo, to bylo při prvních 10 000 km. Opraveno bez zásahu .
e) Pomentálně vůle na straně řidiče v předním uložení tlumiče ( vrchní uložení ), je to po záruce, tak že výměnu provádím na své naklady, oprava bude činit okolo 1200 Kč ( nové značkové ložisko - německé výroby 600 Kč + laserová geometrie přední nápravy - po známosti 300 Kč + pronájem dílny 300 kč ). Vypadá to na Vadu materiálu, při zatížení Astry a provozu nic nebouchá a vše se chová dobře, jen při odlechčení to klape a vrchní myska je o něco výše než na 2 straně, při plném zatížení Astry.
Jinak vyměněny 2x H7 žírovka, 1x parkovačka, 1x Brzdová žárovka
Sečteno a podtrženo, jsem spokojen a neměnil bych, super vůz, jen mě trochu mrzí to ložisko, ale nakonec to může být ještě gumovým zvonem v kterém je to ložisko vzunuto, no to se dozvím v pátek až to rozebereme. Pak dám vědět. Jinak pohoda a podle podle brzdových kotoučů, tak max 150 000 km - desky tak 80 000 km, tak pohoda. Úbytek oleje v potoru 0.
Během 44 000 km, závady :
a) Vrzaní sedadla řidiče - vyřešeno v záruce, promazáno kolečka sklanu sedadla
b) Při chladnějším pačasí při rozjeddu za studeného motoru drnčení - v opelu při prohlídce prohlásili vše v pořádku a nic nenašli. Tak jsem sám Astru hodil na zvedák a našel jsem závadu, krycí plech výfukového potrubí na podvozku, mezi motorem a interiérem, byl zvlněný a při zmrzlém autě to drnčelo, po zahřátí se plech ohl jinak a proto to nedrnčelo. Mezi plech a potrubí, vsunuto kus speciální gumy a je vše OK, už to tak mam 17 000 km
c) Sem tam jak byl motor zahřátý a po vypnutí motoru např. na 5 min., tak nešlo nastartovat ( prostě motor nechytl, jak u starých Škodovek 120 ), Byl jsem na diagnostice a nikde žádná chyba, za toto období mi to udělalo celkem 4x, nikdo neví čím by to mohlo být, ale za poslední rok se top stalo 1x.
d) Drnčení na straně řidiče ve sloubku B, samo se to opravilo, to bylo při prvních 10 000 km. Opraveno bez zásahu .
e) Pomentálně vůle na straně řidiče v předním uložení tlumiče ( vrchní uložení ), je to po záruce, tak že výměnu provádím na své naklady, oprava bude činit okolo 1200 Kč ( nové značkové ložisko - německé výroby 600 Kč + laserová geometrie přední nápravy - po známosti 300 Kč + pronájem dílny 300 kč ). Vypadá to na Vadu materiálu, při zatížení Astry a provozu nic nebouchá a vše se chová dobře, jen při odlechčení to klape a vrchní myska je o něco výše než na 2 straně, při plném zatížení Astry.
Jinak vyměněny 2x H7 žírovka, 1x parkovačka, 1x Brzdová žárovka
Sečteno a podtrženo, jsem spokojen a neměnil bych, super vůz, jen mě trochu mrzí to ložisko, ale nakonec to může být ještě gumovým zvonem v kterém je to ložisko vzunuto, no to se dozvím v pátek až to rozebereme. Pak dám vědět. Jinak pohoda a podle podle brzdových kotoučů, tak max 150 000 km - desky tak 80 000 km, tak pohoda. Úbytek oleje v potoru 0.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Ďakujem za podrobnú odpoveď. Ja mám najazdených len 16.500 km. Sedadlo vrzgalo aj mne, pomohlo mierne pootočiť kolieskom na nastavovanie polohy operadla. Teraz mi občas jemne vrzne operadlo v strede. Mne vŕzgal ľavý stĺpik ale bolo to v zámkoch. Odstránilo to premazanie v Opli. Takisto sa mi viacej krát stalo, že som teplý motor ťažšie naštartoval, neviem čím to je. Takisto tankujem výlučne Shell. Úbytok oleja taktiež 0. Len už som dva krát dolieval do chladenia nariedenú kvapalinu. Prvý krát asi 1 dcl a minulý týždeň cca 2 dcl. Únik nikde nepozorujem. Všimol som si, že v poslednej dobe mi ukazuje teplomer akosi menej ako predtým. Síce to nie je markantné ale... Predtým som mal ručičku teplomeru temer pri tej strednej ryske - t.z. 88 C, teraz je to asi 86 C. Ak klesne teplota, tak pri štartovaní mi padnú ručičky budíkov, zatrasie s nimi a po naskočení motora sa ustália. Baterka je v pohode, robí to od novoty. Jediné, čo sa mi nepodarilo odstrániť je občas rezonujúca lišta pod čelným sklom. Potom som tu popisoval problémy s vibráciami volantu - odstránené na 3. pokus - vyvažovanie. V lete mi samovolne prasklo čelné sklo - vymenené v rámci garancie. Akú máš teplotu motora podľa budíku a dolieval si zmes ?
Astra II
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Mám také Astru s motorem 1.4 16V Twinport r.v. 2005 (najeto 60 000km) a s tou teplotou chl. kapaliny jsem měl problém. Teplota hrozně dlouho stoupala nahoru a postupně zůstala jen na 80°C. Musel jsem vyměnit celý termostat i když je vložka do hlinikové skříně termostatu vložena na bajonet, tak se nadá samostatně koupit. Termostat stojí okolo 1000Kč i s novým těsněním. Výměna není nijak složitá a stačí pouze upustit chl. kapalinu. Po výměně je vše v pořádku.
Ta mřížka pod čelním sklem mi také rezonovala. Je to způsobeno dotykem západek mřížky s hranou otvoru pal. desky pro ni. Odstranil jsem to tak, že místa kde jsou výřezy v palubní desce pro západky mřížky, jsem oblepil plastovou isolační páskou v celé jejich šíři. Tím se plastové západky mřížky přímo nedotýkají hrany vyřízlého otvoru pro mřížku a již nevržou. Tuto úpravu mám již 4roky a mřížka nevrže.
Ta mřížka pod čelním sklem mi také rezonovala. Je to způsobeno dotykem západek mřížky s hranou otvoru pal. desky pro ni. Odstranil jsem to tak, že místa kde jsou výřezy v palubní desce pro západky mřížky, jsem oblepil plastovou isolační páskou v celé jejich šíři. Tím se plastové západky mřížky přímo nedotýkají hrany vyřízlého otvoru pro mřížku a již nevržou. Tuto úpravu mám již 4roky a mřížka nevrže.
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Tak už som sa zaradil aj ja medzi tých, čo im vŕzga sedadlo. Vŕzga mi na starej a dúfal som, že si dajú na to pozor....
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Pepino, mne teplota ide hore celkom normálne, nemusím dlho čakať, len mi nevystúpi na pôvodnú teplotu, teda aspoň podľa budíku. U teba to nezačalo práve takto ?
Kraken, skús pohýbať s operadlom tým aretačným kolieskom, mne to pomohlo. Ak ti vŕzga vyššie v operadle, tak tam mi nepomohlo nič, len pravdepodobne dvojitá únava materiálu. Keď som išiel na dlhšiu cestu, tak to postupne prestalo. Lenže mám 105 kg a to je niekedy výhoda, niekedy naopak.
Kraken, skús pohýbať s operadlom tým aretačným kolieskom, mne to pomohlo. Ak ti vŕzga vyššie v operadle, tak tam mi nepomohlo nič, len pravdepodobne dvojitá únava materiálu. Keď som išiel na dlhšiu cestu, tak to postupne prestalo. Lenže mám 105 kg a to je niekedy výhoda, niekedy naopak.
Astra II
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Tak mříška mi nevrže je v pohodě. Ohledně teploty, je vše v pořádku, po ujetí zhruba 4 - 5 km mi to ukazuje na budíku provozní teplotu motoru, po dosažení teploty okolo 90 stupňů ( respektive 86 ) se zapne ventilátor na pár min. a začne chladit motor, tak že funguje vše na jedničku. Chladící kapalinu jsem nedoléval ani kapku, je tam pořád stejně. Po dokoupení odhlučnění přední kapaty v Gliwicích ( starší ), se motor rychleji zahřívá v létě a pokud stojím v koloně tak se častěji spustí ventilátor, ale naopak v zimě je to obrovská výhoda a poznal jsem to i na spotřebě, motor drží déle svou teplotu a opravdu se rychleji zahřeje, než bez odhlučnění .
Jedíně co mě opravdu moc štve je to vrchní uložení předního tlumiče, uvidíme zda to je ložiskem a nebo budu muset měnit tu gumovou výstuhu ve tvaru zvona, dám vědět.
Jinak vše se dočtete o Astře v mém deníku na mém webu http://astra-rasag.ic.cz sekce |Moje Astra deník
EDIT: Pepino už jsi měnil svíčky, podle dokumentace se mají měnit v 60 000 Km, pokud ano jaké jsi tam dával a jak probíhala výměna. jinak má váha je pouhých 66kg .
Jedíně co mě opravdu moc štve je to vrchní uložení předního tlumiče, uvidíme zda to je ložiskem a nebo budu muset měnit tu gumovou výstuhu ve tvaru zvona, dám vědět.
Jinak vše se dočtete o Astře v mém deníku na mém webu http://astra-rasag.ic.cz sekce |Moje Astra deník
EDIT: Pepino už jsi měnil svíčky, podle dokumentace se mají měnit v 60 000 Km, pokud ano jaké jsi tam dával a jak probíhala výměna. jinak má váha je pouhých 66kg .
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Běžně montuji tuto sadu a no problém.Cena 856,-Kč všechno.
http://www.elitecat.cz/ShowImage.aspx?o ... 206934.JPG
http://www.elitecat.cz/ShowImage.aspx?o ... 206934.JPG
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Svíčky mi měnil Denny společně s výměnou oleje a kontrolou klimatizace.
Pro Pica : teplota mě pomalu stoupala nahoru a po otevření termostatu prudce klesla na 60°C a pak zase pomalu stopala až se ustálila na 80°C.
Pro všechny kteří mají Astru Classic 1.4 a nemohou mít tovární PP také doporučuji si namontovat pal. počítač od Davida. Po zadání správné korekce ukazuje téměř naprosto přesně ( např. při udávané spotřebě 45l byla nepřesnost do 0,5l proti tankování, což je v ramci nepřesnosti způsobené např.teplotou nebo nastavením tank.pistole zanedbatelná odchylka). Tento počítač je oproti seriovým PP třeba v Octavii II nebo Hyundai I 30 (vlastní zkušenost) daleko přesnější.
Pro Pica : teplota mě pomalu stoupala nahoru a po otevření termostatu prudce klesla na 60°C a pak zase pomalu stopala až se ustálila na 80°C.
Pro všechny kteří mají Astru Classic 1.4 a nemohou mít tovární PP také doporučuji si namontovat pal. počítač od Davida. Po zadání správné korekce ukazuje téměř naprosto přesně ( např. při udávané spotřebě 45l byla nepřesnost do 0,5l proti tankování, což je v ramci nepřesnosti způsobené např.teplotou nebo nastavením tank.pistole zanedbatelná odchylka). Tento počítač je oproti seriovým PP třeba v Octavii II nebo Hyundai I 30 (vlastní zkušenost) daleko přesnější.
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Pico: Ja mám síce 120kg, ale dúfam že si nemysleli, že auto budú šoférovať deti. Chcem to vystriekať silikónovým olejom, len sa bojím, že budem mať potom fľaky na čalúnení.
Rasag: Koľko ťa stála deka pod kapotu? Už dávnejšie som sa zaujímal v Opli, 4500 Sk mi vtedy povedali.
Pepino: Kolega má Kia Ceed a PP nemá zďaleka tak presný ako ja ten od Davida. Inak veľmi dobrá vec napríklad na dojazd...
Rasag: Koľko ťa stála deka pod kapotu? Už dávnejšie som sa zaujímal v Opli, 4500 Sk mi vtedy povedali.
Pepino: Kolega má Kia Ceed a PP nemá zďaleka tak presný ako ja ten od Davida. Inak veľmi dobrá vec napríklad na dojazd...
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Robil ti niekto ten palubný PC? Alebo si to spravil sám?
Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Tak ja mam najazdene malicko auto ma len neco okolo pol roka ale hned od kupy tam bolo menej chladiacej, tu som dolial, a ohladne vrzania, ta lista pod oknom obcas vrzne, sedacka taky, a este pedal spojky sa zase trosku ozval ale staci par krat preslapat a je ticho, ohladne startovania po vypnuti zahriateho motora, to co vam mi to robi od kupy, idem dlhsiu trasu zhasnem motor ked cakam na kamarata pod barakom napr a potom chcem startnut a naskoci ale tak tazsie jak keby sa mu nechcelo... v opeli povedali ze to je normal... inac vse ok teda az na zly ostrek okna odstranene v zaruke ta povinna prehliadka je po 30tis km ci po 2 rokoch ze?
Opel Astra Classic II Eco Line, Grand Lux Super, Twin Spark - rv. 2009, 5d, Z14XEP, 66kw / 90hp, Magma Red, vybava klima, ele. predne okna, vyhrievane a ele. spatne zrkadla, Dezent V-Dark 15", predne kompa Magnat.
Moj S-opel TU
Moj S-opel TU
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Denny : Tak přesně toto jsem koupil a dnes jsem vyměníl, jen mě štve že to odešlo velmi brzy po ujetí 43900 km a to je síla , jsem zvědav kolik vydrží ta druhá strana. Mě to stálo 610 Kč
Pepino : Ten palubní PC chci, budu si to necávat dodělávat na jaře
Kraken : U nás v opelu to nové odhlučnění stojí 4 200 Kč nové, ale zajel jsem do Gliwic a pořídil si starší za 300 Kč + 200 Kč mě stal čistící přípravek abych to dal do pěkného stavu
Pepino : Ten palubní PC chci, budu si to necávat dodělávat na jaře
Kraken : U nás v opelu to nové odhlučnění stojí 4 200 Kč nové, ale zajel jsem do Gliwic a pořídil si starší za 300 Kč + 200 Kč mě stal čistící přípravek abych to dal do pěkného stavu
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Re: údržba 1.4 16v Twinport
tak mna to odhlucnenie kapoty nestalo nic a aby pekne vyzeralo stacil persil a svalovica na rukach + vana doma od oleja
Opel Astra Classic II Eco Line, Grand Lux Super, Twin Spark - rv. 2009, 5d, Z14XEP, 66kw / 90hp, Magma Red, vybava klima, ele. predne okna, vyhrievane a ele. spatne zrkadla, Dezent V-Dark 15", predne kompa Magnat.
Moj S-opel TU
Moj S-opel TU
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Jen sehnad to odhlučnění starší v perfekním stavu je opravdu lahůdla, ale podařilo se. Většinou jsou hodně poškozená a rozdrhaná.
No to tě manželka musela pochválit, jak přišla domů a v koupelně všechno od oleje
No to tě manželka musela pochválit, jak přišla domů a v koupelně všechno od oleje
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0